Search
Close this search box.

ساخت سایت خبری با وردپرس با قالب جنه در چند قدم

فهرست مطالب
ساخت سایت خبری با وردپرس با قالب جنه در چند قدم

بیش از 10 هزار نفر در جهان از قالب جنه استفاده می‌کنند. ولی چرا؟ چون کار با این قالب برای مبتدیان راحت است و جز سبک‌ترین قالب‌های جهانی است. به‌همین دلیل در ایران هم این قالب جز پرفروش‌ترین قالب سایت خبری است. پس شما به‌عنوان صاحب سایت خبری، می‌توانید از جنه استفاده کنید. اما یک سوال اینجا پیش می‌آید؛ چگونه خودمان این قالب محبوب را نصب کنیم؟

نصب این قالب راحت است! فقط کافی است اول پیش‌نیاز نصب قالب جنه را مطالعه کنید و بعد از آن از طریق Easy installer، وردپرس و قالب خود را روی هاست سی‌پنل نصب کنید. در صورتی‌که نمی‌خواهید از ایزی اینستالر استفاده کنید، می‌توانید به‌صورت دستی سایت وردپرسی خود را با قالب جنه ایجاد کنید. پس تا انتهای مطلب همراه ما باش.

پیش نیاز طراحی سایت خبری با قالب جنه

اولین مرحله برای ایجاد یک سایت وردپرسی با قالب جنه، خرید دامنه و بعد از آن خرید آنلاین هاست وردپرس است. پس از 24 ساعت، هاست و دامنه بهم متصل می‌شوند. بعد از آن شما باید یک دیتابیس روی هاست خود ایجاد و اطلاعات آن را در سیستم خود یادداشت کنید. در مرحلۀ آخر باید قالب خریداری شده از مارکت‌های ایرانی را روی هاست خود نصب کنید. پس یک‌بار دیگر مراحل را مرور می‌کنیم

  1. انتخاب نام دامنه
  2. خرید هاست پر سرعت
  3. ساخت database روی هاست
  4. خرید و نصب قالب خبری جنه

برای اینکه کاربر را از دست ندهید، باید قالبی را انتخاب کنید که بسیار سبک و رابط‌کاربری جذابی داشته باشد. سبکی قالب، کم‌بودن تعداد افزونه‌های نصب شده و هاست پرسرعت به شما کمک می‌کند تا سرعت لود سایت را به کمتر از 3 ثانیه برسانید. ولی چرا باید کمتر از 3 ثانیه شود؟

کاربران فقط 3 ثانیه منتظر می‌مانند. اگر سرعت لود سایت شما 1 ثانیه باشد، کاربر 2 ثانیه فرصت دارد تا محتوای موردنظر خود را مطالعه کند. باتوجه به موضوع سایت، احتمالا کاربر تا یک دقیقه در سایت بماند. پس نکتۀ مهم این است شما باید کاری کنید تا سرعت لود سایتتان کمتر از 3 ثانیه باشد و این‌کار به‌کمک قالب سبک جنه امکان‌پذیرتر است. پس حالا وقت آن رسیده تا با مراحل نصب این قالب روی وردپرس آشنا شوید.

مراحل طراحی سایت وردپرسی با قالب جنه

بعد از خرید هاست و دامنه، بین 1 تا 24 ساعت زمان لازم دارید تا به‌همدیگر متصل شوند. اگر قبل از اتصال قالب نصب کنید، ممکن است تغییرات ذخیره نشود و دوباره مجبور شوید از اول قالب را نصب کنید. پس توصیه می‌شود طبق سخنان پشتیبانی سایت‌های ارائه دهندۀ هاست و دامنه عمل کنید.

هاست و دامنه تهیه شد و حالا وقت آن رسیده که قالب خود را از فروشگاه‌های معتبر مانند راستچین و ژاکت تهیه و سپس فایل را دانلود کنید.

شما می‌توانید با خیالی راحت فرایند نصب و راه‌اندازی قالب را به پشتیبان قالب در پلتفرم‌ها بسپارید. اگر سایت شما تازه تاسیس است، نصب این قالب و افزونه‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌شود. بااین وجود ما مراحل طراحی سایت وردپرسی با قالب جنه را آموزش می‌دهیم.

استخراج فایل zip

وقتی قالب خود را دانلود کرده‌اید، باید به‌کمک نرم‌افزار WinRAR فایل را استخراج کنید. بعد از استخراج شما با چند فایل روبرو می‌شوید.

  • esey installer: به کمک فایل‌های درون این پوشه، شما می‌توانید وردپرس، قالب و افزونه را اتوماتیک و کاملا آسان نصب کنید؛
  • Theme: از طریق این پوشه، شما می‌توانید قالب جنه را به‌صورت دستی روی سایت نصب کنید. فقط نصب وردپرس باید به‌صورت دستی انجام شود؛
  • Plugin: در این پوشه، افزونه‌های کاربردی مانند المنتور، تماس با ما و… قرار دارد. اگر از طریق مرحلۀ دوم تصمیم به نصب قالب دارید، پوشۀ پلاگین را هم باید به‌صورت دستی نصب کنید؛
  • Orginal Version: با توجه بر اینکه قالب جنه ایرانی نیست، یک پوشه به‌نام نسخۀ اورجینال قرار دارد؛
  • Documention: اطلاعات مهم مانند نسخۀ PHP، روش نصب و… در این پوشه قرار دارد؛
  • Help: خلاصه‌ای از روش نصب قالب جنه در وردپرس را در فایل Help با پسوند PDF می‌توانید مطالعه کنید.
پوسته وردپرس Jannah

حالا در ادامه ما روش نصب قالب جنه روی وردپرس از طریق easy installer آموزش می‌دهیم.

نصب قالب جنه از طریق easy installer

وارد پوشۀ esey installer شوید در آن دو فایل قرار دارد. یکی از فایل‌ها ZIP است و فایل دوم installer.php نام دارد. این دو فایل را باید به‌صورت دستی در پوشۀ public_html هاست C-Panel خود آپلود کنید. باتوجه به حجم فایل قالب، آپلود آن طول می‌کشد. بعد از آپلود چه‌کاری باید انجام دهید؟

نصب وردپرس از این راه به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود. شما فقط کافی است در قسمت سایت خود، installer.php را اضافه کنید. یعنی اگر نام سایت شما sitename.com است، شما باید در قسمت نوار سرچ مرورگر خود، http://sitename.com/installer.php را وارد کنید تا وارد صفحۀ نصب سادۀ قالب در وردپرس شوید.

روی گزینۀ i hava rear and accept بزنید و بعد از آن با زدن دکمۀ next به مرحلۀ بعد بروید. در مرحلۀ بعد لازم است اطلاعات دیتابیسی که ایجاد کرده‌اید را وارد کنید، این اطلاعات شامل موارد زیر هستند.

  • Database
  • username
  • password

بعد از تکمیل این اطلاعات، به مرحلۀ بعد بروید. برای دسترسی به پیشخوان وردپرس، باید یک اکانت ادمین ایجاد کنید. پس در قسمت Option،، روی New Admin Account بزنید و یک نام کاربری و رمزعبور برای ورود به پیشخوان وردپرس وارد کنید. بعد از تکمیل این اطلاعات، روی Next بزنید تا کار به اتمام برسد.

ممکن است ورژن PHP هاست شما با قالب یکسان نباشد. اگر این مشکل وجود داشته باشد، نصب قالب با خطا مواجه می‌شود. در این مرحله فقط کافی است در سرویس هاستینگ خود یک تیکت ایجاد و مشکل خود را با پشتیبانی در میان بگذارید. اما اگر توانستید قالب را به‌خوبی نصب کنید، باید وارد پیشخوان شوید.

بعد از ورود به پیشخوان ورودپرس، برای تغییر مالک اصلی سایت، شما باید یک ایمیل ثبت کنید. به قسمت تنظیمات، بخش عمومی بروید و ایمیل خود را وارد کنید. وردپرس یک پیام به ایمیل شما ارسال می‌کند و شما باید روی لینک درون پیام کلیک کنید تا ایمیل مدیریت سایت تغییر کند. بعد از آن به صفحۀ کاربران بروید و تمام اکانت‌ها را حذف کنید تا تنها اکانت شما باقی بماند.

برای ایندکس نشدن محتواهای فعلی سایت در موتورهای جستجوگر، دسترسی ورود ربات‌های گوگل را قطع کنید و سپس قالب را ویرایش کنید.

حالا وقت آن رسیده است که قالب را مطابق سلیقۀ خود ویرایش کنید. بعد از ویرایش قالب، باید محتواهای قبلی را حذف و محتوای جدید و سئو شده ایجاد کنید. سپس دسترسی ربات‌های گوگل را باز کنید.

نصب قالب وردپرس جنه روی هاست به صورت دستی

برخلاف مرحلۀ قبل، در این مرحله برای نصب قالب، شما باید وردپرس را از مخزن وردپرس دانلود و به‌صورت دستی در پوشۀ public_html هاست C-Panel آپلود کنید.

دانلود قالب وردپرس جنه

اما قبل از آپلود، فایل وردپرس را از استخراج خارج کنید. وارد پوشۀ wordpress شوید. مطمئن شوید که درون پوشۀ وردپرس، اطلاعات قرار دارد. اگر درون پوشۀ وردپرس یک پوشۀ دیگر قرار داشت و در پوشۀ بعدی اطلاعات قرار داشت، شما باید پوشۀ دوم را به ZIP تبدیل کنید و در هاست خود در پوشۀ public_html آپلود کنید.

حالا در پوشۀ پابلیک اچ‌تی‌ام‌ال، روی دکمه upload files to current directory کلیک کنید و فایل وردپرسی که دانلود کرده‌اید را از قسمت Browse هاست انتخاب و آپلود کنید.

بعد از اتمام آپلود، شما باید فایل را استخراج کنید. دقت کنید که نباید این اطلاعات در پوشۀ WordPress قرار بگیرد و باید در صفحۀ public_html باشد. اگر پوشۀ wordpress ایجاد شد، وارد آن شوید و اطلاعات را به فولدر public_html منتقل کنید.

حالا وقت آن رسیده است که یک دیتابیس ایجاد کنید. بعد از آن، شما سایت خود را در مرورگر وارد کنید. در مرحلۀ اول باید زبان خود را انتخاب کنید که می‌توانید آن را روی فارسی بگذارید.

در مرحلۀ دوم، باید نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

حالا وقت آن رسیده است که عنوان سایت و یک نام‌کاربری، ایمیل و رمز عبور برای خود ایجاد و تیک گزینۀ نمایش به موتورهای جستجو را فعال کنید تا محتواهای سایت در گوگل ایندکس نشود. بعد از اتمام ویرایش تغییرات قالب، از طریق تنظیمات، عمومی در پیشخوان وردپرس می‌توانید این تیک را غیر فعال کنید. فقط دقت کنید که از طریق این یوزرنیم، ایمیل و پسورد می‌توانید وارد پیشخوان وردپرس شوید.

بعد از ورود به پیشخوان سایت، باید به قسمت نمایش، بخش پوسته بروید. روی افزودن پوستۀ تازه بزنید و گزینۀ Choose FIle را انتخاب و از پوشۀ Theme در قالب خریداری شده، یکی از فایل‌ها را در وردپرس خود آپلود کنید. بعد از اتمام آپلود، باید آن‌را نصب کنید.

اگر حجم فایل بیشتر از حجم آپلود باشد، باید به پشتیبانی پیام دهید تا حجم آپلود را تغییر دهد. حالا وقت آن رسیده است تا افزونه‌ها را به‌صورت دستی نصب کنید.

نصب افزونه‌های قالب جنه

برای راحتی شما، در پوشۀ Plugins، چند افزونۀ کاربردی وجود دارد که باید آن را نصب کنید. پس اول در پیشخوان وردپرس به قسمت افزونه‌ها و روی افزودن افزونۀ تازه بزنید. سپس در بالای صفحۀ روی بارگذاری افزونه بزنید و فایل‌های درون پوشۀ Plugins قالب دانلود شده را آپلود کنید. درون پوشۀ پلاگین، افزونه‌های زیر قرار دارد

افزونۀ امتیازدهی

  • ووکامرس
  • تماس با ما 7
  • اسلایدر رزولوشن و…

ویرایش قالب جنه

طراحان جنه مدل‌های مختلفی از قالب صفحۀ اصلی، دسته بندی، تماس با ما و صفحۀ خبر ایجاد کرده‌اند. با توجه به سلیقۀ خودتان می‌توانید قالب بخش هدر، بدنۀ سایت و فوتر را تغییر دهید.

در صفحۀ اصلی بهتر است هدر، اسلایدر، تعدادی از دسته‌بندی و فوتر قرار دهید تا سرعت سایت بیش از حد افت نکند.

در صفحۀ دسته‌بندی بهتر است فقط اطلاعات مربوط به همان دسته‌بندی قرار دهید و تعداد محتوا در هر صفحه را بین 5 تا 10 عدد قرار دهید. این‌کار باعث می‌شود تا سرعت لود صفحۀ دسته‌بندی سایت شما بیش از حد پایین نیاید. باید بدانید که اگر سایت شما یک ثانیه با تاخیر لود شود، 11 درصد از مخاطبان خود را از دست می‌دهید. پس به سرعت لود صفحۀ دسته‌بندی خود اهمیت بدهید.

در صفحۀ اخبار، عنوان، تصویر شاخص، متن محتوا و دیدگاه قرار دهید و در نوار کناری، یک بخش دوستونه با نام اخرین اخبار و پربازدیدترین قرار دهید. در زیر دیدگاه و بالای فوتر می‌توانید اخبار مرتبط قرار دهید.

شما می‌توانید از پنل مخصوصی که در پیشخوان وردپرس قالب جنه قرار دارد صفحات سایت خود را ویرایش کنید یا اینکه به‌کمک المنتور، قالب سایت خود را تغییر دهید.

جمع بندی

بیش از 5 هزار سایت در جهان از قالب جنه استفاده شده است و در ایران هم این قالب محبوبیت زیادی دارد. به‌همین‌دلیل سرویس‌های هاستینگ ، هاست خود را با وردپرس و جنه بهینه می‌کنند تا سرعت لود صفحات قالب وردپرسی جنه کاهش پیدا کند و شما مخاطب خود را از دست ندهید.

در این صفحه ما آموزش ساخت سایت خبری با وردپرس با قالب جنه در چند قدم در اختیار شما قرار داده‌ایم. شما می‌توانید به‌راحتی از طریق Easy installer، قالب خود را نصب کنید. فقط بعد از اتمام نصب، باید فایل installer.php را از پوشۀ public_html حذف کنید.

این قالب با گوتنبرگ، المنتور و ویرایشگر کلاسیک سازگار است و شما به‌راحتی می‌توانید از طریق ویرایشگر کلاسیک، محتواهای خود را ایجاد و با افزونه‌های کاربردی مانند یواست سئو و رنک‌مث، محتواها را سئو کنید.

اگر می‌خواهید تصاویر سایت بهینه شود، باید افزونۀ راکت را از طریق پیشخوان وردپرس نصب کنید. این قالب با افزونه‌های محبوب جهانی مانند یواست سئو، ووکامرس، رنک‌مث، اسلایدر رزولوشن و…. هماهنگ است.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *