Search
Close this search box.

سئو چگونه به سایت شما کمک خواهد کرد؟

فهرست مطالب

هنگامی که به صورت استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند مزایای بسیاری را برای کسب و کارها فراهم کند، از جمله افزایش ترافیک وب و سرنخ های واجد شرایط بیشتر که از طریق قیف فروش می آیند. در هسته خود، سئو این پتانسیل را دارد که توجه ارگانیک بیشتری را به کسب و کار شما جلب کند – به این معنی که هیچ هزینه ای برای شما ندارد. درک اصول اولیه سئو می تواند به شما کمک کند تا محتوای جذاب و با رتبه بالا را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود به گونه ای که نیازهای آنها را برآورده می کند ایجاد کنید. با درک و اجرای بهترین شیوه های سئو، رشد کسب و کار و تعامل بیشتر را مشاهده خواهید کرد.

با استراتژی سئو مناسب، می توانید افزایش بازدید سایت را شاهد باشید، آگاهی از برند را افزایش دهید، درآمد شرکت را افزایش دهید و حتی اعتبار بیشتری برای کسب و کار خود به دست آورید. در زیر، ما هشت مزیت واضح را برای گنجاندن سئو در استراتژی بازاریابی شما، صرف نظر از اندازه صنعت یا شرکت، بیان کرده‌ایم.

سئو ترافیک جستجوی ارگانیک را به وب سایت شما می آورد

ترافیک ارگانیک شامل بینندگانی است که وب سایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا می کنند. برای هدایت صحیح این ترافیک، وب سایت شما باید به طور موثر بهینه شود. هدف این است که گوگل تشخیص دهد که وب سایت شما مرتبط ترین پاسخ ها را به سوالاتی که مردم می پرسند ارائه می دهد.

تقریباً 63000 جستجو در گوگل در هر ثانیه انجام می شود و با استراتژی سئوی مناسب، کسب و کار شما می تواند برای برخی از این نتایج جستجو رقابت کند. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سئو، تمرکز روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما و اطلاعاتی است که می‌خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

خزنده های وب گوگل هر سایتی را در وب برای کلمات کلیدی خاص، رابط های کاربر پسند و قابلیت اعتماد عمومی بررسی می کنند. این ربات ها از این داده ها برای تعیین بهترین پاسخ ها برای هر پرس و جو استفاده می کنند. برای مثال، اگر در حال نوشتن پستی در مورد نرم افزار حسابداری برای سازمان های غیرانتفاعی هستید، به این فکر کنید که کاربران چگونه جستجو می کنند و از چه کلماتی استفاده خواهند کرد. اگر از کلمات کلیدی “نرم افزار حسابداری برای سازمان های غیرانتفاعی” به درستی در پست خود استفاده کنید و به طور کامل به سؤال پاسخ دهید، Google رتبه بالاتری را برای مرتبط بودن به پست شما اعطا می کند.

تولید لیدهای مقرون به صرفه

به‌عنوان شکلی از بازاریابی ورودی – برخلاف تماس های رباتیک یا ارسال ایمیل‌های ناخواسته یا تبلیغات – سئو یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای رشد حضور آنلاین شماست. هنگامی که به صورت استراتژیک اعمال می شود، سئو به شما این امکان را می دهد که در مقابل افرادی قرار بگیرید که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند، عبارات خاص مربوط به پست یا لیست شما را جستجو کرده اند و در نهایت در وب سایت شما قرار می گیرند. به این ترتیب، این سرنخ ها آماده شده و آماده ارتکاب هستند.

اکثریت قریب به اتفاق فعالیت های آنلاین با جستجو شروع می شود. ایمفورزا، یک پلتفرم برندینگ آنلاین، تخمین می زند که 93 درصد از تمام تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود. در همین حال، 70 درصد از نتایج کلیک شده به جای تبلیغات پولی، ارگانیک هستند. سئو در 14 درصد موارد منجر به فروش می شود، در حالی که تبلیغات چاپی و سایر تکنیک های بازاریابی بیرونی نرخ نزدیک به 1.7 درصد دارند.

علاوه بر این، سئو منقضی نمی شود. برخلاف تبلیغات آنلاین پولی که پس از پایان کمپین، ترافیک ایجاد نمی کنند، سئوی مدیریت شده به خوبی می تواند به مرور زمان ترافیک باکیفیت را به سایت شما بیاورد.

پیاده‌سازی سئو در شرکت شما می‌تواند زمان بر باشد، اما به احتمال زیاد مستلزم هزینه‌های تبلیغاتی اضافی نخواهد بود و پتانسیل افزایش درآمد کسب‌وکار را بیشتر می‌کند. یک بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ که استراتژی SEO را آموزش می دهد می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه جامع برای افزایش دید ارگانیک خود ایجاد کنید.

سئو آگاهی از برند را افزایش می دهد

شما می خواهید در صنعت خود به عنوان یک رهبر برجسته باشید، اما همچنین می خواهید به عنوان یک راه حل مناسب برای مخاطبان خود دیده شوید. با 1.88 میلیارد وب سایت آنلاین، چگونه اطمینان حاصل می کنید که مردم برند شما را می شناسند؟ استراتژی سئو یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به این هدف است.

رتبه بندی صفحه اول در گوگل دید و اعتبار شما را افزایش می دهد. پس از اینکه محتوای خود را برای مطابقت با جستارهای جستجو بهینه کردید، باید تعداد کلیک‌های بیشتری را مشاهده کنید که به افزایش سطح تعامل و اعتماد شما ادامه می‌دهد. شتاب ایجاد شده توسط استراتژی SEO شما می تواند زنجیره ای از برندمنشن ها و رویدادهایی را آغاز کند که منجر به آگاهی بیشتر از برند می شود.

به خاطر داشته باشید که آگاهی از برند فقط به این نیست که مردم نام شما را بشناسند – آنها همچنین باید بدانند که برند شما چیست، چگونه می تواند به آنها کمک کند و خدماتی که ارائه می دهد. بازاریابی محتوا عبارت است از دادن اطلاعات ارزشمند به جستجوگران که آنها آن را درک کرده و به آن اعتماد دارند. آنها می دانند که می توانند با سؤالات به شما مراجعه کنند و این اعتماد می تواند به راحتی سرنخ ها را به فروش تبدیل کند.

سئو شما را از رقبا جلوتر می برد

همه صنایع دارای رقابت هستند. همانطور که می خواهید استراتژی های بازاریابی چاپی رقبای خود را مطالعه کنید، باید استراتژی های سئو آنها را نیز مطالعه کنید. وب‌سایت‌هایی مانند Moz و SEMrush به شما این امکان را می‌دهند که ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند، چه تعداد محتوای دارند، استراتژی پیوند آنها و بسیاری موارد دیگر. هنگامی که تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود محدود کردید، می توانید استراتژی ایجاد کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که به دنبال فرصت‌هایی باشید که رقبای شما در آن کوتاهی می‌کنند (به عنوان مثال، استفاده از کلمه کلیدی که برای آن رتبه‌بندی نمی‌شود). برای افزایش سئوی خود در اطراف آن کلمه یا عبارت، فرصت های واضحی را برای خود شناسایی کنید تا در جستجوهای گوگل بیشتر دیده شوید. اگر این اتفاق برای شما نمی‌افتد، شاید بهتر باشد از بررسی سئو سایت برای بازرسی دقیق وضعیت وب سایت خود استفاده کنید.

سئو وب سایت شما را برای کاربران موبایل بهینه می کند

تعداد جستجوهای موبایل روزانه افزایش می یابد. تا سه ماهه دوم سال 2021، 61 درصد از کل جستجوها بر روی یک دستگاه تلفن همراه انجام شده است. اما چگونه این برای مشاغل ترجمه می شود؟ اگر سایت شما برای استفاده از تلفن همراه بهینه نشده باشد، بیش از نیمی از مخاطبان هدف خود نادیده گرفته می شوند. نه تنها این، گوگل به طور خودکار یک وب سایت بهینه شده برای موبایل را بالاتر از وب سایتی که اینطور نیست رتبه بندی می کند. در حالی که وب سایت شما ممکن است در رایانه شخصی عالی به نظر برسد، زمان بارگذاری و اندازه صفحه نمایش با برندها و طرح های مختلف دستگاه های تلفن همراه به طور چشمگیری تغییر می کند، و دیگر برای کسب و کارها اختیاری نیست که حضور دیجیتالی سازگار با موبایل را توسعه دهند و حفظ کنند.

برخی از نکات برای افزایش تجربه کاربری در دستگاه تلفن همراه عبارتند از

  • اندازه‌های دکمه‌ها را طوری قالب‌بندی کنید که آن‌قدر کوچک نباشند که دیده یا لمس شوند یا خیلی بزرگ نباشند که مانع محتوای شما شوند.
  • مختصر باشد. فضای کمتری روی صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه نسبت به صفحه نمایش رایانه شخصی وجود دارد.
  • از پنجره‌های بازشو که حواس‌تان را پرت می‌کنند و پیمایش را سخت می‌کنند، استفاده نکنید.
  • بدون توجه به اندازه صفحه نمایش، از طراحی قالب واکنش گرا استفاده کنید.

این بهترین شیوه‌ها و راه‌های بیشتر برای موبایل‌پسند کردن سایت خود را از طریق برنامه درسی عملی در کمپ بازاریابی دیجیتال برکلی یاد خواهید گرفت.

ایجاد اعتماد

حتی با یک استراتژی سئو قوی، ایجاد اعتماد مشتری به برند شما زمان بر است. روی محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید تا خوانندگان خود به منبعی قابل اعتماد برای اطلاعات به روز تبدیل شوند. این می‌تواند دید مشتریان از کسب و کار شما را بهبود بخشد و به نوبه خود رتبه شما را افزایش دهد.

گوگل فقط به دنبال کلمات خاصی برای رتبه بندی سایت شما نیست، بلکه به دنبال این است که چقدر و چقدر معتبر با مخاطبان خود تعامل دارید. Google نحوه حمایت شما از بازدیدکنندگان سایت خود را در نظر می گیرد – حتی اگر آنها در نهایت از شما خرید نکنند. استراتژی سه‌گانه‌ای که گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند EAT است – تخصص، اعتبار و قابل اعتماد. آنچه به آن ترجمه می شود این است: اگر محتوای شما برای مخاطبان شما بی فایده باشد، مهم نیست که چند بار از یک کلمه کلیدی استفاده می کنید.

تعامل زمان می‌برد، اما باید با سهم بازار بیشتر و رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو نتیجه دهد. با افزودن صفحات تماس، نقشه‌های گوگل و بخش‌های دارای نظرات، ارتباط با شما را برای بازدیدکنندگان آسان کنید. مکالمه سالم را تقویت کنید و بازخورد محکمی ارائه دهید. محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به اشتراک بگذارند زیرا برای آموخته های خود ارزش قائل هستند.

حرف آخر

اگر کسب و کار شما دارای موقعیت فیزیکی است، مطمئن شوید که مردم می توانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، که می تواند به افزایش ترافیک در فروشگاه شما کمک کند. مطمئن شوید که Google از موقعیت مکانی شما و انواع خدماتی که برای افزایش ترافیک به موقعیت مکانی شما ارائه می‌دهید اطلاع دارد.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *