Search
Close this search box.

بررسی بازار کار برنامه نویسی اندروید بهمراه نمونه های واقعی از 5 روش کسب درآمد

فهرست مطالب
بازارکار برنامه نویسی اندروید

چالش فقط یادگیری برنامه نویسی موبایل نیست. بازار کار برنامه نویسی اندروید مهمترین نکته ای خواهد بود که یک کاربر به دنبال آن میباشد. چون همواره هدف ما از آموزش دیدن و یادگیری، ارتقاء موقعیت شغلی و اجتماعی میباشد. پس مهم است که بازار کار شغل مدنظرمان را بررسی کرده و با اطمینان خاطر بیشتری وارد آن حوزه شویم. در ادامه قصد داریم در رابطه با بازار کار برنامه نویسی Android بیشتر صحبت کنیم.

بازار کار برنامه نویسی اندروید

معمولا بازارهای بزرگ و پرمخاطب، سودآور و پر درآمد هم هستند. سیستم عامل اندروید هم یک سیستم عامل با نزدیک به 7 میلیارد کاربر استفاده کننده میباشد. این یعنی در رابطه با یک بازار جهانی صحبت میکنیم. بازاری که با یک استراتژی درست، میتواند زندگی هر شخصی را متحول سازد.

آمار بازدید از اپلیکیشن های دیجی کالا، اسنپ، بازار، واتس اپ، اینستاگرام و غیره در همین کشور خودمان از مرز 50 میلیون بازدید در روز هم میگذرد. این یعنی کاربران به دنبال استفاده بیشتر از گوشی های خودشان هستند. پس شرکت های مختلف نیز سعی در ایجاد اپلیکیشن و ماندن در بازار رقابتی خواهند داشت. این یعنی افزایش نیاز به برنامه نویسان موبایل و افزایش بازار کار برنامه نویسی اندروید (

استخدام در شرکت ها

معمولا افراد مختلف دیگر استخدام را روشی مناسب برای کسب درآمد نمیدانند. در صورتی که حقوق ثابت برنامه نویسان اندروید چیزی بین 20 تا 60 میلیون تومان میباشد. (بستگی به حجم کار و شرکت مدنظر دارد) اگر سری به آگهی های استخدام بزنید، متوجه خواهید شد که طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن های موبایل، گزینه ای مناسب و جذاب برای شرکت های نرم افزار میباشد.

استخدام برنامه نویس اندروید در جابینجا

بازار کار برنامه نویسی اندروید در خارج از کشور

بسیاری از افراد قصد مهاجرت با استفاده از برنامه نویسی را دارند. پس برای این افراد مهم است که آیا پس از مهاجرت، میتوانند در تخصص خود مشغول به کار شوند؟ قطعا هیچ متخصص برنامه نویسی اندرویدی، بیکار نخواهد ماند. در هر کجای دنیا، سیستم عامل اندروید، طرفداران خود را دارد. طرفدارانی که به دنبال اپلیکیشن های موبایل برای استفاده روزمره خود هستند.

بازار کار حوزه آموزش

یکی از روش های دیگری که بسیار میتواند پر سود و پر درآمد باشد، تدریس کردن است. برخی از افراد کلاس های خصوصی و کاملا حرفه ای برگزار میکنند و برخی دیگر هم دوره های آموزشی غیر حضوری را ترجیح میدهند. اما در هر صورت، اگر متخصص باشید و درست تدریس کنید، شکی نیست که یک بازار کار بسیار پرد درآمد در این بخش منتظر شماست. امروزه حداقل 1 میلیون نفر از افراد جامعه علاقه مند یادگیری برنامه نویسی (به دلیل تحولات اخیر) هستند که میتوانند مشتری های بالقوه ای برای خرید دوره های شما باشند.

روش ورود به بازار کار برنامه نویسی اندروید

اولین گام برای ورود به بازار کار برنامه نویسی Android، یادگیری تخصصی این حوزه میباشد. فرقی نمیکند که بخواهید درآمد دلاری داشته باشید یا تدریس کنید؛ اگر خودتان متخصص این حوزه نباشد، در هیچ کدام از روش های موجود، درآمدی جذابی کسب نمیکنید. برای یادگیری تخصصی این حوزه هم از منابع مختلف زبان اصلی یا فارسی میتوان استفاده کرد. یکی از کامل ترین دوره های برنامه نویسی اندروید در سایت دانشجویار رو هم اینجا بهتون معرفی میکنیم :

دوره آموزش برنامه نویسی اندروید به همراه 5 پروژه عملی و واقعی 👇

دوره جامع برنامه نویسی اندروید با 5 پروژه عملی

پروژه های دوره اندروید سایت دانشجویار:

  1. پروژه دفترچه یادداشت :در این پروژه یک دفترچه یادداشت کامل را با تمام قابلیت های CRUD با استفاده از دیتابیس SQLite ایجاد میکنیم.
  2. پروژه مدیریت وظایف : ایجاد و پیاده سازی یک نرم افزار Task Manager با استفاده از ORM محبوب ROOM و معماری MVP
  3. پروژه لاگین و رجیستر : ایجاد صفحه لاگین و رجیستر با استفاده از Shared Preferences و Constraint Layout
  4. پروژه ارز و طلا : اپلیکیشن نمایش قیمت ارز و طلا با استفاده از کتابخانه رتروفیت و Rest API
  5. طراحی و کدنویسی صفحه اینترو یا همان Splash Screen با استفاده از انیمیشن های پیشرفته در کاتلین

مشاهده نظرات کاربران دوره

پروژه های دوره جامع سئو

 

روش های کسب درآمد از اندروید در یک نگاه

برنامه نویسان موبایل، روش های متعددی برای کسب درآمد در بازار کار برنامه نویسی Android خواهند داشت. برخی از این روش ها را در ادامه مورد بررسی قرار میدهیم :

  • استخدام در شرکت های برنامه نویسی
  • انجام پروژه های فریلنسری
  • درآمد زایی از تبلیغات داخل اپلیکیشن
  • آموزش برنامه نویسی
  • درآمد دلاری و همکاری با کارفرمایان خارج از کشور
  • راه اندازی استارت آپ ها و رفع نیاز های جامعه
  • و…

بازار کار فریلنسری در اندروید

یکی از جذاب ترین بازار های درآمدی برنامه نویسی اندروید، کار به صورت فریلنسری میباشد. امروزه اکثر شرکت ها برای انجام پروژه های خود به دنبال برون سپاری کردن هستند. یعنی به دنبال افرادی میگردند تا به صورت پروژه ای با آنها همکاری کرده و پروژه را انجام دهند. وبسایت هایی مانند پونیشا و کارلنسر نیز برای همین بازار کار به وجود آمده اند که با یک بررسی جزئی، میتوانید پروژه های مرتبط زیادی را در آنها پیدا کنید.

پروژه های برنامه نویسی اندروید در سایت پونیشا

وبسایت معروف perfectiongeeks در اهمیت برنامه های اندرویدی میگوید :

If you want to be ahead with your competitor and looking to grow then android apps are the best choice

راه اندازی استارت آپ و بازار کار آن

بازار کار برنامه نویسی اندروید در حیطه راه اندازی کسب و کار، به اندازه تعداد انسان هایی خواهد بود که از گوشی موبیال خود استفاده میکنند. شما هرچقدر مشکل بزرگ تری را با ایده هایتان حل کنید، افراد بیشتری از کسب و کار و اپلیکیشن شما استفاده خواهند کرد. به عنوان مثال اپلیکیشنی مثل اسنپ، روزانه میلیون ها نفر را درگیر خود کرده و درآمد های زیادی هم کسب میکند.

کسب درآمد دلاری و متصل شدن به بازار جهانی

بازار کار جهانی قطعا بسیار بزرگ تر و پر سود تر از بازار داخلی خواهد بود. در کشور های خارجی، حقوق برنامه نویسان بسیار بالا میباشد . مالیات های سنگینی هم پرداخت میشود. از همین جهت است که کارفرمایان خارجی مایل به همکاری با برنامه نویسان ایران، هند و چین هستند. پس یک بازار کار بسیار بزرگ و جذاب، همین بازار جهانی است که با اتصال به آن، قادر به درآمد زایی دلاری خواهیم بود. بدین شکل هم برای ما سودآور است و هم برای شرکت های خارجی. در این زمینه هم وبسایت های متنوعی فعالیت میکنند.

بازار کار برنامه نویسی اندروید در حوزه تبلیغات

شاید دروغ نباشد اگر بگوییم که پر درآمد ترین بازار کار در دنیای امروزی، جذب مخاطب و گذاشتن تبلیغات است. امروزه تبلیغات در تلویزیون، اینستاگرام، تلگرام، وبسایت ها و اپلیکیشن های اندرویدی غوغا میکند. حتی بسیاری از افراد، ساعت ها و روزها وقت خود را صرف تولید محتوای رایگان برای یوتیوب میکنند. چرا؟ فقط برای جذب مخاطب و استفاده از سیستم درآمد زایی یوتیوب که متصل به همین تبلیغات میباشد.

اگر اپلیکیشن پر بازدیدی را طراحی و پیاده سازی کنیم، درآمد های چند صد میلیونی از تبلیغات آن خواهیم داشت. تبلیغات کلیکی امروزه بسیار بازار کار جذاب و پرسودی را به وجود آورده اند. فقط کافیست با یک ایده درست، نرم افزار اندروید خود را پیاده سازی کرده و مخاطبان را با خود درگیر کنیم. در مجموع، اثر تبلیغات در بازار کار برنامه نویسی بسیار بالا بوده و هدف از ساخت اکثر اپلیکیشن های اندرویدی هم همین است.

بهترین راه کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید

بهترین راه کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید، درآمد دلاری و خرج ریالی میباشد. انجام پروژه های شرکت های عربی (مخصوصا امارات) بسیار پر سود و جذاب خواهد بود. این شرکت ها بستر های مناسبی برای متصل شدن به کشور های اروپایی هستند. در کشور های اروپایی مالیات ها سنگین و حقوق برنامه نویسان بالاست. پس قطعا برای این شرکت ها، کار کردن با ایرانی های متخصص، جذاب و سود آور میباشد.

برنامه نویسی IOS با زبان کاتلین

با یادگیری زبان برنامه نویسی کاتلین، توسعه اپلیکیشن های IOS را هم از دست نخواهیم داد. چراکه کتابخانه کاتلین مولتی پلتفرم برای گرفتن خروجی IOS از کاتلین توسعه داده شده است. حتی دیگر نیازی به تعریف دو ظاهر مختلف هم نخواهد بود و با کتابخانه جت پک کامپوز میتوانیم از یک کد ظاهر برای اندروید و IOS استفاده کنیم.

سایر حوزه های مرتبط با برنامه نویسی Android

وقتی برنامه نویسی اندروید یاد میگیرید، صرفا یک مسیر شغلی نخواهید داشت. حوزه های زیادی در این زمینه هستند که میتوانید وارد یان زمینه ها شده و به کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید بپردازید. حوزه هایی مانند هوش مصنوعی در اندروید، اینترنت اشیا و مدیریت دستگاه ها با گوشی، هک و امنیت اندروید و غیره…

نتیجه گیری

بازار کار برنامه نویسی اندروید بسیار بزرگ، پرسود و پر مخاطب است. تنها چیزی که نیاز دارید، یادگیری تخصصی برنامه نویسی موبایل و ورود به این بازار کار میباشد. برنامه نویسی را اصولی یاد بگیرید و با ایده هایی جذاب وارد این بازار بزرگ شده و کسب درآمد کنید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *