Search
Close this search box.

آموزش سئو داخلی و نکات مهم در مورد آن

فهرست مطالب

راهی که برای بهینه سازی سایت خود استفاده می‌کنید، تاثیر زیادی بر روی سایت شما و امتیازی دارد که از گوگل دریافت می‌کند. این همان چیزی است که قرار است روی آن بحث کنید. سئو یا بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرچیز به فکر سئوی داخلی سایت خود باشید. اگر چیزی در مورد سئوی داخلی نمی‌دانید، این مطلب راهنمای خوبی برای آموزش سئو داخلی خواهد بود. سعی می‌کنیم نکات مهمی که برای یادگیری آن لازم دارید را با شما در میان بگذاریم.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی

اگر بخواهید آموزش سئو را دنبال کنید، قدم اول این است که با سئوی داخلی به خوبی آشنا شوید. پس سوالی که پیش می‌آید این است که اصلا سئوی داخلی چیست. به طور ساده، سئو داخلی اصولا عملیاتی است که برای بهینه سازی وب سایت و صفحات خود انجام می‌دهید تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری دریافت کنید.

این یعنی هم محتوا و هم کدهای سایت خود را بهینه سازی می‌کنید. بخش جذاب انجام سئوی داخلی این است که می‌تواند ترافیک موثری را به سمت سایت شما روانه کند.

اهمیت On-Page SEO

در سال‌های اخیر، بازاریابی اینترنتی به اوج خود رسیده است. همین سبب شده تا اکثر آن‌ها تمرکز خود را روی سئو افزایش دهند. برخی از افراد معتقداند که سئو تاثیر چندانی ندارد. اما این شایعه‌ای بیش نیست. بدون شک شما بدون سئوی سایت و سئوی محتواهایی که بر روی آن قرار می‌دهید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در نتایج جستجو رتبه خوبی از گوگل بگیرید و یا بدتر از آن اصلا در نتایج جستجو سایت شما نشان داده شود.

بدون شک برای یک سایت که خدمات و محصولات ارائه می‌کند، بیشتر دیده شدن به معنی فروش و سود بیشتر است.

بنابراین باید به فکر آموزش سئو داخلی و انجام آن باشید. البته زمانی به آموزش سئو داخلی نیاز دارید که بخواهید به صورت شخصی روی بهینه سازی سایت خود تمرکز کنید.

 در غیر این صورت می‌توانید روی برون سپاری پروژه خود به شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ که در زمینه بهینه سازی داخلی و خارجی سایت فعالیت دارند، حساب کنید. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد آموزش سئو خارجی به لینک درج شده در صفحه مراجعه کنید.

با برآورد 46 میلیارد سرچ که در سراسر جهان در روز انجام می‌شود. بازاریابی دیجیتال به سمت تبلیغات برنامه‌ای پیش می‌رود که بیش از 85 درصد تبلیغات به صورت خودکار انجام می‌شود.

این یعنی شما برای بهتر دیده شدن با کسانی رقابت کنید که به صورت خودکار کارهای خود را انجام می‌دهند و چه چیزی بهتر از استفاده از سئو داخلی.

فاکتورهای سئو داخلی کدام‌ها هستند؟

آموزش سئو داخلی

اغلب اوقات مردم سعی می‌کنند بیشتر بر روی محتوا تمرکز کنند تا عوامل سئو داخلی. توجیه‌شان هم این است که محتوا پادشاه است! بله اما پادشاه بدون تاج امکان حکومت نخواهد داشت. صادقانه بگویم، مهم نیست چقدر محتوای شما خوب نوشته شده است. تا زمانی که تکنیک‌های سئوی داخلی را روی آن اجرا نکنید و فاکتورهای تاثیرگذار را بررسی نکنید، محتوای شما در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شود. یا در صورت نشان داده شدن، رتبه خوبی نخواهد گرفت. به همین دلیل است که در ادامه در مورد فاکتورهای مهمی صحبت می‌کنیم که حول محور سئو داخلی وب سایت می‌چرخند.

1: تگ تایتل

عنوان سئو در سئو داخلی

اولین چیزی که در آموزش رایگان سئو بخصوص سئوی داخلی خواهند گفت، تگ تایتل یا عنوان است. عنوان بخش مهمی از محتوای شما به حساب می‌آید. به طور کلی این عنوان است که نشان می‌دهد محتوای شما در چه موردی صحبت کرده است.

عنوان‌هایی که برای نوشته‌های خود انتخاب می‌کنید باید جذاب، گیرا و کاملا با نوشته مرتبط باشند. باید کلید واژه‌ای که برای محتوا در نظر گرفته‌اید حتما در عنوان محتوای شما ظاهر شود.

همه سئوی داخلی روی تگ تایتل یا عنوان شما نمی‌چرخد. اما اولین چیزی که در سایت شما دیده می‌شود، عنوان سایت، عنوان نوشته یا عنوان محتوا است. آن را مرتبط و جذاب انتخاب کنید تا کاربران روی آن کلیک کنند.

از یک عنوان در کل محتواهای خود تنها یک بار استفاده کنید. سعی کنید عنوان‌های منحصرفرد برای موضوعات خود انتخاب کنید. عنوان‌های شما نقش زیادی در برندسازی کسب و کار و حتی نام شرکت دارند. بنابراین به خوبی در انتخاب آن دقت کنید.

2: هدینگ‌ها یا تیرهای داخلی

آموزش سئو داخلی

اما زمانی که به مرحله تولید محتوا می‌رسید، یعنی عنوان جذابی دارید و آماده نوشتن هستید، باید به فکر هدینگ‌ها یا تیترهای داخلی باشید. این موارد را با تگ h1 تا h6 در محتوا نشان می‌دهند. تگ اچ 6 کم‌ ارزش‌ترین و تگ 1 با ارزش‌ترین هدینگی است که در نوشته خود تعریف می‌کنید.

تگ‌ها درست مانند عنوان‌های نوشته‌ها توسط خزنده‌های گوگل بررسی و خزش می‌شوند. هرچه جذاب‌تر و مرتبط با سرچ‌های کاربران باشند، شانس بیشتری برای دیده شدن کل محتوا خواهید داشت.

در سرتیترهای داخلی خود از مواردی استفاده کنید که توسط کاربران نت جستجو شده است. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از کلمه کلیدی در یکی دوتا سرتیتر به سئوی داخلی شما کمک بیشتری می‌کند.

3: محتوای صفحه

قبل از هرچیز به این فکر کنید که محتوای شما قرار است در چه ماهیتی داشته باشد. محتواهای متنی را به 3 دسته رپورتاژ آگهی، محتوای وبلاگی و محتوای محصول تقسیم می‌کنند. این به خلاقیت و مهارت نویسنده بستگی دارد که چطور هرکدام از آن‌ها را به تفکیک بنویسد که مخاطب خاص خود را جذب کند.

سعی کنید محتوای خود را به طوری بنویسید که طولانی و خسته کننده نباشد. اگر محتوای طولانی هم می‌نویسید، از اطلاعات کاربردی استفاده کنید.

4: لینک سازی داخلی

شاید باور نکنید اما بدون شک یکی از قدرتمندترین لینک سازی‌هایی که برای بهبود رتبه‌ سایت خود می‌توانید از آن استفاده کنید، لینک سازی داخلی است.

معمولا در آموزش سئو داخلی آن را به عنوان لینک سازی یاد می‌کنند که هم قدرتمند است و هم رایگان!

تنها کافی است که آن را درست انجام دهید. طی یک قانون نانوشته سعی کنید به صفحه اصلی خود زیاد لینک ندهید.

همچنین لینک‌های داخلی شما باید به هم مرتبط باشند. یعنی در محتوای آشپزی نباید لینک به محتوایی دهید که مربوط به دیجیتال مارکتینگ است.

لینک‌های مرتبط به خزش بهتر محتواها توسط گوگل کمک می‌کند. همچنین محتواهای کمتر دیده شده را در معرض دید می‌گذارد.

5: استفاده از تصاویر داخلی

محتوایی را تصور کنید که تنها متن خالی و بدون روح است. یک سری محتوا پشت سر هم ردیف شده که هیچ ذوق و هیجانی برای ادامه به مخاطب القا نمی‌کند. همان محتوا را با عکس‌های داخلی جذاب و مرتبط بیارایید. به شما قول می‌دهم مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد.

استفاده از عکس‌های داخلی چند مزیت دارد. اول این که مخاطب شما سعی می‌کند عکس‌ها را ببیند و کمی از خسته شدن فاصله می‌گیرد. چشم به تنوع عادت کرده و ذهن هم احساس خستگی نخواهد کرد.

اما استفاده از عکس‌های اختصاصی که خودتان آن را درست کرده‌اید هم خالی از لطف نیست. این به شما کمک می‌کند رتبه بهتری از گوگل دریافت کنید.

عکس‌های اختصاصی به شما کمک می‌کند به گوگل بگویید که من برای مخاطب و سایت خود احترام قائل بوده و به آن اهمیت می‌دهم.

علاوه بر این اگر بر روی عکس‌های اختصاصی خود از لوگوی خود استفاده کنید، در صورت استفاده دیگران از آن‌ها، به طور غیر مستقیم برای خود تبلیغ کرده‌اید.

6: Alt تصاویر را فراموش نکنید

ما فرض را بر این می‌گذاریم که تصاویر جذاب و مرتبطی برای محتوای خود انتخاب کرده‌اید اما چطور گوگل باید آن را ببیند؟ به این فکر کرده‌اید تا به حال که گوگل توانایی دیدن عکس‌ها را ندارد و ربات‌ها و خزنده‌ها تنها توانایی تشخیص متن و نوشته را دارند. اما آلت تصویری که از آن استفاده می‌کنید، تصویر را برای گوگل قابل خواندن می‌کند.

همان میزان که متن برای جذب ترافیک تاثیر دارد، عکس‌ها نیز توانایی افزایش ترافیک سایت شما را دارند.

برای سئو کردن تصویرها و اضافه کردن تگ آلت، یک توضیح کوتاه در مورد عکس در بخش توضیحات عکس اضافه کنید.

سعی کنید در عکس شاخص حتما کلمه کلیدی را نیز بگنجانید. با این روش هم به سئوی داخلی سایت خود کمک کرده‌اید و هم این که ترافیک بیشتری را به سمت آن روانه می‌کنید. می‌توانید از ترفندهای زیر که در خصوص آموزش سئو داخلی هستند برای تگ آلت عکس‌های خود استفاده کنید.

  • اسم تصویر را در تگ آلت بنویسید. مثلا عکس گوشی آیفون 13
  • هر تصویر باید تگ آلت مخصوص به خود را داشته باشد.
  • تگ آلت نه تنها برای موتورهای جستجو مناسب هستند، بلکه دسترسی به آن‌ها را ساده‌تر می‌کنند.
  • از خط تیره یا dash _ بین نوشته‌های _ خود_ استفاده کنید!

7: توضیحات متا

توضیحات متا مورد آخری است که در آموزش سئو داخلی در مورد آن صحبت می‌کنیم. توضیحات متا یا متا دیسکرپشن 158 کاراکتر مهم است که در موتورهای جستجو ظاهر شده و به کاربران نشان می‌دهد محتوای شما در مورد چه موضوعی است.

اگر این کارکترها را جذاب بنوبسید، شانس دیده شدن محتوای خود را نیز به سادگی افزایش می‌هید. یک نکته مهم این است که حتما کلمه کلیدی را در آن جای دهید تا شانس دیده شدن آن توسط گوگل را نیز افزایش دهید.

سخن آخر

در این مطلب در خصوص آموزش سئو داخلی و نکات مهمی که لازم است بدانید صحبت کردیم. آموزش سئو و یادگرفتن آن پروسه طولانی بوده و تنها نمی‌توانید روی خواندن یک یا دو محتوا در مورد آن فکر کنید که به دانش کافی رسیده‌اید. اما می‌توانید از وب‌ سایت‌هایی مانند seoedu که در خصوص سئو سایت، مشاوره سئو و تولید محتوا فعالیت دارند کمک بخواهید. حتی می‌توانید در دوره‌های آن شرکت کرده و خود نیز به مهارت عالی در خصوص سئو برسید. دوره‌های سئو به طور کامل در مورد سئوی داخلی و سئوی خارجی صحبت کرده‌اند.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *