Search
Close this search box.

ایده های پولساز یوتیوب برای ایرانیان بدون سرمایه [میزان و نحوه دریافت پول]

فهرست مطالب
ایده های پولساز در یوتیوب

چگونه می‌توان از یوتیوب درآمد کسب کرد یا درآمد یوتیوب چقدر است؟ آیا ایده های پولساز در یوتیوب به درد ما ایرانیان می خورد؟ اینها سؤالاتی است که راجع‌ به کسب درآمد دلاری از یوتیوب به ذهن شما خطور خواهد کرد و ممکن است ابهامات زیادی نیز برای شما به وجود آورد. به عنوان مثال شاید بپرسید که آیا ایرانیان نیز می‌توانند از یوتیوب درآمد دلاری داشته باشند یا با وجود تحریم این امکان برای شهروندان ایرانی وجود ندارد؟ برای دانستن پاسخ این سوالات بهتر است این مقاله را بخوانید و در ادامه با قوانین یوتیوب و شرایطی که برای درآمدزایی دارد آشنا شوید.

پرداخت پول به دارندگان کانال یوتیوب

یوتیوب و گوگل ‌ادز از سرویس‌ های بزرگ گوگل هستند. گوگل ‌ادز یا همان سیستم تبلیغاتی گوگل، تبلیغات شرکت‌ ‌های بزرگ را در صفحه نتایج گوگل و همچنین در سرویس یوتیوب بر روی ویدیوها نشان می ‌دهد. گوگل از این راه درآمد خیلی زیادی را کسب کرده و به همین علت، بخشی از درآمدش را به کانال ‌های یوتیوب اختصاص می‌دهد تا کانال داران با ایده های پولساز خود انگیزه تولید محتوا داشته باشند.

تبلیغات گوگل قبل از شروع ویدیو، در هنگام دیدن ویدیو یا در آخر آن نمایش داده خواهد شد. این تبلیغ ها متفاوت بوده و حتی از عکس هم در گوشه های ویدیوها استفاده می‌کند. این تبلیغات برای آنها سود کلانی داشته و همچنین مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند.

قطعاً شما هم مانند بسیاری از دوستانتان سعی دارید تا از یوتیوب به وسیله ویدیو‌های خود درآمد کسب کنید. اگر به موانع درآمدزایی از طریق اینترنت و یا کسب درآمد از شبکه‌‎ های اجتماعی مانند یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک مثل فیلتر بودن آن ها فکر می کنید، باید بدانید که فیلتر بودن این شبکه ها مانعی برای کسب درآمد شما نخواهد بود. در حال حاضر کاربران زیادی در داخل ایران درآمدهای کلان از همین شبکه ها به دست می آورند. پس می توان گفت این کار سخت هست ولی غیر ممکن نیست. 

حالا که این تصمیم را گرفته اید باید به مراحل بعدی نیز توجه کنید. مثلاً اینکه چطور پولم را از یوتیوب دریافت کنم؟ یا اینکه چه ویدویی بسازم تا درآمد داشته باشد؟ قبل از شروع کار باید یک حساب گوگل ادسنس داشته باشید که به دلیل تحریم‌ ها این افتتاح حساب برای شما امکان پذیر نیست. پس باید چه کرد؟ یکی از راه هایی که می توان به این حساب دسترسی داشت وجود یک فرد مورد اعتماد خارجی یا فردی ایرانی در خارج است که مورد اعتماد شما باشد. باید از او بخواهید تا برای شما یک حساب گوگل ادسنس ایجاد کند.

قطعاً پول در آوردن از یوتیوب یا شبکه هایی که فیلتر شده سخت به نظر می رسد و شاید بگویید به زحمتش نمی ارزد. اما نباید نا امید شوید برای فعالیت در یوتیوب باید کانال شما به فردی خارجی تعلق داشته باشد و این کانال با نام، آدرس حقیقی و همچنین شماره حساب بانکی این فرد به ثبت رسیده باشد. بعد از طی کردن این مراحل می توانید پول خود را به طرق مختلف به ریال دریافت کنید.

تعرفه درآمد از یوتیوب

این تعرفه در برخی از شبکه های اجتماعی و سایت ها به اشتباه اندازه گیری شده است. برخی گفته اند یوتیوب برای هر هزار بازدید ۲ تا ۷ دلار به دارندگان کانال پول پرداخت خواهد کرد که این اشتباه است. ابتدا باید شما ۴۰۰۰ دقیقه بازدید را به ثبت برسانید و سپس بعد از آن درآمد زایی شما آغاز خواهد شد. پس فرضیه این دوستان کاملاً اشتباه است. یوتیوب برای پرداخت پول ملاک های متعددی را در نظر گرفته است. مثلاً برای ویدیوهای آموزشی مبلغی بیش از مبلغ ویدیوهای طنز یا موسیقی پرداخت خواهد کرد.

شرایط یوتیوب برای پرداخت پول

نحوه برداشت درآمد از یوتیوب

همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد شما به دلیل تحریم بانک های ایرانی ابتدا باید به فکر یک حساب گوگل ادسنس باشید و این کار فقط از طریق یک فرد خارجی امکان پذیر است.

یوتیوب در صورتی به شما پول می دهد ‌که شرایط این شبکه را برای پرداخت پول رعایت کنید. مثلاً اولین قدم برای دریافت پول ساخت ویدیو است. خب ممکن است میلیون ها نفر ویدیو بسازند آیا یوتیوب باید به همه آنها پول بپردازد؟

ولین شرط یوتیوب برای پرداخت پول داشتن حداقل هزار عضو فعال است. این عضوهای فعال باید شما را subscribe کرده باشند. سابسکرایب شبیه به همان فالو کردن در اینستاگرام است. دومین شرط یوتیوب دیده شدن فیلم‌ های شماست. ویدیوهای شما باید در مجموع بیش از چهار دقیقه دیده شود. به این عمل به اصطلاح وایرال شدن می گویند. این ویدئوها باید توسط کاربران یوتیوب دیده شوند. البته قرار نیست چهار هزار ویدیوی یک دقیقه‌ ای منتشر کنید نه! شما می‌توانید با ۱۰ ویدیو یا کمتر بازدید خود را به ۴۰۰۰ دقیقه برسانید.

افتتاح حساب پی ‌پال شرط دوم است. برای واریز پول از طریق یوتیوب داشتن یک حساب بانکی گوگل ادسنس یا حساب پی ‌پال الزامیست. البته که هر کدام از این حساب ها، شرایط خاص خود را خواهند داشت. شما در داخل ایران نمی توانید حسابتان را مدیریت کنید، زیرا فوراً حساب شما را مسدود خواهند کرد و به تبع آن درآمدهای شما نیز مسدود شده و در حسابتان باقی خواهد ماند. 

حساب شما باید در گوگل ادسنس و یوتیوب یکی باشد. این یعنی باید حساب گوگل ادسنس و همچنین نام و مشخصات شما متعلق به فردی در خارج از کشور ایران بوده و برای یک شخص خارج از ایران باشد. بالاخره با وجود تحریم ‌ها چگونه می‌توان با یوتیوب تسویه حساب کرد؟ برای تسویه حساب نیز فردی که حساب گوگل ادسنس را راه اندازی کرده و مشخصات بانکی خود را ثبت کرده باید برای گرفتن پول اقدام کند.

نحوه تسویه حساب با یوتیوب

شاید عده ای بگویند که می‌ توان با داشتن یک سرور مجازی و اطلاعات جعلی، از یوتیوب پول گرفت. این افراد ادعا دارند که حساب و کانال یوتیوب را در داخل ایران راه‌ اندازی کرده و درآمد کسب می کنند. اما با توجه به الگوریتم ‌های پیشرفته یوتیوب این فکر محالی است و نمی توان یوتیوب را دور زد.

پس از آنکه شما از آدرس، مشخصات و حساب بانکی فرد مورد اعتمادتان استفاده کردید، کانال یوتیوب را راه‌ اندازی کنید. سپس آن شخص می تواند شما را به عنوان ادمین اصلی کانال انتخاب ‌کند و در ادامه بدون اینکه یوتیوب به کار شما شک کند، اقدام به انتشار ویدئو نمایید.

ایده های پولساز در یوتیوب

ایده های پولساز یوتیوب برای ایرانیان بدون سرمایه [میزان و نحوه دریافت پول]

اولین قدم برای ساخت محتوا در یوتیوب شناخت خودتان است. شما با ایده های پولسازتان می توانید بهترین درآمد را از یوتیوب داشته باشید. ایده های یوتیوب شما در حقیقت یعنی اینکه مهارت های فردی خود را بشناسید و با توجه به این مهارت ها و همچنین علایق خود در زمینه های مختلف اقدام به ساختن فیلم برای یوتیوب کنید. شاید برخی بگویند بدون سرمایه نیز می توان در یوتیوب به درآمد رسید. این حرف هم درست است و هم غلط. سرمایه شما فقط پول تان نیست، سرمایه شما می تواند تجربه، مهارت و دانش شما باشد. ایده های یوتیوبی می توانند بدون پول هم ساخته شوند. حتی اگر پول هم نداشته باشید با این توانایی ها می توانید کسب درآمد کنید. در ادامه مطلب شما را با ایده های پولساز یوتیوب برای ایرانیان بدون سرمایه آشنا خواهیم کرد.

تولید محتوای آموزشی

محتوای آموزشی یکی از ایده های پولساز در یوتیوب است. اگر کسی در گوگل نتواند جوابی برای سوالش پیدا کند قطعاً برای پیدا کردن پاسخ به یوتیوب خواهد رفت. مثلاً در این روزهایی که اکثر افراد به سمت فضای مجازی و ایجاد سایت و کسب درآمد اینترنتی می روند. آموزش طراحی سایت می تواند یکی از ایده های بسیار جذاب برای ساختن ویدیو در این شبکه باشد.

پس یوتیوب در این مسئله توانسته است پاسخگوی سؤالات و نیازهای کاربران خود باشد؛ شما نیز می‌ توانید با تولید فیلم آموزشی جذاب، اقدام به کسب درآمد دلاری کنید.

البته که یوتیوب به هیچ وجه نمی تواند جای کلاس درس را بگیرد. اما محتوای آموزشی مانند آموزش سئو جذاب بوده و حرف تازه ای برای گفتن دارد، و قطعاً نیاز خیلی از کاربران این شبکه را مرتفع خواهد کرد. به عنوان مثال اگر کانالی بسازید که در آن طراحی سایت را به سبک قدیمی آموزش ‌دهید، ویدئوهای آموزشی شما چندان هم مورد استقبال تماشاگران این ویدیو واقع نخواهد شد. اما اگر بتوانید این ویدیو را به شکلی جدید برای مخاطبان به نمایش درآورید قطعاً جذاب بوده و برایتان درآمد زا می شود.

باید از مهارت و خلاقیت خود استفاده کرده و روشی جدید به کار ببرید تا مخاطبان شما به سرعت به آنچه که می خواهند دست پیدا کنند. این عمل باعث می شود تا ویدیوهای شما به سرعت وایرال شوند.

همچنین به خاطر داشته باشید آموزش تولید محتوا با موبایل همیشه از بهترین مضوعات ترند بوده و علاقمندان خاص خود را دارد، پس حتما از آن غفلت نکنید.

آموزش سئو در یوتیوب

یکی دیگر از محبوب ‌ترین محتواهای آموزشی، آموزش سئو در یوتیوب است. قیمت سئو و آموزش آن در یوتیوب کمی شاید بالاتر از دیگر ویدیو ها باشد. البته در کل محتواهای آموزشی قیمت بالاتری دارند. شما به به کمک این آموزش برای ایرانیان می توانید در بین مخاطبان خود در یوتیوب معروف شوید.

دقت کنید که آموزش روش های یادگیری سئو به صورت محتوای طنز و نه کپی از دیگران می تواند به شما در این راه کمک کند. آسان گویی و به اصطلاح نپیچاندن مخاطب کانال شما را فعال خواهد کرد. مردم تشنه آموزش رایگان هستند. هر چند این آموزش برای آنها رایگان است اما شما به درآمد محبوب خودتان خواهید رسید.

آموزش طراحی سایت در یوتیوب

آموزش طراحی سایت در یوتیوب نیز یکی از راه های بسیار جذاب برای درآمد از یوتیوب است. روش های ساخت سایت وردپرس و دیگر انواع سایت ها، نوشتن محتوا در سایت، رفع باگ سایت و … می توانید عناوین جذابی برای بینندگان شما در یوتیوب باشد. همچنین اگر صاحب شرکت طراحی سایت هستید می توانید از طریق پروژه های بسیار خوبی دریافت کنید.

ساخت محتوای پر بیننده

ساختن محتوای طنز و جذاب، محتوای جذب کننده ترسناک و محتوای خنده دار که هم خودتان لذت ‌ببرید و هم مخاطبانتان شما را به درآمد از یوتیوب نزدیک خواهد کرد. با جذب کاربران فعال پول بیشتری از یوتیوب دریافت می نمایید.

تولید محتوا برای گیمرهای یوتیوب

ویدئوهای مربوط به گیم پلی و بررسی بازی های جدید یکی از ایده های پولساز یوتیوب و ایده های بروز است که قطعاً بازدید کننده های بسیاری را به سوی شما خواهد آورد. گیمرها در تمام اینترنت مشغول گشت و گذار و این مسئله در یوتیوب پر رنگ تر است. اگر محتوای شما باب میل آنها باشد به سرعت ویدیوی شما دیده خواهد شد و به درآمد خواهد رسید.

تولید محتوا برای محصولات

بررسی محصولاتی مانند گجت‌ها و اسمارت فون‌ ها یا باز کردن باکس های آنها برای هر بیننده ای جذاب خواهد بود. قطعاً شما هم این نوع ویدیوها را در اینترنت و به خصوص یوتیوب دیده اید. این ویدیوها بیننده زیادی دارند. دنیای تکنولوژی طرفداران بسیاری داشته و تولید کنندگان محتوا در این زمینه همیشه دست شان پر است.

سئو در یوتیوب

آخرین مطلب و شاید یکی از مهمترین مواردی که می تواند در کسب درآمد از یوتیوب برای شما بسیار مؤثر باشد، سئو کانال یوتیوب شماست. سئو در یوتیوب به طرز واضحی بازدیدها را افزایش می دهد. سئوی یوتیوب شباهت بسیار زیادی به سئوی سایت دارد. در سایت جهت افزایش ورودی از گوگل، باید عباراتی که کاربران جست و جو می کنند را پیدا کنید و از آن ها در تولید محتوایتان کمک بگیرید. قطعاً در یوتیوب هم همینطور است.

سرچ عبارت کلیدی

 برای یافتن کلمات کلیدی مناسب بهترین راه، استفاده از پیشنهادات سرچ باکس یوتیوب است. برای انجام این کار باید عبارات کلیدی ویدیوی خود را در باکس جست و جوی یوتیوب تایپ کنید و عبارات های پیشنهادی را یادداشت نمایید. این عبارات، بیشترین سرچ را توسط کاربران داشته‌ اند.

نحوه برداشت درآمد از یوتیوب

شرایط یوتیوب برای پرداخت پول

پس از اینکه پول به حساب پی پال شما واریز شد، می توانید به وسیله همان فردی که در خارج حضور دارد پول خود را نقد کنید. یا با کسانی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند آشنا شده و از طریق آنها به پول خودتان برسید. برخی از صرافی ها نیز دلار را به صورت ریال به شما خواهند داد. همچنین صرافی های ارز دیجیتال برای این کار می تواند مناسب باشد.

قطعاً درآمد از یوتیوب امکان پذیر بوده و شما می توانید با توجه به ایده های پولساز خودتان به کسب درآمد از این راه بپردازید. کمی صبر و حوصله در این راه لازمه کار شماست. با صبر کردن و افزایش بازدید کنندگان تان قطعاً به سود خوبی خواهید رسید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *