Search
Close this search box.

بهبود سئوی سایت با افزایش سرعت سایت

فهرست مطالب

افزایش سرعت سایت و بهبود سئو از جمله بحث‌های همیشه داغ در بین وبمستران حرفه‌ای است. امروزه وبمستران می‌دانند که بالا بودن سرعت سایت بر روی سئوی سایت تاثیرات مثfتی دارد. زیرا وقتی سرعت لود شدن سایت اینترنتی کاهش پیدا می‌کند، بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت شما لحظه‌ای برای فشردن دکمه Close Tab درنگ نمی‌کنند! از طرفی، مهم ترین فاکتور برای بهبود سئوی سایت، بالا بودن سرعت سایت می‌باشد که گوگل برای رتبه بندی نسبت به آن بی توجه نیست. حال برای بهبود سئوی سایت همراه ما باشید تا به بررسی راهکارهای افزایش سرعت سایت بپردازیم.

تعداد ریدایرکت‌ها را کم کنید

افزایش سرعت سایت با تعداد زیاد ریدایرکت‌ها رابطه عکس دارد. مسلما با ریدایرکت‌های متداول برای انتقال از یک صفحه سایت به یک صفحه دیگر آشنا هستید. حال اگر تعداد ریدایرکت‌های سایت زیاد باشد، کاهش سرعت سایت می‌تواند سئوی شما را در معرض خطر قرار بدهد. اما وقتی که لینک‌های شکسته داشته باشید، نیاز دارید که از ریدایرکت کمک بگیرید. اکنون که این نکته را می‌دانید، تا جایی که می‌توانید تعداد ریدایرکت‌های سایت خود را به حداقل برسانید. برای اینکه درباره سئوی سایت اطلاعات بیشتری بدست آورید و یا بدانید سئوی سایت چیست کلیک کنید

برای فایل‌های چند رسانه‌ای از سایت‌های میزبان کمک بگیرید

افزایش سرعت سایت با کاهش هزینه‌های مصرف باند یک هاست رابطه مستقیمی دارد. از این رو باید به دنبال راهکاری باشید که در جهت کاهش هزینه‌های مصرف باند هاست سایت خود عمل کنید. یکی از بهترین راهکارها، استفاده از یک سایت میزبان برای بارگذاری ویدئو و پادکست می‌باشد. زیرا اگر این فایل‌های چند رسانه‌ای را در هاست سایت خود بارگذاری کنید، مصرف پهنای باند افزایش پیدا می‌کند و افت سرعت سایت هم یکی از نتیجه‌های زیان بار خواهد بود. با استفاده از سایت میزبان، تنها کافی است کد آمبد را در بلوک Html قرار دهید و پس از انتشار آن، ویدئوها را ببینید.

برای افزایش سرعت سایت از lazy load استفاده کنید

کند کردن سرعت لود شدن تصاویر و ویدئوهای سایت، جزو راهکارهای افزایش سرعت سایت می‌باشد. اگر یک سایت اینترنتی دارید که همواره با کیفیت ترین عکس‌ها و ویدئوها را منتشر می‌کنید، حالت بارگذاری کند را فعال کنید. با فعال کردن بارگذاری کند، بازدیدکنندگان سایت قادر خواهند بود تا تنها با اسکرول کردن صفحات شما، تمامی عکس‌ها و ویدئوها را مشاهده کنند. در صورتی که با غیرفعال بودن بارگذاری کند، همه تصاویر و ویدئوها با ورود اولیه بازدیدکننده باز می‌شوند و به طور معمول، تمامی این رسانه‌ها با سرعت خیلی کمی لود خواهند شد. همین موضوع سبب می‌شود که نرخ پرش کاربران از سایت زیاد شود و گوگل هم سایت شما را در صفحه اول خود نشان ندهد. برای استفاده از حالت lazy load کافی است که افزونه WP Rocket استفاده کنید.

افزونه‌های غیرضروری را غیرفعال نمایید تا شاهد افزایش سرعت سایت باشید

اگر بدانید که افزونه‌های اضافی می‌توانند مانعی برای افزایش سرعت سایت شما باشند، باز هم سعی دارید که آن‌ها را نگه دارید و همچنان بی استفاده رهای‌شان کنید؟! البته شما در جایگاه وبمستر سایت این حق را دارید تا پا به پای افزونه‌های جدید پیش بروید و از بهترین آن‌ها استفاده کنید. اما این نکته را بدانید که پس از فعال کردن هر افزونه یا پلاگینی نباید انتظار بالا بودن سرعت سایت را داشته باشید. علاوه براین، با زیاد بودن افزونه‌های غیرکاربردی، امنیت سایت شما در خطر خواهد بود. پس بهتر است همین الان افزونه‌های غیرضروی‌تان را غیرفعال کنید.

قابلیت Hotlink Protection را فعال کنید

 

افزایش سرعت سایت با فعال کردن Hotlink Protection امکانپذیر است. البته روش فعالسازی آن برای کنترل پنل‌های مختلف (cPanel، DirectAdmin و Plesk) متفاوت است. با این حال، روش سودمندی در جهت بالا بردن سرعت سایت می‌باشد.

Hotlink Protection، قابلیتی است که با فعال کردن آن دسترسی افراد و سایر منابع را به استفاده غیرمجاز از فایل‌های چند رسانه‌ای‌تان محدود می‌کنید و آن‌ها دیگر این توانایی را ندارند که از سایت شما کپی برداری کنند. اکنون این سوال برای شما پیش می‌آید که فعال کردن این قابلیت، چه نتیجه‌ای برای سرعت لود شدن سایت خواهد داشت. در جواب می‌بایست یگوییم که اجرای این ترفند سبب می‌شود تا مقدار قابل توجهی از پهنای باند هدر نرود. به طور خلاصه، بهبود سئوی سایت شما با فعال کردن Hotlink Protection امکان پذیر می‌باشد.

برای افزایش سرعت سایت پیش نویس‌های محتواهای خود را مدیریت نمایید

وقتی بتوانید تعداد پیش نویس‌های سایت خود را به حداقل برسانید، شاهد اثرات افزایش سرعت سایت از جمله بهبود سئوی سایت خواهید بود. چرا که پیش نویس‌ها در دیتابیس ذخیره می‌شوند و در بعضی از سیستم‌های مدیریت محتوا می‌توانند ترافیک پهنای باند را کاهش دهند. شما وقتی می‌توانید پیش نویس‌های محتوای خود را حذف کنید که محتوا را منتشر کرده باشید. آن زمان است که دیگر به پیش نویس‌ها نیاز ندارید.

اگر سایت وردپرسی دارید، پلاگین Revision Control را فعال کنید و سپس به حذف کردن پیش نویس محتواهای منتشر شده خود بپردازید. دقت کنید که هیچ الزامی برای پاک کردن تمامی پیش نویس‌ها وجود ندارد. برای مثال، شما می‌توانید 1 الی 2 پیش نویس پیشین محتوای خود را نگه دارید و سایر پیش نویس‌ها را با این افزونه حذف کنید.

بخش‌های اضافی سایت را حذف کنید

 

شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید که افزایش سرعت سایت با وجود بخش‌های غیرکاربردی، امکان پذیر نخواهد بود! در صورتی که این موضوع حقیقت دارد. وقتی که از اسکریپت‌های مختلفی برای ایجاد کردن قسمت‌های غیر مرسوم سایت استفاده می‌کنید، به مرور زمان سرعت لود سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر است که در صورت تلاش برای سئو کردن محتواهای خود بر اساس آموزش سئو سایت نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

در واقع همه چیز به جایگذاری درست، صحیح و اصولی آیتم‌ها در بخش طراحی سایت باز می‌گردد. گفته می‌شود که این امر در طراحی بسیاری از سایت‌ها نادیده گرفته می‌شود و طراحان استانداردی برای آیتم‌ها در نظر نمی‌گیرند.

ادامه روش‌های کاربردی افزایش سرعت سایت را در وبلاگ تسمینو بخوانید!

وبلاگ تسمینو یک رسانه قدرتمند است که مطالب مفیدی در زمینه آموزش سئوی سایت ارائه می کند. شما می‌توانید قدم به قدم، با پست‌های آموزشی کاربردی این رسانه معتبر به افزایش سرعت سایت خود بپردازید. گفتنی است که هدف از نگارش و ارتباط با مشتریان در این وبلاگ، آموزش سئوی سایت به صورت آگاهانه و هوشمند به وبمستران می‌باشد. اگر شما هم فکر می‌کنید که برای ارتقای دانش، مهارت و آگاهی خود به یک رسانه معتبر نیاز دارید، همراه بلاگ پست‌های تسمینو در زمینه آموزش سئوی سایت باشید! لینک ورود به وبلاگ تسمینو : tesmino.com/blog

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

یک پاسخ

  1. سلام خیلی ممنون از مقاله خوبتون لطفا ابزار هایی که به افزایش سرعت سایت کمک می کند را معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *