Search
Close this search box.

محاسبه قیمت لپ تاپ استوک ( عوامل موثر + معرفی )

فهرست مطالب

یکی از اساسی ترین وسایل دیجیتال که هر فرد به ان نیاز دارد لپ تاپ است این محصول قادر به انجام تمام کارهای مرتبط به اینترنت و صنعت های مختلف است و یکی از ضروری ترین وسایل است اما خرید لپ تاپ خود داستانی دارد و هر فرد باید با توجه به نوع نیازش لب تاپ مورد نظر را خریداری کند جدای از ان قیمت لپ تاپ استوک هم یک مسئله دیگر است که با توجه به وضعیت اقتصادی امروز خیلی افراد توانایی خرید لپ تاپ اکبند را ندارند و به خرید لپ تاپ استوک روی می اورند که در حدود 10 الی 40 درصد قیمت پایینتر نسبت به لپ تاپ اکبند نوژینو است .

بیایید قبل از محاسبه قیمت لپ تاپ استوک و عوامل موثر بر ان ببینیم که اصلا لپ تاپ استوک چیست ؟؟ در کشور های خارجی به خریداران لپ تاپ چند هفته مهلت تست رضایت از محصول و لپ تاپ را می دهند و اگر آن سیستم نتوانست نیازهای کاربر را برآورده کند می توانند لپ تاپ را مرجوع کنند . همچنین در نمایشگاه های مختلف کمپانی های معتبر سعی در نمایش محصولات و معرفی تکنولوژی های جدید خود دارند و لپ تاپ ها در آن نمایشگاه روشن و مورد استفاده قرار می گیرد . این محصولات بازگشتی توسط مشتریان و سیستم های مورد استفاده در نمایشگاه ها که از حالت آکبند خارج شده اند ، به عنوان لپ تاپ های استوک شناخته می شوند و توسط این شرکت ها به کشورهایی که متقاضی این سیستم ها هستند ارسال می شوند .

در این بین لپ تاپ ها گرید بندی میشوند یعنی با توجه به میزان کارکرد و خط و خش روی دستگاه ها به انها گرید a تا a+++ می دهند که گرید a+++ یعنی دستگاه بدون خط و خش و بسیار کم کارکرد است و هر چه به سمت a بیاید خط و خش بیشتر میشود.

عوامل موثر بر قیمت لپ تاپ استوک

به طور کلی میتوان گفت که عوامل موثر بر قیمت لپ تاپ استوک شامل : ظاهری لپ تاپ ( گرید ان ) , پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی ، صفحه نمایش ، باتری , برند لپ تاپ و … است . در ادامه قصد داریم تا تمام عوامل موثر بر قیمت لپ تاپ استوک و نحوه محاسبه قیمت لب تاپ بپردازیم .

هنگام خرید لپ تاپ باید انتظار خودتون از لپ تاپ بیان کنید و بدانید که برای چه کاری و چه موضوعی لپ تاپ میخواهید بعد در ان رنج به لپ تاپ های مورد نظر بپردازید تا به بیشترین بهره برداری از دستگاه مورد نظر خود دست پیدا کنید عدم تعیین این موضوع باعث هدر رفت پول شما میشود که یا با پرداخت پول بیشتر لب تاپی خریداری میکنید که خیلی مشخصات بالاتر از کار مورد نظر شما دارد یا لپتاپ ضعیف و کندی را با قیمت پاینن خریداری میکنید که جوابگوی کار شما نیست . به عنوان مثال لپ تاپ ایسوس استوک یا اکبند مدل های مختلف با مشخصات مختلفی دارد که هر کدام برای کاری بهینه شده اند . در ادامه به مهم ترین عوامل موثر بر قیمت لپ تاپ های استوک می‌پردازیم .

ظاهری دستگاه ( گرید )

ظاهر دستگاه و میزان خط وخش موجود بر روی دستگاه موثر بر قیمت لپ تاپ استوک است و باید دریابید که در چه وضعیته ظاهری است یعنی گرید دستگاه چیه ؟ باید گفت که لپ تاپ با گرید a+++ یعنی اپن باکس و بالاترین قیمت را نسبت به همین لپ تا با گرید a دارد که دارای خط و خش است و کارکرد بالایی دارد .

پس قبل از ورود به مشخصات داخلی حتما ظاهر باید مورد پسند باشد یعنی شاسی و قاب , کیبرد و تاچ پد و اسپیکرها , صفحه نمایش می‌توانند هم بر روی زیبایی ظاهری و هم قیمت دستگاه تاثیر بگذارند و کامل برسی کنید که دستگاه دچار شکستگی نشده باشد و از ارتفاعی به پایین سقوط نکرده باشد که درد دستگاه های با بدنه الومینیومی به صورت قوری نمایان میشود هر کدام از این موارد قیمت دستگاه را بین 100 هزار تومان تا 2 میلیون کاهش می دهد نسبت به اکبند دستگاه

سی پی یو ( پردازنده مرکزی )

به جرات میتوان گفت مهمترین عامل موثر بر قیمت لپ تاپ استوک و شاید نوک پیکان انتخاب لپ تاپ سی پی یو دستگاه است که اگر یک لپ تاپ برای کارهای سنگین می خواهید حتما باید سی پی i7 سری h یا hq باشد و قطعا قیمت لپ تاپ استوک core i7 نوژینو در مقایسه با core i3  و  core i5 بالاتر است .

برای کارهای حسابداری میانرده و کارهای سبک لپ تاپ core i3 یا i5 نسل 8 به پایین خریداری کنید که قیمت این نوع سی پی یو بسیار به صرفه است

برای کارهای سنگین طراحی و رندرگیری و گیمینگ لپ تاپ core i5 یا i7 نسل 8 به بالا ترجیحا نسل 11 خریداری کنید .

رم

اگر می خواهید سرعت لپ تاپ افزایش پیدا کند یکی از موثرترین عوامل داشتن رم کافی است و میتوانید ان را افزایش دهید به طور کلی رم ddr3 , ddr4 , ddr5 حتما استفاده کنید که ddr3 هم تقریبا منسوخ شده ولی برای کارهای حسابداری فیلم دیدن و سبک پیشنهاد میشه چون قیمت ارزان تری دارد بیشتر لپ تاپ های امروزی از نوع ddr4 هستند و تعداد محدودی جدیدا ddr5 استفاده میکنند که در لپ تاپ های گیمینگ هستند .

قیمت رم لپ تاپ برای هر 8 گیگ حدود 700 هزارتومان است از نوع ddr4 که برای کارهای عادی و روزمره 8 گیگ کافیه و برای گیمینگ و کارهای سنگین بهتره 16 یا 32 گیگ رم موجود باشد .

کارت گرافیک

بعد از سی پی یو مهمترین عامل موثر در قیمت لپ تاپ استوک کارت گرافیک لپ تاپ است این مورد برای افراد گیمر و مهندسین طراحی و معماری ضروری است و هرچی بالاتر باشد نتیجه بهتری به کاربر میدهد اما به صورت میانگین برای اجریی تمام بازی های روز دنیا و همچنین نرم افزاری های طراحی روز داشتن یک کارت گرافیم RTX 2080 انودیا کافیه

برای کارهای دانشجویی گرافیم 2 یا 4 گیگ انودیا سری mx کفایت میکند و برای کارهای سبک روزمره و عادی گرافیک خود سی پی یو اینتل کفایته و نیاز به داشتن گرافیک مجزا نیست .

به ترتیب از ارزان به گران ترین گرافیک های انودیا شامل سری mx – سری gt – سری gtx – سری p ,q – سری RTX هستند .

صفحه نمایش

هنگام خرید لب تاپ استوک نوژینو به صفحه نمایش توجه کنید پیکسل سوختگی و همچنین لکه سفید و یا سیاه نداشته باشد هر کدام از این موارد بر قیمت لپ تاپ استوک موثر است و باعث کاهش قیمت است .

صفحه نمایش فول اچ دی حدود 700 هزار تومان از اچ دی گران تراست و همچنین 2k از 4k حدود 4 میلیون تومان قیمتش بالاتره برای تمام کارهای شما به بهترین نحو از صفحه فول اچ دی میتوانید استفاده کنید و نیاز به هزینه بالا نیست .

صفحه نمایش تاچ اسکرین از بدون تاچ هم حدود 1 میلیون تومان قیمت بالاتری دارد و رفرش ریت صفحه نمایش هم 60 هرتز نسبت به 144 هرتز حدود 800 هزار تومان با هم اختلاف قیمت دارند .

برند دستگاه

این مورد سلیقه ای می باشد و هر کسی با توجه به سلیقه خود برندی ممکنه بیشتر از برند دیگر دوست داشته باشد اما توجه کنید به موارد زیر چون در قیمت لپ تاپ استوک بسیار موثر هستند .

به خودی خود همانند اپل در لپ تاپ ها هم برند اپل و ریزر جز گرانترین لپ تاپ ها هستند در برند های ملایم تر سری لپ تاپ های hp قیمتی به میزان بسیار جزیی بالاتری از ایسوس و دل و لنوو دارند

گران تر بودن به منزله بهتر بودن نیست و ارزان بودن هم دلیل بر خرابی دستگاه نیست .

برند های ایسوس دل hp و اپل در ایران بیشتر جا افتاده هستند و قطعات انها ارزانتر و به وفور یافت میشود .

محاسبه قیمت لپ تاپ استوک نوژینو

با توجه به مواردی که گقته شد به عنوان مثال میخوایم قیمت لپ تاپ استوک گیمینگ ایسوس مدل tuf را محاسبه کنیم که در فروشگاه نوژینو در حال حاضر موجود است .

یکی از پرفروشترین مدل های سری تاف گیمینگ asus tuf fx86 است که مشخصات ان دارای سی پی یو core i7-8750h و میزان رم دستگاه 16 گیگ قابل ارتقا و گرافیک nvidia gtx1060 6 گیگ , صفحه نمایش فول اچ دی 144hz بدنه بدون خط و خش و گرید A++ است با کیبورد فول rgb قیمت این لپ تاپ استوک در نوژینو 23 میلیون تومان است .

با این اوصاف درمیابیم که که قیمت این لپ تاپ ایسو استوک نسبت به اکبند ان در حدود 30 درصد ارزانتر است و خریدار میتوانید این مقدار از هزینه ها را با خرید استوک صرفه جویی کند .

معتبرترین و متنوع ترین فروشگاه لپ تاپ استوک ایران

فروشگاه نوژینو به ادرس https://nozhino.ir معتبرترین و متنوع ترین فروشگاه لپ تاپ استوک ایران است که با واردات مستقیم و بدون واسطه انواع لپ تاپ استوک با نازلترین قیمت را در دسترس کاربران قرار میدهد .

فروشگاه خرید لپ تاپ استوک نوژینو با بیش از 10 سال سابقه کار انواع لپ تاپ های استوک ارزان در رده های لپ تاپ اداری , لپ تاپ گیمینگ , لپ تاپ تدوین , لپتاپ دانشجویی , لپ تاپ میان رده و … برندهایی معتبر جهانی همچون dell , lenovo , acer , hp , apple , msi gaming , microsoft surface و … را از نمایندگی ها و فروشگاه های لپتاپ استوک اروپایی و امریکایی وارد و به دست مشتریان برساند .

این فروشگاه علاوه بر فروش محصولات به صورت اینترنتی و انلاین دارای مکان حضوری در استان کردستان شهرستان بانه میباشد که برای خرید حضوری از قیمت لپ تاپ استوک ارزان تا بالا رده و گیمینگ خریداران میتوانند حضور پیدا کنند و اطلاع یابند .

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

یک پاسخ

  1. چرا لپتاپ استوک بیا توی سایت ما کلی لپتاپ با قیمت مناسب هست. کافیه فقط دیجی تامین را سرچ کنی.https://dgtamin.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *