Search
Close this search box.

هدف از انجام سئو سایت چیست؟

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید برای گسترش کسب‌وکار خود تلاش کنید و در این مسیر به سراغ سئو سایت نرفته‌اید، باید به شما تبریک گفت! چرا که قدم به قدم از گسترش کسب‌وکارتان به جای نزدیک‌تر شدن، دور می‌شوید. سئو و بهینه‌سازی سایت، فرصتی استثنائی برای رسیدن به کسب درآمد و افزایش سود برای کسب‌وکار به حساب می‌آید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که هدف از انجام سئو سایت چیست که در ادامه به آن می‌پردازیم.

چرا باید در نتایج جستجوی گوگل به رتبه برتری دست پیدا کرد؟

هدف از سئو چیست؟ هدف از انجام آن، بهبود رتبه سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو است تا بتوان با افزایش ورودی‌های هدفمند، میزان فروش را افزایش داد. برای آن که بتوان به این‌چنین تأثیری از سئو سایت رسید، باید در نتایج جستجوی گوگل به رتبه برتری دست پیدا کرد.

شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما شما با کمی درایت می‌توانید به این نتیجه دست‌یابید. کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید.

این بهینه‌سازی‌ها به نحوی می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌وکار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده‌های جستجوی گوگل، نگه دارد. اما چرا باید فعالیت‌هایی را برای سئو سایت انجام داد؟

از رقبای کسب و کارتان عقب نمانید و از آن ها پیشی بگیرید.

باید بدانید که امروزه برای تمامی کسب‌وکارها در همه زمینه‌ها، فرایند سئو و بهینه‌سازی انجام می‌شود. چرا که با انجام‌دادن این فرایند، می‌توان بازدید از سایت توسط کاربران را افزایش داد. در ادامه این مسیر، نرخ تبدیل کاربران به مشتریان و میزان فروش محصول و کالا، همچنین ارائه خدمات نیز افزایش میابد؛ بنابراین می‌توان گفت که برای آن که از رقبای کسب ‌و کارتان عقب نمانید و بتوانید از آن‌ ها پیشی بگیرید، باید به دنبال یک شرکت خدمات سئو برای این کار باشید.

از این طریق می‌توانید سهم بسیاری از بازار کسب‌وکارتان را از آن خود کنید و به رتبه یک بازار تبدیل شوید. اما اگر به رتبه یک جستجوهای گوگل برسید، درواقع به چه مواردی دست پیدا کرده‌اید؟

نتایج متفاوت با توجه به نوع عملکرد هر سایت

با استفاده از بهینه‌سازی سایت می‌توانید بازدید سایت خود را چندبرابر کرده و اعتماد مخاطب را جلب کنید. اینکه با کلمات سرچ شده سایت شما در بین نتایج گوگل نمایش داده شود از هر تبلیغ دیگری بهتر است و می‌توانید بدون هزینه گزاف تبلیغات، مخاطبان بهتری را برای سایت خود جذب کنید.

نتایج متفاوت با توجه ‌به نوع عملکرد هر سایت به صورت زیر است:

نتیجه اول | افرادی که در گوگل به سراغ شما می‌آیند.

یکی از نتایج سئو این است که مشتریان و کاربران شما هر روز و به دلایل مختلفی از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند و این فرصتی است که می‌بایست آن را غنیمت بشمرید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

برای وضوح این مسئله یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید، درصورتی‌که لینک سایت شما در صفحه اول گوگل نباشد، به این معنا است که میزان بازدید‌کننده و ترافیک سایت شما پایین است. درحالی‌که بسیاری از سایت‌ها در تلاش هستند تا از هر شگردی برای نزدیک شدن به صفحه اول جستجو گوگل، استفاده کنند.

در نهایت، سفارش سئو منجر به افزایش ورودی هر سایت خواهد شد که در نتیجه مزیت‌های دلخواهی را برای آن سایت به نسبت نوع تجارتی که دارد به همراه خواهد داشت.

نتیجه دوم | تبدیل کاربران گوگل به مشتریان

می‌توان گفت که از طریق سئو برای سایت ترافیک بسیاری ایجاد می‌شود. این موضوع به آن معنا است که تعداد کاربران بیشتری از سایت شما بازدید می‌کنند و افزایش بازدید از سایت درواقع معادل افزایش تبدیل کاربران به مشتری است.

 با استفاده از تثبیت موقعیت خودتان در موتورهای جستجو، می‌توانید موقعیت‌های بیشتری برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید. در واقع سئو تلاش می‌کند تا بازدید وب‌سایت شما به‌صورت هدفمند افزایش یابد و هنگامی که کاربر وارد صفحهٔ شما شد، همان کاری را انجام دهد که شما پیش‌ازاین برای آنها طراحی کرده بودید.

نتیجه سوم | افزایش فروش و ارائه خدمات بیشتر

افزایش فروش یک کسب‌وکار آنلاین چه به‌صورت غیرحضوری و آنلاین یا به روش‌های دیگر مطرح شده در یک سایت فروشگاهی، یکی از مهم‌ترین اثرات سئو وب‌سایت خواهد بود. سئو با افزایش بازدیدکنندگان سایت و هدایت ترافیک به سایت‌ها یکی از دلایل این افزایش فروش خواهد بود.

در نتیجه اغلب صاحبان وب‌سایت‌ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرو بودن هستند از این ویژگی مهم استقبال می‌کنند و همواره برای بهبود جایگاه و سئوی سایت هزینه می‌کنند و برنامه‌ای بلندمدت دارند.  اگر یک محصول قابل‌اعتماد برای مشتری داشته باشید،

به‌طورقطع، سئو سایت می‌تواند منجر به افزایش فروش و سبقت از رقبایتان شود. شما می‌بایستی بر روی بهترین استراتژی‌های سئو سایت سرمایه‌گذاری کنید تا از مزایای سئو بهره‌مند شوید. با داشتن یک کمپین حرفه‌ای سئو، کسب‌وکار شما بر روی افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری قدم خواهد گذاشت.

نتیجه آخر | افزایش اعتبار نام شما

خدمات سئو سایت، در مرحله اول باعث افزایش بازدید سایت می‌شود و در مرحله دوم باعث افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری می‌شود. همچنین در ادامه این مسیر، سئو سایت در مرحله سوم باعث افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات می‌شود که این به آن معناست که کسب درآمد و سود در کسب‌وکار افزایش میابد.

اما در مرحله آخر، انجام فرایند سئو سایت سبب افزایش اعتبار و ارزش یک کسب‌وکار می‌شود. افزایش اعتبار به معنای آن است که یک بیزینس به یک برند معتبر تبدیل شود که در هر زمانی مشتریان ثابت خودش را داشته باشد؛ بنابراین می‌توان گفت که با سئو سایت، آخرین فرصت استثنائی یا شانس قطعی است که برای گسترش کسب‌وکار شما وجود دارد.

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

منبع: مقالات سئو

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *