Search
Close this search box.

راهنمای جامع کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) به زبان ساده

کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) چیست؟

در کامنت مارکتینگ، با ارسال نظرات و تعامل با مخاطبان در فضای دیجیتال، هدف تبلیغاتی و بازاریابی بهبود ارتباط با مخاطبان و جلب توجه آن‌ها است.

فهرست مطالب

بگذارید بحث را اینگونه شروع کنیم که اگر کامنت مارکتینگ وجود نداشت سایت‌های آموزشی و فروشگاهی ممکن بود به موفقیتی که امروزه دارند دست پیدا نکنند. کامنت به نظراتی گفته می‌شود که کاربران با توجه به محتوای هر سایت درباره آن گزارش می‌کنند و در صفحات مختلف سایت به ثبت می‌رسد. برای مثال ممکن است شما برای خرید از دیجی کالا نیاز داشته باشید که کامنت‌های مربوط به خرید قبلی کاربران را بخوانید تا نظرات مردم را درباره محصول واقعی بدانید؛ به همین دلیل از که کامنت یا نظر کاربران هم برای کاربران دیگر و هم برای خود سایت تا حد زیادی مهم است. به بیانی ساده، کامنت مارکتینگ بخشی از فرآیندی بزرگ‌تر به نام سئو است که نباید تاثیر آن را در جذب بیشتر کاربران دست کم گرفت.

ممکن است بگویید که هر کسی می‌تواند در مورد یک پست یا یک وبلاگ نظر دهد، اما این موضوع بدان معنا نیست که کامنت مارکتینگ موضوعی ساده و پیش پا افتاده است. تعداد بسیار زیادی از جامعه مارکتینگ اثر کامنت مارکتینگ را کم می‌دانند ولی در مقابل، جمعیتی از مارکترها از کامنت مارکتینگ به عنوان یک استراتژی هوشمندانه برای جذب مخاطب یاد می‌کنند. با ما همراه باشید تا در مقاله امروز از همیار آی تی به بررسی ماهیت کامنت مارکتینگ، کمپین‌های مربوطه و مزایای آن بپردازیم.

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

به بیانی ساده، کامنت مارکتینگ در مورد به اشتراک گذاشتن نظرات به منظور تشویق سایر افراد به تعامل، ایجاد ارتباط و افزایش بازدید است. کامنت گذاشتن کاربران شما در وبلاگ نه تنها به سایر مردم ایده می‌دهد که شما دقیقا چه کاری انجام می‌دهید، بلکه به شما امکان می‌دهد تا بتوانید برای ماه‌ها و یا حتی سال‌ها بعد از قرار دادن کامنت در وبسایت شاهد افزایش ترافیک ارگانیک سایت باشید. دقیقا به همین دلیل است که هنگام نوشتن یک متن، کال تو اکشن یا تشویق با تعامل می‌توانید بسیار استراتژیک باشد چرا که نظرات کاربران دیگر، راه را برای ورود کاربران جدید به وبسایت شما هموار می‌سازد.

مراحل کامنت مارکتینگ

بازاریابی از طریق کامنت گذاری یک کار روتین برای هر وبسایت فروشگاهی یا آموزشی است چرا که باعث می‌شود کاربران بتوانند درباره ماهیت صفحه شما اطلاعات کسب کنند و با حتی پاسخ سوالات خود را در کامنت‌های زیر پست‌های شما پیدا کنند.

هدف خود را از کامنت مارکتینگ مشخص کنید!

راه آسان و غیر هوشمندانه برای شروع کامنت مارکتینگ این است که فقط وارد وبسایت شوید و شروع به اظهار نظر درباره پست‌های خود کنید، اما برای به دست آوردن بیشترین بازدهی، باید این کار را به روشی هوشمندانه انجام بدهید چرا که در صورت هر گونه اشتباهی نه تنها تاثیرات مثبت نخواهد داشت، که تبدیل به یک وبسایت متقلب و مصنوعی خواهید شد. قبل از انجام کامنت مارکتینگ باید جواب پرسش‌های زیر را به صورت دقیق بدانید:

  • در ابتدا باید تصمیم بگیرید که هدفتان از کامنت مارکتینگ چیست؟
  • آیا علاقه‌مند به برندینگ برای صفحه خود در دنیای آنلاین هستید؟
  • کسب ترافیک و بازدیدکننده در سایت برای شما حائز اهمیت است؟

پس از پیدا کردن جواب این پرسش‌ها، صفحات مورد نظر را برای کامنت مارکتینگ انتخاب کنید. این فهرست باید شامل صفحاتی باشد که به طور مکرر ویرایش می‌شوند و پویا هستند، حجم ترافیک بالایی دارند و به شکلی کامل معرف وبسایت شما هستند و می‌توانند باعث افزایش اعتمادسازی برای کاربران آینده شما شوند. به صورت خلاصه، سعی کنید در قدم اول بهترین صفحات خود را برای این کار در نظر بگیرید.

قدرت کلمات کلیدی را دست کم نگیرید!

با استفاده از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی، سعی کنید که کلماتی را که رقبای شما با آن‌ها ترافیک بیشتری کسب کرده‌اند را پیدا کنید و کلمات کلیدی مهم خود را برای هر صفحه به صورت جداگانه معین کنید. سپس آن‌ها را با نسبت درستی در متون کامنت مارکتینگ بگنجانید به شکلی که اصلا مصنوعی یا تقلبی نباشد.

برای مثال، فرض کنید که کلمه کلیدی شما به عنوان کسی که در زمینه فروش دارو فعال است، خرید سرم باشد. کامنت مارکتینگ شما باید به این صورت باشد که کلمات کلیدی به شکلی طبیعی در نظرات گنجانده شده باشند، برای مثال خرید سرم در دوران کرونا خیلی مشکله! یا تا هفته‌های قبل برای خرید سرم خیلی دردسر داشتم اما با وبسایت شما آسون‌تره شده!

اگر هدف شما تنها به دست آوردن ترافیک است، لینک‌های خارجی اهمیت بالایی پیدا می‌کنند. پیدا کردن وبلاگ‌هایی که در نظرات آن‌ها لینک مستقیمی به وب سایت شما وجود داشته باشد بسیار مهم است. این می‌تواند تفاوت چشمگیری در میزان ترافیک ارگانیکی که دریافت می‌کنید ایجاد کند.

اگر روی کامنت مارکتینگ به عنوان راهی برای ایجاد شهرت و برندسازی حساب می‌کنید، می‌توانید به محبوبیت و مرتبط بودن کامنت‌ها اهمیت بیشتری بدهید. برای این کار باید جدا از کلمات کلیدی به گنجاندن اسم برند خود در متن هم توجه کنید چرا که می‌تواند تاثیر شگرفی را بر روی نتیجه خروجی داشته باشد و باعث شود که اسم برند شما در کنار خدمات شما حک شود، همان مفهومی که همه برندهای بزرگ به دنبال آن هستند. اما اگر استارتاپ کوچکی در ابتدای کار خود هستید ممکن است این روش برای شروع ارزش سرمایه‌گذاری را نداشته باشد.

اگر نیاز دارید که بر روی کاربران خود اثرگذار باشید و در قالب یک شخص نظرات افراد را درباره خدمات خود بدانید یا آن‌ها را آگاه کنید وبسایت‌های پرسش و پاسخ می‌توانند برای شما مفید باشند. باورتان نخواهد شد این وبسایت‌ها چه تاثیر زیادی را بر روی آگاه‌سازی از برند خواهند گذاشت.

همچنان می‌توانید بازخوردهای قابل توجهی را از این وبسایت‌ها بگیرید و با استفاده از آن‌ها برند خود را ارتقا دهید. به یاد داشته باشید، هنگامی که شروع به کار کردید، به شکل مکرر باید از کامنت‌های وبسایت خود بازدید کنید و شما باید زمانی را برای اظهار نظر و پاسخ‌های حرفه‌ای اختصاص دهید، بنابراین مطمئن شوید که این بخش از مارکتینگ را به شخصی مطمئن و متخصص می‌سپارید که وظیفه پاسخگویی به نظرات و کامنت‌ها را برعهده داشته باشد.

نظم را سرلوحه کار قرار دهید!

هنگامی که فهرستی از صفحات مفید خود را تهیه کردید، گام بعدی این است که نظرات مرتبط و مفید را خلق کنید و همانطور که گفته شد پس از نوشتن کامل نظر، کلمات کلیدی را به شکلی طبیعی به آن‌ها تزریق کند. سپس این کامنت‌ها را در بستری مثل گوگل شیت یا هر فضایی برای سازماندهی بیشتر قرار دهید و برای آن‌ها زمان و صفحه مقصد در نظر بگیرید تا در همان تاریخ در صفحه مورد نظر درج شوند.

بهتر است هر کامنتی که پاسخ داده شده یا حتی ارسال شده است با رنگ سبز مشخص شود تا مجددا با همان ادبیات ارسال نشود و شک برانگیز نباشد. پاسخگویی پویا و طبیعی همیشه نتیجه رضایت‌بخشی خواهد داشت.

مراحل کامنت مارکتینگ چیست؟

اگر به تازگی برای دیجیتال مارکتینگ استخدام شده‌اید و احاطه کاملی بر مطالب وبسایت ندارید، ممکن است بخواهید چند روز را صرف خواندن محتوای هر صفحه و آشنایی با سبک و پرسونای مخاطبان کنید. قبل از شروع کردن این نمونه از مارکتینگ و نظر دادن مطمئن شوید که به وضعیت کلی وبسایت و مخاطبان احاطه دارید. قبل از اینکه به پاسخگویی به کاربران بپردازید سعی کنید که تمهیدات آن را فراهم کنید. از اسم کاربری تا تصویری که انتخاب می‌کنید همه و همه باید در راستای اعتمادسازی و کمک به مخاطب شما برای شناسایی شما باشد.

حالا می‌توانید کامنت مارکتینگ را شروع کنید!

حالا که لیست صفحات و کامنت‌ها و نظرات شما آماده است، آماده اظهار نظر کردن هستید. در اینجا برخی از بایدها و نبایدهای کلی وجود دارد که باید هنگام کامنت مارکتینگ به آن‌ها داشته باشید. کارهای زیر در کامنت مارکتینگ به شما کمک می‌کند:

  • نظرات معنی‌دار بنویسید، سعی کنید از شعار دادن بپرهیزید و راهنمایی‌های کمک‌کننده برای گفتن داشته باشید. به صورت خلاصه، کاربر باید بعد از صحبت با شما اطلاعات بیشتری درباره کار شما داشته باشد.
  • همیشه قرار نیست باب میل و نظر کاربران، اظهار نظر کنید. از نشان دادن دیدگاه متفاوت و یا وادار کردن مردم به فکر کردن درباره موضوعی که می‌خواهید نترسید. این دقیقاً همان چیزی است که به مردم کمک می‌کند شما  و صفحات را به خاطر بسپارند؛ اما در عین حال با احترام صحبت کنید.
  • شوخ‌ طبع باشید لازم نیست هر نظری را به شکلی جدی و استراتژیک مطرح کنید. سعی کنید که با توجه به پرسونای مخاطبان خود، نظر دادن را به فرآیندی شیرین برای آن‌ها تبدیل کنید.
  • یک زمینه مشترک با کاربران خود پیدا کنید. اظهار نظر یک تکنیک شبکه سازی است که قابلیت‌های کشف نشده زیادی دارد.

از کارهای زیر در کامنت مارکتینگ اجتناب کنید:

  • نظر خیلی عمومی و جامع نگذارید! مثلا اگر فقط یک نظر «از شما برای این پست متشکرم» داشته باشید، بسیار مصنوعی است به همین سعی کنید که جزئیات را به صحبت‌های خود اضافه کنید.
  • سعی نکنید که بذله‌‌گوی به نظر برسید، این ممکن است که با سایت شما ناهماهنگ به نظر برسد. تلاش کنید که در چهارچوب لحن سایت شوخ‌طبعی را حفظ کنید.
  • بدون خواندن پست نظر ندهید. زمانی که در مورد چیزی که در نظر خود می‌گویید مطمئن نباشید به وسیله کاربران تصحیح می‌شوید، این موضوع اینگونه به نظر می‌رسد که شما بر روی مطالبی که خودتان نوشته‌اید تسلط ندارید.
  • هر جایی از لینک استفاده نکنید، اگر مطالب دو وبسایت بسیار به هم نزدیک باشند می‌تواند بعدها دچار به وجود آمدن مشکلاتی شود که در شناسایی صفحات و رتبه‌دهی به آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

زمان بازدید از نظرات را مکتوب کنید

در حالت ایده‌آل، یک وبسایت پویا باید هر روز بازدید داشته باشد، پس هر روز زمانی را برای بازدید از صفحات مختلف وبسایت خود اختصاص دهید. از سمت دیگر، یکی از مؤلفه‌های کلیدی در کامنت مارکتینگ که منجر به بازگشت ترافیک به سایت شما می‌شود، سرعتی است که کاربران در آن زمان به پاسخ پرسش خود می‌رسند یا میزان زمانی است که کاربر پس از انتشار پست شروع به ارسال نظرات می‌کند (هر چه این زمان کم‌تر باشد بهتر است). البته جدا از سرعت، این موضوع به کیفیت نظرات، کیفیت پست و تعداد نظرات هم بستگی دارد.

معمولا نظرات مفید کاربران ترافیک زیادی را به سمت صفحات سرازیر می‌کنند به همین دلیل است که همیشه از کاربران تقاضا می‌شود که نظرات خود را با برند به اشتراک بگذارند و جواب سوالات خود را دریافت کنند. چرا که با ایندکس شدن نظرات می‌توان به نتایج جالبی دست پیدا کرد و حتی اگر کلمات کلیدی شما با لحنی خودمانی هم در گوگل سرچ شوند، صفحات شما در SERP نمایش داده می‌شود و این همان چیزی است که هر برندی برای خود می‌خواهد، تسخیر جایگاه بالا در SERP.

کامنت‌ها می‌توانند حتی برای A/B test هم مورد استفاده قرار بگیرند چرا که می‌توانند نتایج صادقی را در اختیار ما قرار بدهند. کاربران با دیدن نظر افراد مختلف ترغیب می‌شوند که نظر خود را با شما در میان بگذارند و بازخورد شما را ببینند یا حتی جواب سوالی را دریافت کنند. این موضوع کاملا می‌تواند برای تست کردن آپدیت‌های مختلف به نفع شما باشد پس کامنت مارکتینگ را دست کم نگیرید.

تعداد کامنت‌ها را ثبت کنید

شاید اندازه گیری نظرات وبسایت در وهله اول کمی عجیب به نظر برسد، اما این مرحله ضروری است. در واقع این کار برای این است که بفهمید تا چه اندازه توانسته‌اید موثر کار کنید و چه اندازه نسبت به ماه‌های قبل خود پیشرفت داشته‌اید. اگر نمی‌دانید از چه بخشی باید ترافیک روزانه و ساعتی وبسایت را ببینید پلتفرم گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) بهترین روش برای چک کردن پیشرفت شما خواهد بود.

بهتر است برای هر ماه خود هدفی ایجاد کنید و سعی کنید نتایج آخر ماه را با انتظار ایده‌آل خود مقایسه کنید. در آخر شما می‌توانید ببینید که هر روش مربوط به کامنت مارکتینگ تا چه اندازه برای شما سودمند بوده است.

استراتژی خود را روز به روز بهبود ببخشید

وقتی شروع به ثبت کردن معیارهای پیشرفت خود (مثل تعداد کامنت) می‌کنید، دیدی کلی را درباره وضعیت کمپین‌ها خواهید داشت. این موضوع می‌تواند به شما احاطه کافی بر روی میزان علاقه کاربران شما به موضوعات مختلف، سلایق و پرسونای کاربران بدهد و اجرای کمپین‌های کامنت مارکتینگ آینده را برای شما ساده‌تر کند.

تدوین استراتژی کامنت مارکتینگ

اگر صفحات خاصی در وبسایت شما وجود دارد که ترافیک مورد انتظارتان را برای شما به ارمغان نمی‌آورند، ممکن است تصمیم بگیرید آن‌ها را از فهرست کامنت مارکتینگ خود حذف کنید و یا اگر یک صفحه خاص حجم زیادی از ترافیک را از طریق نظرات برای شما به ارمغان می آورد، ممکن است بخواهید آن را در اولویت بهبود کامنت مارکتینگ قرار دهید. سایت‌هایی مثل آنالیتیکس می‌تواند گزارشی روزانه و یا حتی ساعتی را درباره وبسایت در اختیار شما قرار بدهند تا بتوانید ایده کلی درباره وبسایت داشته باشید.

چگونه کمپین کامنت مارکتینگ بی‌نقص داشته باشیم؟

اگرچه هر کسی می‌تواند به سادگی اصول کامنت مارکتینگ را پیاده‌سازی کند، اما هرکسی استراتژی درستی ندارد که موفقیت کسب‌وکارشان را تضمین کند. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که باعث می‌شود که یک کمپین کامنت مارکتینگ موفق را اجرا کنید و از ترافیک ارگانیکی که دریافت می‌کنید لذت ببرید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهم از ابتدا تا انتهای کمپین کامنت مارکتینگ را در اختیار شما قرار دهیم:

1. اهداف خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای ایجاد یک کمپین موفق معمولاً همان خشت ابتدایی کمپین است؛ شناسایی هدف. بسیاری از بازاریابان به امید ساده بودن کامنت مارکتینگ بی گدار به آب می‌زنند. هدف شما از شروع کامنت مارکتینگ چیست؟ آیا می‌خواهید ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب کنید، برندینگ خود را گسترش دهید یا با مدیران سایر وب سایت‌ها ارتباط برقرار کنید و تعامل وبسایت را بالا ببرید؟ هنگامی که اهداف را مشخص کردید، انجام یک کمپین کامنت مارکتینگ خواهد بود.

2. ثبات کلید موفقیت است

به جای اختصاص یک بازه زمانی مشخص از روز به نوشتن کامنت، باید تعداد واقعی و مورد انتظار نظرات را برای آن روز تعیین کنید و مطمئن شوید که برای مدت محدودی به آن روال متعهد هستید. شما فقط مجاز به قرار دادن روزانه 4-6 کامنت در روز هستید، بسته به اینکه در چه زمانی و به چه اهدافی می‌خواهید برسید باید برنامه خود را تا رسیدن به نقطه مورد نظر خود برای کمپین تنظیم کنید.

3. ارزش کامنت‌ها را بالا نگه دارید

هدف شما از قرار دادن کامنت باید رفع مشکل کاربران و یا راهنمایی باشد، اگر حس می‌کنید که کامنتی ارزش انتشار را ندارد پس آن را منتشر نکنید. تنها راه برای جذب مردم به سمت وبسایت شما، اعتمادسازی از طریق پاسخگویی به کامنت‌های آن‌ها است.

4. امضای برند را در انتهای کامنت قرار دهید

وقتی کسی نظری را که شما گذاشته‌اید می‌خواند و آن را مفید می‌داند ممکن است بخواهد که با شما در تماس باشد پس حتما در انتها راه‌های ارتباطی را ذکر کنید. اگر امضای برند را در قالب تصویر یا یک متن شامل عنوان، نام و آدرس وب در انتهای کامنت بیاورید کمک بسیار مناسبی در این راستا خواهد بود. با این کار، تماس گرفتن با شما برای همه علاقمندان آسان خواهد بود. علاوه بر این، افشای اطلاعات تماس شما باعث می‌شود نظرات شما قابل اعتمادتر به نظر برسد.

5. وجود کلمات کلیدی را دست کم نگیرید

واضح است که شما نیاز دارید کامنت‌های خود را در سایت‌هایی بنویسید که بسیاری از افراد بتوانند آن‌ها را ببینند. اولین کاری که در این راستا باید انجام دهید این است که با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود، وبسایت‌های مختلف را پیدا کنید و آن‌ها را آنالیز کنید تا بتوانید یک کمپین بی‌عیب و نقص را داشته باشید. سعی کنید در حین کمپین هم کلمات کلیدی را با ترکیب‌های مختلفی به کار ببرید تا بتوانید نتیجه کامل‌تری بگیرید.

6. از سایت‌هایی با پیج اتوریتی بالا کمک بگیرید

هر چه بازدید یک وبسایتی بالاتر باشد این موضوع قرار است که برای شما مفیدتر باشد. دلیل اجتناب از سایت‌هایی با ترافیک کم ماهانه این است که نظرات شما را در معرض تعداد مناسبی از بینندگان قرار نمی‌دهند. البته این بدین معنا نیست که  باید زیر وبسایت‌های مختلف کار خود را تبلیغ کنید چرا که این کار اخلاقی نیست.

7. سعی کنید که لینکدهی به صفحات مختلف سایت را در کامنت بگنجانید

اگر با نظری که ارسال می‌کنید راه حل واضحی ارائه دهید، شانس کلیک افراد روی URL را کاهش می‌دهید. درست است! سعی کنید کمی مسیر برای تحقیق و ارضای حس کنجکاوی مخاطب باقی بگذارید و همه چیز را حاضر و آماده در اختیار او قرار ندهید. سعی کنید روش‌های مختلف را به کاربر ارائه دهید تا بتواند با دیگر صفحات سایت شما هم آشنا شود.

8. سعی کنید که مانند یک شخص معمولی کامنت بگذارید

تعریف بیش از حد یا تخریب نمی‌تواند سازنده باشد! اگر قصد دارید توجه مخاطبان را به خود جلب کنید، پس باید به طور مرتب کامنت‌های وبسایت خود را به روز نگه دارید و تعامل خود را بالا ببرید. همکاری‌های موفق در زمینه کامنت مارکتینگ با وبسایت‌های معتبرمی‌تواند تا حد زیادی شما را ارتقا دهد.

9. نظرات توهین آمیز را بی پاسخ نگذارید

سعی کنید که تهدید را به فرصت تبدیل کنید. حتی اگر کامنتی هم افتضاح به نظر می‌رسد آن را بی‌پاسخ نگذارید و سعی کنید که به این دسته از کاربران هم احساس اهمیت را نشان دهید. اگر آن‌ها از شما پیگیری منظم ببینند قطعا نظرشان را تا حدی تغییر خواهند داد. فقط در نظر داشته باشید که هرگز نباید توهین را با توهین پاسخ دهید.

کامنت مارکتینگ

قبل از اینکه با پاسخ خود تنش را افزایش دهید، باید به آنچه دیگران در نظرات نوشته‌اند نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که برای آن‌ها ارزش قائل هستید. با منتشر کردن ایده‌های متقاعد کننده و جذاب در پاسخ های خود، این نظرات تا حد خوبی کنترل خواهند شد. اجازه ندهید نظرات دیگران کمپین‌های شما را متوقف سازد. تحت هیچ شرایطی هنگام عصبانیت کامنتی را منتشر نکنید چرا که می‌تواند فرآیند کامنت مارکتینگ شما را تحت تاثیر قرار دهد و اعتماد مردم را از بین ببرد.

10. کامنت مارکتینگ را با ایمیل مارکتینگ تلفیق کنید

این مرحله یک مزیت بزرگ را فراهم می‌کند تا دو نتیجه را از یک راه به دست بیاورید.  در کامنت‌ها از کاربران بخواهید تا در خبرنامه شما عضو شوند تا از تازه‌ترین اخبار مطلع شوند.

کمپین‌های کامنت مارکتینگ انواع ساده‌ و استراتژیکی از کمپین‌ها هستند که در آن فرد سعی می‌کند که کامنت‌هایی را به صورت سازمان یافته و با پراکندگی مختلفی از کلمات کلیدی معین در صفحات مهم خود به اشتراک بگذارد تا به صورت ارگانیک ترافیک‌ را به سوی صفحات خود بکشاند. این کمپین‌ها در عین سادگی دارای استراتژی‌ها و نکاتی هستند که در این مقاله به صورت کامل به آن‌ها پرداخته شد.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

4 پاسخ

  1. من یه سایت فروشگاهی دارم آیا همین که از کاربرای سایت بخوایم نظرات خود رو بنویسند کافیه

    1. خوبه اما کافی نیست، برای کامن مارکتینگ بهتره کامنت‌هایی که در سایت فروشگاهی‌تون درج میشه شامل کلمات کلیدی باشه و کامنت‌های کاربردی و مفیدی باشند، ضمن اینکه شما هم با ترفندهایی که در مقاله اشاره شد، به کامنت‌ها پاسخ بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *