Search
Close this search box.

مدت زمان گرفتن مدرک icdl و هزینه آن چقدر است؟

فهرست مطالب

پیش از هر چیز باید بدانید که شما برای یادگیری مهارت های هفتگانه کامپیوتر یا همان مهارت های دوره icdl  لزوما نیاز به دریافت مدرک ندارید، یعنی اگر در محل کارتان صرفا به مهارت های این دوره نیاز دارید می توانید به صورت خودخوان یا شرکت در دوره icdl مهارت های لازم را یاد بگیرید و کارتان را پیش ببرید و قرار نیست حتما مدرک icdl را دریافت کنید.

اما خب گاهی علاوه بر تسلط بر مباحث icdl نیاز است که مدرک icdl را داشته باشیم. به طور مثال خیلی از سازمان ها و ارگان ها داشتن مدرک ای سی دی ال را جزو ملزومات انجام هر کار اداری می‌دانند و استخدام کارمندان خود را تنها با ارائه گواهینامه ICDL انجام می‌دهند و کسانی که مدرک کامپیوتر ICDL ندارند و یا برای اخذ مدرک ICDL اقدام نکرده اند را در مصاحبه های شغلی رد می‌کنند.

در چنین شرایطی نیاز است که مدرک icdl داشته باشیم. در ادامه این مطلب در خصوص مدرک icdl و چگونگی دریافت آن صحبت می کنیم، اگر نمی دانید این دوره چیست، در مطلب icdl چیست به طور مفصل توضیح داده شده است.

مدرک icdl را چطور باید دریافت کنیم؟

ما دو نوع مدرک icdl داریم. یکی مدرکی است که توسط آموزشگاهی که در آن آموزش دیده ای به شما داده می شود که این مدرک در خیلی از سازمانها اعتبار ندارد. دیگری مدرک icdl از فنی حرفه ای است که در تمامی سازمانها و نهادهای داخلی معتبر است و حتی در صورت ترجمه در خارج از کشور هم کاربر دارد.

اما نکته بسیار مهم این است که شما برای دریافت مدرک از فنی حرفه ای لزوما نیاز نیست در فنی حرفه ای و به صورت حضوری آموزش ببینید، می توانید در یکی از دوره های آنلاین icdl شرکت کرده و مهارت های لازم را کسب کنید و سپس برای آزمون فنی حرفه ای با مبلغی ناچیز ثبت نام کرده و در صورت قبولی مدرک را دریافت کنید.

هزینه دریافت مدرک icdl چقدر است؟

دریافت مدرک از فنی حرفه ای در واقع هزینه بسیار ناچیزی دارد و آنهم بابت ثبت نام در آزمون است، بیشترین هزینه مربوط به icdl به دلیل شرکت در کلاس های آموزشی است، در حال حاضر خیلی از کلاس های آموزشی icdl در تهران هزینه ای حدود 2 میلیون تومان دارند که البته هزینه اصلا کمی نیست.

اما خوشبختانه نیاز نیست برای یادگیری حتما در این کلاس ها و آن هم به صورت حضوری شرکت کنید، می توانید در یکی از دوره های جامع icdl به صورت غیر حضوری شرکت کنید، مهارت لازم را کسب کنید و سپس با مبلغی ناچیز در آزمون فنی حرفه ای ثبت نام کنید.

با این روش می توان گفت که هزینه دریافت مدرک به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند چرا که دوره های آنلاین کمتر از 1 میلیون تومان قیمت دارند و چیزی حدود 70درصد در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

چقدر طول می کشد که مدرک icdl را دریافت کنیم؟

بخش مهمی از مدت زمان لازم برای دریافت مدرک، به مدت زمانی بستگی دارد که شما به مباحث icdl مسلط می شوید. همانطور که می دانید icdl شامل مهارت های هفتگانه کامپیوتر است و شما باید در این 7 بخش به طور کامل مسلط شوید و سپس در آزمون شرکت کنید.

مهارت های هفتگانه کامپیوتر یا همان icdl شامل 7 بخش است که در آن به کار با ویندوز، اینترنت و نرم افزارهای کاربردی مجموعه آفیس مایکروسافت پرداخته می شود. در ادامه به سرفصل ها اشاره شده است.

  •  (IT) آشنائی با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات
    •    (Windows) آشنایی با سیستم عامل ویندوز و نحوه کار با آن
    •    (Word) آموزش استفاده از نرم افزار واژه پرداز
    •    (Excel) آموزش استفاده از صفحه گسترده
    •    (Access) آموزش استفاده از نرم افزار پایگاه داده‌ها
    •    (PowerPoint) آموزش استفاده از نرم افزار ارائه مطلب
    •    (Internet) آموزش مفاهیم اولیه اینترنت و ارتباطات

اگر به سرفصل های دوره icdl دقت کنید کاملا مشخص است که این دوره به مباحثی پایه ای می پردازند و شما را با نرم افزارها و ابزارهای بسیار پرکاربردی کامپیوتر آشنا می کند. همان مباحث و نرم افزارهایی که برای انجام امور اداری و شخصی به آنها احتیاج دارید، نرم افزارهایی مانند ورد، اکسل، پاورپویت، جستجو  کار با اینترنت و….

اگر می خواهید خیلی سریعتر مدرک icdl را دریافت کنید، توصیه ما به شما این است که خودتان را درگیر آموزش های حضوری که وقت زیادی از شما می گیرند نکنید و در عوض در یک دوره آنلاین شرکت کنید، به این شکل می توانید روزانه هرچقدر که وقت دارید به مشاهده ویدیوهای آموزشی اختصاص دهید و با سرعت بیشتری یاد بگیرید و تمرین کنید.

آیا حتما باید در کلاس های آموزشی شرکت کنیم؟

اگر احساس می‌کنید که برای دریافت مدرک ICDL به مشکل نخواهید خورد، قبلا در دوره های آموزشی شرکت کرده اید، به مباحث دوره icdl مسلط هستید و به هر شکل احساس می کنید که مهارت های هفتگانه کامپیوتر را بلد هستید، نیازی به شرکت در کلاس های آموزشی ICDL نخواهید داشت و می‌توانید برای دریافت مدرک ICDL رایگان اقدام نمایید.

همانطور که گفته شد شما هر زمان که احساس می کنید می توانید در آزمون icdl قبول شوید، می توانید در آزمون icdl فنی حرفه ای ثبت نام کرده و در صورت قبولی مدرک خود را دریافت کنید، برای فنی حرفه ای مهم نیست که شما کجا و به چه شکل آموزش دیده اید، برای آنها مهم است که شما به مباحث مسلط باشید و این موضوع را از طریق آزمون متوجه خواهند شد.

آیا خرید مدرک icdl امکان پذیر است؟

متاسفانه امروزه سودجویان زیادی وجود دارند که افراد را ترغیب به خرید مدرک ICDL می‌کنند. توجه داشته باشید که این سودجویان مدرک فنی حرفه‌ای جعلی به شما می‌دهند که با گرفتن یک استعلام ساده از مدرک می‌توان به جعلی بودن آن پی برد.

از سوی دیگر باید بدانید که جعل مدرک برای استخدام در یک سازمان یا شرکت از نظر قانونی شرعی و عرفی مشکل دارد. پس وقت خود را تلف نکنید و از راه درست اقدام به اخذ مدرک ICDL کنید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *