Search
Close this search box.

پتو سرامیکی و امتیازات قابل توجه آن

فهرست مطالب

محصولات نسوز که با حضور روزافزون در صنایع روبرو گردیده اند؛ بسیار متنوع بوده و این تنوع به نفع صنایع می باشد؛ چرا که آنها می توانند محصولی متناسب با نیازشان را انتخاب کرده و در چرخه تولید از آن بهره گیرند. یکی از محصولات پرمصرف صنعتی که با تکیه بر الیاف نسوز ساخته شده؛ پتو سرامیکی است. این محصول که نام دیگری همچون سرامیک بلنکت را پیدا کرده؛ کاملا انعطاف پذیر است. همچنین پتوی فوق به عنوان یک عایق نسوز عالی ظاهر شده است. الیاف سرامیکی فله از جمله الیافی اند که جهت تولید این محصول به کار گرفته می شوند.

یکی از ویژگی های شاخص این پتو که آن را دارای اهمیت گردانده، برخورداری از توان حرارتی بالاست. با توجه به همین موضوع از این پتو در کوره های حرارتی استفاده می نمایند. پتوی فوق، حتی با حضور در این کوره ها نیز لایه لایه نخواهد شد. سه گرید حرارتی از جمله گریدهای 1260، 1430 و 1600 به این محصول اختصاص یافته اند. همچنین این محصول در ضخامت های مختلف همچون پتو یک اینچ و دو اینچ یعنی 25 و 50 میل عرضه گردیده است.

بهترین برند پتو نسوز کدام است؟

پتو نسوز سرامیکی با برندهای متعدد تولید و عرضه شده است. یکی از بهترین برندهای متعلق به این محصول، پتو نسوز لویانگ Luyangwool است که به کشور چین اختصاص دارد. این محصول مانند سایر پتوهای سرامیکی، از مجموعه ای از ویژگی های مثبت بهره برده است:

  • این پتو در برابر صوت مانند یک عایق قوی عمل کرده و بهترین عایق صدا محسوب می شود.
  • پتو فوق، عاری از مواد آزبست بوده و خطری برای سلامت فرد و جامعه نخواهد داشت.
  • این پتو، بیشترین مقاومت را در برابر کشش نشان داده و حاوی استحکام کششی عالی است.
  • جریان هوای داغ و مواد شیمیایی، هیچ اثری بر روی این محصول باقی نمی گذارند.
  • پتو نسوز سرامیکی، شوک های حرارتی را مهار نموده و از آنها اثر نمی پذیرد.
  • یکی دیگر از ویژگی های مطلوب این پتو، قابلیت پرکنندگی مناسب می باشد.
  • ارتعاشات مکانیکی به هیچ وجه این پتو را تحت تاثیر قرار نخواهند داد.
  • روغن های صنعتی، هیچ قدرتی برای نفوذ در این پتو نخواهند داشت.
  • وزن کم این محصول، از آن یک پتو سبک و ایده آل را شکل داده است.
  • این محصول از کمترین میزان هدایت الکتریکی برخوردار می باشد.
  • امکان تغییر اندازه در خصوص این پتو وجود دارد.
خرید پتو سرامیکی

کاربرد

  1. انواع نازل های ریخته گری، پایپ دیگ های بخار، مشعل ها، لوله ها و پاتیل ها را توسط آن عایق بندی می نمایند.
  2. در حوزه ساختمان سازی و جهت عایق کاری دیوارها از پتو نسوز سرامیکی بهره می جویند.
  3. لباس های ایمنی از جمله لباس های آتش نشانی را توسط آن تولید می کنند.
  4. پتو نسوز سرامیکی جهت عایق کاری کوره ها مورد توجه قرار گرفته است.
  5. برای عایق کاری صوتی توربین ها به این محصول متوسل می گردند.
  6. این پتو، درز متعلق به درب کوره ها و واگن ها را می پوشاند.
  7. عملیات فیلتراسیون و جداسازی را توسط آن انجام می دهند.

برد سرامیکی، یکی دیگر از محصولات نسوز صنعتی

علاوه بر پتوهای سرامیکی، محصولات نسوز دیگری نیز به صنایع راه یافته اند. از جمله این محصولات می توان به برد سرامیکی اشاره کرد. بردهای سرامیکی از نام های دیگری همچون تخته سرامیکی نیز برخوردار می باشند. انواع قسمت های کوره صنعتی از جمله دیوار و سقف، دیگ های بخار و سایر دیگ های صنعتی را توسط این برد، عایق کاری می کنند. این محصول نه تنها قابلیت استفاده به عنوان عایق نسوز را در صنایع دارد؛ بلکه در ساختمان ها نیز حضوری مستمر یافته است. از این محصول به جای مصالحی مانند آجر استفاده می نمایند.

علاوه براین حضور بردهای سرامیکی در صنایعی نظیر صنعت سوخت زباله ها، صنعت ساخت طلا و جواهر، صنایع پخت کاشی و سرامیک، صنایع پتروشیمی، صنایع فولاد، و صنایع ساخت شیشه نیز به این محصول، احساس می شود. به طور کلی برد سرامیکی را می توان به عنوان یک مانع قوی در برابر حرارت فرض کرد که حرارت های بالا را به خوبی دفع می سازد.

مزایا

آنچه باعث شده تا بردهای نسوز سرامیکی به عنوان عایق حرارتی در صنایع مورد توجه قرار گیرند؛ مزایای مربوط به آنهاست:

  • بردهای سرامیکی حاوی کمترین میزان تراکم بوده و بر عمر مفید کوره های صنعتی می افزایند. کوره های که توسط این منسوجات نسوز، پوشش دهی می شوند؛ به مراتب سبک تر از کوره های دیگر می باشند.
  • بردهای فوق، از تاثیر عمده در خصوص کاهش آلودگی های صوتی برخوردار می باشند. امواج صوتی حاوی نویزهای کمتر از 300 هزار هرتز، هیچ توانی برای عبور از این بردها ندارند.
  • همچنین این بردها مانند پتوهای سرامیکی نسوز، حرارت را از خود عبور نداده و هدایت حرارتی اندکی دارند.
قیمت پتو سرامیکی و برد سرامیکی

کاغذ سرامیکی همراه با ویژگی های متفاوت

علاوه بر پتو سرامیکی نسوز و بردهای نسوز سرامیکی می توان کاغذ سرامیکی را نیز نام برد. این محصول از ویژگی های متفاوت برخوردار بوده و به یکی از محصولات مورد نیاز صنایع، مبدل گشته است. چسب های آلی و الیاف سرامیکی در تشکیل این کاغذ، نقش دارند. کاغذهای سرامیکی نه تنها بالاترین میزان مقاومت را یافته اند؛ بلکه شکل ظاهری مناسبی داشته و با ضخامت های گوناگون همراه می باشند. این ویژگی ها سبب جایگزینی این محصول با ورق های آزبست شده اند.

همچنین کاغذهای سرامیکی از چگالی اندک برخوردار بوده و در برابر مواد شیمیایی، واکنش نشان نمی دهند. این کاغذها قابلیت جذب صدا را داشته و استحکام بی نظیری دارند. ضمنا کاغذهای سرامیکی به راحتی فرم گرفته و پایداری دمایی بالایی دارند. ذخیره سازی اندک گرما، سبک وزن بودن، مقاومت در برابر شوک های الکتریکی و برخورداری از خاصیت ارتجاعی را می توان به جمع ویژگی های این محصول افزود. در خصوص ضخامت این کاغذ می توان گفت ضخامت های 1، 2، 3 و 5 میل به این محصول تعلق یافته اند. گریدهای دمایی 1260 و 1600 نیز شامل حال این محصول می گردند.

فروش پتو سرامیکی و کاغذ سرامیکی صنعتی

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *