Search
Close this search box.

سئو سایت یعنی چه و خدمات آن شامل چه مواردی می شود؟

فهرست مطالب

سئو یا (SEO) مخفف (Search Engine Optimization) به معنی بهینه سازی سایت برای بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو است. به عبارت ساده تر، خدمات سئو سایت مجموعه فرآیندهایی هستند که به هدف افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه آن انجام می ‌شوند.

اما فایده این کار برای شما چیست؟ زمانی که کاربران، خدمات و محصولات مرتبط با کسب و کار شما را در موتورهای سرچ جستجو می‌ کنند، در صورتی که سایت شما در رتبه بالاتری باشد، احتمال جذب مشتری هم برای شما افزایش پیدا می ‌کند. برای همین لازم است که افراد دارای کسب و کار، ابتدا دریابند سئو سایت یعنی چه و سپس از خدمات آن بهره مند شوند.

سئو سایت چگونه کار می ‌کند؟

موتورهای جستجوگر در دنیای اینترنت از ربات ها برای رفتن از سایتی به سایت دیگر، خزیدن صفحات در وب، جمع آوری اطلاعات مربوطه و مرتب کردن آن ها در فهرست صفحات ایندکس استفاده می کنند.

سپس، الگوریتم های بسیار قوی، با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف و سیگنال‌ های رتبه بندی، صفحات موجود در فهرست ایندکس شده را تجزیه تحلیل کرده و تعیین می ‌کنند که صفحات و سایت ها با چه ترتیبی در نتایج جستجو برای یک کاربر نمایش داده شوند.

الگوریتم های پیشرفته جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات معتبر و مرتبط را نشان می‌دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را برای کاربران رقم می زنند. به طور کلی، در پاسخ به این سوال که سئو سایت یعنی چه باید گفت که این فرآیند و محتوای آن، با در نظر گرفتن عوامل مختلف، به افزایش رتبه بندی صفحات سایت شما در نتایج جستجو کمک می کند.

خدمات سئو شامل چه مواردی می ‌شود؟

سئو سایت فرآیندهای بسیار پیچیده ای دارد که خدمات متعددی را شامل می شوند. برای فهم و درک اینکه سئو چیست، داشتن آگاهی درباره خدمات آن به شما کمک زیادی خواهد کرد.

حسابرسی سئو

یکی از خدمات سئو، خدمات حسابرسی بهینه سازی سایت است. در این سرویس، سایت شما توسط ارائه دهنده خدمات بررسی خواهد شد تا بهترین استراتژی برای آن انتخاب شود. با این خدمت، سئوکار برتری سایت شما را می ‌شناسد و به پیشرفت آن کمک می‌ کند.

شناخت رقبا، تجزیه و تحلیل آن ها

شناختن رقبا در سئو سایت یعنی چه؟ این مورد، خدمت دیگری است که شما به هنگام انجام فرآیندهای سئو باید دریافت کنید. با این کار، شما رقبای آفلاین و آنلاین خود را می‌ شناسید و نقاط ضعف و قدرت آنها را آشکار کرده تا بتوانید بهتر از آنها عمل کنید.

طراحی استراتژی سفارشی

یکی دیگر از خدمات سئو، طراحی استراتژی سفارشی برای یک کسب و کار به خصوص است. داشتن رویکرد اختصاصی می‌ تواند بازده سرمایه گذاری شما را از (SEO) افزایش دهد.

بهینه سازی خارج از صفحه

خدمات سئو تنها به بهینه سازی سایت شما از داخل سایت خلاصه نمی شود؛ بلکه با انجام برخی از فرآیندها، امتیاز سایت شما از بیرون از صفحات هم افزایش پیدا می کند. از جمله خدمات بهینه سازی خارج از صفحه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری
  • تبلیغ محتوای سایت شما برای سایر مدیران وب سایت ها
  • اطمینان حاصل کردن از ذکر نام شما توسط افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی نمایه گوگل برای کسب و کار

بهینه سازی داخل صفحه

فهم بهتر سئو سایت یعنی چه مستلزم درک بهینه سازی داخلی صفحات است. با این خدمت سئو، ویژگی های وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه سازی می شوند. چند نمونه از خدمات بهینه سازی داخلی عبارت اند از:

  • ایجاد پلن سایت
  • بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی مرتبط و ارزشمند
  • بهینه سازی تصاویر وب سایت
  • به روز رسانی توضیحات متا و برچسب های عنوان
  • تجزیه و تحلیل سایت از نظر کاربرپسند بودن

بهینه سازی دائمی و مستمر

شما درک واضحی از اینکه سئو سایت یعنی چه دریافت نخواهید کرد، مگر اینکه سایت شما به صورت دائم و مستمر بهینه سازی شود.

بنابراین یکی دیگر از خدمات تیم سئو باید این باشد که استراتژی سایت شما را به طور مستمر چک کرده و هربار آیتم جدیدی به آن اضافه کند. با این کار، کسب و کار شما به طور مداوم رشد خواهد کرد و از رقبا عقب نخواهید ماند.

برطرف کردن مشکلات تکنیکی سایت

یکی دیگر از مهمترین خدمات بهینه سازی سایت، رفع مشکلات فنی وضعیت سایت است. البته این کار در مرحله اول و قبل از انجام هر گونه خدمات بهینه سازی دیگر باید صورت بگیرد.

فرد ارائه دهنده خدمات، ابتدا باید یک چک لیست از کلیه مشکلات تکنیکی سایت تهیه کرده و سپس شروع به برطرف کردن آنها کند. تا زمانی که مشکلات فنی سایت رفع نشده باشند، نمی توان در مراحل بعدی بهینه سازی به نتیجه خوبی دست پیدا کرد.

مدیریت و تولید محتوا

یکی از مهمترین فاکتورها در بحث سئو، تولید محتوای ارزشمند و معتبر است. برای این کار، باید روی کلمات کلیدی مورد نظر، برای وب سایت محتوای مناسب آماده کرد‌. مدیریت محتوا از جمله خدمات اصلی سئو است که به ارتقای کسب و کار کمک بسیار زیادی می کند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از خدماتی که به درک سئو سایت یعنی چه کمک‌ می‌ کند، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. یکی از معیارهای موتورهای جستجو برای قرار دادن کیووردها در رتبه های بالا، فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

شبکه های اجتماعی، سیگنال های قوی به سمت وب سایت شما ارسال می کنند و باعث می‌ شوند ترافیک مطلوبی به سمت آن هدایت شود.

استفاده از دایرکتوری های هدف

فعالیت در دایرکتوری های هدف، یکی دیگر از خدمات سئو است که باید حتما برای بهینه سازی سایت از آن بهره گرفته شود. دایرکتوری های هدف قدرت بسیار زیادی دارند و می‌توانند به صورت صعودی به وب سایت شما کمک کنند. البته این دایرکتوری ها در حوزه های مختلف، برای وب سایت ها کاملا متفاوت هستند.

مدیریت منظم و به روز وبلاگ

مدیریت منظم وبلاگ ها در سئو سایت یعنی چه؟ وبلاگ ها ابزار های نیرومندی هستند که می توانند با ایجاد یک محیط مناسب به شما اجازه دهند هرگونه محتوایی را منتشر کنید.

دامنه اصلی وبلاگ ها قدرت بسیار بالایی دارد و می ‌تواند امتیاز خود را به وب سایت هایی که لینک می‌ دهند، منتقل کند. ایجاد وبلاگ برای وب سایت و مدیریت آن از جمله خدمات مهم سئو سایت است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

کلام آخر، چرا باید از خدمات سئو استفاده کنید؟

اگر به تازگی وب سایتی برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید، صادقانه بگوییم! بدون استفاده از خدمات سئو، سایت شما توسط کاربران به هیچ عنوان دیده نخواهد شد. اما قبل از هر چیزی باید بفهمید سئو سایت یعنی چه و خدمات آن شامل چه مواردی می شود؟!

از جمله خدمات سئو می توان به مدیریت وبلاگ، مدیریت تولید محتوا، برطرف کردن مشکلات فنی و بهینه سازی داخلی و خارجی اشاره کرد. برای دستیابی به نتیجه مطلوب، باید همه خدمات سئو به صورت همزمان یا در طی مراحلی انجام شوند. این کار تنها از یک متخصص سئو بر می آید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *