Search
Close this search box.

کسب درآمد از توکن های غیر مثلی

فهرست مطالب

اگر چند وقت پیش از کسی درباره توکن های غیر مثلی یا nft ها سوال می کردید، کسی اطلاعی از آنها نداشت. اما پس از آغاز سال ۲۰۲۱ بود که افراد فعال در زمینه ارز های دیجیتال و فناوری های مرتبط خبر از ظهور یک فناوری جدید می دادند. امروزه همه مشتاق این توکن ها هستند. اگر شما نیز قصد خرید آن ها را دارید بهتر است که اول با nft ها آشنا شوید!

توکن های غیر مثلی چیستند؟

در جواب سوال توکن nft چیست باید اینگونه پاسخ داد که  nft یک واحد منحصر به فرد از اطلاعات بر روی یک بلاک چین است. ان اف تی ها را می توان با هدف تعیین مالکیت یک شئ فیزیکی یا دیجیتالی، به آنها متصل کرد. این توکن ها را می توان به فیلم ها، تصاویر، موسیقی، آواتار های دیجیتال و موارد دیگر نسبت داد.

باید در نظر داشته باشید، با خرید یک توکن مالکیت اشیاء به شما داده نمی شود مگر اینکه ذکر شده باشد. یک توکن غیر مثلی می تواند فقط به حق مالکیت خود توکن اشاره کند و یا شئ مرتبط را نیز در بر گیرد.

اما شاید برایتان سوال پیش آید که مالک توکن های غیر مثلی بودن چه سودی برای شما دارد؟ واقعیت این است که خود توکن ها به عنوان دارایی محسوب می شوند و ارزشمند اند. شما می توانید ان اف تی ها را خرید و فروش کرده و روی آن ها سرمایه گذاری کنید یا به عنوان یک مجموعه خصوصی نگهداری کنید.

تفاوت ارز های دیجیتال و توکن های غیر مثلی

رمز ارز ها را می توان از صرافی های مرتبط خریداری کرده و یا آن ها را به پول تبدیل کرد. از ارز های دیجیتال می توان از فروشگاه ها و فروشنده گانی آن ها را پذیرش می کنند، برای خرید محصولات استفاده نمود. همچنین میتوانند به عنوان دارایی هایی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شوند.

در مقابل توکن های غیر مثلی دارایی های غیر قابل جایگزین و منحصر به فردی هستند که می توانند مستقل از ارزی که با آن خریداری می شوند، سود آوری کرده یا زیان دهند. همانطور که گفته شد این توکن ها غیر مثلی هستند یعنی هیچ دو نمونه یکسانی وجود ندارند.

بیشترین قیمتی که در سایت خرید nft برای یک معامله ثبت شده بسیار فراتر از بیشترین قیمت ثبت شده برای یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین است. و این موضوع فقط بخاطر ذات کمیاب بودن و جذابیتی است که این توکن ها دارند.

چرا باید روی nft ها سرمایه گذاری کرد؟

خرید توکن های nft در ایران نیز رونق خوبی دارد اما چه دلایلی وجود دارند که ما را برای خرید این توکن ها ترغیب کنند؟ برای جواب این سوال بهتر است که سه مورد از این دلایل را در ادامه بررسی نماییم :

  • قابلیت جمع آوری: قبلا فقط امکان جمع آوری کلکسیون های سنتی و اشیای هنری به صورت فیزیکی وجود داشت. توکن های غیر مثلی برای افرادی قصد دارند مجموعه ای از دارایی های دیجیتالی برای خود بسازند، فرصتی منحصر به فرد محسوب می شود.
  • سودآوری: برخی از دارندگان این توکن ها صرفا جنبه سرمایه گذاری آن را در نظر می گیرند. nft ها دارایی هایی هستند که ارزش آن ها می تواند افزایش قابل توجهی یابد. به عنوان مثال قیمت nft میمون خسته تا 3.4 میلیون دلار هم رسیده است یا اثر دیجیتالی با نامEverydays: The First 5000 Days به قیمت 69 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رسیده است.
  • انجمن ها: مالکیت برخی توکن ها با مزایای اجتماعی خاصی نیز به همراه است. اغلب سازندگان nft ها پروژه خود را به جوامعی پویا و فعال تبدیل می کنند تا دارندگان توکن ها با هم در ارتباط باشند. نمونه بارز این مساله توکن میمون خسته است که به دارندگانش امتیازاتی مانند شرکت در گردهمایی های اعضا را می دهد.

آموزش خرید و فروش

شاید در ابتدا ورود به بازار ان اف تی ها کمی گیج کننده باشد. برای خرید و فروش توکن های غیر مثلی باید نکاتی را رعایت کنید تا به صورت امن تراکنش شما در بلاک چین انجام گیرد.

ابتدا باید یک کیف پول کریپتو یا رمز ارز تهیه نمایید. کیف پول های کریپتو هم به صورت فیزیکی و هم به صورت نرم افزاری روی رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند ارائه می شوند. با استفاده از کیف پول شما می توانید توکن های دیجیتال را همانند رمز ارز ها ذخیره کرده یا انتقال دهید.

معمولا کیف پول های نرم افزاری که به هات ولت نیز معروف هستند به افراد توصیه می شوند که به راحتی قابل نصب هستند. با به خاطر داشتن رمز عبور و عبارت ریکاوری شما می توانید به صورت امن و در همه جا به دارایی های خود دسترسی داشته باشید.

برای خرید توکن لازم است که به قیمت آن ها توجه کنید! در اغلب بازار های nft از جمله رمزی ان اف تی توکن ها با رمز ارزهایی مانند اتریوم معامله می شوند. پس باید مقداری رمز ارز از صرافی های معتبر ارز دیجیتال خریداری کرده و به کیف پول خود انتقال دهید.

در مرحله بعد باید nft مورد نظر را انتخاب کرده و سپس کیف پول خود را وصل کنید. پس از آن می توانید با تایید تراکنش رمز ارز موجود در کیف پول خود را با توکن مبادله کنید. با اضافه کردن آدرس قرارداد توکن در کیف پول شما قابل مشاهده خواهد بود.

برای ایجاد و فروش نیز باید کیف پول خود را به وب سایت متصل کرده سپس اقدام به ایجاد یک مجموعه کنید. پس از آن می توانید توکن های خود را برای فروش لیست کرده یا توکن های جدیدی را تولید نمایید.

سخن آخر

اگر به جمع آوری توکن های غیر مثلی علاقه مندید یا صرفا قصد سرمایه گذاری در آن ها را دارید، گزینه های زیادی در دسترس شما هستند. قطعا پروژه های توکن های غیر مثلی روز به روز در حال رشد هستند و افراد زیادی را جذب خود می کنند. پس از آشنایی با این توکن ها می توانید به دنیای آن ها وارد شده و از طریق خرید و فروش اصولی، به درآمد زایی نیز برسید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *