Search
Close this search box.

راهنمای سه روزه گردش در کیش؛ از تفریحات تا هتل های لوکس

فهرست مطالب
گردش در کیش

این روزها سفر به جزیره کیش بسیار رایج شده است؛ جزیره‌ای که جزء دیدنی‌ترین نقاط ایران است. پیشنهاد می‌کنیم برای یک‌بار هم که شده از این جزیره بی‌نظیر دیدن کنید. چرا که این جزیره‌ی مدرن، پر از جاذبه‌های دیدنی، طبیعی، تاریخی و مراکز خریدی است که می‌تواند حسابی لذت بخش باشد. کیش اولین منطقه آزاد در 90 کیلومتری جنوب ایران است که فاصله‌اش تا دُبی نزدیک‌تر از بندرعباس است. باتوجه به جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های فراوان، این شهر به عنوان سومین مقصد پربازدید در ایران به‌شمار می‌رود. کیش باوجود آن که مساحت زیادی ندارد اما دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شگفت‌انگیزی است که برای تمام افراد خانواده در سنین مختلف می‌تواند سرگرم کننده باشد. در ادامه قصد داریم چند مورد ازمعروف‌ترین جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی کنیم. آشنایی با راهنمای سه روزه گردش در کیش؛ از تفریحات تا هتل‌های لوکس می‌تواند بهترین پاسخ را به سوالات شما بدهد. خواندن راهنمای گردش در کیش به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین مکان‌ها را برای بازدید و رزرو هتل  انتخاب کنید. همچنین، برنامه سفر سه روزه می‌تواند با توجه به نوع سفر شما متفاوت باشد. با توجه به اینکه زمان بازدید شما از کیش کوتاه است، سعی کنید قبل از سفر با مکان‌های دیدنی آن آشنا شوید.

بوستان آهوان

یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی کیش بوستان آهوان است. بوستان آهوان در انتهای خیابان فردوسی کیش قرار گرفته و به علت وجود آهوان زیبا، این منطقه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در بوستان آهوان علاوه بر آهو، حیوانات دیگری مانند شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و پرندگان نیز نگهداری می‌شوند ولی آهوها آزادانه نزد مردم هستند و از دستشان غذا می‌خورند.

جزیره بکر هندورابی

هندورابی جزیره‌ای بکر و آرام برای افرادی است که دوست دارند تعطیلات خود را در ساحلی با مناسب‌ترین تفریحات بگذرانند. برای رفتن به جزیره هندورابی که بین جزایر کیش و لاوان است، باید از قایق‌های دریایی بندر چیروئیه استفاده کنید و از فضای دل انگیز لذت ببرید. خانه‌های گچی با نمای سفید، سواحل بکر و دست نخورده هندورابی، آب انبار، کلوپ دریایی، لاک پشت‌ها و ماهیان خاص از جاذبه‌های این ناحیه هستند.

ساحل مرجانی کیش

در شرق جزیره کیش یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی، ساحل مرجان نام دارد که مرجان‌های زیادی در آنجا وجود دارد. این مرجان‌ها شبیه به گیاه، سنگ یا خزه بوده و دارای رنگ‌های متفاوت و جذابی هستند. در ساحل مرجانی کیش انواع تفریحات دریایی مانند غواصی و اسکوتر زیردریایی وجود دارد.

 

شهر زیرزمینی کاریزکیش

جاهای دیدنی کیش در زمستان

اغلب استان‌های کشور در زمستان هوایی سرد دارند و مسافرت به آن‌ها در این فصل کمتر است . بهترین زمان سفر به کیش ماه‌های آذر تا اردیبهشت است که جزیره کیش هوایی لطیف و دلپذیر دارد. اما بهتر است که جاهای دیدنی کیش در زمستان را بشناسید.

شهر زیرزمینی کاریز، در راهنمای گردشگری کیش

کاریز، شبکه‌ای از آب‌های زیرزمینی با بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت که در گذشته آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره و آب لازم برای آبیاری فضای سبز را تامین می‌کرد، یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش در کیش است. این شهر زیرزمینی با داشتن دیدنی‌هایی چون سقفی پر از صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی و امکاناتی نظیر غرفه‌های صنایع دستی ایران و جهان، رستوران سنتی و جدید و موزه می‌تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند. کاریز در بلوار میرمهنا کیش، بعد از میدان المپیک و نرسیده به میدان فارور واقع شده است. یکی از لوکس‌ترین هتل‌ها در 4 کیلومتری این شهر زیرزمینی، هتل امیرکبیر کیش است که از بهترین امکانات رفاهی برخوردار است.

شهر باستانی حریره کیش

یکی دیگر از مناسب‌ترین مکان‌ها برای گردش در کیش، شهر حریره است که قدمت آن به ۸۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. حریره در استان هرمزگان، شهر کیش و جاده کرانه واقع شده است. از بخش‌های مختلف حریره می‌توان قصر ملک جمشید، خانه اعیانی شامل ورودی، شاه‌نشین، یک خانه بزرگ شمالی و یک خانه کوچک‌، مسجد با دوهزار متر مربع مساحت و معماری سلجوقی، بخش‌های کارگاهی و صنعتی، تاسیسات آبی و بندرگاه را نام برد.

کشتی یونانی جزیره کیش

مناسب‌ترین جاهای دیدنی کیش در پاییز

آب و هوای مناسب جزیره کیش در فصل پاییز باعث شده تا مسافران این جزیره در فصل پاییز بسیار زیاد شوند. ما دو نمونه از زیباترین جاهای دیدنی کیش در پاییز را برایتان ذکر می‌کنیم تا بتوانید با برنامه‌ریزی دقیق‌تری سفر کنید.

روستای سنتی باغو

اگر به زندگی روستایی در بافت سنتی علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از روستای باغو، واقع در قسمت جنوبی کیش دیدن کنید. چرا که باغو به دور از شلوغی‌های شهر است و فضای آرامی دارد. از جاهای دیدنی این روستا می‌توان مسجد تاریخی باغو با قدمتی از سال ۹۸۱ هجری قمری، پارک دلیران با وسعتی در حدود ۶۰ هکتار و درختان لور را نام برد.

کشتی یونانی جزیره کیش

یکی از جاذبه‌های قدیمی کیش، کشتی یونانی است که در خیابان غروب، پارک ساحلی غروب واقع شده است. کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی با انبوهی از ذخایر نفتی در دریای خلیج فارس به دلیل نبود فانوس دریایی غرق شد. بازدید از این کشتی، هنگام غروب خورشید طرفداران زیادی دارد چرا که خورشید پشت آن غروب می‌کند و تصویر زیبایی را به نمایش می‌گذارد. عکاسی، تفریحاتی چون شترسواری و اسب‌سواری در ساحل و گشت‌وگذار در پارک ساحلی این منطقه را نیز می‌توانید امتحان کنید. هتل بین‌المللی کیش از لوکس‌ترین هتل‌های کیش محسوب می‌شود که در تقاطع بلوار سنایی و بلوار دریا است و از نظر موقعیت مکانی به کشتی یونانی نزدیک است.

جاهای دیدنی کیش برای کودکان

یکی ازسرگم ‌کننده‌ترین مکان‎‎‎های تفریحی کیش برای کودکان، پارک دلفین‌‌هاست. این پارک درجنوب شرقی جزیره‌، واقع در خیابان جهان است که به عنوان اولین پارک دلفین در ایران و از محبوب‌ترین دیدنی‌های کیش برای کودکان به شمار می‎‌رود. در پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفین و پنگوئن، می‌توانید به تماشای پستاندارانی چون شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز بپردازید.

همچنین کشتی آکواریوم کیش در مجاورت پارک دلفین‌ها قرار دارد. این آکواریوم دارای دیوار‌ها و کف شیشه‌ای بوده و افراد می‌توانند ازاین شیشه‌ها دنیای زیر دریا را تماشا کنند. بدون شک، یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات کیش برای کودکان دیدن آبزیان، ماهی‌های زینتی، ستاره دریایی، مرجان‎ها و سایر جانورهای دریایی است. یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها ‌به این مکان‌های دیدنی، هتل آرامیس کیش است که با داشتن امکانات و خدمات بی‌نظیر خود، توانسته توجه بسیاری مسافران را به سوی خود جلب کند.

پاراسل کیش

محبوب‌ترین تفریحات خانوادگی در کیش

از بهترین تفریحات کیش می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قلعه وحشت کیش
  • اتاق فرار کیش
  • عینک واقعیت مجازی سافاری کیش
  • پینت بال کیش
  • پکیج سافاری کیش (شامل باگی، لندکروز سواری) و …
  • موتور دریفت کیش
  • شتر سواری
  • شاتل سواری
  • جت اسکی
  • پاراسل
  • اسکوتر زیر دریایی
  • پدل بورد

در انتها

گردش در کیش یکی از خاطره‌انگیزترین‌ تفریحات برای مسافران داخلی و خارجی است. این جزیره با داشتن امکانات بالا و بازارهای بزرگ و باکیفیت، از پرطرفدارترین جزیره‌های ایران محسوب می‌شود. برای سفر به این جزیره، امکانات رفاهی و اقامت راحت و آسوده از معیارهای مهم مسافران و میهمانان عزیز است. هتل‌های لوکس کیش با داشتن امکانات ویژه و باکیفیت و خدمات رفاهی منحصربه فرد پذیرای شما عزیزان هستند. جهت خرید بلیط هواپیما کیش مشهد با تخفیفات ویژه می‌توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *