Search
Close this search box.

آیا یادگیری وردپرس و طراحی سایت درکنار مهم هستند؟

فهرست مطالب


برنامه نویسان سایت و استفاده کنندگان CMS همچون وردپرس سال‌های بسیاری است که درگیر یک جنگ هستند. بسیاری از افراد سهولت ساخت یک وب‌سایت به وسیله وردپرس را با سرعت یک وب‌سایت کدنویسی شده ترجیح می‌دهند. سؤال اینجاست که آیا یادگیری وردپرس و طراحی سایت در کنار یکدیگر می‌تواند انتخابی مطلوب باشد؟

کد نویسی یا وردپرس

استفاده از وردپرس یا کدنویسی

برای طراحی یک سایت روش‌های مختلفی روبروی شما قرار گرفته است. شما برای ساخت یک وب سایت از CMSهای مختلف همچون وردپرس و جوملا گرفته تا زبان کدنویسی همچون جاوا، جاوا اسکریپت را برای انتخاب در اختیار خواهید داشت. به طور کلی اما استفاده از وردپرس و یادگیری وردپرس برای افراد تازه وارد انتخاب بهتری است. البته این به این معنا نیست که در کنار یادگیری وردپرس نمی‌توانید طراحی سایت به وسیله کد را نیز فرا گیرید.

وردپرس خود یک دنیای بزرگ از افزونه‌ها و قالب‌ها است که اگر بخواهید تمامی آنها را یاد بگیرید فرصتی برای آموزش طراحی سایت نخواهید داشت. آموزش وردپرس اما در پایه سریع‌تر است و چون نتیجه سریع‌تر حاصل می‌شود مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند. در دست دیگر آموزش برنامه نویسی یا به اصطلاح کد زنی یک سایت نیز مزایای بسیاری همچون سرعت بالاتر و کنترل دقیق‌تر بر روی ساختار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هر یک از این روش‌های ساخت وب‌سایت دارای زیرمجموعه‌های بسیاری هستند که می‌توانید به صورت تخصصی آنها را دنبال کنید. در زمان یادگیری وردپرس قطعاً با پلاگین‌های صفحه ساز همچون المنتور کار خواهید کرد. در یک دوره کدنویسی وب‌سایت نیز استفاده از توابع و روش‌های ایجاد ساختار بصری را فرا خواهید گرفت. از این رو این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که استفاده از یک CMS یا کدنویسی را به صورت تخصصی فراگیرید یا از هر دو آنها برای ساخت وب‌سایت مورد نظرتان بهره گیرید.

طراحی وب‌سایت با کد

وردپرس یا کدنویسی

پاسخ دادن به این سؤال که آیا انتخاب وردپرس برای شما بهتر است یا کدنویسی وب‌سایت کار ساده‌ای نخواهد بود. هر کدام از این دو روش مزایا و معایب خود را دارند و نمی‌توان یکی از آنها را برتر از دیگری دانست. فاکتور مهم در زمان انتخاب روش ساخت وب‌سایت بودجه در نظر گرفته شده است. قطعاً کد زدن یک وب‌سایت با مبالغ پایین انتخاب مطلوبی نخواهد بود. همچنین اگر کنترل کامل بر روی ساختار وب‌سایت مد نظر کارفرمای شماست کدنویسی وب‌سایت می‌تواند نتیجه بهتری را به شما ارائه دهد.

طراحی سایت با استفاده از وردپرس

در حال حاضر وردپرس قدرت بسیار بالایی را در زمینه طراحی وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. با یادگیری وردپرس شما می‌توانید علاوه بر ساخت سایت استاندارد نسبت به ساخت شبکه اجتماعی، سایت فروشگاهی یا هر آنچه که در ذهن خود می‌پرورانید را آغاز کنید. در حال حاضر بسیاری از برندهای معروف نیز برای ساخت وب‌سایت خود از وردپرس استفاده می‌کنند.

وب‌سایت مایکروسافت نیوز، مجله تایمز، سونی، ان بی سی و بسیاری از قول‌های دنیای دیجیتال به استفاده از وردپرس روی آورده‌اند. البته که برای ساخت یک وب‌سایت شکیل با پرفورمنس مناسب نیاز به تجربه بسیار زیادی خواهید داشت. از این رو اگر قصد ورود به دنیای طراحی وب دارید هرچه سریع‌تر نسبت به یادگیری وردپرس اقدام کنید.

با یادگیری وردپرس و استفاده از آن ویژگی‌های بسیار زیادی برای استفاده در اختیار شما قرار خواهند گرفت. ساخت یک وب‌سایت به وسیله وردپرس در چند دقیقه امکان پذیر است حتی اگر کاملاً مبتدی باشید. قالب‌های آماده فراوان کار شما را به عنوان طراح وب‌سایت راحت خواهند کرد.

پلاگین‌های بسیار زیاد مارکت وردپرس نیز می‌توانند امکانات و ابزارهای فراوانی را به وب‌سایت شما اضافه کنند. پشتیبانی قدرتمند و به‌روزرسانی‌های متعدد نیز از جمله مزایایی هستند که با یادگیری وردپرس به آنها دسترسی خواهید داشت.

در دست دیگر استفاده از وردپرس معایبی نیز خواهد داشت. با اینکه پلاگین و قالب‌های بسیاری برای استفاده شما در فضای وب وجود دارند؛ اما اگر به دنبال طراحی خاص یا ویژگی خاصی هستید نیاز دارید که از یک برنامه نویس برای افزودن آن به وب‌سایتتان کمک بگیرید. آسیب پذیری بالا نیز یکی دیگر از معایب وردپرس است که قبل از شروع به یادگیری وردپرس می‌بایست آن را مد نظر داشته باشید.

طراحی وب‌سایت با وردپرس

طراحی سایت با استفاده از برنامه نویسی

اگر به هر دلیل می‌خواهید که از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خود استفاده کنید نیز می‌توانید در بجای یادگیری وردپرس به سراغ آموزش طراحی سایت با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی بپردازید. برای طراحی سایت به وسیله کدنویسی نیاز دارید تا به یک یا چند زبان برنامه نویسی تحت وب مسلط باشید. پایتون، جاوا و جاوا اسکریپت از جمله گزینه‌های قابل انتخاب برای شما هستند. هر یک از این زبان‌های برنامه نویسی نیز مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند که قبل از انتخاب آن باید به آنها توجه کنید.

وردپرس و طراحی وب‌سایت

وردپرس و طراحی سایت دو مقوله جدا از هم نیستند. وردپرس نیز در پشت پرده از کد برای تبدیل اطلاعات به زبان قابل فهم مرورگر استفاده می‌کند. با فراگیری زبان‌های html و css می‌توانید قدرت بالاتری را در زمان ایجاد تغییرات در وب‌سایت داشته باشید. حتی یادگیری php یا جاوا اسکریپت می‌تواند دست شما را برای ایجاد تغییرات باز بگذارد.

به هر حال اگر زمان زیادی برای یادگیری وردپرس و طراحی وب‌سایت دارید قطعاً می‌توانید هر دو آنها را دنبال کنید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید همچون گذشته تبدیل به یک فرد همه فن حریف شوید. در ساخت یک وب‌سایت موفق نه تنها طراحی سایت بلکه عملکرد، تولید محتوا، رابط کاربری، تجربه کاربری و بسیاری از مهارت‌های دیگر دخیل هستند.

هرچند که با یادگیری وردپرس می‌توانید نگاه خوبی به این موارد نیز داشته باشید؛ اما یادگیری تخصصی تمامی آنها زمان زیادی را طلب می‌کند. حال اگر تصمیم شما برای یادگیری زبان برنامه نویسی و طراحی سایت از پایه نیز به آن اضافه شود قطعاً در میانه راه کم خواهید آورد.

طراحی سایت با یادگیری وردپرس

با توجه به تمامی مواردی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم می‌توانید متوجه شوید که یادگیری وردپرس و ساخت وب‌سایت با آن به زمان و تخصص کمتری نیاز داشته و این سیستم مدیریت محتوا انتخاب مطلوبی برای طیف وسیعی از پروژه‌ها خواهد بود. این به معنای این نیست که نمی‌توانید پس از فراگیری وردپرس به سراغ مباحث کدنویسی بروید.

پیشنهاد ما این است که برای یادگیری وردپرس و طراحی سایت در کنار هم عجله نکنید. یادگیری وردپرس به علت ساده‌تر بودن و سریع‌تر بودن قدم اول مناسبی برای طیف وسیعی از افراد است. اگر متوجه شدید که وردپرس نمی‌تواند خواسته‌های شما را در زمان طراحی یک وب‌سایت پاسخ دهد می‌توانید به سراغ یادگیری طراحی سایت به وسیله کدنویسی بروید.

یادگیری مهارت‌هایی همچون رابط و تجربه کاربری، HTML، CSS و حتی جاوا اسکریپت نیز می‌توانند قدرت شما را در طراحی یک وب‌سایت اختصاصی افزایش دهند. در آخر این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از چه پلتفرم و چه روشی برای ساخت سایت خود بهره گیرید.

اگر هدفتان از یادگیری وردپرس تبدیل شدن به یک متخصص وردپرس است یادگیری مباحث پایه وردپرس و ساخت وب‌سایت با آن کافی نخواهد بود. پس از آشنایی ابتدایی با وردپرس قطعاً می‌توانید یک وب‌سایت کامل را ایجاد کنید. مرحله بعد از آن آشنایی با HTML و CSS است. یادگیری این دو زبان دانش مناسبی را در رابطه با صفحات وب به شما خواهد داد. پس از آن می‌توانید به سراغ یادگیری جاوا اسکریپت بروید. مرحله آخر نیز که از شما یک متخصص وردپرس خواهد ساخت یادگیری PHP است.

قطعاً پس از یادگیری این موارد می‌توانید با یک نگاه سیر تا پیاز یک وب‌سایت و نحوه عملکرد آن را متوجه شوید. در این زمان با کسب تجربه می‌توانید سرعت خود را در ساخت وب‌سایت و ایجاد تغییرات تخصصی بهبود دهید. کسب تجربه در ساخت وب‌سایت دید دقیق‌تری را نیز در زمان کشف و حل مشکلات وب‌سایت به شما خواهد داد.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *