Search
Close this search box.

تفاوت سایت وردپرسی و کدنویسی شده در چیست و هر کدام چه مزایا و معایبی دارند؟

فهرست مطالب

این روزها طراحی وب سایت تبدیل به یکی از مهم‌ترین اقدامات هر کسب و کار شده است. ضرورت پرداختن به این موضوع زمانی بیش از پیش مشخص شد که در بحران کرونا و قرنطینه‌ها، تنها کسب و کارهایی نزدیک به شکست نشدند که وب سایت داشتند. برقراری ارتباط با مشتری و حفظ آن می‌تواند نقطه امنی برای کسب و کار شما باشد. به همین دلیل، لازم است تا برای طراحی سایت اقدام کنید. این کار می‌تواند با چالش‌های مختلفی مواجه شود و پرسش‌هایی را در ذهن‌تان ایجاد کند که پاسخی برای آن ندارید. به همین دلیل، قصد داریم در ادامه به بررسی چگونگی طراحی وب سایت حرفه ای اشاره کنیم و نحوه عملکرد یک شرکت طراحی سایت حرفه ای را بیان کنیم.

اگر شما نیز کاندید طراحی سایت هستید و می‌خواهید تفاوت‌ها، مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس و سایت کدنویسی شده را کشف کنید، همراهمان باشید تا جزئیات را بررسی کنیم.

چرا باید برای طراحی سایت اقدام کنید؟

کافی است کمی به دور و اطرافتان نگاه کنید. از رستوران کوچک محلی که در نزدیکی منزلتان وجود دارد، تا بزرگترین فروشگاه ها و شرکت‌ها، همگی دارای وب سایت هستند. کسب و کارها با استفاده از تکنولوژی رشد می‌کنند و برندسازی به جای تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردی، تبدیل به بازاریابی دیجیتال شده است. دیجیتال مارکتینگ و گسترش کسب و کار در فضای وب موجب شده است تا روزانه عده زیادی به فکر طراحی وب سایت حرفه ای باشند. همین موضوع شرکت‌های غیرمتخصص و بی‌تجربه را وارد عرصه طراحی سایت کرده است.

با این تفاسیر بسیاری از افراد، بدون آگاهی و تحقیق، در دام می‌افتد و ضمن هزینه‌های گزاف برای طراحی سایت، نتیجه نامطلوبی را مشاهده می‌کنند. به همین دلیل، لازم است تا برای طراحی سایت به متخصصین این حوزه مراجعه کرد.

داشتن سایت تنها یک آیتم اضافی نیست، بلکه امکانی است که اجازه می‌دهد تا دریچه جدیدی از تبلیغات، ارتباط با مشتری، پشتیبانی و برندسازی را تجربه کنید. همه این کارها با کم ترین هزینه و بالاترین سطح کیفیت در دسترس قرار می‌گیرند.

ابتدا نوع وب سایت را انتخاب کنید!

زمانی که تصمیم می‌گیرید تا وب سایت شخصی داشته باشید یا وب سایتی برای کسب و کارتان طراحی کنید، در اولین گام باید مشخص کنید که نوع و سبک وب سایت‌تان چیست؟ آیا قصد دارید از سیستم‌های مدیریت محتوایی استفاده کنید و وردپرس را بهترین گزینه می‌دانید یا قصدتان کدنویسی یا همان برنامه‌نویسی صفر تا صد وب سایت است؟ برای این تصمیم گیری لازم است جزئیاتی در خصوص مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها بدانید. با درک صحیح در این خصوص می‌توانید همه چیز را مدیریت کنید و برای دستیابی به نتیجه عالی دست به کار شوید.

طراحی سایت با وردپرس چگونه است؟

یکی از سیستم‌های مدیریت محتوایی قوی که به عنوان CMS برتر فعالیت می‌کند، Word Press است. این سبک طراحی وب سایت حرفه ای می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. مزایای استفاده از این سیستم مدیریت محتوایی تا حدی زیاد است که بسیاری از شرکت‌های غول تکنولوژی و کسب و کار در دنیا از آن بهره می‌برند.

وردپرس با استفاده از زبان PHP نوشته شده است و پلاگین‌های مختلف آن با ترکیب CSS و PHP نوشته و پیاده‌سازی شده‌اند. خوشبختانه، گستردگی این سیستم در سراسر جهان تا حدی است که هزاران هزار نفر به صورت آنلاین از آن پشتیبانی می‌کنند.

بدست آوردن اطلاعات در این حوزه بسیار راحت است و برطرف کردن مشکلات مختلف به دلیل آپدیت‌های منظم، آسان‌تر از سایر روش‌های طراحی سایت است. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت، از طریق وردپرس، وب سایت مورد نظر شما را طراحی می‌کنند. هرچند، تصمیم گیرنده نهایی شما هستید که نوع سایت مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

وب سایت‌های وردپرسی به اندازه سایت‌های برنامه نویسی شده قدرتمند هستند و برتری‌های خاص خود را دارند. آن چه طراحی سایت با دو تکنیک مختلف را متمایز کرده است، مزایای هر کدام از آن‌ها است. در ادامه به بررسی مزایای طراحی سایت با وردپرس می‌پردازیم:

  • سرعت طراحی و پیاده سازی وب سایت با کمک Word Press بسیار بالاتر از کدنویسی است.
  • با استفاده از وردپرس می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید.
  • آپدیت‌های متعدد وردپرس و پلاگین‌های آن موجب افزایش امنیت سایت می‌شوند.
  • هزینه راه اندازی و طراحی سایت وردپرس بسیار کم تر از وب سایت کدنویسی‌شده است.
  • سهولت ادامه پروژه توسط افراد دیگر در وردپرس بسیار بیشتر از کدنویسی است.
  • استفاده از افزونه‌های رایگان برای سایت وردپرس امکان پذیر است.
  • استفاده از وردپرس نیز رایگان است و هزینه زیادی به شما تحمیل نمی‌کند.
  • قالب‌های رایگان برای طراحی سایت با وردپرس وجود دارد.

معایب طراحی سایت حرفه ای با وردپرس

اطلاع از معایب هر تکنیک به شما کمک می‌کند تا آگاهانه تصمیم بگیرید. طراحی سایت پایه اولیه حرکتی هوشمندانه است که باید حتما با دقت بنا شود. در این بخش به معایب طراحی سایت وردپرسی اشاره می‌کنیم:

  • محدودیت های زیادی برای اعمال تغییر در قالب های آماده سایت وجود دارد.
  • هر گونه تغییر در پلاگین‌ها نیازمند دانش بالای برنامه نویسی است.
  • طراحی سایت‌های پیچیده و شخصی سازی شده، دشوار است.
  • به دلیل Open Source بودن وردپرس، ریسک نفوذ در آن نیز وجود دارد.
  • افراد کم تجربه نیز به صورت فریلنسر، اقدام به طراحی سایت می‌کنند که البته کیفیت نهایی آن با مشکل مواجه است.

طراحی وب سایت حرفه ای با کدنویسی چگونه میسر می‌شود؟

برنامه نویسی تحت وب به متخصصین این حوزه اجازه می‌دهد تا هر نوع نیازی را برآورده کنند. پتانسیل بالای کدنویسی در وب سایت‌ها موجب می‌شود تا پیچیده‌ترین خدمات در سایت، پیش بینی و ارائه شود. خوشبختانه، متخصصین طراحی سایت در شیراز به راحتی می‌توانند از طریق کدنویسی با زبان‌های مختلف خدمات مدنظر کارفرما را ارائه کنند.

پشتیبانی وب سایت‌هایی که توسط شرکت طراحی سایت کدنویسی می‌شوند، بسیار پیچیده‌تر از سایت‌های وردپرسی است و باید حتما از شرکت‌های معتبر در این راستا کمک گرفت. معمولا برای سایت‌هایی که نیازهای خاص در آن‌ها پیش‌بینی می‌شود، امکانات مورد نیاز کاربر پیچیده است و اطلاعاتی برای سیستم مکانیزه در سمت سرور درنظر گرفته می‌شود، طراحی وب سایت حرفه ای با کدنویسی انتخاب بهتری است.

مزایای طراحی سایت با کدنویسی

معمولا وب سایت‌هایی که از طریق کدنویسی طراحی و پیاده سازی می‌شود، از صفر تا صد توسط برنامه‌نویسان نوشته خواهند شد. همین موضوع موجب می‌شود تا مزایا و معایب‌شان بیش از پیش نمایان شود. در این بخش به مزایای طراحی سایت با برنامه نویسی اشاره می‌کنیم.

  • وب سایت‌های کدنویسی شده امکانات بیشتر و پتانسیل بالاتری در ارائه خدمات یونیک دارند.
  • قدرتمندی وب سایت‌های کدنویسی شده توسط افراد متخصص و حرفه‌ای زیاد است.
  • امنیت در سایت‌هایی که توسط افراد متخصص طراحی شده‌اند، بسیار بیشتر از وردپرس خواهد بود.
  • انعطاف پذیری وب سایت در توسعه و تغییرات بسیار زیاد است.
  • هر گونه تغییرات و شخصی سازی در قالب سایت به راحتی انجام می‌شود؛ چرا که ساز و کار طراحی آن روشن است.
  • تمام کدهای استفاده شده در وب سایت بهینه هستند و رتبه سئو چنین سایت‌هایی بالا است.

معایب طراحی وب سایت حرفه ای با برنامه نویسی

همان‌طور که می‌دانید برنامه نویسی وب سایت می‌تواند شگفتی‌های زیادی را رقم بزند. اما معایبی نیز وجود دارد که در این سایت‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. در ادامه با این معایب آشنا می‌شوید:

  • پیچیدگی تامین امنیت وب سایت‌های برنامه نویسی شده، بالا است.
  • طراحی سایت با این تکنیک بسیار زمان‌بر است و نیازمند تجزیه و تحلیل سیستمی است.
  • طراحی وب سایت با کدنویسی صفر تا صدی هزینه‌بر است و به نیروی متخصص احتیاج دارد.
  • خدمات توسعه وب سایت و نگهداری آن نسبت به نمونه‌های CMS بسیار بیشتر است.

آیا سایت وردپرس بهتر از سایت کدنویسی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ برتری وجود ندارد! تحت هیچ شرایطی نمی‌توان ادعا کرد کدام روش برای همه بهتر است و کدام بدتر! آن چه اهمیت دارد، تفاوت شرایط هر کسب و کار در مواجهه با این خدمات است. شما باید متناسب با نیاز کسب و کار خودتان و مشورت با افراد متخصص، تصمیم نهایی را بگیرید که کدام یک از این روش‌ها برای طراحی سایت‌تان مفید است.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *