Search
Close this search box.

ساخت فرم چند مرحله ای با گرویتی فرم

فهرست مطالب

چکیده : اگر به دنبال ساخت فرم چند مرحله ای در سایت وردپرس هستید در این مقاله نحوه ساخت فرم چن محرله ای با وردپرس را آموزش می دهیم.

ساخت فرم چند مرحله ای با گرویتی فرماگر یک سایت وردپرس دارید اضافه کردن امکانات جدید با افزونه های مختلف کار آسانی است. به عنوان مثال با افزونه های فرم ساز انواع فرم را به سایت اضافه کنید، با افزونه ویرایش گروهی محصولات می توانید تعداد زیادی از محصولات را به صورت همزمان ویرایش کنید، با افزونه های امنیت مانع از دسترسی هکرها به سایتتان شوید و با افزونه های صفحه ساز صفحات سایت را ویرایش کنید. در کل هر قابلیتی که مد نظرتان است با نصب افزونه های وردپرس امکان پذیر است.

 یکی از مواردی که ممکن است در سایت نیاز داشته باشید، اضافه کردن فرم های متنوع است. با افزونه های رایگان می توانید یک فرم ساده تماس با ما بسازید اما برای طراحی فرم هایی با فیلدهای متنوع مانند ثبت نام، استخدام و همکاری با ما ، رزو و… نیاز به نصب افزونه های حرفه ای فرم ساز دارید. افزونه گرویتی فرم یکی از بهترین افزونه های فرم ساز که با داشتن قابلیت های متنوع کار ساخت انواع فرم را آسان کرده است. در ادامه در مورد این افزونه بیشتر توضیح می دهیم و نحوه ساخت فرم چند مرحله ای با گرویتی فرم را آموزش می دهیم.

معرفی افزونه گرویتی فرم

افزونه Gravity Form یک افزونه برای ساخت انواع فرم در سایت وردپرس است. در گرویتی فرم 18 فرم آماده است و می توانید 36 فیلد متنوع اطلاعات مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن، تاریخ تولد، آپلود فایل و… را از کاربران دریافت کنید. برای ساخت فرم با این پلاگین نیاز به کدنویسی ندارید و تنها با کشیدن و رها کردن فیلدها می توانید یک فرم بسازید.

یکی از فرم های کاربردی برای دریافت اطلاعات از کاربران فرم های چندگانه است که سوالات در چند صفحه تقسیم می شوند. ساخت این فرم ها با گرویتی به آسانی امکان پذیر است. افزونه گرویتی فرم را از لینک زیر دانلود کنید و با ما همراه باشید:

https://www.rtl-theme.com/gravityforms-plugin/

مزایای طراحی فرم چند مرحله ای در وردپرس

اگر در سایتتان نیاز به دریافت اطلاعات زیادی از کاربران دارید با توجه  به این که فرم های طولانی کاربران را خسته می کند و ممکن است فرم را پر نکنند بهتر است از یک فرم چند مرحله ای استفاده کنید. در این فرم ها با تقسیم سوالات کاربران در چند بخش مانند مشخصات فردی، سوابق تحصیلی، سوابق کاری، اطلاعات تماس و…تجربه کاربری بهتری ایجاد می شود و کاربران بیشتری فرم ها را پر می کنند.

مراحل ساخت فرم چند مرحله ای با گرویتی فرم

بعد از دانلود و نصب افزونه گرویتی فرم یک قسمت بهپیشخوان وردپرسبا عنوان فرم ها اضافه می شود. در قسمت فرم ها افزودن فرم جدید را بزنید و از میان گزینه ها فرم چندگانه را انتخاب کنید و یا یک فرم خالی ایجاد کنید و فیلدهایی مانند شروع و پایان فرم را اضافه کنید.

برای فرم یک نام قرار دهید و توضیح کوتاهی در مورد فرم بنویسید.

در یک فرم چند مرحله ای هر صفحه از فرم توسط یک بخش جدا می شود و قسمت شکستن یک صفحه جدید ایجاد می کند. شروع صفحه ابتدای فرم و با انتهای فرم و دکمه ارسال به پایان می رسد.



در هر بخش فرم می توانید فیلدهای مختلفی را اضافه کنید. توصیه می شود هر صفحه از فرم فیلدهای مرتبط باشد به عنوان مثال اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و را در یک فرم، اطلاعات شغلی را در صفحه و راه های ارتباطی را در یک صفحه دیگر قرار دهید.

برای ساخت فرم چند مرحلله ای با وردپرس می توانید هر نوع فیلدی به صفحه اضافه کنید. برای  اضافه کردن فیلدهای مورد نیاز کافیست از سمت چپ فیلدهایی که نیاز دارید را به صفحه اضافه کنید و با کلیک بر روی هر فیلد می توانید فیلد را ویرایش یا حذف کنید. در افزونه گرویتی فرم 36 فیلد مختلف وجود دارد و انواع اطلاعات مانند کد ملی، تلفن، عکس و… را می توانید از کاربر دریافت کنید.

تنظیمات افزونه گرویتی فرم مختلف در فرم های چند مرحله ای

کار کردن با افزونه گرویتی فرم بسیار آسان است و تنظیمات کمی دارد که در ادامه به صورت خلاصه هر کدام را توضیح می دهیم:

  • CSS پیش فرض خروجی: تنظیم برون بری فایلcss های پیش فرض هم برای ما برون بری شود یا خیر. از css ها خروجی بگیرد یا خیر.
  • واحد پول پیش فرش:  تنظیم واحد پولی برای اتصال به درگاه پرداخت 
  • گزارشات: ارائه گزارش از مشکلات گرویتی فرم یا تداخل فرم ها 
  • منوی نوار ابزار: فعال کردننوار ابزار گرویتی فرم در بالای پیشخوان وردپرس 
  • به روزرسانی خودکار پس زمینه: جلوگیری از اختلال در سایت با بروز رسانی های گرویتی فرم 
  • حالت بدون تداخل: جلوگیری از تداخل استایل بخش های مختلف 
  • خروجی HTML5:  فعال کردن استفاده از کدهای HTML 
  • ریکپچا: قرار دادن کدهای امنیتی 
  • حذف: پاک کردن تمام تنظیمات افزونه گرویتی فرم

نحوه نمایش فرم چند مرحله ای در سایت

بعد از ساخت فرم چند مرحله ای با گرویتی فرم برای نمایش فرم چند مرحله ایی با استفاده از افزونه گرویتی فرم کافیست به صفحه مورد نظر بروید  و از قسمت فرم ها که در بالای پیشخوان وجود دارد فرم مورد نظر را انتخاب کنید تا به صفحه اضافه شود و یا شورت کد مربوط به فرم را در صفحه مورد نظر قرار دهید تا فرم به صفحه اضافه شود.

افزونه Gavity Form یکی از کامل ترین پلاگین های وردپرس برای ساخت فرم در سایت وردپرس است این افزونه با انواع قالب در سایت ژاکت سازگار شده است و بدون تداخل با سایر افزونه ها می توانید این افزونه را نصب کنید. همچنین کار کردن با این افزونه بسیار آسان است و همان طور که دیدید با فیلدها و فرم های آماده بدون کدنویسی می توانید از این افزونه استفاده کنید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *