Search
Close this search box.

نحوه انتقال رمز ارز از صرافی به کیف پول

فهرست مطالب

بسیاری از افراد پس از خرید ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند آن‌ها را به‌جای کیف پول صرافی، در کیف پول شخصی خود نگهداری کنند. این کار باعث افزایش امنیت دارایی‌های رمز ارزی می‌شود. همیشه بزرگان این صنعت نیز توصیه کرده‌اند مقدار بالایی از ارزهای دیجیتال خود را در صرافی‌ها نگهداری نکرده و آن‌ها را به والت شخصی غیر حضانتی خود انتقال دهید. در این مطلب، نحوه انتقال رمز ارز از صرافی به محبوب‌ترین کیف پول کریپتویی یعنی تراست والت (Trust Wallet) را آموزش می‌دهیم.

چرا نباید مقادیر بالای ارزهای دیجیتال را در صرافی‌ها نگه داشت؟

اگر با ویژگی حضانتی و غیر حضانتی آشنا باشید، می‌دانید که به کیف پول صرافی‌ها اصطلاحا متمرکز و حضانتی و به والت‌های شخصی، غیر متمرکز و غیر حضانتی می‌گویند.

هنگام ساخت حساب کاربری در یک صرافی، به‌صورت خودکار برای هر ارز دیجیتال شما یک آدرس ساخته می‌شود که همگی به ولت داخلی پلتفرم مورد استفاده متصل هستند. در این حالت، هیچ عبارت بازیابی یا کلید خصوصی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. اگر اصطلاح “Not your keys. not your crypto” را شنیده باشید، معنای آن را نیز می‌دانید. این عبارت یعنی اگر کلید خصوصی در دست خود شما نباشد، عملا ارزهای دیجیتال متصل به آن نیز متعلق به شما نخواهند بود.

به همین خاطر، اگر هکری بتواند کیف پول یک صرافی را هک کند و عبارت بازیابی آن را به‌دست آورد، به تمام موجودی داخل آن نیز که می‌تواند ارزهای دیجیتال شما را نیز شامل شود، دسترسی داشته باشد و آن‌ها را سرقت کند. طی سال‌های گذشته نیز به کرات شاهد هک شدن صرافی‌ها و سرقت دارایی‌های رمز ارزی کاربران بوده‌ایم.

بنابراین، توصیه می‌شود که مقادیر بالایی از رمز ارزها را در کیف پول صرافی‌ها نگهداری نکرده و آن‌ها را به یک کیف پول شخصی انتقال دهید. والت‌های غیر متمرکز نظیر تراست والت، متامسک، لجر، ترزور و دیگر گزینه‌ها، هنگام راه‌اندازی، یک عبارت بازیابی 12، 18 یا 24 تایی برای شما می‌سازند که فقط خود شما به آن‌ها دسترسی دارید. در این حالت، تمام وظیفه تامین امنیت بر دوش خودتان است و از طرفی آن‌ها را از هک پلتفرم‌های آنلاین در امان نگه می‌دارید.

مراحل انتقال ارز دیجیتال از صرافی به والت غیر حضانتی شخصی

اکنون که با علت اهمیت انتقال رمز ارزها به کیف پول‌های شخصی غیر متمرکز شدید، مراحل انتقال آن‌ها به محبوب‌ترین والت رمز ارزی یعنی تراست والت را آموزش خواهیم داد. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن تراست والت از گوگل پلی یا اپ استور، باید یک کیف پول جدید در آن بسازید. پس از آماده شدن تراست ولت، باید مراحل زیر را طی کنید. این مراحل در همه صرافی‌ها تقریبا یکسان هستند، اما ممکن است از نظر جزئیات نظیر رابط کاربری تا حدودی متفاوت باشند.

1. وارد حساب کاربری خود در صرافی که ارزهای دیجیتال‌تان در آن قرار دارد شوید. فرض کنید ما در صرافی بیت24 حساب کاربری داریم. سپس وارد قسمت «کیف پول دارایی‌های» خود شده و روی گزینه «برداشت» ارز دیجیتال مورد نظرتان کلیک کنید. در اینجا فرض کنید قصد برداشت تتر را داریم:

2. در مرحله بعد باید شبکه تحت انتقال را انتخاب نمایید. برخی از ارزها نظیر تتر ممکن است روی چند شبکه مختلف در دسترس باشند و برخی از ارزها نظیر بیت کوین فقط روی شبکه اصلی‌شان پشتیبانی شده باشند:

3. پس از آن باید «مقدار» مورد نظر برای برداشت و «آدرس کیف پول مقصد» را وارد کنید. برای به‌دست آوردن آدرس کیف پول مقصد، اپلیکیشن تراست والت خود را باز کرده و ارز دیجیتالی که مایل به ارسال آن از صرافی هستید را انتخاب کنید. در اینجا چون قصد برداشت تتر از صرافی را داشتیم، باید ارز دیجیتال USDT را نیز در تراست والت انتخاب کنیم.

همانطور که در مرحله قبل مشاهده کردید، چند شبکه برداشت مختلف نظیر ERC20 و BEP20 و دیگر موارد برای تتر در دسترس بودند. بنابراین با سرچ عبارت “USDT” در تراست والت، گزینه یکسان با شبکه تحت انتقال را انتخاب کنید. مثلا اگر در مرحله قبل روی شبکه “ERC20” کلیک کردید، در تراست والت نیز تتری را انتخاب کنید که روبروی آن عبارت “ERC20” نوشته شده است. اگر شبکه دیگری را انتخاب کرده بودید، آدرس همسان با آن را نیز باید انتخاب کنید:

دقت داشته باشید که حتما شبکه تحت انتقال و آدرس مقصد هر دو یکسان باشند، در غیر این صورت امکان گم شدن ارزهای دیجیتال‌تان وجود دارد.

4. اکنون روی گزینه “Receive” کلیک کنید تا آدرس تتر ERC20 شما نمایش داده شود. همانطور که مشاهده می‌کنید، این آدرس باید با “0x” شروع شده باشد.

5. این آدرس را در قسمت «آدرس کیف پول مقصد» در صرافی بیت24 وارد کرده و درخواست برداشت خود را ثبت کنید. در صورتی که همه‌چیز درست باشد، درخواست شما در سریع‌ترین زمان ممکن پردازش شده و ارزهای دیجیتال برداشتی به کیف پول شخصی‌تان واریز خواهند شد.

با اینکه در طول عمر کوتاه صنعت کریپتو شاهد هک شدن بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی نظیر بایننس، کوکوین، کوین چک، مت گاکس و بسیاری دیگر بوده‌ایم، اما پلتفرم‌های ایرانی نظیر بیت 24 از نظر امنیت زبان‌زد بوده و تا کنون با چنین مشکلاتی مواجه نشده‌اند. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت از امنیت این صرافی، به نگهداری ارزهای دیجیتال خود در والت داخلی آن نیز بپردازید.

منبع: https://bit24.cash/blog/transfer-usdt-trust-wallet/

برچسب ها : کیف پول,صرافی,ارز دیجیتال,رمز ارز

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *