Search
Close this search box.

گل های مناسب عروسی و دسته گل عروس

فهرست مطالب

گل ها بخش مهمی از روز عروسی هستند، زیرا با ظاهر خوب و عطر خوشایندشان فضایی دوست داشتنی با حس خوب را ایجاد میکنند. به همین دلیل انتخاب گل مناسب جشن عروسی می تواند کمی چالش برانگیز باشد؛ چرا که در میان تعداد زیاد گلهایی که وجود دارند، انتخاب بهترین گل که باب سلیقه تان باشد کمی دشوار است. دانستن اینکه کدام گل برای عروسی مناسب است به شما کمک میکند تا گل آرایی عروسی منحصر به فردی داشته باشید.

 دیزاین دسته گل عروس ، استند و جایگاه عروس و داماد از موارد مهم و به یاد ماندنی مراسم عروسی میباشد؛ زیرا ظرافت و عطر گل ها تا مدت ها در ذهن میهمانان و عزیزان شما اثری ماندگار به جا می گذارد.

در این مقاله به شما کمک میکنیم تا با زیباترین گلهای عروسی و بله برون آشنا شوید و از میان آنها، گل باب میل تان را برگزینید.

محبوب ترین گل های عروسی جدید

طبق تحقیقات ۱۰ مدل گل در تمام دوران جزو پرطرفدار ترین گلهای جشن ازدواج هستند که عبارتند از:

۱- گل رز

گل رز علاوه بر ظاهر زیبا، عطر خوشایندی دارد و جزو گل های محبوب عروسی محسوب می شود. رز ها هرگز قدیمی نمی شوند و همیشه مد روز هستند.

این گل همه کاره، برای تزئین دسته گل عروس، طاق، گل ارایی سالن مراسم و تقریبا در هرقسمتی از عروسی به کار می رود. طیف رنگی گسترده ی گل رز باعث شده تا  حق انتخاب زیادی داشته باشید. رنگ نارنجی، صورتی، قرمز، سفید، آبی و زرد رایج ترین رنگ های گل رز هستند که در مراسم های شادی استفاده میشوند.

۲- پیونی

ظاهر دوست داشتنی و خیره کننده ی گل پیونی باعث شده تا گل مورد علاقه ی اکثر خانم ها باشد. پیونی نسبت به گل های دیگری کمی گرانقیمت تر است. به همین دلیل اگر این گل را برای مراسم خود انتخاب نموده اید، پیشنهاد میکنیم فقط دسته گل عروسی را با گلهای پیونی سفارش دهید و تزئین مراسم خود را با گل های دیگری مانند رز و داوودی انجام دهید.

پیونی ها عمر کوتاهی دارند و فقط در فصل بهار و اوایل تابستان در دسترس هستند. رنگ صورتی و سفید آنها در میان رنگ های دیگر محبوب تر بوده و رنگ انتخابی اکثر عروس خانم ها است.

۳- ارکیده

ارکیده ها انواع مختلفی دارند که همگی زیبا هستند و میتوان آنها را در گل ارایی عروسی به کار برد. در رنگ های بنفش، صورتی، سفید و زرد وجود دارند. خانم ها معمولا رنگ سفید آن را برای مراسم شان پسند می کنند.

دسته گل عروس ارکیده ظاهر کلاسیکی دارد و حس و حال خوبی به عکس های عروسی شما می بخشد. مزیت ارکیده این است که مانند گل رز در تمام فصل های سال در دسترس میباشد.

۴- داوودی

گل داوودی جزو گل های مقاوم عروسی محسوب می شود که عمر طولانی دارد. این گل زیبا  با گلبرگ های فراوانی که دارد، در رنگ های متنوعی موجود است. گل داودی بیشتر در تزئین گل ماشین عروس و گل ارایی جایگاه عروس و داماد کاربرد دارد. رنگ های صورتی، سفید، زرد و نارنجی آن نسبت به رنگ های دیگر پرطرفدار تر هستند.

۵- گل نرگس

نرگس ها نماد شروعی دوباره و فرارسیدن فصل بهار هستند. یونانیان باستان این گل را به عشق خود هدیه می دادند. گل نرگس رایحه ی شیرین و دلپذیری دارد و فضای اطراف خود را بسیار معطر می کند. به همین دلیل برای گل ارایی شب عروسی  مورد استفاده قرار می گیرند. برخی عروس خانم هایی که طرفدار گل نرگس هستند، این گل زیبا و خوشبو را برای دسته گل شان هم انتخاب میکنند.

 ۶- ژیپسوفیلا یا گل عروس

گل ژیپسوفیلا یا چیپس فولیا ظاهر ظریف و دلربایی دارد و در گل آرایی نامزدی، عروسی و دسته گل عروس لاکچری به کار می رود. البته در صنعت گلفروشی ها بیشتر به عنوان گل پر کننده فضاهای خالی بین گل ها استفاده می شود، اما در چند سال اخیر محبوبیت زیادی به عنوان گل فرمالیته، بله برون و جشن ازدواج کسب نموده است.

گل عروس نماد پاکی بوده و با قیمت مقرون به صرفه ای که دارد به عنوان گل اصلی جشن عروسی، گل ساقدوش و تزئین طاق و به طور کلی در تشریفات مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

۷- گل میخک

گل میخک یکی دیگر از گل های دوست داشتنی است که گلبرگ های آن شکل دلنشین و جذابی دارند. عطر خوشایند میخک حس مثبتی به فضای اطراف خود می بخشد. از نظر قیمت مقرون به صرفه بوده و گل مقاومی میباشد که تنوع رنگی بالایی دارد. گاهی اوقات به عنوان گل ماشین عروس هم به کار می رود. اما بیشتر برای تزئین دسته گل عروس شیک و زیبا، طراحی استند و جایگاه استفاده می شود.

۸- گل شیپوری

وقتی صحبت از سادگی می شود، اولین گلی که به ذهن افراد می رسد، گل شیپوری است. آنها به همان اندازه که مینیمال هستند، گل لوکس و خاصی به شمار می آیند. ظاهر لوکس آنها باعث می شود تا گلی زیبا با جلوه ای خیره کننده داشته باشید. برای زوج هایی که میخواهند یک دسته گل طبیعی با ساقه های بلند داشته باشند، شیپوری گزینه مناسبی است. آنها در رنگ های قرمز، صورتی، سفید، زرد و بنفش وجود دارند؛ گرچه گل شیپوری سفید مورد علاقه ی اکثر عروس خانم ها می باشد.

۹- فرزیا

شکوفه های فریزیا به شکل منحنی هستند و در دسته گل عروس، دیزاین مراسم و گل خواستگاری ظاهر جذاب و دوست داشتنی به آنها می بخشند.

گل های فرزیا عطر بسیار دلپذیر و آرامش بخشی دارند و مانند ژیپسوفیلا به عنوان گل پر کننده فضاهای خالی استفاده می شوند؛ البته میتوانید یک دسته گل مینیمال تمام فرزیا سفارش دهید. آنها بیشتر در رنگ های سفید، زرد، یاسی و قرمز موجود هستند.

۱۰- قلم فور یا قرنفل

گل قلمفور عمدتا توسط گلفروشی ها در دسته گلهای ترکیبی به خصوص سبک بهاری استفاده می شود. قرنفل بسیار معطر است و عطری مشابه گل میخک دارد. گلبرگ های ظریف و زیبای حاشیه دار این گل، یادآور روز های خوب بهاری و تابستانی است. رنگ سفید قلمفور در طراحی گل های جشن عروسی کاربرد دارد.

اسامی گل های دسته گل عروس و معنی آنها

دسته گل های اروپایی، ساده، کلاسیک و دیگر سبک ها، شامل یکسری گل های مشترکی هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

گل رز هلندی: رز ها از زمان قدیم تا کنون جزو گل های محبوب برای مراسم های مختلف از جمله مراسم عروسی هستند. گل رز نماد عشق عمیق و دوست داشتن است. به خصوص رنگ قرمز آن که معنی عشق خالصانه را می دهد.

گل رز مینیاتوری: مینیاتوری گونه ی ظریف تر و کوچکتر رز های معمولی است که عمدتا در دسته گل های ترکیبی کاربرد فراوانی دارد. معنی رز مینیاتوری عشق و علاقه ی عمیق است.

ظاهر دلربا و عطر بی نظر رز های مینیاتوری، آنها را به گلی دوست داشتنی تبدیل کرده و باعث شده تا گل باب میل عروس خانم های باسلیقه باشد.

ارکیده: ارکیده ظاهر لاکچری و لوکسی دارد و مناسب عروس خانم هایی است که میخواهند دسته گل به یادماندنی و منحصر به فردی در مهمترین شب زندگی شان داشته باشند. گل زیبای ارکیده نماد خلوص، شادی و عشق میباشد.

گل مریم: گلهای مریم به خوشبو بودن معروف هستند و نماد صلح، سعادت، خوشبختی و پاکی میباشند. شاید خانم هایی که این گل را برای عروسی خود انتخاب میکنند انگشت شمار باشند، اما انتخاب ایده آل و خاصی محسوب می شود. امروزه مریم ها در دسته گل عروس کاربرد فراوانی دارند؛ زیرا علاوه بر رایحه ی دلنشین، ماندگاری بالایی دارند و شکوفه ی آنها خیره کننده هستند.

پیونی: گل پیونی نماد ثروت و عشق رمانتیک است. ظاهر دوست داشتنی در عین حال عجیب آنها باعث شده تا گل موردعلاقه خانم های زیادی باشد. البته فقط در فصل بهار و اوایل تابستان موجود بوده و عمر بسیار کوتاهی دارند.

شیپوری: نماد گل شیپوری زیبایی و خلوص میباشد. یونانیان باستان از گلهای شیپوری برای مراسم های شادی خود از جمله عروسی و ازدواج استفاده می کردند. انها معتقد بودند که این گل شباهت زیادی به جام دارد و به همین خاطر آن را گل مراسم شادی می دانستند.

گل میخک: میخک معنی عشق پرشور را می دهد. دارای گلبرگ های زیبا، بوی بی نظیر و مقاومت بالایی هستند. امروزه رنگ صورتی و سفید میخک در طراحی و دیزاین دسته گل عروسی مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

عروس یا ژیپسوفیلا: گل عروس معنی پاکی، لطافت، ظرافت و عشق همیشگی را می دهد. اگر میخواهید یک دسته گل مینیمال جذاب و شیک را تهیه نمایید گل های ژیپسوفیلا به شما کمک می کنند. خانم های زیادی گل عروس را برای تاج گل، دستبند و گل جیبی کت داماد در کلیپ های فرمالیته شان بر می گزینند.

نرگس: افرادی که طرفدار رنگ زرد و رایحه ی فراموش نشدنی نرگس ها هستند، این گل را برای روز به یادماندنی زندگی شان انتخاب میکنند. گل نرگس معانی متفاوتی دارد که از جمله ی آنها می توان به خوش شانسی، نشاط، ظرافت، عشق واقعی اشاره کرد.

آلاله: گل الاله معنی مشابه گل رز دارد و نماد عشق واقعی است. این گل محبوب و پرطرفدار دارای گلبرگ های لایه لایه می باشد و بیشتر در نیمه اول بهار وجود دارد.

نکات مهم پیش از خرید دسته گل عروسی لاکچری

اکنون که با تعدادی از محبوب ترین گل ها برای دسته گل عروسی و مراسم خود آشنا شده اید، زمان آن فرا رسیده که چیدمان منحصر به فردی را برای خود برگزینید. در ادامه چند نکته وجود دارد که به شما کمک میکند تا یک دسته گل عالی برای روز بزرگ زندگی تان داشته باشید:

۱- پالت رنگی مورد علاقه تان را انتخاب کنید

گام اول این است که با توجه به تم رنگی مراسم یا ست کردن با کت یا کراوات همسرتان، در خصوص رنگ گل ها تصمیم بگیرید. این به شما کمک میکند تا انتخاب هایتان را محدود کنید و هماهنگی بین گلها با دکوراسیون عروسی ایجاد شود. 

۲- فصل را در نظر بگیرید

هنگام سفارش گل، مهم است که فصل را در نظر بگیرید. برخی از گل ها در زمان خاصی از سال در دسترس هستند. به عنوان مثال گل پیونی فقط در بهار و اوایل تابستان وجود دارد. مورد دیگری که در خصوص فصل حائز اهمیت است، گرما و سردی هواست. گل هایی مانند پیونی و نرگس زود پژمرده می شوند. به همین خاطر بهتر است با توجه به مقاومت گلها، انها را در فصل مناسبی انتخاب کنید. نرگس ها در هوای سرد زمستان تا دو روز هم سالم می مانند اما در بهار و فصل گرما به زودی پژمرده می شوند و ظاهر بی حالی پیدا میکنند. پیونی ها هم در گرمای شدید عمر کوتاهی دارند.

۳- گل باب سلیقه تان را انتخاب کنید

این مورد به سلیقه شما بستگی دارد. بهتر است در ذهن خود دسته گلی با گلهای موردعلاقه تان تجسم کنید تا به شما کمک کند بهترین آن را انتخاب فرمایید.

۴- به برگ ها و گل های سبز فکر کنید

علاوه بر گل، ممکن است بخواهید مقداری رنگ سبز هم در دسته گل خود بگنجانید. به خصوص در ترکیب گلهای بهاری که رنگ سبز حس تازگی را می بخشد. این میتواند به پرکردن فضاهای خالی هم کمک کند.

۵- از گلفروشی ها کمک بخواهید

اگر برای چیدمان دسته گل مراسم تان دو دل هستید و نیاز به کمک دارید، از گلفروشی ها بخواهید تا به شما راهنمایی و پیشنهاد می دهد.

هنگام خرید گل مراسم نامزدی، عروسی و بله برون این موارد را در نظر داشته باشید. با مقداری برنامه ریزی و خلاقیت مطمئنا دیزاین جذاب و ویژه ای خواهید داشت.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *