Search
Close this search box.

اصول و مزایای طراحی سایت با وردپرس (10 نکته مهم)

فهرست مطالب

در این مقاله به بررسی اصول و مزایای طراحی سایت با وردپرس خواهیم پرداخت. اما قبل از بررسی تمام موارد،  بهتر است یک آشنایی کوتاه با سیستم مدیریت محتوای وردپرس داشته باشیم.

WordPress یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب دنیا می‌باشد که طبق آمارها بیش از ۳۵ درصد وب‌سایت‌های دنیا توسط آن طراحی شده‌اند.

زبان برنامه‌نویسی این CMS بر پایه PHP است و کاملاً متن باز یا همان اپن سورس می‌باشد.

مزیت‌های فراوانی باعث شده که طراحی سایت وردپرس یکی از اولین  انتخاب‌های کارفرمایان و طرحان سایت در جهان باشد.

مزایایی که ما در این مقاله به بررسی مهم‌ترین موارد آنها خواهیم پرداخت.

از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این مقاله که به کمک تیم طراحی سایت همیار توسعه نوشته شده است با ما همراه ما باشید …

ارزان بودن سیستم وردپرس

طراحی سایت با وردپرس بسیار ارزان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. طراحی سایت به کمک وردپرس، در مقایسه با طراحی سایت به کمک کدنویسی یا زبان‌های تحت وب، بسیار، بسیار کم‌هزینه‌تر است. شما به کمک این سیستم می‌توانید هرگونه سایتی که می‌خواهید را در کمترین و  کوتاه‌ترین زمان طراحی کنید.

بروز رسانی مداوم و رایگان

این مورد، یکی از مزایای جذاب طراحی سایت با وردپرس است. زیرا برای بروز رسانی این سیستم، نیازی به پرداخت هزینه‌ای از جانب شما نیست. همچنین این به‌روزرسانی‌ها باعث افزایش سطح امنیت، اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید و بهبود کارایی این سیستم می‌شود.

قالب‌های آماده‌ی ارزان و رایگان فراوان

این ویژگی وردپرس، باعث شده تا افراد زیادی سایت خود را به کمک این سیستم مدیریت محتوا، طراحی کنند. زیرا قالب‌های رایگان و ارزان فراوانی دارد که به‌راحتی می‌توان برای طراحی سایت از آنها کمک گرفت. همچنین این پوسته‌ها یا قالب‌ها، تنوع و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند که می‌توان بر اساس هدفی که از طراحی سایت داریم از امکانات مربوط به آن استفاده کنیم.

مدیریت راحت و آسان وردپرس

مدیریت راحت سایت

همان قدر که کارکردن با این سیستم راحت است. مدیریت سایتی که به کمک وردپرس برای خود طراحی کرده‌اید، راحت و بدون دردسر است.

مثلاً به راحتی می‌توانید در سایتی که متعلق به شماست، نوشته‌هایتان و یا اگر محصولی برای فروش دارید در سایت خود به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید برای محتواهایی که قرار است در سایت ارائه دهید به کمک ابزارهای مدیریتی برای آن محتوا، فایل و یا پروژه زمان‌بندی شده داشته باشید.

پلاگین‌های کاربردی و رایگان

شما می‌توانید به پلاگین‌های موجود در مخزن وردپرس بدون کمترین دانشی نسبت به برنامه‌نویسی؛ سایت خود را شخصی‌سازی کرده و تنها با چند کلیک ساده، سایت مورد نظر خود را داشته باشید. همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفته شد، بسیاری از این پلاگین‌ها رایگان هستند که به‌راحتی می‌توانید آنها را بر روی پیشخوان خود نصب کنید. البته برخی از پلاگین‌های موجود پولی هستند اما نمونه‌های رایگان زیادی وجود دارد که به‌راحتی نیاز شما را برطرف می‌کنند.

قابلیت اشتراک‌گذاری محتوا

 ویژگی جالب دیگر این سیستم، قابلیت به اشتراک گذاشتن نوشته‌هاست. زیرا وردپرس یکسری از ویجت‌ها را طراحی کرده که شما به راحتی می‌توانید مطالب یا نوشته‌هایتان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به شکلی کاملاً مناسب به اشتراک بگذارید.

امنیت بالای وردپرس با پلاگین های قدرتمند

سیستم مدیریت محتوای وردپرس، با داشتن تیم پشتیبانی‌کنندهٔ قوی از امنیت بالایی برخوردار است. برنامه‌نویسان ماهر زیادی بر روی امنیت این سیستم کار می‌کنند تا در صورت بروز مشکل آن را برطرف کنند. همچنین امنیت قوی این سیستم باعث شده تا بسیاری از افراد، سایت خرید و فروش یا به نوعی کسب و کار اینترنتی‌شان را به کمک وردپرس، طراحی کنند.

سرعت بالای وردپرس

سرعت بالای وردپرس، یکی دیگر از عواملی است که کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است. این سرعت بالا نه تنها در کیفیت ظاهری، فنی و محتوای سایت اختلالی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه باعث رضایت مشتریان نیز می‌شود.

 اما به یاد داشته باشید اگر از افزونه‌ها یا پلاگین (که برای سهولت کار با وردپرس طراحی شده‌اند) بیش از حد استفاده کنید لود سایت شما دیرتر انجام میشود یا به عبارتی سایت سنگین شده است. این مورد تاثیر زیادی در رتبه بندی  نتایج گوگل خواهد داشت.

طراحی سایت‌های مختلف با وردپرس

به کمک وردپرس و با اضافه کردن یکسری از افزونه‌ها به هسته این سیستم، شما می‌توانید تقریباً هر سایتی اعم از طراحی سایت فروشگاهی، شخصی، خبری، شرکتی و… برای خود راه اندازی کنید. اما نکتهٔ حائز اهمیت که باید از آن آگاهی داشته باید، این است که برای طراحی سایت‌های بسیار بزرگ شما نیاز به یک تیم توسعه دهنده قوی در کنار کسب‌وکار خود دارید.

سئو بسیار عالی سایت های وردپرسی

سئو بسیار عالی سایت‌های وردپرسی

گذشته از تمام مزایای طراحی سایت با وردپرس که بالاتر اشاره کردیم، بحث سئوی سایت‌های وردپرسی هم بسیار مهم است.

سئوی خوب سایت‌هایی که با کمک وردپرس طراحی شده‌اند باعث شده تا گوگل این سایت‌ها را شناسایی و به آنها امتیاز بهتری بدهد. زیرا سایتی را که با استفاده از این سیستم، طراحی می‌کنید از پایه سئو شده می‌باشد. این امر، باعث میشود که سایت شما نسبت به رقبای غیر وردپرسی خود در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

سرعت سایت در چند سال اخیر به یکی از اولویت‌های اصلی گوگل در رتبه دادند به وب‌سایت‌ها تبدیل شده است.

نتیجه گیری

طراحی سایت در این چند سال اخیر به یک موضوع مهم برای کسب‌وکارهای فیزیکی تبدیل شده است. زیرا به دلیل شرایط موجود در جامعه بسیاری از مشاغل به دلیل  اینکه فضای رقابت و درآمدی خود را از دست ندهند به سمت طراحی سایت و به‌خصوص محیط مدیریتی راحت و مناسب طراحی سایت وردپرس روی آورده‌اند.

شرکت طراحی سایت همیار توسعه با بهره گیری از بهترین متخصصان در زمینه طراحی سایت یک انتخاب مناسب برای ورود موفق شما به دنیای کسب و کار اینترنتی می‌باشد. همچنین پیشنهاد میشود برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین شرکت های طراحی سایت ایرانی مقاله ” 5 شرکت برتر طراحی سایت ایران در سال 99 ” را مطالعه فرمایید.

 در پایان شما می‌توانید با دریافت مشاوره و پشتیبانی رایگان از مزایای بی نظیر شرکت همیار توسعه بهره‌مند شوید

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *