Search
Close this search box.

آل این وان استوک چیست؟ – آشنایی با آل این وان استوک و کاربردهای آن

فهرست مطالب

با ساخت و پیدایش اولین کامپیوترها، به قدری عملکرد این وسیله برای مردم جالب بود که به سایز بیش از حد بزرگ آن توجه‌ای نداشتند؛ اما با گذشت زمان و درک افراد از عملکرد کامپیوتر، دیگر ابعاد غول‌آسای آن قابل قبول نبود و به همین دلیل کمپانی‌های کامپیوتر سازی در کنار به روز نگه داشتن عملکرد و قابلیت سیستم‌های خود، سایز آن‌ها را نیز به تدریج کاهش می‌دادند تا به سیستم‌های پی سی امروزی رسیدند. سیستم‌های امروزی مسلما مانند سیستم‌های قدیمی از ابعاد بزرگی برخوردار نیستند؛ اما همین سایز و مشتقات پی سی نیز فضای بسیاری اشغال کرده و در اینجا لپتاپ به عنوان یک کامپیوتر همراه و کم حجم که کل مشتقاتش یک آداپتور برای شارژدهی است، ارائه شد. لپتاپ‌ها در کنار سایز مناسب و عملکرد خوب، یک عیب نیز داشتند و آن این بود که نمی‌توانستند به اندازه پی سی یک سیستم قوی باشند؛ به همین دلیل شرکت‌های کامپیوتر سازی به فکر افتادند که یک سیستم با حجمی تقریبا شبیه لپتاپ و قدرت پی سی پدید بیاورند و در نهایت کامپیوترهای آل این وان با این ویژگی‌ها به بازار عرضه شد.

این کامپیوترها دارای عملکرد بسیار عالی و ویژگی‌های خوبی هستند و برای کسانی که به دنبال یک سیستم قدرتمند ولی جمع و جور می‌گردند، مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌آیند. قیمت سیستم‌های آل این وان نسبت به کارایی و کیفیتی که دارند، کاملا مناسب است؛ اما اگر به هر دلیلی از عهده پرداخت این قیمت برنیامدید، می‌توانید با خرید آل این وان دست دوم یا استوک از مزایا و قابلیت‌های این سیستم بهره‌مند شوید.

آل این وان چیست؟

آل این وان یا کامپیوتر بدون کیس، نمونه‌ای از سیستم‌های کامپیوتری است که با ادغام کیس و مانیتور کامپیوتر تولید شده‌اند. در این نوع کامپیوترها، دیگر خبری از کیس حجیم، کابل‌های متعدد و اسپیکر نیست و همه این موارد و سخت‌ افزارهای مورد نیاز درون مانتیور تعبیه‌ شده‌اند.

شاید در نگاه اول سیستم‌های آل این وان بسار ابتدایی به نظر برسند و حتی بسیاری از افراد مانیتور، موس و کیبورد این سیستم را بخشی از پی سی بدانند که بدون کیس کار نمی‌کنند؛ اما باید بدانید این سیستم‌ها علاوه بر ظرافت و قیمت بسیار مناسب نسبت به پی سی، کارایی خوبی داشته و از لحاظ قدرت با پی سی برابر و حتی بهتر است.

کامپیوتر آل این وان استوک چیست؟

قیمت سیستم‌های آل این وان با توجه به کیفیت و کارایی‌ای دارند کاملا مناسب به شمار می‌آید؛ اما همین قیمت نیز برای برخی از افراد بالا بوده و ترجیح می‌دهند با خرید آل این‌ وان‌های دست دوم و در حد نو از قابلیت‌های این سیستم بهره ببرند. قیمت آل این وان استوک نسبت به آل این وان نو بسیار کم‌تر بوده و در مقابل همان کارایی و کیفیت را نیز دارد؛ به همین دلیل افراد زیادی آل این وان دست دوم را به آل این وان آکبند ترجیح می‌دهند.

نکات مهم برای خرید آل این وان استوک

برای خرید کامپیوتر آل این وان باید به نکاتی همچون نیاز کاربر، کیفیت صفحه نمایش، قدرت صدا، پورت‌های سیستم و موارد دیگر توجه کرد؛ اما خرید کامپیوتر بدون کیس کار کرده به نوبه خود علاوه بر موارد بالا به موارد دیگری نیز برای توجه نیاز دارد. از جمله مواردی که باید هنگام خرید آل این وان کارکرده به آن‌ها توجه کنید می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • توجه به مشخصات سخت افزار سیستم و تناسب آن‌ها با نیاز خود
  • بررسی تمام جزئیات ظاهری سیستم
  • تست کردن قابلیت‌های سیتم از جمله صفحه نمایش و اسپیکر
  • خرید از فروشندگان مطمئن مانند  فروشگاه مینی کامپیوتر

کاربرد های کامپیوتر All In One استوک

سیستم آل این وان تمام کارایی‌های پی سی را داشته و حتی برخی از این سیستم‌ها نسبت به پی سی نیز قدرت بیشتر و محبوبیت بالاتری دارند. کامپیوتر All In One به دلیل حذف کیس و اسپیکر و حتی موس و کیبورد در مدل‌های جدیدتر، فضای بسیارکمی را اشغال می‌کنند و برای افراد و سازمان‌هایی که دغدغه کمبود فضا را در کنار داشتن یک سیستم قوی دارند، گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

کامپیوتر همه کاره استوک نیز مانند مدل نو خود تمام کاربردها و ویژگی‌ها را دارا بوده و شاید از لحاظ ظاهری کمی کهنه به نظر برسد. البته تمام آل این وان‌های استوک قرار نیست به خوبی آل این وان نو باشند و باید قبل از خرید حتما سیستم را از لحاظ کارایی مناسب بررسی کرده و در صورتی که نیاز به تعمیر جزئی داشته باشد اقدام نمایید.

مزایا و معایب All In One استوک

کامپیوتر آل این وان نیز مانند تمام سیستم‌های هم رده خود دارای مزایا و معایبی نیز است. این مزایا و معایب برای کامپیوتر بدون کیس ارزان دست دوم نیز وجود داشته و نباید گمان کنید که این سیستم به دلیل آل این وان بودن فقط از مزایا بهره برده یا به دلیل ارزان بودن و دست دوم بودن فقط معایب دارد؛ بلکه این گونه سیستم نیز مزایا و معایب را در کنار یکدیگر دارد. از مزایا و معایب کامپیوتر آل این وان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

مزایا

  • کاهش فضای اشغال شده توسط سیستم
  • دارای آخرین فناوری‌های موجود در بازار
  • نصب ساده و سریع
  • کاهش برق مصرفی
  • کیفیت بالا صفحه نمایش
  • نبود کابل و سیم اضافی
  • ظرافت
  • سبک بودن
  • پایین بودن قیمت All In One دست دوم

معایب

  • عدم امکان ارتقا کارت گرافیک
  • بالا بودن هزینه تعمیر
  • دارای محدودیت‌ برای آپدیت
  • از کار افتادن کل کامپیوتر در صورت ایجاد اختلال در قسمتی از آن

چرا ال این وان استوک ارزش خرید بالایی دارد؟

آل این وان، نوعی کامپیوتر بدون کیس بوده که در آن کیس، اسپیکر، کابل و تمام سخت افزارهای موجود در پی سی در مانیتور این سیستم قرار گرفته‌اند. این سیستم همه کاره بر خلاف ظرافت، حجم کم و نداشتن کیس، از قدرت بالایی برخوردار بوده و حتی از برخی از پی سی‌ها نیز قدرتمند‌تر است. قیمت آل این وان با توجه به کارایی و کیفیت، مناسب به شمار می‌آید؛ اما همین قیمت نیز برای برخی افراد بالا بوده و ترجیح می‌دهند که نوع استوک آن را خریداری نمایند. با خرید All In One استوک افراد می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر از امکانات یک آل این وان نو بهره ببرند. البته برای مطمئن بودن از کارایی مناسب سیستم بهتر است قبل از خرید به نکاتی همچون سخت افزار سیستم، تناسب مشخصات سیستم با نیاز خود، مشخصات ظاهری، کارایی تمام قابلیت‌های سیستم از جمله اسپیکر و صفحه نمایش، خرید از فروشنده مطمئن و موارد دیگر توجه کنید. سیستم‌های آل این وان در مدل‌های مختلفی توسط کمپانی‌های کامپیوتر سازی مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید سیستم مورد نیاز خود را از برند محبوبتان خریداری نمایید. این خرید صرفا مربوط به سیستم‌های نو نبوده و شما می‌توانید آل این وان استوک دل وایز، اچ پی را خریداری نمایید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *