Search
Close this search box.

10 نکته برای بیشترین استفاده از قدرت ایمیل مارکتینگ در سال 2022

فهرست مطالب

ایمیل مارکتینگ عمیق ترین و دقیق ترین روش بازاریابی است. به همین علت میتواند بیشترین میزان بازخورد را داشته باشد. برای انجام ایمیل مارکتینگ نکاتی وجود دارد  که در ادامه به آنها اشاره  خواهیم کرد . 

قبل از شروع کسب و کارمان با ویژگی های رفتاری مشتری خودمان آشنا شدیم و توانستم بر اساس همین شناخت ،محصول یا خدمات خودمان را بهبود ببخشیم . اکنون کار بسیار راحتی در پیش داریم.

اجرای ایمیل مارکتینگ

روزانه صدها و هزاران نفر وارد سایت ما میشوند و پس از اتمام کارشان از سایت ما خارج میشوند و شاید هرگز مجدد به سایت ما باز نگردند . پس باید کاربر را ترغیب کنیم که ایمیلش را به ما بدهد تا بتوانیم یک ارتباط را شکل بدهیم .

اهمیت لندینگ پیج مناسب در کمپین ایمیل مارکتینگ

اگر با طراحی سایت و ساخت صفحات وب آشنا باشید کار بسیار راحتی در پیش دارید و اگر هم آشنا نیستید نگران نباشد وب سایت های بسیاری وجود دارد که میتوانیم به راحتی در آنها ساختار درست یک ایمیل را طراحی کرد.

لندنگ پیج وظیفه جذب کاربر ،هدایت کاربر و تبدیل را بر عهده دارد .

جذب کاربر :

راهکارهای بسیاری وجود دارد تا ما افراد را به صفحه لندینگ خودمان هدایت کنیم . می توانیم از خدمات سئو استفاده کنیم یا از  کمپین تبلیغاتی در شبکه های مجازی  بهره ببریم. راهکارهای دیگری مثل گوگل ادز  تاثیر زیادی در جذب و هدایت افراد به صفحه لندینگ پیج ما دارد .

ویژگی‌های یک لندینگ پیج مناسب

حال سوال اصلی اینجاست که ویژگی‌های یک صفحه فرود خوب برای اینکه نرخ تبدیل بالا و اثربخشی زیاد داشته باشد چیست. در این قسمت درباره ویژگی‌های یک لندینگ پیج مناسب صحبت می‌کنیم.

  • ساختار درست و المان‌های طراحی در آن رعایت می‌شود.
  • دارای طراحی جذاب، واضح و کاربرپسند است.
  • محتوای آن کاربردی است و به کاربر کمک می‌کند تا به چیزی که می‌خواهد برسد.
  • طراحی و محتوای صفحه، مسیر مشخصی دارد تا در نهایت منجر به تبدیل کاربر شود.
  • دارای تیتر و عناوین جذاب و کاربردی است.
  • در آن از کپی‌رایتینگ جذاب استفاده می‌شود تا کاربر اقدام موردنظر را انجام دهد.
  • از رنگ‌بندی و هویت بصری متناسب با کسب‌وکار استفاده می‌شود.
  • در محتوای آن از تکنیک داستان‌سرایی بهره گرفته می‌شود.
  • چیدمان المان‌های موجود در صفحه به شکلی است که کاربر بتواند خیلی سریع قسمت‌های موردنظر را ببیند و روی دکمه‌های کال تو اکشن کلیک کند.
  • این صفحه حاوی کلمات کلیدی مهم برای کسب‌وکار یا کلمات کلیدی تعریف شده برای کمپین است.
  • درباره ویژگی‌های کلیدی محصولات و خدمات حرف می‌زند.
  • در آن از دکمه‌های به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.
  • حتما باید ریسپانسیو باشد تا روی دستگاه‌های مختلف به درستی نمایش داده شود.
تبدیل در ایمیل مارکتینگ

هدایت کابر :

حالا کاربر وارد وب سایت ما شده و باید کاربر را به سمت اهدافی که داریم هدایت کنیم . مثلا از کاربر بخواهیم ایمیلیش را به ما بدهد . دیگه دوران طلایی گذشته تمام شده تا با یه پاپ آپ و براحتی بتوانیم ایمیل کاربر رو ازش بگیریم . کاربر اینترنت باهوش تر شده و یاد گرفته در برابر ایمیلی که به ما میدهد چیز با ارزشی دریافت کند . متخصصین بسیاری در سطح جهان وجود دارند که تخصصشان گرفتن ایمیل است . با نگاهی به سایت های مطرح جهان و یا مطالعه A/B  تست های انجام شده میتوانیم کلی ایده جالب و موفق پیدا کنیم .

تبدیل کاربر :

شنیدید که توی تبلیغات بعضی از برند ها میگویند که فروشما  آغاز تعهد و کار ما با شماست . دقیقا گرفتن ایمیل کاربر شروع فرایند تبدیل کاربر است . در اینجا منظور ما از تبدیل فروش محصول و یا خدمات است . در صورتی که ما در هر مرحله ای  داریم کار تبدیل را انجام میدهیم . در ابتدا تبدیل بازدید کننده به وارد کننده ایمیل ، مرحله تبدیل کاربران ایمیلی به مشتریان و در نهایت تبدیل مشتری به مشتری وفادار . پس باید بیشترین تلاش ممکن را انجام دهیم تا بتوانیم بیشترین تاثیر را ببینم و به قول معروف باد بهینه سازی نرخ تبدیل را انجام دهیم .

شروع ایمیل مارکتینگ

بهینه‌سازی نرخ تبدیل کاربر به مشتری

بهینه‌سازی نرخ تبدیل کاربر به مشتری (CRO) یک فرآیند منظم برای افزایش درصد بازدیدکنندگان سایت است .

بهینه‌سازی نرخ تبدیل کاربر به مشتری بعد از بازدید کاربر از لندینگ پیج شما رخ می‌دهد.

مزیت های تبدیل کاربر در کمپین های ایمیل مارکتینگ

بهینه‌سازی نرخ تبدیل کاربر به مشتری  مزایای قابل توجهی برای سئو دارد که در ادامه نام می‌بریم.

کسب اطلاعات بهتر در مورد مشتریان

بهینه‌سازی نرخ تبدیل کاربر به مشتری (Conversion Rate) می‌تواند به شما کمک کند مخاطب کلیدی خود را بهتر بشناسید و متوجه شوید برای رفع نیازهایشان بهتر است با چه زبان و پیامی با آن‌ها صحبت کنید.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل کاربر به مشتری به پیدا کردن مشتریان صحیح برای کسب و کارتان کمک می‌کند. جذب بازدیدکننده عادی برای سایت تان اگر منجربه خریدی نشود، فایده‌ای نخواهد داشت! پس باید سعی کنیم این کاربران را ترغیب به خرید کنیم و به مشتریان ما تبدیل شوند.

برگشت سرمایه (ROI) بهتر

نرخ تبدیل بالاتر به معنای کسب درآمد بیشتر است. زمانی که بررسی کنید چطور می‌توانید بدون این که مشتریان بالقوه بیشتری کسب کنید، از بازدیدکنندگان فعلی و مشتریان بالفعل خود بیشترین بهره را بگیرید، انموقع خواهید توانست همان مشتریان را هم بیشتر کنید. و در نتیجه محصول یا خدمات خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید.

تداوم فروش

با آن که تعداد مخاطبان شما ممکن است هماهنگ با رشد کسب و کارتان زیاد نشود، ولی CRO به شما اجازه می‌دهد بدون اتمام منابع و از دست دادن مشتریان بالقوه خود، به رشد ادامه دهید.

تجربه کاربری بهتر

زمانی که کاربران در سایت شما حس و تجربه خوبی داشته باشند، میل آن‌ها به ماندن در سایت بیشتر می‌شود.

CRO بررسی می‌کند چه چیزی در سایت شما جواب می‌دهد. با استفاده از پاسخ این بررسی و گسترش آن، تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان سایت خود رقم می‌زنید.

کاربرانی که احساس کنند سایت شما به آن‌ها قدرت داده است، با آن بیشتر تعامل برقرار خواهند کرد و برخی از آن‌ها ممکن است به سفیران برند شما تبدیل شوند.

افزایش اعتماد

برای این که یک کاربر اطلاعات کارت اعتباری خود، ایمیل یا هر گونه اطلاعات شخصی را برای خرید محصول یا خدمات تان در اختیار شما بگذارد، باید از صمیم دل به سایت‌تان اعتماد کند. پس کاملاً باید اعتمادش را جلب کنید.

لندینگ پیج شما اولین و مهم‎ترین فروشنده‌تان است. لندینگ پیج درست مانند تیم داخلی فروش‌تان باید حرفه‌ای، خوش‌رفتار و آماده پاسخ‌گویی به تمام سوالات مشتریان‌تان باشد.

نکات ایمیل مارکتینگ

در ادامه نکاتی که حتما باید رعایت شود تا بتوانیم یه کمپین خوب برگذار کنیم .

مراحل طراحی ایمیل مارکتینگ

درواقع مدیران هر وب‌سایتی (وبمستران)باید تعاملات خود را با مخاطبان هدف زیر نظر داشته باشد تا بتواند بهترین عملکرد و بهترین پیشنهادها را به آن‌ها ارائه دهد. به‌کارگیری اصول ایمیل مارکتینگ در تجارت کسب‌وکارها باعث ایجاد تعامل پایاپای می‌شود. ایمیل‌ها می‌تواند در قالب خبرنامه، اطلاع‌رسانی در مورد فروش‌های ویژه و تخفیفات، تبریک وتسلیت، جشنواره‌ها، رویدادها و مواردی از این قبیل باشد. در ادامه با آموزش مراحل طراحی این ابزار بازاریابی آشنا خواهید شد:

۱- مخاطبانتان را گروه‌بندی کنید

ایجاد جامعه‌های کوچکی از مشتریان در قالب گروه، اولین قدم برای طراحی ایمیل مارکتینگ است. بدین‌گونه که هریک از گروه‌های مخاطبان را براساس علاقه‌مندی‌ها، مکان جغرافیایی آن‌ها، خلق‌وخو، رفتارها و مسیر آن‌ها در وب‌سایت، عناوین شغلی و بسیاری از خصوصیات دیگر گروه‌بندی کنید. هر یک از مشتریان خود را براساس سطحی که درآن قرار دارد، در گروه مشخصی وارد کنید.

گروه‌بندی مخاطبان کسب‌وکارتان باعث ثبات در روند افزایش نرخ خوانده شدن ایمیل‌ها می‌شود.

۲- ارسال ایمیل به مخاطبان خود را شخص‌سازی کنید.

محتوایی را برای مشتریان خود ارسال کنید که تنها در دسترس آن‌ها باشند. بدین‌ترتیب مشتریان بیشتر به سمت مشترک ماندن ترغیب می‌شوند.

بهترین زمان برای ارسال ایمیل‌های خود و زمانی را که احتمال باز شدن ایمیل‌های شما توسط دنبال‌کنندگانتان بیشتر است، بررسی کنید. براساس علاقه مندی‌های مختلف، لیستی از گروه‌ها بسازید، پرسونای مخاطبان خود را با دقت ایجاد کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان شما چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند.

۳- موضوع جذابی برای عنوان و زیرعنوان ایمیل انتخاب کنید.

نوشتن عنوانی جذاب و مختصر در طراحی ایمیل مارکتینگ می‌تواند به جذب مخاطبان هدف کمک کند. برای این‌کار سعی کنید طول موضوع ایمیل کوتاه و از ۵۰ کاراکتر بیشتر نشود. زیرا ممکن است خوانایی خود را در موبایل از دست بدهد. همچنین تا حد امکان سعی کنید از نام گیرندگان استفاده کنید تا باعث علاقه‌مندی آن‌ها به‌سوی ایمیل شوید.

۴- از لوگو، نام برند و شماره تماس استفاده کنید

لوگو و برندی را که که در ایمیل قرار دارد، برند و کسب‌وکار شما را به مشتریانتان یادآوری خواهد کرد. که این امر تا حدی باعث می‌شود ‌مشتریان شما قبل از حذف ایمیل، آن را بخوانند. برای استفاده از لوگو می‌توانید آن را در قسمت بالا و در سمت چپ ایمیل خود قرار دهید.

همچنین برای برقراری راحت مشتری با کسب‌وکار شما، نیاز است راه ارتباطی وجود داشته باشد. پیشنهاد ما،‌ قرار دادن آدرس و شماره تلفن می‌باشد. زیرا این‌کار برای برقراری ارتباط بسیار رایج و راحت است. بدین‌منظور می‌توانید شماره تماس خود را در انتهای ایمیل بگذارید.

۵- محتوای متنی را کوتاه نگه دارید

زمانی‌که خودتان را در نقش یک مشتری قرار دهید، می‌توانید متوجه شوید که چرا آن‌ها در سایت شما عضو شده‌اند؟ و نیازهایشان چیست؟

بنابراین متوجه می‌شوید که الویت فرستادن ایمیل، مخاطبانتان هستند. آیا زمانی‌که اینباکس ایمیلتان پر از ایمیل‌های ناخواسته و تبلیغاتی هست، همچنین وقت کافی برای نگاه کردن به آن ندارید، ایمیل‌های طولانی را می‌خوانید؟

پس در طراحی ایمیل مارکتینگ باید سعی کنید، ایمیل فرستاده شده از طرف شما کوتاه و ساده باشد. همچنین موضوع جذابی برای مخاطبانتان داشته باشد. چون ممکن است، ایمیل‌های طولانی و خسته‌کننده توسط دنبال‌کنندگان چشم‌پوشی یا اسپم شوند.

۶- در محتوای ایمیل از طراحی ریسپانسیو ولینک‌گذاری استفاده کنید.

امروزه اغلب کاربران با گوشی‌های موبایل سروکار دارند. پس محتوای ایمیل‌های خود را طوری طراحی کنید که بتواند در موبایل هم ظاهر خوبی داشته باشد. همچنین استفاده از لینک‌های خارجی می‌تواند فرصت تعامل با مخاطبانتان را افزایش دهد و میزان ترافیک بیشتری دریافت کنید.

کمپین ایمیل مارکتینگ

۷- از کلیدواژه‌های سئو استفاده کنید.

باید بتوانید از انواع کلمات کلیدی سئو موجود در استراتژی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا در کمپین ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید. از موضوع ایمیل گرفته تا متن بدنه ایمیل، باید برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شوند. این کار احتمالاً باعث افزایش نرخ رشد شما می‌شود.

۸- فرایند لغو اشتراک را ساده کنید

در برخی از کمپین‌های ایمیلی ممکن است لینک لغو اشتراک (unsubscribe) چندان در  دسترس و واضح نباشد. با قرار دادن این لینک، اعتماد مخاطبان خود را جلب خواهید کرد و از داشتن یک اعتبار منفی در حوزه ایمیل مارکتینگ پیشگیری می‌کنید.

۹- از تست A/B استفاده کنید

در طراحی ایمیل مارکتینگ می‌توانید از تست A/B کنید. اجرای تست A/B یکی از بهترین راه‌هایی است که به شما در فهمیدن عملکرد مخاطبانتان و چیزهایی که دوست دارند یا دوست ندارند، کمک می‌کند.

برای انجام این‌کار، تست را به لیست خود ارسال کرده و نتایجی مانند open rate ،CTR و کانورژن را بررسی کنید.

۱۰- تقویم کاری برای ارسال ایمیل‌هایتان بسازید.

استفاده از یک تقویم برای زمان و تاریخ ارسال ایمیل‌ها به مخاطبانتان امری ضروری است. بهترین زمان ارسال ایمیل بسته به نوع کسب‌وکار، هدف ایمیل و دیگر فاکتورها متغیر است. بررسی کنید که افراد در چه زمان‌هایی ایمیل‌های شما را باز می‌کنند. این مورد کاملا به مخاطبان شما بستگی دارد.

خیلی خوشحالیم که تا اینجا با ما همراه بودید یادتون باشه که ایمیل ارزان ترین و شاید بهترین روش بازاریابیه . حالا که با اهمیتش و نکات حرفه ایش آشنا شدید وقت عمله برید کمپین هاتون رو برگذار کنید و نتایجش رو با ما به اشتراک بذارید .
درضمن برای مطالعه بیشتر میتوانید به وب سایت مدیرمارکت مراجعه کنید .
آدرس وب سایت : https://modiremarket.com

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *