Search
Close this search box.

بهترین برندهای تولید کننده مانیتور

فهرست مطالب

بسیاری از افراد برای انجام امور روزانه خود در طول روز مدت زمان زیادی را پشت مانیتور هستند. در این شرایط سلامت چشم‌ها به خطر خواهد افتاد مگر آنکه مانیتور مورد استفاده محصولی باکیفیت، استاندارد و مرغوب باشد.

از جهتی دیگر، اگر کاربر از بهترین کیس کامپیوتر استفاده کند اما مانیتور مطلوبی را به کار نگیرد، نمی‌تواند حداکثر استفاده را از سیستم خود داشته باشد چراکه کلیه پردازش‌ها از طریق این قسمت قابل مشاهده هستند. برای مثال اگر کیس مورد استفاده بهترین کیس گیمینگ باشد اما کیفیت مانیتور پایین باشد، نمی‌توان زیبایی رنگ‌ها، کیفیت بالای تصاویر و جزئیات را به‌خوبی دریافت کرد.

در نتیجه ما با در نظر گرفتن اهمیت نکات مذکور قصد داریم تا در ادامه این مطلب به معرفی بهترین برندهای تولید کننده مانیتور بپردازیم. از آنجایی که بعضی از افراد خرید محصولات خارجی و بعضی دیگر داخلی را ترجیح می‌دهند، تعدادی از بهترین برندهای هر دو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهترین برندهای مانیتور خارجی

امروزه محصولات برندهای خارجی به‌خصوص محصولات الکترونیکی نظیر مانیتور، کیس کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند و غیره در بازار ایران اغلب از برندهای خارجی هستند. البته کیفیت بالای اکثر آن‌ها باعث شده است تا با وجود رشد چشمگیر محصولات ایرانی، همچنان بسیاری از کاربران خرید مانیتور از برندهای خارجی را ترجیح دهند. به طور کلی سامسونگ، ال جی، ایسوس، ام اس آی و هوآوی برترین تولید کنندگان در این زمینه هستند.

سامسونگ (Samsung)

زمانی که بحث صفحه‌های نمایشی مختلف از جمله صفحه نمایش گوشی، تلویزیون، لپ‌تاپ و از همه مهمتر مانیتور می‌شود، همواره برند Samsung یکی از کمپانی‌های مطرح و برتر به حساب می‌آید. مانیتورهای سامسونگ از درجه کیفی بالایی برخوردار هستند و این مسئله باعث شده است تا از زمان رواج یافتن انواعی از کامپیوترها و کیس‌های گوناگون، مانیتور سامسونگ یکی از اعضا همیشگی محسوب شود.

تولیدات این برند از تنوع چشمگیری بهره‌مند بوده‌اند که موجب انتخابی آسان‌تر برای افراد با سلایق گوناگون می‌شود. با این وجود می‌توان گفت که بعضی از تولیدات آن از جمله انواع مانیتورهای ۲۷ و ۳۲ اینچی با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند.

ال جی (LG)

پس از برند سامسونگ، می‌توان گفت LG از مطرح‌ترین و معروف‌ترین تولید کنندگان انواع مانیتورها، تلویزیون‌ها و در مجموع صفحه‌های نمایشی به حساب می‌آید. این برند را می‌توان یکی از برندها با قیمت‌های به نسبت مناسب دانست که البته درجه کیفی بالا و ماندگاری زیاد تولیدات آن هم از مزایای واضح به شمار می‌روند. در مجموع مانیتورهای ال جی در اندازه‌های مختلف ۲۴ الی ۳۴ اینچی رواج دارند و البته در میان آن‌ها مدل‌هایی با ابعاد و اندازه بزرگتر هم یافت می‌شود.

ایسوس (Asus)

Asus از دیگر بهترین برندهای تولید کننده مانیتور به شمار می‌آید که از اعتبار و تنوع بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. تعدادی از رایج‌ترین سری‌های مانیتور ایسوس شامل سری گیمینگ ROG و TUF، ProArt، Eye Care و Business هستند. به این ترتیب انواعی از نمونه‌ها را برای کار کردن، گیمینگ، طراحی‌های گرافیکی و استفاده روزمره شامل شده است.

ام اس آی (MSI)

MSI از برندهای شناخته شده و معروف تولید کننده مانیتور به حساب می‌آید که تنوع قابل‌توجهی را در این زمینه پوشش داده و انواع مانیتور را اغلب در ابعاد ۲۲ اینچ الی ۳۴ عرضه کرده است. تولیدات گسترده این برند برای کلیه نیازهای گیمینگ، تجاری، روزمره و غیره مناسب هستند. همچنین مزایای مهم آن شامل امکان تنظیم ارتفاع، چرخش، پرتابل بودن، نصب بر روی دیوار و سایر موارد مشابه می‌شود.

هوآوی (Huawei)

Huawei آخرین مورد از بهترین برندهای تولید کننده مانیتور خارجی است که اگرچه در مقایسه با سایر برندها تولیدات زیادی را شامل نشده است اما محصولات آن از درجه کیفی بالایی برخوردار هستند. بسیاری از تولیدات از گارانتی و استاندارد محافظت از چشم بهره‌مند شده‌اند. به این ترتیب زمان استفاده از چنین مانیتورهای استاندارد و مرغوبی چشم کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد و با خیال آسوده‌تری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در ضمن در میان مدل‌های مانیتور هوآوی شاهد تعدادی از محصولات و مدل‌های مانیتور خمیده هم هستیم که انتخابی مطلوب برای گیمرها هستند.

بهترین برندهای مانیتور ایرانی

با وجود اینکه همچنان افراد زیادی بر استفاده از محصولات خارجی و کیفیت آن‌ها اصرار می‌ورزند، اما خوشبختانه می‌توان گفت در حال حاضر بسیاری از محصولات ایرانی هم از درجه کیفی بالایی برخوردار شده‌اند و رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند. به همین دلیل استفاده از مانیتورهای ایرانی هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که در بعضی از موارد به صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم کمک می‌کند. بهترین برندهای مانیتور ایرانی شامل برند جی پلاس، ایکس ویژن و سام هستند.

جی پلاس

مانیتورهای جی ‌پلاس از پرفروش‌ترین مانیتورهای ایرانی هستند که پس از خروج برند ال جی از ایران، رواج پیدا کردند. این مانیتورها در ابعاد گوناگونی عرضه می‌شوند و بعضی از مدل‌های ابعاد کوچک آن ۱۹ اینچ هستند. همچنین درجه کیفی‌ها و رزولوشن‌های گوناگون را پوشش می‌دهند که در میان آن‌ها رزولوشن K4 هم مشاهده می‌شود. در ضمن نمونه‌های مختلف با توجه به خصوصیاتی که دارند برای مصارف اداری، خانگی، گیمینگ، صنعتی و غیره مناسب هستند. در حال حاضر جی پلاس را می‌توان برترین برند ایرانی در زمینه مانیتور دانست.

ایکس ویژن

ایکس ویژن می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی باشد که علاوه‌بر درجه کیفی مطلوب به مناسب و به صرفه بودن قیمت هم اهمیت می‌دهند. تولیدات این برند اغلب در اندازه‌های کوچک یا متوسط از جمله ۲۴ اینچ بوده و از رزولوشن‌های گوناگون به‌ویژه فول اچ‌دی برخوردار هستند. تولیدات ایکس ویژن به همراه استانداردهای لازم می‌باشند و اغلب آن‌ها دارای پنل LED با درجه کیفی A+ هستند.

سام الکترونیک

آخرین مورد از بهترین برندهای تولید کننده مانیتور، برند سام الکترونیک است که یکی از برندهای قابل اعتماد و مطمئن ایرانی به شمار می‌رود. تولیدات این برند اگرچه تنوع زیادی را پوشش نداده‌ اما دارای قیمت مناسبی است. همچنین در میان مدل‌ها علاوه‌بر مانیتورهای تخت، نمونه‌های خمیده پرکاربرد برای گیمینگ هم وجود دارند.

در نهایت موارد مذکور برترین برندهای ایرانی و خارجی را برای خرید مانیتور تشکیل می‌دهند و با توجه به تنوع بالایی که در میان محصولات وجود دارد، هر فردی با هر سلیقه و کاربری خاصی می‌تواند نمونه دلخواه را به‌راحتی و در زمانی کوتاه پیدا کند.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *