Search
Close this search box.

هاست ایران بهتر است یا هاست خارج کشور؟

فهرست مطالب
هاست ایران بهتر است یا هاست خارج کشور

یکی از متداول ترین پرسش هایی که از سال های گذشته تا امروز در حوزه میزبانی وب مطرح می شود این است که هاست ایران بهتر است یا هاست خارج کشور؟ برای پاسخ مشخص به این سوال می بایست در ابتدا، تکلیف یکسری از مسائل را مشخص کنیم.

فاکتورهای کیفی و کمی هاست ایران و هاست خارج کشور

برای پاسخ به این موضوع می بایست به 5 سوال اصلی و اساسی پاسخ دهیم.

  • سرعت دسترسی در کدام بیشتر است؟
  • میزان پایداری کدامیک بیشتر است؟
  • کدامیک برای سئو بهتر است؟
  • کدامیک امنیت بالاتری دارند؟
  • کدامیک هزینه بالاتری دارند؟

لطفا توجه داشته باشید که شاید موارد دیگری نیز مانند مسائل مربوط به تحریم، بکاپ و … نیز باشد که تصمیم بر آن شد که موضوعات مهم فوق بررسی گردد.

سرعت دسترسی هاست ایران بیشتر است یا هاست خارج کشور؟

در ابتدا باید بدانیم اغلب بازدید کنندگان سایت از کدام کشور هستند. فرض بر این است که بیش از 90 درصد بازدید کنندگان از ایران و 10 درصد از کشورهای دیگر هستند. بنابراین در این حالت، ارجحیت با کاربران ایرانی است و بهترین کار این است که از هاست ایران استفاده کنیم. اینکار موجب می شود که اکثر بازدیدکنندگان سرعت دسترسی بالاتری را تجربه کنند. البته به این شکل است که همیشه سرعت دسترسی هاست ایران بیشتر است! عوامل بسیاری مانند قدرت سخت افزاری، شبکه دیتاسنتر، کانفیگ سرور، منابع در دسترس، ابزارهای مورد استفاده و حتی وضعیت ساختاری خود سایت نیز در این موضوع دخیل هستند. بنابراین این موضوع در شرایط کاملا برابر، برقرار است.

میزان پایداری هاست ایران بیشتر است یا هاست خارج کشور؟

باز هم با فرض یکسان بودن شرایط، معمولا پایداری هاست های خارج کشور به دلیل داشتن شبکه های پیشرفته تر، بالاتر از ایران است. اما موضوع دیگری که وجود دارد این است که معمولا قطعی های اینترنت باعث می شود که افراد داخل کشور در آن زمان نتوانند به سایت دسترسی داشته باشند! درست است که سایت در دسترس است اما ما به آن دسترسی نداریم. بنابراین در کل، اگر اکثر بازدیدکنندگان ما در ایران هستند باز هم بهتر است از هاست داخل کشور استفاده نماییم. لازم به ذکر است زیرساخت شبکه و ارتباطات کشور نیز در طی سال های اخیر، پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته است.

هاست ایران برای سئو بهتر است یا هاست خارج کشور؟

برای این موضوع، ما باید به دو عامل مهم که جمع بازدیدکنندگان و گوگل است توجه داشته باشیم. قطعا اگر هاست ما خارج از کشور قرار داشته باشد گوگل دسترسی بهتری به آن خواهد داشت اما باید به این مورد هم توجه ویژه ای داشت که کیفیت دسترسی بازدید کنندگان سایت نیز برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مورد نیز بهتر است مبنا را بازدیدکنندگان سایت قرار دهیم و اگر اغلب مخاطبین ما در داخل کشور هستند از هاست داخل کشور استفاده نماییم. معمولا شرکت های هاستینگ نیز تمهیدات مناسبی را برای حل مشکلات دسترسی گوگل به سایت های داخل کشور در نظر می گیرند و شما نباید نگرانی آنچنانی در این خصوص داشته باشید.

اگر به دنبال آموزش سئو هستید به مطالب و مقالات سایت سئو گرین مراجعه نمایید.

هاست امنیت هاست ایران بیشتر است یا هاست خارج کشور؟

این موضوع به سطح حرفه ای بودن شرکت هاستینگ شما مربوط است تا به اینکه سرور در خارج از کشور باشد یا داخل ایران! بنابراین در این مورد بخصوص، مبنا را بر این قرار دهید که شرکت هاستینگ معتبری را انتخاب نمایید. یک مورد قابل توجه نیز وجود دارد که معمولا در هاست ایران به دلیل میسر بودن دسترسی برای مراجع قضایی و قانونی، امکان بررسی بیشتری در خصوص اقدامات مجرمانه مانند فیشینگ و … وجود دارد.

هزینه هاست ایران بیشتر است یا هاست خارج کشور؟

در اکثر مواقع هاست خارج کشور به دلیل ارز محور بودن آن، قیمت بالاتری دارد. البته موارد دیگری مانند میزان منابع، مقدار فضا و ترافیک و … در این عامل تاثیرگذار هستند.

نتیجه گیری و جمع بندی

به طور خلاصه می توان گفت صرف نظر از پیچیدگی های دیگر، اگر مخاطبین سایت ما ایرانی ها هستند بهتر است از هاست ایرانی استفاده نماییم.

پیشنهاد ویژه برای خرید هاست ایران

اگر به دنبال یک شرکت مطمئن و خوب برای خرید هاست ایران هستید میزبان فا می تواند بهترین انتخاب و گزینه برای شما باشد. اگر سایت شما بازدید زیادی ندارد می توانید از سرویس های هاست اشتراکی ایران استفاده نمایید. اما اگر سایت شما بازدید بالایی دارد می توانید از سرویس هایی مانند هاست وردپرس، هاست ووکامرس یا هاست اختصاصی میزبان فا که دارای منابع زیادی هستند و می توانند سایت های پربازدید را به خوبی میزبانی کنند استفاده نمایید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *