Search
Close this search box.

فریم ورک های css؛ ۵ فریم‌ورک کاربردی که باید بشناسید

فهرست مطالب

در اصل، فریم ورک های CSS شامل چندین شیوه نامه CSS است که برای توسعه دهندگان و طراحان وب آماده شده است. شیوه نامه‌ها برای استفاده از توابع استاندارد طراحی وب آماده شده اند نظیر تنظیم رنگ ها، طرح بندی، فونت ها، نوارهای ناوبری، و غیره. با فریم ورک های CSS، کاربر دارای یک شیوه نامه کامل CSS است. این چارچوب شامل دارای کلاس‌های داخلی برای عناصر رایج وب‌سایت نظیر پاورقی، لغزنده، نوار پیمایش، منوی همبرگر، طرح‌بندی‌های مبتنی بر ستون و غیره نیز میباشد. در این مقاله شما را با فریمورک های css آشنا خواهیم کرد.

فریمورک css چیست؟

همانطور که همه ما می‌دانیم که چارچوب سی اس اس یک کتابخانه کد است که طراحی‌های رایج وب و سایت سازها را انتزاعی می‌کند و اجرای طرح‌ها را برای توسعه دهندگان در برنامه های وب آسان تر می‌کند. به زبان ساده، یک فریم ورک CSS مجموعه ای از شیوه نامه های CSS است که آماده و قابل استفاده هستند.

چرا از فریمورک های CSS استفاده کنیم؟

  • توسعه سایت را سرعت می‌بخشد
  • عملکرد متقابل مرورگر را فعال می‌کند
  • عادات خوب طراحی وب را اعمال می‌کند
  • چیدمان های تمیز و متقارن را به شما می‌دهد
  • آنها گردش کار استایل شما را سازنده، تمیز و قابل نگهداری می‌کنند.

 علاوه بر این، فریمورک‌ها برای استفاده در موقعیت‌های معمولی در سایتها و فروشگاه سازها، مانند راه‌اندازی نوارهای ناوبری، ساختار یافته‌اند و اغلب توسط فناوری‌های دیگری مانند SASS و جاوا اسکریپت تقویت می‌شوند. مزیت اصلی یک چارچوب مناسب CSS این است که در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند زیرا نیازی به شروع به نوشتن کد از ابتدا ندارید.

 فریم ورک‌های css

فریمورک‌های CSS زیادی در دسترس هستند، و البته، جستجوی چارچوب مناسب CSS در اینجا و آنجا دشوار است. بنابراین، ما این لیست از بهترین فریم‌ورک‌های CSS  را آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا یک دید کلی از چارچوب‌های خاص CSS داشته باشید.

با هر یک از این چارچوب های ذکر شده در لیست زیر؛ شما به طور کامل برای ساخت پروژه های تمیز و قابل نگهداری با حداقل سرمایه گذاری زمان مجهز خواهید بود.

۱. Milligram

Milligram یک چارچوب CSS مینیمالیستی است که دارای یک جامعه فشرده از توسعه دهندگان در اطراف آن است.

دلیل اصلی عالی بودن میلیگرام این است که می‌توانید هنگام ایجاد رابط‌های خود با یک صفحه تمیز شروع کنید و برای افزایش کارایی و بهره‌وری طراحی شده است.

۲. Tachyons

Tachyons یک چارچوب کمتر شناخته شده CSS است که شامل کلاس های ابزار پیشرفته است و ده‌ها روش برای استفاده از آنها در اختیار شما قرار می‌دهد.

مستندات پروژه اصول توسعه را توضیح می‌دهد که مهمترین آنها قابلیت استفاده مجدد است. Tachyons به شما کمک می‌کند تا الگوهای طراحی پروژه خود را درک کنید و قابلیت استفاده مجدد را در سراسر پروژه خود ارتقا می‌دهد.

۳.Semantic UI

Semantic مفهوم متفاوتی دارد – واژگان مشترکی را در اطراف UI ایجاد می‌کند. Semantic بر اساس اصول زبان طبیعی است و با تسهیل خواندن و درک کد به توسعه دهندگان انعطاف بیشتری می‌دهد. علاوه بر عناصر CSS، Semantic شامل عناصر HTML و اشکال‌زدایی نیز می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که عناصر، نماها، ماژول‌ها، مجموعه‌ها و رفتارهای عناصر UI را تعریف کنید. این فریمورک کاملا واکنش گرا و سازگار با موبایل است.

۴.Skeleton

Skeleton حتی خود را یک فریمورک نمی‌نامد، بلکه خود را یک «کد منبع ساده و پاسخ‌گو» می‌نامد. مینیمالیسم آن قابل بحث نیست: فقط 400 خط کد منبع دارد!

این ابزار سبک وزن برای ایجاد عناصر CSS سازگار با صفحه نمایش های بزرگتر و دستگاه های تلفن همراه ساخته شده است. این فریمورک شامل تمام اجزای استاندارد برای طراحی واکنشگرا است و صفحه را به شبکه های 12 ستونی با حداکثر عرض 960 پیکسل تقسیم می‌کند – چیزی که برای صفحه نمایش های کوچک، متوسط و بزرگ مناسب است. البته، در صورت نیاز، حداکثر عرض را می‌توان با یک خط کد CSS تغییر داد. سینتکس آن سریع پیاده سازی می‌شود، ساده است و ترکیب طراحی واکنشگرا را به یک کار نسبتاً بی دردسر تبدیل می‌کند.

۵.Primer

Primer یک چارچوب یا کتابخانه CSS نیست. این فریمورک حتی مجموعه‌ای از کلاس‌های CSS یا پیچش‌های عجیب دیگر در اصطلاحات نیست.

پس چرا در این لیست قرار دارد؟ دو دلیل:

·   دارای فریم ورک CSS است.

·   این فریمورک یکی از فراگیرترین و مهیج ترین چیزهایی است که تا به حال دیده اید. 

 Primer یک سیستم طراحی است که توسط GitHub برای استفاده خود آنها توسعه یافته است. در نهایت، آنها متوجه شدند که این کد قدرتمند و بسیار مفید برای کارهای ظاهری و بصری است. بنابراین، آنها آن را منبع باز کردند. 

کلام آخر

چارچوب های CSS در جعبه ابزار توسعه دهندگان وب و طراحان ضروری هستند. برای اینکه هر پروژه ای بدون مشکل اجرا شود، توسعه دهندگان باید چارچوبی را انتخاب کنند که کار با آن راحت باشد، و چارچوبی مجهز به تمام ویژگی‌ها برای برآوردن نیازهای پروژه باشد. به طور طبیعی، قبل از انتخاب، تحقیق و مقایسه بین چارچوب های مختلف پیشرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

با این حال، مهم نیست که کدام چارچوب انتخاب شده است، همه وب سایت‌ها باید بر روی مرورگرها و دستگاه های واقعی آزمایش شوند. شبیه سازها به سادگی شرایط کاربر واقعی را که نرم افزار باید در آن اجرا شود را ارائه نمی‌دهد و باعث می‌شود که نتایج هر آزمایشی که روی آنها اجرا می‌شود نادرست باشد.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره میتوانید با مشاورین و متخصصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *