Search
Close this search box.

چگونه یک اینفوگرافیک وحشتناک طراحی کنیم

فهرست مطالب

طراحی اینفوگرافیک نوعی دیگر از تولید محتوا به کمک انتقال اطلاعات در سریع‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن است. اگر قصد دارید تا برای موضوع خاصی اینفوگرافیک طراحی کنید نباید از کیفیت نهایی قافل شوید. این روزها اینفوگرافیک‌های بسیار با کیفیتی را می‌بینیم که مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرند. پس برای طراحی اینوگرافیک باید از کیفیت معمولی فاصله بگیرید و به کیفیت وحشتناک برسید! به همین دلیل باید قدم‌هایی که در ادامه آمده است را به درستی طی کنید.

قدم اول؛ هدف‌تان را مشخص کنید

از همان ابتدا قبل از هرکاری باید بدانید برای چه می‌خواهید اینفوگرافیک تولید کنید؟ پاسخ به این سوال باعث می‌شود تا بدانید از چه فرمتی یا اطلاعاتی باید برای طراحی استفاده کنید. از خودتان بپرسید هدفتان کدام یک از گزینه‌های زیر است؟

  • برندسازی
  • جلب مشتری
  • آموزش
  • سرگرمی

قدم دوم؛ مخاطبتان را تعیین کنید

مخاطب مهمترین رکن در تاثیرگذاری اینفوگرافیک است. مخاطب شما کیست؟ به چه چیزهایی فکر می‌کند یا به چه چیزهایی اهمیت می‌دهد؟ این‌ها سوالاتی است که باید پاسخ دقیقی برای آن داشته باشید. طراحی اینفوگرافیک بدون در نظرگرفتن ویژگی‌ها و خواست مخاطب کاری بیهوده است.

قدم سوم؛ داستان خلاقانه داشته باشید

تصور کنید درحال مشاهده اینفوگرافیکی هستید که مملو از اطلاعات تخصصی است! یک اینفوگرافیک خوب نیازی به ریخت و پاش اطلاعاتی ندارد. تنها کاری که لازم است بکنید داشتن یک داستان منسجم در اینفوگرافیک است. با این کار می‌توانید آتشفشانی از اطلاعات را در یک تصویر ساده قرار دهید.

قدم چهارم؛ وقت شناس باشید

مخاطب در بهترین حالت ممکن تنها 3 دقیقه از زمان‌ خود را صرف مطالعه اینفوگرافیک شما می‌کند. پس بهتر است برای او ارزش قائل شوید و در در همین مدت کوتاه اطلاعات دقیق و جدید از موضوع مورد نظرتان را در اختیار او قرار دهید.

قدم پنجم؛ اطلاعات دقیق داشته باشید

گردآوری اطلاعات بخش مهمی از فرآیند طراحی اینفوگرافیک است. برای این کار نیاز به یک پژوهش همه جانبه دارید. باید اطلاعات موثقی از تمام جوانب موضوع کسب کنید و آن را با اطلاعاتی که خودتان دارید ترکیب کنید تا در نهایت یک اینفوگرافیک غنی از اطلاعات داشته باشید.

قدم پنجم؛ عناوین ساختارشکنانه بنویسید

برای ساخت اینفوگرافیک از عناوین تکراری و خسته‌کننده فاصله بگیرید. جالب ست بدانید که 90 درصد از مخاطبین شما تنها زمانی برای مطالعه اینفوگرافیک زمان می‌گذارند که تیتری جذاب و متقاعد کننده دیده باشند. از کلیشه‌ها فاصله بگیرید، از عناوینی استفاده کنید که تحریک کننده حس کنجکاوی مخاطب باشد.

قدم ششم؛ اگر توانایی ندارید کار را به کاردان بسپارید

طراحی یا ساخت اینفوگرافیک علاوه بر قدم‌ها گفته شده، به تجربه طراح هم نیاز دارد. طراحی که به متد طراحی گرافیک مسلط باشد و از ذائقه مخاطب را بشناسد. ما در مجموعه محتوانت آماده طراحی اینفوگرافیک با بهترین کیفیت ممکن در موضوعاتی مثل: آموزشی، پزشکی، مذهبی، فرهنگی، خبری و محیط زیست هستیم.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *