Search
Close this search box.

بررسی تاثیر باورنکردنی مشاوره کسب و کار در پیشرفت کار شما!

فهرست مطالب

مدیریت یک کسب و کار یا بیزینس کار آسانی نیست؛ چرا که باید به جنبه‌های مختلف توجه کنید و برای هر مشکلی راه‌حل کارآمدی ارائه بدهید. گاهی وقت‌ها تنها یک تصمیم اشتباه می‌تواند تمام پایه‌های کسب و کار را به سوی فروپاشی بکشاند. از سوی دیگر یک اقدام هوشمندانه می‌تواند باعث بالا رفتن میزان درآمد و پیشرفت بیزینس بشود. اما چطور می‌توان از عواقب تصمیم‌ها باخبر شد و راه درست را انتخاب کرد؟ مشاوره کسب و کار یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود وضعیت بیزینس به شمار می‌رود. در این مطلب با همکاری تیم اقیانوس آبی، به  مشاوره کسب و کار  و تاثیر آن می‌پردازیم.

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار چیست؟

پیش از بررسی دقیق مشاوره برای کسب و کار باید با مفهوم ان آشنا شویم. مشاوره کسب و کار به معنی ارائه راهنمایی‌ها، پیشنهادات و راه‌حل‌های تخصصی به سازمان‌ها، شرکت‌ها یا بیزینس‌های کوچک است. مشاوران حرفه‌ای کسب و کار در جهت بهبود عملکرد، حل مشکلات و دستیابی به اهداف، راه‌هایی را پیش روی مدیران قرار می‌دهند. آن‌ها با استفاده از دانش و تجربه خود در حوزه‌های مختلف، به شرکت‌ها کمک می‌کنند که پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. از سوی دیگر این افراد با داشتن نگاه بیرونی به ساختار شرکت می‌توانند مدیران را از مشکلات و چالش‌های پیش‌رو مطلع سازند.

تعریف مشاوره کسب و کار

چه سازمان‌هایی به مشاوره کسب و کار نیاز دارند؟

احتمالا از خود می‌پرسید جهت برخورداری از خدمات مشاوره در زمینه کسب و کار، سازمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. حقیقت این است که تقریبا هر نوع سازمانی در دوره‌های مختلف به مشاور حرفه‌ای کسب و کار نیاز دارد. برای مثال شرکت موفقی که در بازار به خوبی شناخته می‌شود، برای تداوم این موفقیت و توسعه بیشتر به مشاوران حوزه کسب و کار نیاز دارد. از سوی دیگر سازمان‌های نوپا یا شرکت‌هایی که درگیر چالش‌های مختلفی هستند باید به کمک این مشاورین، مشکلات را به روش درست حل کنند.

مزایای استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار

بدیهی است که استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار، مزایای زیادی را به دنبال دارد. این خدمات به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند که خطاهای خود را به حداقل برسانند و در مسیری درست، سازمان خود را کنترل کنند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات مشاوره در زمینه کسب و کار را بررسی می‌کنیم.

استفاده از تخصص و تجربه مشاوران

مشاوران حوزه کسب و کار با دانش و مهارت تخصصی، نگرش عمیق‌تری نسبت به مسائل تجاری دارند. آن‌ها با موقعیت‌های پیچیده در بازار، فناوری‌های جدید و روش‌های نوین تبلیغات به خوبی آشنا هستند. استفاده از تجربیات دیگران می‌تواند بخش زیادی از پروسه آزمون و خطا کردن را حذف کند.

دسترسی به دیدگاه بیرون از سازمان

مشاوران کسب و کار با داشتن نگاه بی‌طرفانه از بیرون سازمان می‌توانند مسائل را به شکل بهتری تحلیل کنند. نبودن یک دیدگاه بیرونی در پروسه اداره کسب و کار، خصوصا در مشاغل نوپا و کوچک، می‌تواند دردسرساز باشد! چرا که اکثر مدیران این مشاغل نسبت به ساختار برند تعصب دارند و ممکن است چشم خود را بر روی آشکارترین مسائل و کم و کاستی‌ها ببندند.

صرفه‌جویی در زمان

بکارگیری تجربیات مشاورین مشاغل یعنی استفاده از بهترین روش برای اداره یک سازمان. در نتیجه این کار یک مشاور ماهر می‌تواند با جلوگیری از آزمون و خطا، پروسه زمان‌بر پیشرفت را کاهش بدهد. در واقع یک بیزینس نوپا می‌تواند به کمک تیم مشاوره و خدمات کسب و کار، در مدت زمان کمتری به اهداف خود برسد.

کاهش هزینه‌ها با بهره‌گیری از خدمات مشاوره

برخی از افراد بهره‌گیری از خدمات مشاوره را تلف کردن هزینه می‌دانند! باید بگوییم که نتیجه کار دقیقا برعکس تصور این افراد است. چرا که با استفاده از خدمات مشاوره، می‌توان بسیاری از سردرگمی‌ها را رفع کرد. در نتیجه پس از مشخص شدن راه درست، بودجه سازمان را در همان مسیر خرج می‌کنید و شاهد شکست کمتری در پروژه‌های مختلف هستید.

شخصی‌سازی خدمات مشاوره

خدمات مشاوره متناسب با اهداف، ارزش‌ها و شرایط فعلی هر بیزینس طراحی می‌شوند. در واقع استراتژی‌هایی که برای یک شرکت ارائه می‌شود، به طور معمول نمی‌تواند در سازمان دیگری به کار گرفته شود. در نتیجه مشاوران باید با توجه به میزان بودجه و خواسته شما، شرایطی را طراحی کنند که دارای بیشترین شانس موفقیت است.

مزایای استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار

سبک‌های مشاوره در کسب و کار

سبک مشاوره‌های کسب و کار بر اساس رویکرد هر سازمان تعیین می‌شود و به شیوه‌های مختلفی قابل اجرا است. مدیر و مشاور باید در مورد این سبک با یکدیگر به توافق برسند. هر چه فعالیت مشاور به شکل آموزشی و در جهت توسعه مشتری باشد، رویکرد او به سبک کوچینگ یا مربیگری نزدیک می‌شود. از سوی دیگر هر چه مشاور مسئولیت اجرایی بیشتری داشته باشد، نقش متخصص فنی به خود می‌گیرد. به طور کلی می‌توان انواع سبک مشاوره را شامل موارد زیر دانست:

  • ناظر بیرونی: مشاور تنها در بهبود تصمیم‌گیری‌های مدیران نقش دارد و فعالیت بیشتری نمی‌کند.
  • متخصص اجرایی: مشاور وظیفه اجرای پروژه‌ها را به عهده می‌گیرد و در این فرآیند دخالت می‌کند.
  • مشاور مدل‌ساز: در این سبک مشاور تنها بهترین مسیر را برای مشتری طراحی می‌کند.
  • سبک کوچ یا منتور: مشاور در این روش تمرکز خود را بر روی توسعه فکری و بهبود توانایی مشتری قرار می‌دهد. برای مثال در  دوره آموزش مدیر عامل، صفر تا صد تکنیک‌های مدیریت استراتژیک در اختیار شما قرار می‌گیرد.

انواع خدمات مشاوره‌های کسب و کار

پیش از آن که همکاری خود را با یکی از گروه‌های مشاوره آغاز کنید، باید نسبت به خدمات مشاوره کسب و کار آگاهی کافی را به دست بیاورید. خدمات مشاوره در این زمینه، محدوده گسترده‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهد. آشنایی با هر یک از این خدمات می‌تواند دیدگاه شفاف‌تری را نسبت به نتایج مشاوره، در اختیار شما بگذارد. در ادامه مهم‌ترین انواع خدمات قابل عرضه در مشاوره‌های کسب و کار را بررسی می‌کنیم.

مشاوره در حوزه استراتژی

یکی از مهم‌ترین خدمات مشاوره در حوزه کسب و کار، برنامه‌ریزی برای مدیریت و طراحی استراتژی است. این نوع خدمات به دانش و تجربه زیادی نیاز دارد. در این نوع مشاوره وضعیت فعلی بیزینس، شرایط بازار و استراتژی‌های سایر رقبا مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس با توجه به داده‌های به دست آمده، در مورد تغییر استراتژی یا بهبود بخشیدن آن تصمیم‌گیری می‌شود. در نهایت نیز برنامه‌های مشخصی برای آینده سازمان در نظر گرفته می‌شود.

مخاطب این مشاوره‌ها معمولا هیئت مدیره، مدیرعامل یا سایر مدیران اجرایی شرکت هستند. در نتیجه بهره‌گیری از این خدمات، شاهد ایجاد شرایط پایدار برای کسب و کار خواهید بود. این مسئله سبب توسعه بازار، افزایش میزان فروش و درآمد می‌شود. از مهم‌ترین خدمات مشاوره استراتژی کسب و کار می‌توان به ارائه ماتریس SWOT برای تعیین نقاط قوت و ضعف اشاره کرد.

مشاوره راه اندازی کسب و کار

قصد دارید بیزنیس خود را راه‌اندازی کنید؟ باید بدانید که بسیاری از افراد در همین مراحل ابتدایی دچار ناامیدی یا شکست مالی می‌شوند. خدمات مشاوره راه اندازی کسب و کار به شما کمک می‌کنند که بیزینس خود را بر پایه‌های استوار و با دید منطقی‌تر بنا کنید. استفاده از این خدمات به بالاترین سطح شرکت یعنی مدیرعامل و مدیران ارشد توصیه می‌شود. از خدمات این نوع مشاوره می‌توان به مشاوره برندینگ شامل برندسازی، طراحی لوگو، طراحی شعار تبلیغاتی و موارد دیگر اشاره کرد.

مشاوره راه اندازی کسب و کار

مشاوره در حوزه بازاریابی

بازاریابی مجموعه‌ای از فعالیت‌های گسترده برای جذب مخاطبان و گروه‌های هدف است. با پیشرفت تکنولوژی، این فعالیت‌ها در دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. از مهم‌ترین انواع روش‌های بازاریابی می‌توان به بازاریابی دیجیتال و محتوا اشاره کرد.

مشاوره‌های حوزه بازاریابی به یک مجموعه کمک می‌کنند تا متناسب با شرایط، از بهترین ترفندهای تبلیغاتی استفاده کند. در نتیجه این استراتژی‌های بازاریابی می‌توان شاهد هدف‌گیری درست مخاطبان و افزایش نرخ بهره بود. در نتیجه استفاده درست از خدمات مشاوره بازاریابی کسب و کار، میزان درآمد و فروش یک مجموعه افزایش پیدا می‌کند. می‌توانید با مراجعه به مجله اقیانوس آبی در مورد خدمات بازاریابی و مشاوره در این حوزه اطلاعات بیشتری کسب کنید. به طور کلی می‌توان بازاریابی را به دو دسته روش‌های دیجیتال و سنتی طبقه‌بندی کرد که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد.

مشاوره در حوزه دیجیتال مارکتینگ

این حوزه نسبتا جدید از زیرمجموعه‌های مشاوره بازاریابی است که در راستای جذب مشتریان بالقوه به وب‌سایت صورت می‌گیرد. از مهم‌ترین خدمات حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌توان به طراحی سایت، تولید محتوای مناسب، سئو و بهینه‌سازی سایت و طراحی کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال اشاره کرد.

مشاوران دیجیتال مارکتینگ با توجه به الگوریتم‌های متغیر بازار تلاش می‌کنند که برند را به شکل موثر تبلیغ کنند. به عنوان مثال تیم سئو بر روی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کار می‌کنند. در نتیجه این اقدامات، سایت برند در بین نتایج اول گوگل قرار می‌گیرد. این خدمات در مشاوره کسب و کار اینترنتی، کاربرد بسیار زیادی دارد.

مشاوره در بازاریابی سنتی

با وجود گسترده شدن انواع بازاریابی و گرایش آن به سوی فضاهای دیجیتال، هنوز برخی از کسب و کارها علاقه دارند که از روش‌های قدیمی استفاده کنند. در چنین شرایطی مشاوران بازاریابی با استفاده از روش‌های قدیمی‌تر مثل انواع تبلیغات پرینتی، طراحی پوستر و کارت ویزیت و… تلاش می‌کنند که برند را به بهترین شکل تبلیغ کنند.

مشاوره مالی به کسب و کارها

از دیگر خدمات مجموعه‌های مشاوره کسب و کار می‌توان به مشاوره مدیریت امور مالی اشاره کرد. بدیهی است که یک شرکت یا سازمان باید بودجه مالی را به صورت منطقی و در موقعیت‌های مناسب به کار بگیرد. در غیر این صورت، عواقب خوبی در انتظار آن مجموعه نیست! مشاوران مالی به شما کمک می‌کنند که عوامل از دست رفتن سود را شناسایی کنید و از بین ببرید. خدمات مربوط به مشاوره مالی کسب و کار شامل مدیریت هزینه‌ها، بهبود نقدینگی، بهینه‌سازی بودجه، تشخیص ریسک‌ها و بررسی گزارشات مالی می‌شود.

استفاده از خدمات مشاوره مالی برای هر دو گروه شرکت‌های بزرگ یا کسب و کارهای کوچک صدق می‌کند. گاهی در بیزینس‌های کوچک، بودجه‌ای برای استخدام مدیر مالی تمام وقت وجود ندارد؛ در چنین شرایطی می‌توان از مشاوران مالی کمک گرفت. از طرف دیگر برخی از شرکت‌های بزرگ در شرایط چالشی باید از متخصصی کمک بگیرند که ساختار مجموعه را از بیرون حلقه کارمندان رصد کند.

مشاوره فروش

مشاوره فروش یکی از مهم‌ترین خدمات مشاوره کسب و کار است که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را پوشش می‌دهد. مشاوران فروش با داشتن ذهن اقتصادی و خلاق از مهارت‌هایی استفاده می‌کنند که انگیزه را در تیم فروش به وجود بیاورند. این مشاوران تیم فروش مجموعه را با تکنیک‌های افزایش فروش کاربردی، استراتژی‌های قانع کردن مشتری و روش‌های مذاکره فروش آشنا می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که در مدت زمان کوتاهی، درآمد مجموعه به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

مشاوره توسعه محصول

از مهم‌ترین خدمات مشاوره توسعه کسب و کار می‌توان به خدمات بخش گسترش محصولات اشاره کرد. مشاوران این حوزه با بررسی نیاز مشتریان، ارائه محصول یا خدمات کاربردی را در دستور کار شرکت قرار می‌دهند. این توسعه‌دهندگان فعالیت خود را در تیم‌های طراحی و بازاریابی متمرکز ساخته‌اند تا در نهایت رویکرد کارآمد برای توسعه کسب و کار ارائه دهند.

خدمات مشاوره در حوزه طراحی

یکی از خلاقانه‌ترین مشاوره‌ها در حوزه کسب و کار مربوط به بخش طراحی است. مشاوران در این حیطه سعی دارند برندسازی را به بهترین شکل انجام بدهند. فرقی نمی‌کند که طراحی مربوط به یک حوزه فیزیکی باشد یا فضای دیجیتال. در همه شرایط مشاور با نگرش عمیق به رنگ، شکل و بافت سبب ایجاد ویژگی‌های بصری جذاب می‌شوند. این مورد از خدمات مشاوره برای کسب و کارهای کوچک و سازمان‌های بزرگ کارآمد است؛ به همین دلیل باید آن را در دستور کار قرار داد.

مشاوره و خدمات سیستم‌سازی

سیستم‌سازی به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که فرآیندهای یک شرکت را در سه بعد اسناد، ابزار و افراد را به شکل خودکار در می‌آورد. در چنین شرایطی مدیران کمترین دخالت را در این فرآیندها دارند و وابستگی محیط کار به آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. این روند می‌تواند زمان زیادی را صرفه‌جویی کند و ساختار پیشرفته‌ای برای انجام امور سازمان به وجود بیاورد. این نوع خدمات در بخش مشاوره کسب و کار آنلاین به چشم می‌خورد. انتخاب CRM مناسب از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای سیستم‌سازی صورت می‌گیرند.

مشاوره مدیریت منابع انسانی

مشاورانی که در حوزه منابع انسانی فعالیت می‌کنند تمرکز بالایی بر روی آموزش و حفظ رضایت کارکنان دارند. بدیهی است که وجود یک تیم باانگیزه می‌تواند سبب بهبود فعالیت‌های مجموعه شما بشود. بخشی دیگر از فعالیت‌های مشاور مربوط به استخدام نیروی کارآمد و ارائه تکنیک‌هایی برای حل تعارض می‌شود. به کمک مهارت مشاوران منابع انسانی می‌توانید محیط کاری امن و حرفه‌ای به وجود بیاورید.

مشاوره در زمینه امور قراردادها

مشاوران حقوقی در تنظیم میزان مالیات و امور قراردادها خبره هستند. این متخصصان حقوق شما را در برابر مالیات‌های غیرعادلانه حفظ می‌کنند. همچنین با برنامه‌ریزی سالانه مالیات به شما در مدیریت امور مالی شرکت کمک می‌کنند. با این دسته خدمات احتمال شکست در پروژه‌ها به‌طور‌چشمگیری کاهش می‌یابد.

مشاوره قیمت‌گذاری

قیمت‌گذاری مناسب می‌توان شرکت یا کسب و کار شما را در بین رقبا بالاتر ببرد! خدمات مشاوره قیمت‌گذاری با ارائه تکنیک‌های قیمت‌گذاری مناسب و روش‌های تخفیف دادن اصولی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارند. مشاوران این حوزه استراتژی‌های قیمت‌گذاری را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که در نهایت درآمد شرکت افزایش پیدا کند.

مشاوره در حوزه روابط عمومی

مشاوران روابط عمومی در زمینه بهبود دیدگاه عمومی نسبت به یک شرکت فعالیت می‌کنند. به عبارت دیگر ساختار ذهنی مردم در مورد محصولات یا خدمات یک کسب و کار را تحت تاثیر قرار می‌دهند. نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی، ایجاد کمپین‌های مختلف، تنظیم مصاحبه و همکاری با رسانه‌ها یا شرکا از وظایف این مشاوران است. تمامی این فرآیندها در برندسازی، افزایش مشتری و اعتمادسازی راحت‌تر تاثیرگذار خواهند بود.

اقدامات مشاوران کسب و کار

می‌توان تمامی خدمات مشاوران کسب و کار را در سه مرحله خلاصه کرد. در واقع این رویکرد به گونه‌ای است که تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها یا بیزینس‌های کوچک را پوشش می‌دهد. مشاوران تجاری تلاش می‌کنند با طی کردن این مراحل، نقاط ضعف و قدرت شرکت را بررسی کنند و در صدد کشف راه‌هایی برای بهبود آن‌ها باشند. در این بخش این سه مرحله مهم را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

اقدامات مشاوران کسب و کار

بررسی و کشف هدف توسط مشاور تجاری

مشاور کسب و کار باید ساختار شرکت را به خوبی بررسی و با مدیران شرکت ملاقات کند. او باید امور مالی سازمان را زیر نظر داشته باشد و به خوبی با ارزش‌ها آشنا شود. به این ترتیب می‌تواند اهداف پیش‌رو را برای شما ترسیم کند و خواسته‌های شما را در نظر بگیرد. این اهداف می‌توانند کوتاه‌مدت یا بلندمدت باشند و تاثیر مشخصی بر روند پیشرفت مجموعه بگذارند.

ارزیابی نقاط ضعف و قدرت

پس از درک عمیق از ساختار و اهداف شرکت، نوبت به بررسی مواردی می‌رسد که نیاز به تغییر دارند. در این مرحله مشاور نقاط ضعف و قدرت کسب و کار شما را به خوبی ریشه‌یابی می‌کند. همچنین می‌تواند با توجه به آمارها، چالش‌های احتمالی در آینده را پیش‌بینی کند. در چنین شرایطی مشاور جهت تکمیل این مرحله سه گام را طی می‌کند. در ادامه این اقدامات را بررسی می‌کنیم:

  • حفظ ارتباط با مدیران: پس از تعیین نقاط ضعف و قدرت، باید تمامی این موارد را با مدیران کسب و کار در میان گذاشت.
  • دریافت بازخورد از مدیران: پس از بررسی تمامی نکات، مشاور بازخورد مدیران را در نظر می‌گیرد و بعد از همفکر با آن‌ها راه‌حل‌های مختلفی را طراحی می‌کند.
  • یافتن راه‌حل تجاری: مشاور با در نظر گرفتن شرایط سازمان، راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد که سبب پیشرفت کسب و کار، افزایش سود و کارایی می‌شوند. استراتژی‌ها باید با اصول بنیادی شرکت هم‌راستا باشند.

اجرای استراتژی‌ها

پس از آن که عوامل شرکت و مشاور تجاری در مورد استراتژی‌های یک برنامه به توافق رسیدند، وقت بازسازی یا اجرای این طرح است! در این مرحله مشاور تجاری با توجه به بودجه و اصول شرکت، وظیفه و رویکرد هر یک از بخش‌ها را مشخص می‌کند. اجرای ایده‌آل استراتژی‌ها می‌تواند مسیر رسیدن به موفقیت را هموار سازد. دقت کنید که در صورت رخ دادن یک اتفاق غیرمنتظره، می‌توان این استراتژی‌ها را با شرایط تطبیق داد و با چالش‌های موجود به بهترین نحو مقابله کرد..

چطور بهترین شرکت مشاوره کسب و کار را انتخاب کنیم؟

با توجه به اهمیت استفاده از خدمات مشاوره در طی مراحل راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار، شاهد فعالیت شرکت‌های زیادی در این زمینه هستیم. با این حال باید در نظر داشته باشید که همه این شرکت‌ها تجربه کافی برای مشاوره دادن به کسب و کار را ندارند. به همین دلیل باید مجموعه‌ای معتبر و باتجربه را انتخاب کنید. اما چطور باید بهترین مشاوره کسب و کار را پیدا کنیم؟

گروه اقیانوس آبی یکی از برترین مجموعه‌های مشاوره و آموزش مدیریت در کشور است که در راستای کمک به کسب و کارهای مختلف فعالیت می‌کند. این شرکت مشاوره کسب و کار به مدیران کمک می‌کند تا مجموعه خود را در تمامی حوزه‌ها توسعه دهند. از سوی دیگر دوره‌های مختلف آموزشی اقیانوس آبی ترفندهای مدیریتی را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی جزئیات هر دوره، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. یکی دیگر از مزایای مهم این شرکت برخورداری از تیمی خبره جهت اجرایی کردن استراتژی‌های پیشنهادی است.

هزینه استفاده از خدمات مشاوره‌های کسب و کار

از دیگر دغدغه‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها، می‌توان به تعرفه مشاوره کسب و کار اشاره کرد. حقیقت این است که هزینه خدمات مشاوره با در نظر گرفتن پارامترهای مختلفی مشخص می‌شود. نوع خدمات انتخابی، میزان مهارت و تخصص مشاور، سابقه کار و نمونه‌کارهای وی و نوع پروژه از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نهایی خدمات مشاوره کسب و کار هستند.

جلسات مشاوره به شکل حضوری، آنلاین یا تلفنی برگزار می‌شود که همین مسئله نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر هزینه داشته باشد. باید در نظر بگیرید که تمام بودجه‌ای که برای دریافت مشاوره در نظر می‌گیرید، شبیه به یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است. در واقع زمانی که کسب و کار به موفقیت برسد، می‌توانید چند برابر این هزینه را برداشت کنید.

کلام آخر

امروزه بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. از سوی دیگر شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند در بین رقیبان خود دیده شوند. اما چطور باید یک سازمان یا حتی کسب و کار کوچک را بر طبق اصول مدیریت کرد؟ در این مطلب از مشاوره کسب و کار و تاثیر آن در پیشرفت سازمان صحبت کردیم. اگر به دنبال یک مجموعه معتبر و باتجربه می‌گردید،  گروه اقیانوس آبی  را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت وقت مشاوره آموزش کسب و کار، با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *