Search
Close this search box.

انتقال اعتبار سئو سایت در ریدایرکت

فهرست مطالب

انتقال اعتبار سئو سایت در ریدایرکت چگونه است؟ ریدایرکت به معنای تغییر مسیر و راهنمایی دوباره می‌ باشد. در سئو از ریدایرکت به عنوان روشی جهت انتقال دادن کاربران و موتورهای جستجوگر سایت به سایت دیگر یا از صفحه‌ ای به صفحه دیگر استفاده می‌ کنند. اساس کار در روش استفاده از ریدایرکت به این شکل است که این ویژگی موجب می‌ شود موتور جستجوگر یا کاربر به آسانی بتواند بین سایت‌ ها و صفحات هدایت و جا به جا شود که بسته به دلایل انتخاب، نوع آن می‌ تواند به صورت دائم یا موقت باشد.

به یاد داشته باشید که هرگز این جا به جایی و نقل و انتقال بی علت اتفاق نمی‌ افتد، مثلاً گاهی به عنوان مدیر یک سایت مجبور می‌ شوید که آدرس برخی از صفحات سایت خودتان را تغییر دهید یا حتی گاهی نیاز است به طور کامل دامنه سایت را عوض کنید، در این گونه مواقع است که ریدایرکت‌ ها به شما کمک می‌ کنند که در کنار حفظ کردن اعتبار وب سایت قبلی، کاربران خودتان را به راحتی به سایت جدید هدایت کنید.

در یک بررسی کلی میزان مناسب، جهت استفاده از ریدایرکت‌ ها به شرح زیر است:

گاهی شما صفحات متعدد در سایت دارید که محتواها و موضوعات آن ها با یک دیگر کاملاً مشابه است و نگه داری این صفحات تنها جریمه سایت را نصیب شما می‌ کنند و حتی گاهی اوقات جستجوگرهای گوگل در برخورد با آن ها امتیاز منفی را برای شما در نظر می‌ گیرند، به این ترتیب آدرس صفحات تکراری را به قسمت اصلی صفحه شما انتقال می‌ دهند. برای انجام دادن چنین کاری حتماً باید به صورت مجزا و جداگانه دستور صادر شود.

گاهی در وب سایت ما، آدرس کلیه صفحات تغییر پیدا می‌ کند، در این حالت است که ما می‌ توانیم با استفاده کردن از ریدایرکت‌ ها یک دستور کلی صادر کنیم که کلیه صفحات وب سایت را به قسمت آدرس جدید منتقل کند.

خدمات سئو طراحان وب شرق برای انتقال اعتبار سئو سایت

ریدایرکت کردن کاربران از صفحه ای به صفحه دیگر وب سایت یک روش بسیار رایج و عامه است. برای انجام دادن چنین کاری باید تکنیک‌ ها و راهکارهای درستی را جهت حفظ کردن ارزش سئو بدانیم، مثلاً گاهی آدرس یک صفحه به صورت دائمی به یک آدرس دیگر انتقال پیدا می‌ کند، حال برای انجام دادن این گزینه موارد متعددی وجود دارد و موتورهای جستجوگر و کاربران می توانند از انواع مختلف ریدایرکت استفاده کنند که رایج‌ ترین آن ریدایرکت ۳۰۱ است.

استفاده از این ریدایرکت به کاربران و مرورگرها نشان می‌ دهد که صفحه مورد نظر ما در وب سایت به طور دائمی به آدرس دیگری منتقل شده است، در نتیجه موتور جستجوگر به گونه‌ ای این ریدایرکت را برای خودش تجزیه و تحلیل می‌ کند که نه تنها مکان صفحه تغییر پیدا کرده است، بلکه نسخه به روز شده یا محتوای مورد نظر را می توان در قسمت آدرس صفحه جدید پیدا کرد. به این ترتیب موتورهای جستجوگر لینک‌ هایی که با صفحه اولیه مرتبط بودند را به آدرس صفحات جدید منتقل می‌ کنند.

در خدمات سئو طراحان وب شرق از این ویژگی مهم بهره گرفته شده و هنگام طراحی وب سایت در مشهد در صورت نیاز انتقال اعتبار سئو سایت در ریدایرکت برای سایت مورد نظر را انجام می‌ دهند. بنابراین برای مشاوره تضمینی سئو در مشهد و استفاده از انواع ریدایرکت‌ ها جهت انتقال اعتبار سئو سایت می توانید با طراحان ما در وب شرق در تماس باشید.

انواع ریدایرکت برای انتقال اعتبار سئو

آدرس ها در وب سایت‌ ها معمولاً پس از مدتی تغییر پیدا می‌ کنند، یعنی گاهی برخی از صفحات آن ها ممکن است حذف شود یا حتی سایت از یک دامنه به دامنه دیگری انتقال پیدا کند. اگر بتوانیم از ریدایرکت‌ ها به طور صحیحی استفاده کنیم، در حفظ کردن رتبه سایت و پیشگیری از افت جایگاه تاثیر بسزایی خواهد داشت و به مرورگرهای گوگل نیز امکان را می‌ دهد فعالیت‌ های شما را بهتر و بیش تر درک کند.

در واقع ریدایرکت به عنوان نوعی روش برای موتورهای جستجوگر و کاربران عمل می‌ کند و می‌ تواند آن ها را از سایت نخست به آدرس‌ های url جدید منتقل کند.

کلیه ریدایرکت‌ ها با کد وضعیتی شروع می شوند که در ابتدا با شماره ۳ شروع می‌ شود. متداول‌ ترین و بهترین آن ها عبارتند از:

ری دایرکت ۳۰۱ انتقال دائمی

۳۰۱ در واقع نوعی ریدایرکت دائمی محسوب می‌ شود که از بهترین ریدایرکت‌ ها برای سئو می‌ باشد. پیشنهاد ما نیز برای انتقال دادن دائم همین گزینه است. این ریدایرکت می‌ تواند کلیه امتیازات یک لینک از جمله قدرت رتبه‌ بندی سئو را از آدرس قبلی به آدرس جدید انتقال دهد.

ری دایرکت ۳۰۲ انتقال موقت

این ریدایرکت زمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که هدف ما انتقال دادن آدرسی است که به طور موقت تغییر پیدا کرده است. شاید برخی از مدیران سایت‌ ها و کاربران عملکرد دو ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ را مشابه با یک دیگر بدانند، اما واقعیت این است که ما همواره جهت انتقال دادن دائمی صفحات نیازمند ریدایرکت ۳۰۱ هستیم که بتواند امتیاز کامل از مرورگرهای گوگل را دریافت کند. چون این نوع از ریدایرکت سیگنال بسیار قوی‌ تری جهت متعارف سازی برای گوگل ارسال می‌ کند.

ریدایرکت ۳۰۷ انتقال موقت

ریدایرکت ۳۰۷ در واقع نسخه ارتقا یافته از ریدایرکت ۳۰۲ است و گاهی اوقات این دو ریدایرکت به جای یک دیگر به حساب می‌ آیند، اما هم چنان توصیه جهت انتقال دادن محتواها به طور موقت از آدرس قدیم به آدرس جدید، استفاده کردن از رودایرکت ۳۰۲ می‌ باشد.

ری دایرکت Meta Refresh

در هنگام استفاده کردن از دایرکت Meta Refresh به جای آن که در سطح سرورها به اجرا در بیاید، در سطح صفحات اعمال می‌ شود، چون این نوع ریدایرکت‌ ها سرعت خوبی ندارند، بنابراین برای استفاده در سئو نیز پیشنهاد نمی‌ شوند.

روش استفاده از ریدایرکت‌ ها

جدیدترین سیستم‌ هایی که جهت مدیریت محتوا در حال حاضر وجود دارند، افزونه‌ ها و طرح‌ هایی را برای این کار ارائه می‌ دهند که یک مدیر سایت به راحتی می‌ تواند ریدایرکت‌ های ۳۰۲ و ۳۰۳ را به راحتی مدیریت کند. مثلاً RankMath یک طرح و افزونه کاملاً رایگان وردپرسی می‌ باشد. از قابلیت‌ های جالب توجه آن می‌ توان به ریدایرکت کردن صفحات اشاره کرد.

در خدمات سئو مشهد طراحان وب شرق به این گزینه‌ ها توجه ویژه دارند و جهت طراحی وب سایت در مشهد همواره مواردی مانند نحوه استفاده درست از ریدایرکت‌ ها را مدنظر قرار می‌ دهند. بنابراین با انجام مشاوره تضمینی سئو می توانید با نحوه استفاده درست انواع ریدایرکت ها آشنا شوید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *