Search
Close this search box.

متفاوت ترین روش آموزش رباتیک در ایران !!!

فهرست مطالب

به طور کلی رباتیک رشته ای میان رشته ای است با ترکیبی از رشته های مهندسی برق گرایشات الکترونیک و کنترل ، مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات و مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار.

در ایران این رشته در مقطع کارشناسی ارشد، مکاترونیک نام دارد که معمولا مورد توجه دانشجویان رشته برق ، کامپیوتر و مکانیک قرار می گیرد و البته خود رشته رباتیک (در ایران) هنوز وجود ندارد. با فروشگاه رباتیک و مکاترونیک روبودرس همراه باشید تا بیشتر با دنیای رباتیک آشنا شوید.

در حالت کلی رباتیک را به 2 بخش شبیه سازی  (Simulation)، و ربات حقیقی  (Real) تقسیم بندی می کنند. در شبیه ‌سازی در حقیقت رباتی به صورت فیزیکی ساخته نمی‌شود و ساخت ربات در یک محیط مجازی شبیه سازی شده که در آن بعضی از قوانین دنیای واقعی وجود دارد صورت می‌گیرد. هدف از برگزاری و کار بر روی این قسمت بیشتر کار بر روی هوش ربات ( یا همان مقوله هوش مصنوعی) می باشد. برای ورود به این بخش دانستن زبان برنامه نویسی پایتون الزامیست.

دوره های آموزش پایتون

دوره آموزش پایتون به وفور در بسیاری از سایت ها وجود دارد که آزمون و خطا برای بررسی نحوه تدریس هر کدام بسیار زمانبر است. در این راستا روبودرس دوره ای برای دانشجویان و علاقه مندان به رباتیک فراهم کرده تا دیگر زمان خود را هدر نداده و با این دوره صفر تا صد پایتون را فرا بگیرند. این دوره تحت عنوان ” دوره آموزش پایتون ” در وبسایت روبودرس موجود است.

اما بخش حقیقی  در رباتیک چطور ؟

اگرچه بسیاری از افراد به ساخته های دست کودک به عنوان یک قلعه و یا یک بنای مهندسی نگاه نمی کنند ،اما در واقع انجام این کارها توسط کودک موجب تمرین و پیشرفت او در مهارت های مربوط به رشته های مهندسی در آینده است. مهندسین چیزهای زیادی مانند ساختمان ها و ماشین ها و وسایل نقلیه را ساخته اند و کودکان از طریق آموزش رباتیک می توانند اطلاعات زیادی را دررابطه با رشته های مهندسی کسب کنند و به شبیه سازی کارهای مهندسین بپردازند.

دوره های آموزش سالیدورک در آکادمی روبودرس

 آموزش طراحی و ساخت یک ربات به کودکان، درک مفاهیمی مانند طراحی و عملکرد ربات از طریق سرگرمی را برای آن ها امکان پذیر می کند و یک پاداش هیجان انگیزبرای آنان به حساب می آید. برای سواد بخش حقیقی و طراحی یک ربات فیزیکی نیاز به دانش سالیدورک می باشد. دوره های رباتیک موجود در ایران برخلاف بخش آموزش پایتون ، در بخش آموزش سالیدورک چندان قوی و زیاد نیستند. تیم مدرسان و اساتید مجرب روبودرس دور هم جمع شدند و یک دوره آموزش سالیدورک جامع تهیه کردند تا دانشجویان رباتیکی ایران بتوانند به راحتی آموزش های مورد نیاز خود را ببینند. برای مشاهده همه دوره ها و همچنین مجله رباتیکی جذاب روبودرس می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید.

درباره آکادمی روبودرس چه میدانید؟

ما یک تیم جوان ولی پر انگیزه و فعال هستیم که از دل انجمن های رباتیک و مکاترونیک دانشگاهی بیرون آمده است و تحت نظر اتحادیه رباتیک کشوری فعالیت می کنیم. چالش های جدید به ما انگیزه بیشتری می دهد تا به طور مداوم در حال بهبود باشیم و تلاش کنیم که بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم تا با ما انتظاری فراتر از تمام تیم های دیگر داشته باشید. ما به شما یاد خواهیم داد که چه مهارت هایی به عنوان یک رباتیک کار نیاز دارید و چه آموزش هایی برای ورود به بازار کار مناسب است ، در این مسیر همراه شما هستیم و گام به گام با شما رشد می کینم و راه حل های روز دنیا را در قالب آموزش های آنلاین با روش یادگیری تعاملی و حضوری به شما ارائه خواهیم کرد تا بتوانید بهترین اتفاق خود را خلق کنید

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *