Search
Close this search box.

3 دلیل کلیدی که باید حتماً اقدام به طراحی سایت نمایید؟

فهرست مطالب

در دنیای امروز روش‌های نوین بازاریابی به‌صورت مجازی و از راه دور توسعه یافته است. به گونه‌ای که بسیاری از شرکت ها و مشاغل کوچک و بزرگ، محصولات و خدمات خود را از طریق سایت، فضای مجازی و پیج‌های اینستاگرامی به فروش می‌رسانند. در‌واقع روش‌های قدیمی جذب مشتری و فروش محصول، به لحاظ داشتن مشکلات متعدد، عملکرد ضعیف و دیربازده بودن منسوخ شده است. البته بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای مختلف، نسبت به این موضوع اشراف کامل دارند و همواره درصدد بکارگیری و استفاده از راهکارهای جدید بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود هستند.

طراحی سایت‌های فروشگاهی، خدماتی و پشتیبانی، یکی از کاربردی‌ترین روش‌های جذب حداکثر مخاطب در شبکه جهانی اینترنت است و استفاده از آن، مزایای فراوانی را برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان به همراه دارد. در‌واقع مزایای سایت، عامل اصلی موفقیت و توسعه بسیاری از مشاغل است و بر همین اساس لازم دانستیم تا شما را با دلایل کلیدی و مزایای سایت آشنا سازیم.

به‌طور‌کلی مزایایی داشتن سایت، تأثیر بسزایی در رونق بسیاری از کسب‌و‌کارها دارد. در‌صورتی‌که خواهان افزایش مشتری، توسعه فروش و همچنین رقابت با سایر رقبا هستید، باید بدانید که با دست خالی و صرفاً از طریق جمع‌آوری و ارائه محصولات مختلف نمی‌توانید نظر و توجه مخاطبان را جلب کنید. برای موفقیت در این راه، به سایت‌های به‌روز، پویا و با خدمات پشتیبانی 24 ساعته نیاز دارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید بیشترین تعداد مشتری را جذب نموده و یک رونق اساسی در کسب‌و‌کارتان ایجاد کنید.

images_1659337469.jpg

اهمیت شناخت نسبت به مزایای سایت و اثرات مطلوب آن

در‌حال‌حاضر کسب‌و‌کارهای مختلفی در قالب شرکت، مؤسسه، تعاونی، گروه تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در کشور مشغول فعالیت هستند. اما تعداد مشتریان، میزان درآمد و سرمایه آنها با یکدیگر متفاوت است. به‌دلیل اینکه علاوه‌ بر کیفیت محصول و نوع خدمات، شیوه بازاریابی و فروش مشاغل نیز با هم تفاوت دارد و این امر سبب شده تا هر یک از آنها درآمدهای مختلفی داشته باشند.

از طرف دیگر می‌توان گفت صاحبان مشاغل دو دسته‌اند؛ دسته اول با روش‌های نوین بازاریابی و مزایایی داشتن سایت آشنایی دارند و دسته دوم نیز به دلیل عدم آگاهی کامل و جامع نسبت به این موضوع، محصولات و خدماتشان را با استفاده از روش‌های قدیمی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.بدون شک گروه اول در زمینه جذب مشتری و افزایش فروش موفق‌تر هستند.

بدین‌صورت‌ که با استفاده از مزایای سایت بدون محدودیت زمانی و مکانی، محصولات و خدمات خود را در اختیار کاربران قرار داده و بدین ترتیب، ضمن جذب مخاطب بیشتر، راحت‌تر و سریع‌تر کالاهای موردنظرشان را به فروش می‌رسانند. در‌واقع می‌توان گفت این موفقیت حاصل شناخت صاحبان مشاغل نسبت به طراحی سایت و مزایایی داشتن سایت به‌روز و پویا است.

بنابراین فرقی نمی‌کند که قصد راه‌اندازی چه شغلی را دارید و یا در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید؛ همواره به اهمیت، ارزش و جایگاه طراحی سایت توجه ویژه‌ای داشته باشید و با استفاده از مزایای منحصر‌به‌فرد آن، کسب‌و‌کارتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن گسترش دهید.

images_1659337287.jpg

مزایایی داشتن سایت اختصاصی در مشاغل مختلف

برای طراحی و راه‌اندازی سایت، نیازی نیست که حتماً یک شرکت یا بنگاه اقتصادی بزرگ داشته باشید. در‌هر‌صورت متناسب با نوع شغل و جامعه هدف می‌توانید یک سایت به‌روز و اختصاصی طراحی نموده و از مزایای آن جهت جذب مشتری و افزایش سرمایه استفاده کنید. برخی از مهم‌ترین مزایای سایت، اختصاص به شرح زیر عبارت است از:

  1. برخورداری از یک پایگاه اطلاعاتی مرکزی برای مدیریت بهتر محتواها و ارائه به کاربران با نام و نشان اختصاصی
  2. ارائه اطلاعات مفید و معتبر به مخاطبان و جلب اعتماد آنها
  3. تولید و ارائه انواع محتوا در سایت، بدون محدودیت حجمی و زمانی
  4. هدایت و راهنمایی کاربران به‌صورت دسته جمعی، جهت شناخت بهتر نسبت به نحوه عملکرد سایت و اهداف کسب‌و‌کار‌ها
  5. جذب کاربران به سمت اقدامات و اهدافی که بیشتر خواهان آن هستیم.
  6. غربالگری سریع و عالی مشتریان و تشخیص مشتری واقعی از کاربران عادی
  7. بکارگیری رسانه‌های مختلف برای بهبود عملکرد بازاریابی و دستیابی به بالاترین سطوح دیجیتال مارکتینگ. این‌مورد از مزایای سایت سبب شده تا صاحبان مشاغل بهتر بتوانند محصولات و خدماتشان را به مصرف‌کنندگان معرفی نمایند و از این طریق، میزان فروش خود را افزایش دهند.
  8. رفع محدودیت‌های موجود، جهت معرفی محصولات و خدمات به مشتریان
  9. کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش انواع محصول
  10. با حذف واسطه‌ها و دلال‌ها، محصولات و خدمات با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
images_1659337321.jpg

دلیل کلیدی برای طراحی سایت متناسب با کسب‌و‌کار

مزایای منحصر‌به‌فرد و عملکرد مطلوب سایت‌های علمی، خدماتی و فروشگاهی سبب شده تا بسیاری از صاحبان مشاغل با استفاده از این روش، محصولات و خدمات خود را به جامعه هدفشان معرفی نموده و در نهایت به فروش برسانند. در این‌خصوص دلایل متعددی وجود دارد که متصدیان کسب‌و‌کارهای مختلف را ملزم به طراحی سایت و استفاده از آن جهت بازاریابی و فروش انواع محصول می‌کند. اما سه دلیل اصلی و کلیدی برای طراحی و بهره‌مندی از مزایای سایت به قرار زیر است:

1- دسترسی همیشگی و سریع به مشتریان

با طراحی سایت، بدون محدودیت زمانی و مکانی به کلیه مشتریان دسترسی دارد و صرفاً از طریق شبکه جهانی اینترنت می‌توانید نیاز آنها را شناسایی نموده و محصولات و خدمات خود را به‌راحتی در اختیار آنها قرار دهید. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت، دلیل اصلی طراحی سایت و اهمیت آن، رونق کسب‌و‌کار، تسلط کامل و جامع بر کلیه مشتریان و جامعه هدف است.

2- معرفی برند به‌صورت آنلاین و با هزینه کم

با استفاده از سایت بروز و پویا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با هزینه اندک می‌توانید محصولات خود را به تمامی کاربران معرفی نمایید و زمینه مناسبی برای فروش آنها فراهم سازید. علاوه بر این کمتر شدن هزینه‌های برندینگ آنلاین سبب شده تا شاهد کاهش هزینه‌های بازاریابی و افزایش سود حاصل از فروش انواع کالا و خدمات باشیم.

3- بینش و دید بلندمدت در کسب‌و‌کار

در سایت‌های فروشگاهی، به راحتی می توان میزان خرید مواد اولیه، حجم فروش و سود حاصل از فروش را محاسبه نمود. در این حالت نیز صاحبان مشاغل به یک بینش و دید بلندمدت در زمینه میزان عرضه و تقاضا دست پیدا می‌کنند و می‌توانند از بهترین و مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی و فروش، جهت گسترش روزافزون کسب‌و‌کار استفاده نمایند. 

images_1659337358.jpg

جمع‌بندی

اکنون که با مفهوم، دلایل کلیدی و مزایای سایت آشنا شدید، می‌توانید متناسب با نوع کسب‌و‌کار و بازار هدف، یک سایت خوب و به‌روز طراحی نموده و از مزایایی داشتن سایت اختصاصی نهایت بهره را ببرید. در این زمینه نیز شرکت‌های مختلفی اقدام به طراحی و راه‌اندازی انواع سایت‌های خبری، فرهنگی، آموزشی و فروشگاهی نموده‌اند. بنابراین در‌صورتی‌که علم و آگاهی کافی نسبت به این موضوع ندارید، می‌توانید از توان، تجربه و تخصص این شرکت‌ها جهت ایجاد تغییر و تحول اساسی در کسب‌و‌کارتان استفاده کنید.

منبع: رویال کد

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

2 پاسخ

  1. سلام داداش، خب من این مقاله رو خوندم و واقعاً مضحک بود! همه چیز توی این دنیا با پول حله، حتی تبلیغات! نیازی به گفتن نیست که هیچ کاری آسون نیست و این تبلیغات آنلاین هم که اصلاً استثنایی نیستن! من خودم از قبل تجربه همه جور تبلیغات آنلاین رو داشتم و می‌دونم که هیچ کدومشون عالی نیستن. پس چرا باید از رویال کد استفاده کرد؟ بازم همون سرمایه‌گذاری توی تبلیغات بازیه، وقتی که ممکنه بدون هیچ بازدهی خاصی برگرده! پس به نظر من، این جوری بهتره که پول‌های تبلیغاتی رو بریزیم توی جیب شخصیمون و یه کار خفن‌تر و مؤثرتر از تبلیغات آنلاین پیدا کنیم.

  2. به من یکی از مهم ترین دلایلی که حتما ما باید اقدام به طراحی سایت کنیم اینه که خیلی کارهای تکراری روزمره فروشگاه مون اتوماتیک میشه ، من از وقتی سایت زدم خیلی روند کارم بهتره شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *