Search
Close this search box.

تعمیرات لوازم برقی دیجیتال با چند کلیک ساده

فهرست مطالب
تعمیر لوازم دیجیتال با آچارباز

با رسیدن آخر هفته همیشه، به سفری کوچک یک روزه می‌رفتید، البته گاهی نیز به دورهمی‌های خانوادگی دعوت می‌شدید. اما حالا با همه گیری کرونا، تعطیلات آخر هفته خود را با بازی رایانه‌ای و پلی استیشن می‌گذرانید. برای شروع کردن تعطیلات آخر هفته، پلی استیشن خود را روشن کرده و سپس آن را به تلویزیون هوشمند وصل می‌کنید. برای هیجان بیشتر، با بهترین دوستتان قرار گذاشته‌اید آنلاین با یکدیگر بازی کنید.

اما متوجه می‌شوید عملکرد لوازم دیجیتال، مثل همیشه نیست و مشکلی وجود دارد. در چنین شرایطی با راهکار‌هایی که در ادامه می‌گوئیم، ابتدا خودتان وسایل را عیب یابی کنید. اما اگر دیدید که برای رفع ایراد نیاز به تعمیرکار دارید، لازم نیست بیرون از خانه به دنبال آن باشید. زیرا با آچارباز شما تنها چند کلیک، با تعمیرات لوازم برقی دیجیتال فاصله دارید.

کیفیت تصویر را بالا ببرید!

وقتی ترجیح می‌دهید که برای هیجان و راحتی بیشتر، از یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، یعنی تلویزیون برای نشان دادن تصاویر استفاده کنید، باید قبول کنید که گاهی با افت کیفیت تصاویر روبرو می‌شوید. پس اگر احساس می‌کنید، چند وقتی است که تلویزیون وضوح همیشگی خود را ندارد، قبل از خبر کردن تعمیرکار ابتدا روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت را به کار بگیرید.  

در نظر بگیرید که، میزان رزولوشن ارتباط تنگاتنگی با ابعاد تلویزیون دارد. نمایشگر تلویزیون از تعداد زیادی پیکسل به رنگ قرمز، آبی و زرد تشکیل شده است. به مجموع این پیکسل‌ها کنار هم، رزولشن می‌گویند.

 هرچه تعداد این پیکسل‌ها بیشتر باشد، وضوح تصویر نیز بالاتر خواهد بود. در حال حاضر میزان رزولوشن در تلویزیون‌های فورکی (4K) بیشتر از، تلویزیون‌ها فول اچ دی است. اکنون میزان رزولوشن در تلویزیون‌های هوشمند به دو دسته 1080p و 1080i تقسیم می‌شود. اما این دو رزولوشن چه تفاوتی باهم دارند؟

تعمیر تلویزیون با آچارباز

باید بدانید که سرعت انتقال داده‌ها در رزولشن 1080p بسیار بیشتر از 1080i است. علاوه بر این تصاویر در رزولشن 1080p، بسیار زنده‌تر و با جزئیات‌تر نشان داده می‌شوند. پس به شما توصیه می‌کنیم، اگر در حال بازی یا دیدن فیلم اکشن با تلویزیون هستید، رزولوشن را در این حالت قرار دهید.

یک روش دیگر برای افزایش کیفیت تصویر، تنظیم میزان روشنایی و کنتراست است. کنتراست نسبت روشن‌ترین قسمت تصویر به سیاه‌ترین قسمت تصویر است. هرچه این فاصله بیشتر باشد، یعنی تصاویر با وضوح و کیفیت بهتری به کاربر نشان داده می‌شوند.

و اما یک عامل موثر دیگر، برای بالا بردن کیفیت تصویر، sharpness است. تنظیمات sharpness را باید مدام تغییر داد زیرا، وابستگی زیادی به تصاویر پخش شده دارد. با افزایش شارپنس، لبه‌های تصاویر تیز تر و واضح تر می‌شوند. اگر موارد گفته شده را به کار گرفتید، اما هنوز با افت کیفیت تصویر مواجه هستید باید از یک متخصص و تعمیرکار تلویزیون کمک بگیرید.

اصلی‌ترین مشکلات دسته PS4 کنسول بازی

یکی از مشکلاتی که در حین بازی با ps4 می‌تواند شما را بسیار نا امید کند، قطع و وصل شدن وای فای در آن است. با قطع شدن ps4 از wifi دیگر امکان بازی آنلاین نداشته و نمی‌توانید بروز رسانی‌ها و دانلود را انجام دهید. قبل از اینکه به فکر پیدا کردن یک تعمیرکار باشید، بهتر است روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت را به کار بگیرید.

تعمیر مودم با آچارباز

آسان‌ترین روش برای عیب یابی دستگاه، راه اندازی دوباره تمام وسایل و تجهیزات است. پس ابتدا مودم را خاموش کرده و آن را از برق بکشید، برای مدتی به مودم زمان بدهید. در این مدت کنسول بازی را نیز خاموش کنید. سپس هر دو دستگاه را روشن کنید. در نظر داشته باشید که باید ps4 خود را دوباره راه اندازی کنید. برای اینکار باید دکمه ps را از روی کنترلر فشرده و نگه دارید تا Quick Menu برای شما باز شود. از روی این منو باید گزینه Restart PS4 را انتخاب کنید و سعی کنید دوباره دستگاه خود را به wifi متصل کنید. اگر می‌بینید که دستگاه شما به وای فای متصل نمی‌شود، سعی کنید با گوشی یا لپ تاپ خود به شبکه وصل شوید. اگر وسایل دیگر نیز به دستگاه متصل نمی‌شوند، باید برای تعمیر وای فای اقدام کنید.

و اما یکی از مشکلاتی که اغلب گیمر‌ها با آن روبرو می‌شوند، شارژ نشدن دسته ps4 است. برای برطرف کردن این مشکل کافیست، دسته را به یک لپ تاپ و یا درگاه دیگر وصل کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که، با خرابی کابل یا پورت شارژ نیز دسته ps4 شارژ نخواهد شد. این نکته را هم در نظر بگیرید که، در صورت عدم استفاده طولانی از دستگاه، ممکن است با مشکلاتی در کارکرد آن مواجه شوید. پس بهتر است برای جلوگیری از آسیب به دیگر قطعات، تعمیر دسته PS4 را در برنامه خود بگذارید.

تعمیر کنسول بازی با آچارباز

برای اینکار کافیست درخواست تعمیر خود را از طریق سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید. آچارباز اولین سامانه اینترنتی خدمات در محل است، که سرویس و تعمیر انواع لوازم دیجیتال، امنیت و شبکه، ماشین‌های اداری و حتی لوازم خانگی را انجام می‌دهد. تمامی این خدمات، شامل یک ماه گارانتی هستند. به این معنی که، اگر مدت کوتاهی پس از تعمیر دوباره همان مشکل را در دستگاه مشاهده کردید، تعمیرکار آچارباز دستگاه را بدون دریافت هزینه از شما تعمیر خواهد کرد.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *