Search
Close this search box.

سئو، چوب جادویی پیشرفت کسب و کار که مدیران از آن فراری هستند!

فهرست مطالب

اگر بخواهیم یک چوب جادویی برای زیر و رو کردن یک کسب و کار معرفی کنیم، قطعا به جز سئو، مورد دیگری را لایق این لقب نخواهیم دانست. این روزها بسیاری از صاحبان کسب و کار نسبت به اهمیت سئو و نقش آن بر پیشرفت پروژه هایشان مطلع هستند اما به دلایلی آن را انتخاب نمی کنند، که در این مقاله به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

قدرت این معجزه سه حرفی به قدری پر اهمیت است که بسیاری از فعالان حوزه دیجیتال، برای رسیدن به یک شغل مناسب، سئو را با اختلاف زیاد در ابتدای لیست مشاغل کاندید برای انتخاب قرار می دهند. با این حال نکاتی وجود دارد که هر فرد، چه در نقش صاحب کسب و کار و چه در نقش جویای مهارت و شغل باید به آن آگاه باشد.

در این مقاله قصد داریم نگاه کاملی به تعریف سئو، اهمیت، و نقش پر رنگ آن در رونق کسب و کارها و همچنین مسیر فراگیری آن داشته باشیم. اگر این موارد، ذهنتان مشغول کرده، به شما اطمینان می دهیم که در این مقاله به خوبی پاسخ سوال هایتان را خواهید گرفت.

خدمات سئو چیست و چرا باید در کسب و کارمان از آن استفاده کنیم؟

فرض کنید شما صاحب یک کمپانی بزرگ تولید خودکار هستید که نام آن “ایکس” است. با بهترین متدهای روز و باکیفیت ترین مواد اولیه، تولید را شروع می کنید و محصولات بی نظیری می سازید. در امور کارخانه همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش می رود اما میزان خرید از کمپانی ایکس، اصلا راضی کننده نیست.

شاید انجام امور مارکتینگ اعم از خرید بیلبورد، تبلیغات رسانه ای و حتی پخش تراکت به رونق کسب و کارتان ارزشی را اضافه کند؛ اما اگر قصد داشته باشید وارد فضای آنلاین شوید و مانند دیگر رقبایتان از بستر اینترنت برای درآمد زایی و ارتباط با مشتریان استفاده کنید، کارهای جدی تری باید انجام شود.

به طور مثال در اولین قدم باید برای طراحی وب سایت یا ساخت فروشگاه اینترنتی، یک کمپانی معتبر یا تیم حرفه ای پیدا کنید. همه چیز اینجا تمام نخواهد شد بلکه بعد از ساخت وب سایتتان تازه وارد زمین بازی شده اید.

شما به عنوان مدیر کمپانی ایکس، باید مشتری داشته باشید، در غیر این صورت شکست خواهید خورد. حال پیدا کردن مشتری و یا بهتر است بگوییم پیدا کردن شما توسط مشتری در صفحات اینترنت و نتایج جستجو گوگل، نیازمند انجام کارهایی است که در حال حاضر این کارها با نام خدمات سئو شناخته می شوند.  

خدمات سئو به 5 دسته اصلی سئو تکنیکال، بازاریابی محتوایی، لینک سازی، لوکال سئو و آنالیز و مشاوره تقسیم می شود که اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری درباره این 5 موضوع داشته باشید می‌توانید به صفحه معرفی خدمات سئو مراجعه کنید. چرا که این صفحه، راهنمای بسیار خوبی برای آشنایی بیشتر با این خدمات است و فضای مناسبی برای مطرح کردن پرسش هایتان دارد.

سئو (بهینه سازی موتور های جستجو) چطور به رشد یک کسب و کار کمک می کند؟

اگر بخواهیم معنی SEO و اهمیت آن در رشد کسب‌وکارتان را توضیح بدهیم باید بگوییم که انتظار رشد وب‌سایت بدون انجام خدمات سئو، همانند این است که کمپانی ایکس را درون یک جزیره دور افتاده بسازید و اطراف شما را آب‌های اقیانوس به‌طور کامل احاطه کرده و هیچ راهی برای رساندن خودکارهایتان به جزیره‌های دیگر و خریداران نداشته باشید. چه‌بسا که هر یک از کارهای سئو می‌تواند یک کشتی و یک ارتباط‌دهنده میان جزیره دورافتاده شما و جزایر مشتریان باشد.

 پس شما باید از سئو استفاده کنید تا راه‌های دسترسی مشتریان و جامعه هدف به خودتان را ایجاد کنید و شانس بیشتری برای انتخاب شدن از سمت مشتری، داشته باشید. قطعاً در هر کسب‌وکاری که مشغول فعالیت باشید، رقبایی خواهید داشت که برای اخذ سهم بیشتری از سود بازار، فعالیت‌های گوناگونی انجام می‌دهند. حال با توجه به شرایط باید این تصمیم را بگیرید که خودتان یک متخصص سئو شوید یا یک سئو کار استخدام کنید!

ترس مدیران برای متخصص سئو شدن یا استخدام متخصص سئو!

متأسفانه برخی از افراد در جایگاه متخصص سئو، بدون در نظر گرفتن شرایط یک کسب‌وکار، اقدامات متفاوتی که به‌عنوان تکنیک‌های سئو، آموخته‌اند را انجام می‌دهند و بدون شفاف‌سازی آنچه انجام داده‌اند، نتیجه را رها کرده و نرسیدن به یک نتیجه خوب را با توجیهات غیرمنطقی، پنهان می‌کنند.

 موارد این‌چنینی و همچنین زمان لازم برای یادگیری سئو، هزینه‌هایی غیرمنطقی باعث ترس مدیران برای به‌کارگیری سئو خواهد شد. گاهی اوقات هم رشد یک کسب‌وکار برای صاحبان آن، به‌قدری اهمیت دارد که ریسک خطاهای احتمالی از سمت متخصصین سئو را به‌هیچ‌عنوان نپذیرفته و به‌جای آن به فراگیری علم سئو روی می‌آورند. هرچند که باکمی جستجو و شناخت کمپانی‌های معتبر و موفق در این زمینه مانند وبسیما، دلیلی برای ترس و نگرانی مدیران کسب‌وکارها وجود ندارد.

یادگیری سئو و چگونگی پیمودن این مسیر

به صورت کلی افرادی که با هدف یادگیری سئو، وارد این مسیر می‌شوند دو دسته هستند. دسته اول صاحبان یک کسب‌وکار هستند که خودشان یا اعضای تیم را برای فراگیری علم سئو آماده می‌کنند. دسته دوم نیز افرادی هستند که با هدف انتخاب سئو به عنوان شغل، وارد این مسیر می‌شوند. در هر صورت، انتخاب نقطه‌ی مناسب برای شروع یادگیری سئو، دغدغه اصلی افراد است.

از آنجایی که سئو، دنیایی گسترده است که روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود و تغییراتی را به خود می‌بینید، پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم گرفته‌اید تا خودتان با سئو، رنگ و رویی به کسب‌وکارتان بدهید یا تبدیل به یک متخصص شوید، با شرکت در دوره تولید محتوا آکادمی وبسیما اولین قدم را آغاز کنید. برای اطلاع از زمان برگزاری این دوره، مشاهده سرفصل‌ها، خواندن نظرات دیگر شرکت‌کنندگان و همچنین پرسش سوالاتتان می‌توانید به صفحه شرکت در دوره تولید محتوا وبسیما مراجعه کنید.

بعدازاینکه دوره‌های تولید محتوا را گذراندید می‌توانید با شرکت در دوره‌های مانستر کلاب به یک متخصص سئو تبدیل شوید. این دوره‌ها به 7 بخش اصلی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • دوره تدوین استراتژی سئو
  • دوره آموزش تولید محتوا
  • کارگاه علمی تولید محتوا
  • آموزش گوگل سرچ کنسول
  • تکنیک‌های حرفه‌ای سئو
  • آموزش سئو تکنیکال
  • لینک سازی داخلی و خارجی

هر یک از این کارگاه دربرگیرنده جدیدترین مباحث آموزشی سئو هستند که با جدیدترین متدهای روز دنیا برگزار می‌شوند و افراد بعد از گذراندن این دوره‌ها توانایی ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های متفاوت سئو را کسب می‌کنند و همچنین می‌توانند به‌عنوان یک مشاور خوب برای کسب‌وکار، فعالیت خود را آغاز نمایند. پیشنهاد می کنیم، در صورتی که با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را گرفتید و اکنون سوالات جدیدی در ذهنتان ایجاد شده، مقاله سئو چیست را مطالعه کنید تا اولین قدم برای فراگیری علم سئو را برداشته باشید.

اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم، باید بگوییم که سئو، لازمه‌ی پیشرفت کسب‌وکارهاست و هر فرد باید با توجه به بودجه و زمانی که دارد برای برون‌سپاری سئو یک پروژه یا جمع‌آوری و پرورش یک تیم حرفه‌ای تصمیم بگیرد. اگر سوال خاصی در مورد مباحث ارائه‌شده دارید، حتماً نظرات خود را با ما درمیان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما باشیم.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *