Search
Close this search box.

نشانه‌های سوختن ال سی دی گوشی

فهرست مطالب

ال سی دی گوشی از مهمترین قسمت‌ها به حساب می‌آید که نمایش محتوا و انجام امور مختلف به آن وابسته است. در نتیجه خراب شدن و سوختن ال سی دی گوشی هم می‌تواند مشکلی جدی باشد که البته خوشبختانه با تعویض قابل حل است. با این حال کاربر باید در ابتدا نسبت به سوختن آن اطمینان حاصل کند و مطمئن شود که خرابی یا مشکل موبایل به قطعه دیگری مرتبط نیست. دلایل مختلفی نظیر آب خوردگی از اصلی‌ترین عوامل سوختن ال سی دی هستند که پس از آن کاربران یا باید مستقیماً به مراکز تعمیر گوشی مراجعه کنند تا گوشی مورد بررسی و معاینه فنی قرار گیرد یا از طریق آشنایی با نشانه‌های سوختن ال سی دی گوشی وضعیت آن را در خانه بررسی کنند. از این رو در ادامه مطلب به علت و علائم سوختن ال سی دی گوشی می‌پردازیم.

سوختن ال سی دی گوشی

سوختن ال سی دی گوشی می‌تواند کلیه عملکرد گوشی را مختل سازد. همچنین می‌تواند موجب ایجاد هزینه‌های اضافی و غیرضروری برای کاربران شود. دلایل ساده و مختلفی موجب سوختن ال سی دی می‌شوند چراکه این قسمت از گوشی همیشه در معرض آسیب دیدن و نه تنها سوختن، بلکه شکستن، ترک خوردن و غیره است. مجموعاً به عنوان تعدادی از دلایل سوختن ال سی دی گوشی می‌توان به موارد زیر به طور مختصر اشاره کرد:

  1. ضربه خوردن یا افتادن گوشی از ارتفاع
  2. استفاده از گوشی در چندین سال پیاپی
  3. خیس شدن گوشی
  4. سیاه شدن صفحه به علت آسیب برد گوشی

نشانه‌های سوختن ال سی دی گوشی

در بسیاری از موارد به خصوص مواقعی که گوشی همچنان بدون مشکل کار می‌کند، کاربران مطمئن نیستند که آیا ال سی دی گوشی سوخته است یا برای مثال تنها یک خراش ساده بر روی گلس آن ایجاد شده است. با این وجود اگر وقت و شرایط لازم را برای مراجعه سریع به مراکز تعمیر گوشی ندارند، از طریق آشنایی با نشانه‌های سوختن ال سی دی گوشی می‌توانند به آسانی این مسئله را تشخیص دهند. در نتیجه این نشانه‌ها را در ادامه شرح خواهیم داد.

روشن نشدن نمایشگر

روشن نشدن نمایشگر گوشی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص سوختن ال سی دی است. اگر نمایشگر گوشی شما پس از خیس شدن یا افتادن و ضربه خوردن روشن نمی‌شود، احتمال زیادی در خصوص آسیب دیدن ال سی دی و نیاز به تعمیر آن وجود دارد. با این حال نکته مهم در خصوص این مورد و حتی سایر موارد مشابه این است که روشن نشدن نمایشگر تنها دلیل بر سوختن ال سی دی ندارد و گاهاً می‌تواند نشانه‌ای از دیگر آسیب‌ها یا خرابی‌های تلفن همراه باشد. برای مثال در بعضی مواقع خرابی برد و مدار هم می‌توانند موجب ایجاد این مسئله شوند و برای تشخیص دقیق به بررسی تعمیرکار نیاز خواهد بود.

بنفش یا زرد شدن صفحه

علاوه بر سیاه شدن، در بعضی از مدل‌ها صفحه موبایل زرد یا بنفش رنگ خواهد شد که نشانه دیگری از سوختن است. البته در بسیاری از موارد از جمله هنگام سوختن ال سی دی گوشی شیائومی به جای زرد یا بنفش و سیاه شدن احتمال ظاهر شدن خطوط یا هاله‌های رنگی هم وجود دارد. امکان از بین بردن این خطوط وجود ندارد و باید تعمیر گوشی و تعویض ال سی دی را با مراجعه به متخصص انجام دهید.

سیاه شدن قسمتی از نمایشگر

درست مانند مانیتورهای کامپیوتر و تلویزیون‌ها، سیاه شدن قسمتی از نمایشگر گوشی موبایل هم می‌تواند علائمی از سوختن ال سی دی آن باشد. در این شرایط به احتمال زیاد نقاط یا خطوط سیاهی در قسمت‌های مختلف نمایشگر یا حتی تنها قسمت کوچکی از آن پدیدار می‌شوند که البته حاکی از سوختن الی سی دی گوشی هستند. متأسفانه در این صورت علاوه بر تعویض ال سی دی به تعویض تاچ گوشی هم نیاز خواهد بود و خوشبختانه با مراجعه به مراکز معتبر می‌توان گوشی خود را با هزینه‌ای به صرفه دوباره مثل روز اول کرد.

کار نکردن تاچ گوشی

کار نکردن تاچ یا همان لمس گوشی سامسونگ، شیائومی و یا آیفون از نشانه‌های واضح سوختن ال سی دی است. در بعضی از مدل‌ها تاچ به طور کامل کار نمی‌کند و در بعضی از موارد هم با تأخیر کار می‌کند که در این صورت پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا یک هارد ریست انجام دهید و در صورت عدم رفع مشکل به متخصصین برای تعمیر و تعویض مراجعه نمایید.

پریدن تصویر

سوختن ال سی دی گوشی یکی از دلایل اصلی پریدن یا سوسو زدن تصویر است. در این حالت به احتمال زیاد گوشی همچنان بدون مشکل و مثل قبل کار خواهد کرد و از این رو بسیاری از افراد سوسو زدن و پرش تصویر را نادیده می‌گیرند و به استفاده از موبایل بدون تعمیر کردن آن ادامه می‌دهند. اگر از گوشی شیائومی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم هیچوقت این کار را نکنید؛ در این شرایط پس از مدتی کوتاه، ال سی دی به طور کامل خواهد سوخت. در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از بدتر شدن ایراد در اسرع وقت به یک متخصص تعمیر گوشی شیائومی مراجعه کرده و مشکل را با او درمیان بگذارید

شکستگی یا ترک‌خوردگی صفحه

به عنوان آخرین مورد از علائم سوختن ال سی دی گوشی می‌توانیم به شکستگی یا ترک‌خوردگی صفحه اشاره کنیم. این نشانه یکی از ساده‌ترین مواردی است که بر نیاز به تعویض ال سی دی تأکید می‌کند. گاهی اوقات با ضربه خوردن یا افتادن گوشی، گلس یا صفحه محافظ آن ترک می‌خورد و در حالات شدیدتر موجب شکستن و به‌طبع سوختن ال سی دی می‌شود که قاعدتاً به معنای نیاز فوری برای تعویض آن است.

بهترین مرکز تعمیر ال سی دی گوشی

امروزه برای انواع گوشی‌های سامسونگ، آیفون و شیائومی قطعاتی با درجه‌های کیفی مختلف در بازار رواج یافته‌اند که برای تعمیر ال سی دی گوشی از لحاظ با‌کیفیت بودن نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد چراکه پس از مدتی کوتاه مجدّداً دچار مشکل خواهند شد. خوشبختانه مجموعه معتبر ماناتل پارس با برخورداری از تجربه چندین ساله و همکاری بهترین متخصصین تعمیر انواع گوشی، از توانایی فراهم‌آوری قطعات اورجینال برای تعویض برخوردار است و در صورت امکان در ابتدا به تعمیر می‌پردازد. در نتیجه به عنوان بهترین مرکز تعمیر ال سی دی گوشی با برندهای مختلف به شمار می‌رود که به انضمام این موارد مناسب‌ترین تعرفه‌ها را برای ارائه خدمات در نظر گرفته است.

برای آشنایی بیشتر با ماناتل پارس، پیشنهاد می‌دهیم حتما به سایت این مجموعه به نشانی اینترنتی https://www.manatelpars.com/ مراجعه نمایید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *