Search
Close this search box.

بخش های اصلی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اولویت دیجیتال مارکتینگ با چیست؟

فهرست مطالب

تا به امروز مقالات مختلفی در مورد دیجیتال مارکتینگ منتشر شده است. اما این که یک مقاله بتواند بخش های مهم و اصلی دیجیتال مارکتینگ را توضیح دهد، به ندرت یافت می شود. این که اگر شما بخواهید دیجیتال مارکتینگ را اصولی انجام دهید، چه بخش های اصلی را باید در نظر داشته باشید و به کدام بخش های باید توجه بیشتری داشته باشید و یا کدام بخش را با توجه به بودجه مارکتینگ خود به تعویق بیاندازید. در این مقاله به تمام این موارد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

شروع دیجیتال مارکتینگ

برای شروع دیجیتال مارکتینگ، شما باید به چند مورد اصلی توجه کنید. این بخش ها برای دیجیتال مارکتینگ حیاتی هستند. نداشتن و توجه نکردن به این مباحث باعث اتلاف وقت و سرمایه شما در اینده خواهد شد.

  • طراحی سایت
  • انتخاب نام مناسب
  • طراحی لوگو

طراحی سایت

طراحی سایت پایه اصلی دیجیتال مارکتینگ است. نداشتن سایت به این معنی است که هر کاری که شما انجام می دهید، صرفا مارکتینگ است و دیجیتال مارکتینگ در کار نیست.

داشتن سایت به شما این امکان را می دهد که از تمامی ابزار های دیجیتال مارکتینگ که درآموزش دیجیتال مارکتینگ بیان شد، بتوانید بهره ببرید. تمام بخش های دیجیتال مارکتینگ با داشتن یک سایت قابل اندازی گیری خواهد بود. برای مثال میزان کاربرانی که وارد سایت شما شده اند، افزایش ورودی های سایت، استفاده از تبلیغات اینترنتی و تبلیغات گوگل. همه و همه با طراحی یک سایت معنی پیدا می کند.

انتخاب نام مناسب

انتخاب نام مناسب از بخش های بسیار مهم هر کسب  و کار است. شما قرار است تمام هزینه ها و وقت خود را صرف این نام کنید. فکر کنید که می خواهید برای خانه خود یک درخت بخرید و برای سالیان سال به ان اب دهید تا به زیبایی خانه شما و حیاط ویلای شما کمک کند. پس با دقت نوع درخت را انتخاب می کنید. در انتخاب نام هم باید همین دقت را حتی بیشتر داشته باشید.

هر چه زوایای مختلف نام های مورد نظر خود را بیشتر بررسی کنید و با اینده نگری نام مناسب را انتخاب کنید، در دیجیتال مارکتینگ هم موفق تر خواهید بود.

طراحی لوگو

طراحی لوگو هم همانند انتخاب نام یکی از بخش های مهم کسب و کار شماست. باید در ابتدای کسب و کار هزینه و وقت بیشتری برای طراحی لوگو خود اختصاص دهید. طراحی لوگو مانند ظاهر خانه شماست. تغییر ان امکان پذیر است اما هزینه های ان در اینده بسیار بالاتر خواهد بود. زیرا در کنار طراحی لوگو و هزینه طراحی لوگو که باید مجدد پرداخت کنید، باید در ذهن مخاطبانتان نیز لوگو جدید را که سالیان سال از ان کرده اید، جا بیاندازید که این کار بسیار طاقت فرسا و زمان بر و با هزینه زیادی همراه خواهد بود.

طراحی کانسپت لوگو

میانه راه دیجیتال مارکتینگ

حال که موارد اولیه دیجیتال مارکتینگ را انجام داده اید، نوبت به میانه راه بازاریابی دیجیتال شما می رسد. این موارد بخش های اصلی دیجیتال مارکتینگ هستند و شما با توجه به بودجه خود ممکن است به برخی توجه بیشتر و به برخی توجه کمتری داشته باشید.

  • بازاریابی موتور های جستجو
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • اس ام اس مارکتینگ

بازاریابی موتور های جستجو

موتور های جستجو در بازاریابی دیجیتال

یکی از بخش های بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ موتور های جستجو هستند. دلیل این موضوع هم مشخص است، شما هم برای یافتن هر چیز، اولین کاری که انجام می دهید، جستجو داخل گوگل است. حال در صورتی که در مارکتینگ، در این بخش سرمایه گذاری کنید، قطعا نتیجه های خوبی خواهید دید.  بازاریابی موتور های جستجو به دو بخش تقسیم می شود:

  • سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو)
  • تبلیغات در موتور های جستجو

سئو

سئو به فرایند بهینه سازی برای موتور های جستجو می گویند. در مقاله سئو چیست در مورد سئو و تمامی جزئیات آن صحبت شده است که پیشنهاد می کنیم، حتما مطالعه کنید. اما به طور کلی با سئو می‌توان در گوگل در رتبه های بالاتر حضور داشت و به صورت رایگان مشتری جذب کرد.

این بخش، یکی از بخش هایی است که شما باید همیشه بر روی آن هزینه و وقت خود را صرف کنید و برای نتیجه دادن ان نیز صبور باشید. فرایند سئو حداقل 6 ماه الی 1 سال زمان نیاز دارد اما با نتیجه دادن آن، اهمیت آن و پایداری ان را برای کسب و کار خود خواهید دید.

تبلیغات در موتور های جستجو

بخش دیگری که در موتور های جستجو باید مورد توجه قرار گیرد. تبلیغات در موتور های جستجو همچون گوگل است. شما با پرداخت هزینه در این روش، در نتایج اول گوگل نمایش داده خواهید شد. به ازای هر کلیکی که کاربر انجام می دهد، هزینه از حساب شما در گوگل کم خواهد شد.

این روش در کنار سئو یکی از بخش های مهم بازاریابی دیجتیال است. شما به تنهایی با سئو، نمی توانید به زودی به درامد برسید. همانطور که بیان شد بین 6 ماه الی 1 سال ممکن است این موضوع به طول بیانجامد. اما با تبلیغات در موتور های جستجو با پرداخت هزینه، به راحتی در رتبه های اول نتایج جستجو خواهید بود. در کنار ان نیز با کار بر روی سئو سایت خود، سایت خود را در نتایج گوگل بالا خواهید اورد. در نهایت به مرور تبلیغات با توجه به استراتژی شما، می تواند جای خود را به سئو سایت بدهد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی فضایی است که کاربران هر روزه ان را بدون هیچ دلیلی چک می کنند. شما می توانید با استفاده از روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی محصولات و خدمات خود را به کاربران مختلف از طریق این شبکه های به فروش برسانید. شبکه های اجتماعی در کنار موتور های جستجو بسیار روش موثری است. شما می توانید کاربرانی را که از طریق موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کنند، به شبکه های اجتماعی خود دعوت کنید و پس از ان با استفاده از پست های مختلف، کاربر را به مشتری خود تبدیل کنید.

دیجیتال مارکتینگ

همچنین با تبلیغات در شبکه های اجتماعی، دنبال کنندگان خود را افزایش دهید و در کنار ان، فروش شما نیز افزایش می یابد. باید توجه داشته باشید که در شبکه های اجتماعی تاثیر گذاری محتوا بسیار مهم است. با تولید محتوا های موثر و کاربردی می توانید مشتریان خوبی از این طریق برای خود داشته باشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ نیز زیر مجموعه بخش بازاریابی شبکه های اجتماعی است که بسیاری از ان بهره می برند. در این روش نیز از افراد شناخته شده اینستاگرام و دیگر شبکه ها استفاده می شود تا محصولات و خدمت به کاربران معرفی شود.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از بخش هایی است که می توانید در دیجیتال مارکتینگ از ان استفاده کنید. در ایمیل مارکتینگ، شما به مشتریان یا کاربرانی که ایمیل ان ها را در اختیار دارید، ایمیل تبلیغاتی متناسب ارسال می کنید.

به هیچ عنوان به لیست های ایمیل خریداری شده ایمیل نزنید. این موضوع مشکلات زیادی را برای شما به وجود خواهد اورد. از اسپم شدن ای پی و دامنه شما تا هزینه های بیهوده تبلیغاتی!

ایمیل مارکتینگ به این معناست که لیستی از ایمیل مشتریان خود را جمع اوری کنید و در نهایت به مشتریان یا کاربران خود با توجه به سلیقه آن ها ایمیل های معرفی محصول، تخفیف ویژه، محصول رایگان و … ارسال کنید. تا به این صورت در قیف فروش این کاربران را به خریدار تبدیل کنید.

اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ نیز همانند ایمیل مارکتینگ است. در این روش نیز شما، شماره همراه مشتریان خود را به روش های مختلف، دریافت کرده و با توجه به مناسبت ها و تخفیف ها و … برای این گروه کاربران پیامک ارسال می کنید.

توجه داشته باشید که در ایمیل مارکتینگ، شما می توانید ایمیل های هفتگی ارسال کنید اما در اس ام اس مارکتینگ ارسال پیامک فقط برای مناسبت های خاص خواهد بود و یا برای برخی آفر های فروش فصلی کاربر دارد.

استفاده زیاد از هر یک از این روش های به جای داشتن یک نتیجه مطلوب، نتیجه برعکس برای شما به همراه خواهد داشت و مشتریان شما از برند و کسب و کار شما متنفر خواهند شد.

در اس ام اس مارکتینگ هم  همانند ایمیل مارکتینگ، نباید از لیست پیامک های اماده استفاده کرد. لیست های اماده‌ی  بسیاری برای ارسال  منطقه ای و یا با توجه به کسب و کار وجود دارد. اما اگر یک مرتبه امتحان کنید متوجه خواهید شد که هیچ اثری برای رشد کسب و کار شما نخواهد داشت و فقط هزینه اضافی صرف آن کرده اید.

دیجیتال مارکتینگ پیشرفته

حال پس از یک الی دو سال شاید شما نیاز به دیجیتال مارکتینگ پیشرفته را حس کنید و یا حتی در ذهن خود بیاندشید که چه چیز های برای پیشرفت کسب و کار من بیش از پیش نیاز است. اینجاست که چند بخش اساسی به کمک شما خواهند امد.

طراحی اپلیکیشن برای بازاریابی

اپلیکیشن به تنهایی می تواند شما را در ذهن کاربر ثبت کند.پس از طراحی اپلیکیشن، با تبلیغات و جذب یک کاربر و تشویق ان به نصب برنامه، برای همیشه در گوشی کاربر خواهید بود. کاربران کمی هستند که برنامه نصب شده را پاک کنند.

هر روز کاربر ممکن است چندین مرتبه اپلیکیشن شما را مشاهده کند و هر زمان به خدماتی نیاز داشت که شما ارائه می دهید، انتخاب کاربر ابتدا شما هستید. زیرا همیشه جلو چشم او بوده اید.

استفاده از روش های بازی وار یا گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن یا بازی واره به روش های بازاریابی گفته می شود که از بازی ها و جذب مخاطب از طریق ان‌ها استفاده می شود. در صورتی که بسیاری از بازی های را مشاهده کرده باشید، مکانیزم های جالبی برای جذب و اعتیاد کاربر به برنامه دارند. در روش های گیمیفیکیشن از این روش های برای جذب مشتری و وابستگی به برند خود استفاده می شود.

این بخش نیز می توانید به صورت باشگاه مشتریان و … برای شما پیاده سازی شود و به جذب و نگهداری بیشتر مشتری کمک کند. امیدواریم که این مقاله شما را در زمینه دیجیتال مارکتینگ به خوبی روشن کرده باشد. در کنار این مقاله شما می توانید مشاوره رایگان دیجیتال مارکتینگ از طریق این سایت ایران وبر به ادرس https://www.iranweber.com/digital-marketing دریافت کنید. یا می توانید با شماره تماس 91018852-021 تماس برقرار کنید. بخش دیجیتال مارکتینگ این گروه می تواند راهنمای رایگان شما برای اینده کسب و کارتان باشد.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *