Search
Close this search box.

۳ ویژگی مهم یک ماساژور با کیفیت هنگام خرید

فهرست مطالب

در حال حاضر انواع ماساژور برقی را می‌توان محبوب‌ترین کالای بازارِ وسایل بهداشت و سلامت شخصی دانست. شاید شما هم ویدیوهای اسلوموشن مواج شدن پوست، در حالی که یک ماساژور تفنگی به ماهیچه‌ها ضرباتی منظم و نرم می‌زند را دیده باشید. این شکل از ضربه درمانی بدون شک راهی عالی برای تسریع بازتوانی عضلات است.

اما اگر پاسخ این سوال که ماساژور برقی چیست را هم بدانید؛ باز هم برای انتخاب این دستگاه نیاز به دانسته‌های بیشتری دارید. مهم‌ترین مسئله در این زمینه این است که چه چیزی معرف یک ماساژور برقی ایده‌ال است؟ طبیعا در یک بازار شلوغ و متنوع، تصمیم‌گیری در مورد انتخاب یک ماساژور برقی مناسب سخت می‌شود.

3 ویژگی مهم یک ماساژور با کیفیت هنگام خرید

3 موضوع مهم را که هنگام خرید یک ماساژور برقی

قدرت

وقتی می‌گوییم قدرت ماساژور، به دو چیز اشاره می‌کنیم: سرعت نوسان و دامنه یا عمق ماساژ. این دو عامل مهم هستند؛ زیرا سطح راحتی کلی ماساژ را تعیین می‌کنند.

توجه کنید که ماساژ بسیار شخصی است. برخی آن را بسیار نرم و ملایم دوست دارند،؛ در حالی که برخی دیگر تحریک شدیدتر ماهیچه‌ها را ترجیح می‌دهند. از سویی هر درد، گرفتگی یا تنش عضلانی به سطح ماساژ یک‌سانی نیاز ندارد. به عنوان مثال، سرعت و فشاری که برای یک عضله چهار سر سفت نیاز دارید؛ ممکن است بیشتر از مقداری باشد که قبل از تمرین با آن عضلات دو سر خود را گرم کنید.

انتخاب یک ماساژور با سرعت متغیر، به شما امکان می‌دهد تا سرعت مناسب خود را انتخاب کنید. اکثر دستگاه‌های موجود در بازار دارای 2 الی 5 درجه سرعت متغیر هستند. طبیعتا هرچه این حالت‌ها بیشتر باشد؛ امکان شخصی‌سازی شدت ماساژ بیشتر است.

از سویی همان‌طور که گفته شد؛ دامنه ماساژ به عمقی که سری ماساژور در آن حرکت می‌کند، اشاره دارد. به عبارت دیگر، این ویژگی بیان‌کننده تفاوت بین ماساژ سبک و عمیق است. هرچه سری ماساژ در دامنه وسیع‌تری بلرزد (به میلی‌متر)؛ نیروی بیشتری به عضلات وارد می‌کند.

طراحی

با کمی جستجو در بازار احتمالا متوجه شده‌اید که ماساژورهای برقی طیفی از طراحی‌های متفاوت را ارائه می‌دهند. برخی دارای دسته هستند. برخی دیگر توسط باتری نگه داشته می‌شوند. برخی از آنها مدرن و براق بوده؛ در حالی که برخی دیگر طراحی کاربردی‌تری دارند. در زمینه طراحی سه موضوع ارگونومیک بودن، قابلیت حمل و امکانات جانبی را بررسی خواهیم کرد.

ارگونومیک بودن

در کنار هر سلیقه‌ای که دارید؛ مهم است دستگاهی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده می‌کند. جزئیات کوچکی مانند محل قرارگیری دستگیره‌ها و دکمه روشن و خاموش، می‌تواند تفاوت‌هایی مهم را رقم بزند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید وسط کمر خود را ماساژ دهید؛ آیا این امر با دستگاه مدنظر قابل انجام است؟

از آنجایی که شما معمولا به‌طور منظم با دستگاه ماساژ خود کار می‌کنید؛ احتمالا می‌خواهید استفاده از آن آسان و کاربردی باشد. در این زمینه ارگونومیک بودن طراحی محصول کمک می‌کند تا به‌راحتی در دست شما قرار گیرد، بنابراین می‌توانید بدون زحمت به هر گروه عضلانی دسترسی داشته باشید.

از طرفی وزن سبک وزن نیز در راحتی استفاده مهم است. چراکه در شرایط مختلف باید بتوانید دستگاه را نگه دارید. به عنوان مثال وقتی می‌خواهید بالای شانه‌های خود را ماساژ دهید؛ وزن دستگاه نباید آنقدر باشد که توان نگه‌داری آن را برای دو دقیقه نداشته باشید.

قابلیت حمل

نکته دیگر در زمینه طراحی ماساژور به قابلیت حمل آن مرتبط است. ما فرض می‌کنیم که در اغلب موارد از ماساژور خود در خانه یا در باشگاه استفاده خواهید کرد. با این حال اگر قصد دارید آن را در سفر و… به همراه داشته باشید؛ قابل حمل بودن آن را نیز باید مورد توجه قرار دهید.

از سویی اگرچه اکثر دستگاه‌های ماساژ همراه با کیف مناسب فروخته می‌شوند؛ اما این موضوع در مورد همه آنها صدق نمی‌کند. بنابراین اگر حمل راحت‌تر دستگاه برای شما مهم است؛ به این نکته نیز توجه کنید. همچنین توصیه اکید می‌کنیم که از دستگاهی که تنها با اتصال به پریز برق کار می‌کنند تا جای ممکن دوری کنید.

در نهایت مسئله وزن دستگاه را نیز در زمینه قابلیت حمل آن در نظر داشته باشید. به‌طور معمول وزن یک ماساژور برقی تفنگی از 900 گرم تا 1.2 کیلوگرم متغیر است. بنابراین توجه کنید که انتخاب ماساژور با وزنی بیشتر از این حمل آن را سخت خواهد کرد.

3 موضوع مهم را که هنگام خرید یک ماساژور برقی

امکانات جانبی

ماساژورهای خانگی برقی اغلب به شکل تفنگی بوده و مهم‌ترین امکانات جانبی آن داشتن سری‌های گوناگون برای ماساژ عضلات مختلف است. بنابراین هنگام خرید ماساژور برقی به این موضوع دقت کنید؛ که دستگاه مدنظر، سری‌های متنوع کافی و هماهنگ با اهداف شما را داشته باشد. یک ماساژور باکیفیت معمولا دارای مجموعه‌ای از اتصالات سری است؛ که هرکدام با هدف متفاوتی تولید شده‌اند.

سری‌های گرد: اینها سری‌ها استانداردی هستند که در اکثر ماساژورهای تفنگی مشاهده خواهید کرد. برخی از محصولات دارای اندازه‌های متعددی از سری‌های گرد هستند؛ که می‌تواند به شما کمک کند تا گروه‌های عضلانی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را در صورت نیاز هدف قرار دهید.

سری‌های تخت: برای ماساژ کل بدن و آرامش کلی عالی هستند.

سری‌های سیلندری: که به آنها سری‌های گلوله‌ای نیز می‌گویند؛ و برای کار کردن بر روی کشش و گره‌های عمیق عضلانی عالی هستند.

سری‌های U شکل: این سری‌ها گاهی اوقات به عنوان سری چنگالی نیز شناخته می‌شوند. شکل آنها برای کار با عضلات اطراف ستون فقرات و بافت اطراف تاندون آشیل ایده‌آل است.

عمر باتری

به استثنای معدود گزینه‌های نسبتا قدیمی یا بعضا حرفه‌ای، اغلب دستگاه‌های ماساژور خانگی بدون سیم هستند. در واقع این دستگاه‌ها با باتری‌های لیتیوم یونی عرضه می‌شوند. به‌طور کلی عمر باتری 2 تا 3 ساعته در صورت استفاده با سرعت کامل، یک عمر متوسط برای ماساژور برقی محسوب می‌شود. با این حال به این موضوع هنگام خرید ماساژور برقی دقت کنید. چراکه مدل‌های زیادی با عمر بسیار کمتر از این نیز در بازار وجود دارد؛ که خرید انها منطقی نیست. از طرفی اگر به شارژ بیشتری نیاز دارید؛ می‌توانید گزینه‌هایی با مدت شارژ 4 ساعت و حتی بیشتر را نیز پیدا کنید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *