Search
Close this search box.

هاست وردپرس چیست و چه مزایایی دارد؟

فهرست مطالب
هاست وردپرس و مزایای آن

هاست وردپرس یکی از بهترین گزینه‌ها برای وب‌سایت‌های وردپرسی و فروشگاهی است که از ووکامرس قدرت گرفته‌اند. انتخاب صحیح هاست وردپرس و بهینه شده برای ووکامرس، یکی از اقدامات مهمی است که در موفقیت وب‌سایت تأثیرگذار است. به همین دلیل مدیران وب‌سایت‌ها باید برای انتخاب‌ هاست وردپرس و هاست ووکامرس، زمان لازم را تخصیص دهند تا با بررسی هاستینگ‌های مختلف، بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

کسانی که می‌خواهند برای سایت خود هاست وردپرس تهیه کنند، باید بدانند که این هاست انواع مختلفی دارد. به همین دلیل باید با انواع آنها آشنا شوند تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است که انتخاب این نوع هاست، مزیت‌های بسیار زیادی را برای کاربران به همراه دارد. این مزیت‌ها باعث شده که تعداد استفاده‌کنندگان از هاست وردپرس روزبه‌روز بیشتر شود.

در این مطلب به‌طور کامل هاست وردپرس و مزایای آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین تفاوت این نوع از هاست را با هاست معمولی و هاست ووکامرس بیان خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با آن آشنا شوید.

هاست وردپرس چیست؟

در زبان انگلیسی هاست به معنی میزبانی است. کسانی که می‌خواهند یک وب‌سایت راه‌اندازی کنند، ابتدا باید یک هاست تهیه کنند که همان فضای میزبانی است. هاست وردپرس یک نوع هاست است که به‌طور اختصاصی برای سایت‌های وردپرسی طراحی و بهینه شده است.

بیشتر افراد با این سؤال مواجه می‌شوند که آیا میزبانی وردپرس فقط برای سایت‌های وردپرسی مناسب است؟ در جواب این افراد باید گفت که هاست وردپرس به‌صورت اختصاصی برای وب‌سایت‌های وردپرسی طراحی شده است. اما کسانی هم که سایتشان با جوملا، دروپال یا حتی به‌صورت CMS اختصاصی طراحی شده است، می‌توانند از هاست وردپرسی برای میزبانی وب‌سایت‌شان استفاده کنند.

انواع هاست وردپرس

همان‌طور که گفتیم؛ هاست وردپرس انواع مختلفی دارد. افرادی که می‌خواهند برای وب‌سایت خود هاست یا میزبان وردپرسی تهیه کنند؛ باید با این هاست‌ها آشنایی داشته باشند. به‌طورکلی هاست وردپرس به دودسته مختلف تقسیم می‌شوند.

●      هاست وردپرس اشتراکی

این نوع از هاست وردپرسی منابعی را که در سرور وجود دارند بین چندین سایت تقسیم می‌کند و همه آن‌ها به‌صورت اشتراکی از این منابع استفاده می‌کنند. در نتیجه هرکدام از این سایت‌ها به بخش محدودی از منابع دسترسی خواهند داشت.

●      هاست وردپرس اختصاصی

از اسم این هاست می‌توان به‌راحتی فهمید که تمام منابع موجود در سرور، فقط به یک سایت اختصاص داده می‌شود. معمولاً سایت‌های پربازدید با حجم ترافیک بالا، از این نوع هاست استفاده می‌کنند.

تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی و هاست ووکامرس

تفاوت هاست وردپرس و هاست ووکامرس

هاست یا میزبان وردپرس تفاوت‌های مختلفی با هاست معمولی دارد. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت این دو هاست، قیمت آنها است. معمولاً هاست وردپرس قیمت بالاتری نسبت به هاست معمولی دارد. با وجود اینکه قیمت میزبان وردپرسی بیشتر است، اما افراد زیادی هستند که تمایل دارند از این نوع هاست استفاده کنند چراکه مزیت‌های بسیار خوبی و این مزیت‌ها، قیمت بالاتر آن را توجیه می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که سرعت سایت‌هایی که از هاست وردپرسی استفاده می‌کنند از هاست معمولی بیشتر است.

هاست ووکامرس هم یکی دیگر از هاست‌های محبوب است که بیشتر افراد فکر می‌کنند تفاوت چندانی با هاست وردپرس ندارند. اما این دسته از افراد در اشتباه بزرگی به سر می‌برند. درست است که این دو هاست از نظر سیستم‌عامل و تکنولوژی تفاوت زیادی ندارند؛ اما از لحاظ اختصاص منابع و بهینه‌سازی عملکرد، تفاوت‌های چشمگیری باهم دارند.

بهترین مزایای هاست وردپرس

پس تا اینجا متوجه شدید که هاست‌های وردپرسی قیمت بالاتری نسبت به هاست‌های معمولی دارند؛ اما مزیت‌های بسیار خوب آن باعث شده که افراد حاضر باشند این هزینه بیشتر را پرداخت کنند. در ادامه شما با برخی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مزایای هاست وردپرس آشنا می‌شوید.

·         از آنجایی که این نوع از هاست برای وردپرس طراحی شده است و سرویس‌دهندگان آن پول بیشتری دریافت می‌کنند، سرورهای خود را پر از وب‌سایت نمی‌کنند. سرعت بارگذاری در این هاست بالاتر می‌رود.

·         هاست وردپرس به‌صورت اختصاصی برای وب‌سایت‌های وردپرس طراحی شده است. به همین دلیل علاوه بر سرعت بالا، قابلیت‌های دیگری مانند امنیت بالا و بهینه بودن سایت را برای کاربر به همراه خواهد داشت.

·         اختصاص رم و CPU بیشتر، یکی دیگر از مزیت‌های میزبان وردپرس است. این هاست تخصیص منابع بیشتر را برای سایت امکان‌پذیر کرده تا مشکلی برای کاربران پیش نیاید.

·         در هاست وردپرس برای اینکه سرعت بالاتر برود؛ از سخت‌افزارهای مناسبی استفاده می‌شود. فضای ذخیره‌سازی SSD و NVMe از جمله سخت‌افزارهای مهمی هستند که در هاست وردپرس استفاده شده و تضمین خوبی برای سرعت بالای سایت‌تان هستند.

·         یکی از دلایل دیگری که باعث بالا رفتن سرعت در سایت می‌شود، استفاده از کش برای وردپرس است. در میزبان وردپرس امکان استفاده از افزونه‌های کش فراهم شده است تا با افزونه‌ مناسب، سرعت سایت را با کش کردن اطلاعات دیتابیس و فایل بالا ببرید.

·         شرکت‌هایی که این نوع از هاست را ارائه می‌کنند، معمولاً  خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهند تا هنگام رویارویی با مشکلی خاص، بتوانند آن را برطرف کنند.

·         همان‌طور که می‌دانید وردپرس با زبان برنامه‌نویسی php توسعه یافته است. معمولاً هرچند وقت یک‌بار تغییراتی روی آن داده شده و نسخه‌ای جدید ارائه می‌شود که این نسخه ‌به‌روزشده معمولاً در هاست وردپرس سریع‌تر در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

هاست وردپرس را از کجا تهیه کنیم؟

خرید بهترین هاست وردپرس

یکی از سؤالات پرتکرار کاربران این است که هاست وردپرس را از کجا تهیه کنیم؟ قطعاً سایت‌های معتبر و باسابقه بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای خرید هاست هستند.

یکی از این سایت‌های معتبر پارس پک  است که سابقه زیادی در ارائه خدمات وب فارسی دارد. پارس پک همیشه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه داده تا بتواند به بهترین شکل ممکن رضایتشان را جلب کند؛ به همین دلیل هم اعتبار بالایی در میان کاربران دارد.

 همچنین لازم به ذکر است که کاربران در کنار خدمات گسترده پارس پک، می‌توانند از پشتیبانی ارزنده کادر فنی شرکت بهره ببرند. پس اگر قصد خرید هاست وردپرس را دارید می‌توانید به سایت پارس پک مراجعه کنید و از قسمت هاست وردپرس پارس پک آن را تهیه کنید.

سخن نهایی

هاست وردپرس یا میزبانی وردپرس یکی از انواع مختلف هاست است که به‌صورت اختصاصی برای وب‌سایت‌های وردپرسی طراحی شده است.  خرید این هاست مزیت‌های بسیار خوبی را به همراه دارد. همین امر باعث شده که آمار خرید آن در بین کاربران بالا برود. در این مطلب به‌طور کامل هاست وردپرس و مزایای آن را مورد بررسی قرار دادیم.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *