Search
Close this search box.

چگونه سایتی عالی، مانند دیجی کالا بسازیم؟

فهرست مطالب

دیجی کالا یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران بوده که در وهله اول اعتماد تمامی افراد را به خود جلب کرده است. به طوری که پس از پیدایش این فروشگاه آنلاین، دیگر کسب‌وکارها هم جرات حضور در فضای وب را پیدا کرده‌اند.

اما برخی از افراد با دیدن این موفقیت و محبوبیت دیجی‌کالا در بین مردم، از رقابت با آن و دیگر فروشگاه‌های قدرتمند دچار ترس شده و به همین دلیل کسب‌وکار آنلاین را فراموش می‌کنند. در حالی که تمامی کسب‌وکارها تنها با ایجاد سایت و رعایت تکنیک‌های خاص، به راحتی توانایی رقابت با هر فروشگاهی را پیدا می‌کنند.

 اگر شما هم انگیزه کافی برای ساخت سایت و رقابت با سایت‌های بزرگ هم‌چون دیجی کالا را داشته ولی از چگونگی انجام آن آگاهی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اصلا چرا باید سایت اینترنتی داشته باشیم؟

امروزه با توجه به شرایط کرونا و مجازی شدن فعالیت‌های مردم، بسیاری از کسب‌وکارها مجبور به ادامه فروششان را در فضای آنلاین شده‌اند. فروش آنلاین به مشتریان اجازه خرید در تمامی ساعات شبانه روز را داده و امکان سفارش کالا و خدمات را به آسانی و بدون هیچ واسطه‌ای فراهم می‌کند. هم‌چنین محدود به مکان خاصی هم نبوده و در تمامی نقاط جهان امکان‌پذیر است. از همین رو یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به فروش بیش‌تر محصولات شما می‌شود.

راه‌های ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا

اگر شما هم با دیدن دلایل بالا، قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را داشته ولی از راه‌های انجام آن آگاهی ندارید، دو روش زیر را مطالعه کرده و پس از مقایسه، بهترین آن را انتخاب کنید.

1.ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا بوده که برای ساخت فروشگاه و سایت اینترنتی از آن استفاده می‌شود. مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس به شرح زیر است:

1.دامنه

 نامی است که مشتریان با استفاده از آن به وبسایت دسترسی پیدا می‌کنند. نام دامنه را باید متناسب با کسب‌وکار و در اندازه مناسب انتخاب کنید.

2. خرید هاست

هاست مانند کامپیوتری بوده که همیشه به اینترنت متصل است. با خرید هاست فایل‌های شما به طور مستقیم بر روی اینترنت قرار گرفته و افراد با وارد کردن دامنه، اطلاعات مورد نیاز را از هاست دریافت می‌کنند. قیمت هاست به شکل‌های متفاوتی بوده و بستگی به تمایل شما در خرج کردن دارد.

3. نصب نرم افزار وردپرس

فایل وردپرس را دانلود کرده و با وارد کردن رمز عبور، به فضای وردپرس وارد شوید. سپس یکی از قالب‌های موجود در وردپرس را انتخاب کنید.

4. نصب افزونه‌های فروشگاه ساز

پس از انتخاب قالب سایت فروشگاهی، نوبت به نصب افزونه‌های فروشگاه ساز می‌رسد. یکی از کامل‌ترین نوع این افزونه‌ها را می‌توان به ووکامرس اشاره کنیم. این افزونه رایگان بوده هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند؛ اما ممکن است که در برخی اوقات، دچار اشکالاتی هم بشود.

2. ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

بهترین راه برای طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه با دیجی کالا، مراجعه به فروشگاه سازها است. فروشگاه ساز ابزاری کاربردی برای ساخت، ویرایش و مدیریت فروشگاه اینترنتی بوده که نیاز به دانش و کدنویسی‌های سخت را ندارد.

از همین جهت حتی برای کسانی که سواد و تخصص کافی نداشته هم گزینه مناسبی است. با استفاده از فروشگاه سازها به راحتی می‌توان فروشگاهتان را بدون معطلی و با کم‌ترین هزینه ساخته و از آن کسب درآمد کنید.

سایت سازها برای کسانی که زمان کافی برای معطل شدن نداشته و یا به دنبال آسان‌ترین راه برای مدیریت سایت ندارند، بهترین گزینه است. هم‌چنین هزینه بسیار کمی داشته که برای هر نوع کسب‌وکاری قابل پرداخت است.

بهترین فروشگاه سازها کدام‌اند؟

امروزه مردم برای ساخت سایت شخصی و یا فروشگاه‌ها، استقبال فوق‌العاده‎ای‌ از فروشگاه سازها میکند؛ به همین دلیل تعداد مراکز برای ساخت سایت  روز به روز در حال افزایش است. یکی از فروشگاه سازهای معتبر را می‌توان به پرتال اشاره کنیم.

پرتال یکی از کامل‌ترین سامانه سازنده فروشگاه‌های اینترنتی بوده که تمام استاندارد‌ها را برای ساخت سایت رعایت کرده است.

از طرفی قیمت طراحی سایت در پرتال به شدت مقرون به صرفه بوده و نسبت به دیگر سایت سازها مناسب‌تر است. هم‌چنین دارای ضمانت هفت روزه است؛ چنانچه در این چند روز از فروشگاه خود راضی نبوده و به مشکلی برخورد کردید، اجازه بازگشت و انصراف از سایت را خواهید داشت.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی با پرتال

اگر قصد ساخت فروشگاه در پرتال را داشته باشید، کافی است که راه‌های زیر را طی کنید:

1. به سایت پرتال مراجعه کرده و روی گزینه ایجاد فروشگاه کلیک کنید.

2. اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

3. قالب دلخواهتان را انتخاب کنید.

3. بسته مورد نظر را انتخاب کرده و  آن را فعال کنید.

4. محصول را بارگذاری کنید.

جان کلام

بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال راهی برای پیشرفت خود تا رسیدن به سایت‌هایی هم‌چون دیجی کالا بوده ولی راه‌های انجام آن را نمی‌دانستند. ما در این مقاله دو راه آسان برای ایجاد سایت و ساخت فروشگاهی هم‌چون دیجی کالا را معرفی کرده و انتخاب را برای خودتان گذاشتیم.

شما کافی است که مراحل انجام کار هر کدام را مطالعه کرده و با برآورد تعرفه طراحی سایت و جنبه‌های دیگر، بهترین انتخاب را داشته باشید. لازم به ذکر است که اگر قصد ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه سازها را دارید، حتما به وب‌سایت www.portal.ir مراجعه کرده و یا شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *