Search
Close this search box.

بهترین فروشگاه ساز های ایران و جهان

فهرست مطالب

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مردم، داشتن فروشگاه اینترنتی یک امتیاز بزرگ برای صاحبین کسب و کارها به حساب می آید. با کمک فروشگاه های اینترنتی، فروشندگان می توانند محصولات و خدمات خود را به راحتی به سراسر کشور معرفی کرده و مشتریان بیشتری را جذب کنند. 

امروزه سیستم های فروشگاهی متنوع و زیادی در دنیا وجود دارند که انتخاب را برای فروشندگان سخت کرده اند. بسیاری از صاحبین کسب و کارها اطلاعات دقیقی از مزایا و معایب این سیستم ها نداشته و نمی دانند کدام را انتخاب کنند.

در ادامه به معرفی بهترین فروشگاه سازهای مطرح ایران و جهان پرداخته ایم و مزایای آنها را نیز بیان کرده ایم. ابتدا معروف ترین فروشگاه ساز های جهان را مورد بررسی قرار میدهیم و مزایا و معایت هر یک را مرور میکنیم:

فروشگاه ساز ووکامرس (woocommerce)

ووکامرس

ووکامرس برخلاف سایر فروشگاه سازهای مطرح دنیا، به تنهایی یک فروشگاه ساز مستقل نیست، بلکه افزونه ای برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که این cms محبوب را به فروشگاه سازی بی نظیر تبدیل می کند.

نسخه رایگان این افزونه تمام امکانات و قابلیت های لازم برای یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد؛ اما رفته رفته و با گسترش کسب و کارتان، نسخه رایگان ووکامرس پاسخگوی نیازهایتان نخواهد بود.

طراحی قالب های متنوع و پلاگین های کاربردی، این امکان را برای کاربران وردپرس فراهم کرده است تا بدون نیاز به کدنویسی، امکاناتی را به سایت خود اضافه کرده و ظاهر آن را تغییر دهند.

مزایای فروشگاه ساز ووکامرس

  • رایگان
  • واکنش گرایی
  • نصب و راه اندازی آسان در سریع ترین زمان
  • انعطاف پذیری بالا
  • قابلیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو

 

فروشگاه ساز ناپ کامرس (nopCommerce)

یکی دیگر از فروشگاه سازهای رایگان و حرفه ای دنیا، ناپ کامرس است که کمتر کسی نام آن را شنیده است؛ اما معروف نبودن این فروشگاه ساز در میان مردم به معنای کیفیت پایین آن نیست. فروشگاه ساز ناپ کامرس با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی پرکاربرد  و طراحی ریسپانسیو، جزو بهترین فروشگاه سازهای مطرح دنیا به حساب می آید.

علاوه بر این تنوع افزونه ها و قالب های این سیستم، امکانات زیادی را در اختیار کاربرانش قرار داده است.

مزایای ناپ کامرس

  • اوپن سورس است
  • امکان بهره گیری همزمان از لینوکس و ویندوز
  • دارای سیستم چند فروشندگی

فروشگاه ساز مجنتو(Magento)

مجنتو

فروشگاه ساز مجنتو یک سیستم فروشگاهی با زبان برنامه نویسی php است که از پایگاه داده MySQL استفاده می کند. این فروشگاه ساز برای افراد تازه کار که تسلط کافی بر دانش برنامه نویسی ندارند، مناسب نمی باشد؛ بنابراین اگر قصد استفاده از این سیستم را دارید، باید پیش از آن آموزش های لازم را ببینید. اما در حال حاضر نزدیک به 250 هزار سایت فروشگاهی در دنیا از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند.

فروشگاه ساز مجنتو از نظر امکانات تفاوت چندانی با ووکامرس ندارد؛ اما برای استفاده از این فروشگاه ساز شما نیاز به دانش کدنویسی خواهید داشت. علاوه بر این اغلب افزونه های مجنتو پولی بوده و به همین دلیل نیاز به سرمایه زیادی دارید.

این در حالی است که با کمک ووکامرس می توانید فروشگاهی با کیفیت مشابه مجنتو و بدون دردسر داشته باشید.

مزایای فروشگاه ساز Magento

  • طراحی ریسپانسیو
  • انعطاف پذیری بالا
  • مجهز به سیستم سبد خرید
  • دارای پلن رایگان

فروشگاه ساز پرستاشاپ (PrestaShop)

PrestaShop یکی دیگر از فروشگاه سازهای کد باز محبوب در دنیا است. کار کردن با این سیستم بسیار راحت می باشد و برای افراد مبتدی گزینه مناسبی خواهد بود.
از جمله مزایای منحصر به فرد این سیستم می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. در حال حاضر این cms فروشگاهی به 65 زبان زنده دنیا در دسترس می باشد.

مزایای فروشگاه ساز پرستاشاپ

  • امکان شخصی سازی بدون کدنویسی
  • نصب و راه اندازی آسان
  • طراحی واکنش گرا

فروشگاه ساز اوپن کارت (Opencart)

فروشگاه ساز اوپن کارت یکی دیگر از فروشگاه سازهای حرفه ای و کد باز است که امکانات منحصر به فردی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

فروشگاه ساز اوپن کارت

امروزه با توسعه این سیستم در ایران، امکان اتصال به تمامی درگاه های بانکی به راحتی فراهم شده است.

اوپن کارت این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا فروشگاهی با طراحی خاص و کاربر پسند داشته باشند. علاوه بر این ها ویژگی هایی از جمله کدنویسی بهینه، سیستم چند زبانه و پشتیبانی از درگاه های پرداخت مختلف، محبوبیت این سیستم را در میان مردم افزایش داده است. 

مزایای فروشگاه ساز Opencart

  • امکان شخصی سازی راحت و بدون نیاز به کدنویسی
  • تنوع قالب و پلاگین ها
  • طراحی بهینه برای تمامی موتورهای جستجو

بهترین شرکت های ارائه دهنده فروشگاه ساز  ایرانی

شرکت های بسیاری در این کار طراحی فروشگاه اینترنتی را انجام می دهند اما در این میان برخی حرفه ای عمل کردند و یک فروشگاه ساز آماده و کامل ارائه نمودند. افردا زیادی هستند که قصد دارند کسب و کار سنتی خود را به یک کار اینترنتی تبدیل کنند. این افراد دانش فنی و برنامه نویسی نمیدانند. اینجاست که این فروشگاه ساز ها به یاری آنها می آیند.

هزینه مناسب و تحیول سریع از خصوصیات عالی یک فروشگاه ساز است. پشتیبانی سایت در کنار همراهی یک تیم باتجربه میتواند ضامن موفقیت یک فروشگاه اینترنتی شود. به همین خاطر بهترین راه استفاده از شرکت هایی است که فروشگاه ساز های بومی و آماده ارائه نمودند. در زیر به بهترین آنها اشاره میکنیم:

فروشگاه ساز وب پویا

فروشگاه ساز وب پویا

فروشگاه ساز وب پویا برخلاف سایر فروشگاه سازهای دنیا به صورت آماده شده در اختیار شما قرار می گیرد؛ یعنی دیگر نیازی نیست شما برای نصب و راه اندازی فروشگاهتان اقداماتی را انجام دهید.

علاوه براین پشتیبانی 24 ساعته و حرفه ای این فروشگاه ساز، رضایت کاربران زیادی را جلب کرده است. پنل مدیریت فروشگاه ساز وب پویا کاملا فارسی و بدون نیاز به کدنویسی می باشد؛ به نحوی که شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به طراح سایت، تغییراتی را در فروشگاه اینترنتی خود اعمال کنید.

تمامی این امکانات، در کنار قیمت عالی نسبت به سایر فروشگاه ساز ها، می تواند به شما برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی با کمترین هزینه کمک کند. هسته این سیستم بر پایه ووکامرس است و از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کمک میگیرد. به این ترتیب شما میتوانید از صدها هزار افزونه آماده برای وردپرس نیز روی این سیستم استفاده کنید. 

مزایای فروشگاه ساز وب پویا

  • مجهز به سیستم چند فروشندگی یا مارکت پلیس
  • امکان اتصال به تمامی درگاه های بانکی
  • اوپن سورس
  • هاست و دامنه رایگان

سایر فروشگاه ساز های آماده در ایران

  • فروشگاه ساز وبزی
  • فروشگاه ساز پرتال
  • فروشگاه ساز سازتو
  • فروشگاه ساز سی فایو

نکات مهم قبل از انتخاب فروشگاه ساز مناسب:

هر انتخاب درستی نیاز به تحقیق و بررسی قبلی دارد. این موضوع در مورد فروشگاه ساز ها نیز کاملا صدق میکند. در ادامه به نکات گفته شده قبل از خرید یک فروشگاه اینترنتی توجه کنید:

  1. حتما نمونه کارهای ارائه شده توسط هر شرکت را مورد بررسی قرار دهید
  2. با نمونه کارهای آنها تماس بگیرید و در مورد خدمات و نحوه کار آن سیستم سوال کنید
  3. سرعت فروشگاه ساز را قبل از خرید تست کنید
  4. سئو سایت های راه اندازی شده توسط این شرکت ها را مورد بررسی قرار دهید
  5. نحوه کار با مدیریت آن را قبل از خرید ببینید که مشکل نباشد
  6. مطمئن شوید که فروشگاه استاندارد های اینماد را دارد
  7. اتصال به درگاه های پرداختی مختلف را د رآن چک کنید

منبع: https://www.webpouya.com

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *