Search
Close this search box.

آموزش پروژه محور برنامه نویسی اندروید

فهرست مطالب

آموزش پروژه محور برنامه‌ نویسی اندروید به شما کمک خواهد کرد که بتوانید آینده‌ شغلی خود را متحول کنید. همان‌طور که می‌دانید امروزه گوشی‌های هوشمند نقش بسیار ویژه‌ای در زندگی روزمره ما دارند. سیستم عامل اندروید نیز توانسته است بیش‌ از ۷۰ درصد گوشی‌های هوشمند بازار را به خود اختصاص دهد. پس با این اوصاف اگر بتوانید برنامه‌ نویسی اندروید را به‌ طور حرفه‌ای و پروژه محور یاد بگیرید، قطعاً فرصت‌های شغلی مناسب با درآمد بالا بدست خواهید آورد. اگر قصد یادگیری برنامه‌ نویسی اندروید را دارید حتماً در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا برنامه‌ نویسی اندروید را یاد بگیریم؟

 مهم‌ترین مزیت برنامه‌ نویسی اندروید رایگان بودن آن است که تمامی توسعه‌ دهندگان می‌توانند برای ارتقا آن اپلیکیشن تولید و اجرا کنند. با توجه به این‌ که سیستم عامل اندروید طرفداران زیادی دارد، اگر مشکلی برایتان پیش آید به‌ راحتی می‌توانید مسئله را مطرح کنید تا خیلی سریع سایر کاربران راه‌حل مفیدی را به شما ارائه دهند.

 متن باز در این سیستم‌ عامل یکی دیگر از مزایای آن محسوب می‌شود که کاربران به‌ راحتی می‌توانند به کدهای درون این نرم‌افزار دسترسی داشته باشند و همچنین برای مشارکت در روند توسعه پروژه کدهای داخلی آن را یاد بگیرند. با توجه به این‌ که زبان‌های برنامه‌ نویسی متن باز محبوبیت بسیار بیشتری نسبت‌ به سایر زبان‌های برنامه‌ نویسی دارند، ثابت شده‌ است که همه‌ چیز به سمت آزادی نرم‌افزار و متن باز بودن آن پیش می‌رود. به‌ طور کلی برای ذخیره و بازیابی اطلاعات مورد نیاز هر نرم‌افزار و برنامه نیاز به پایگاه داده داریم که می‌توانند به‌ صورت محلی یا آنلاین مورد استفاده قرار بگیرند. دسترسی به پایگاه داده با برنامه‌ نویسی اندروید بسیار آسان است.

ورود به بازار کار

 اگر سعی کنید برنامه‌ نویسی اندروید را به‌ خوبی یاد بگیرید و در این زمینه حرفه‌ای شوید، قطعاً درآمد بسیار خوبی خواهید داشت. احتمالاً تا به‌ حال بسیاری از مارکت‌های اندرویدی را در گوشی‌های خود مشاهده کردید؛ اگر بتوانید یک اپلیکیشن کاربردی و با کیفیتی بسازید در همین مارکت‌ها قابل انتشار هستند. با این کار دیگر کارفرمای خود هستید و اگر نگاهی به فروش و دانلود اپلیکیشن‌های خوب و مفید در این مارکت‌ها بیاندازید، متوجه خواهید شد که با برنامه‌ نویسی اندروید درآمد بسیار خوبی در کنار یادگیری خواهید داشت.

ابزار و دانش برنامه نویسی اندروید

 شما برای یادگیری این برنامه‌ نویسی نیاز به یک کامپیوتر دارید که بتوانید نرم‌افزارهای مورد نیاز را روی آن نصب کنید. توجه داشته باشید که اصلاً لازم نیست حتماً یک سیستم خیلی قوی در دسترس داشته باشید، یک سیستم معمولی کافیست. با توجه به این‌ که برنامه‌ نویسی اندروید بر پایه زبان جاوا است، به‌ همین خاطر برای یادگیری برنامه‌ نویسی اندروید بهتر است با زبان جاوا کمی آشنایی داشته باشید تا در این زمینه پیشرفت‌تان سریع‌تر شود.

 اگر در زمینه جاوا هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید یا تا به‌ حال فعالیتی در حوزه برنامه‌ نویسی نداشتید، اصلاً نگران نباشید فقط کافیست علاقه و پشتکار خود را به کار بگیرید و مراحل یادگیری را از مفاهیم ساده شروع کنید. ممکن است این پروسه کمی زمان‌بر باشد اما اصلاً عجله نکنید و فقط روی یادگیری تمرکز کنید. ارتباط با سرور در برنامه‌ نویسی اندروید یکی از ملزومات اصلی برای برنامه‌ نویسی خواهد بود که در دوره‌های آموزشی به‌ طور کامل آن را یاد می‌گیرید.

این دوره برای چه کسانی مناسـب اسـت؟

  • کسانی که دوست دارند در زمینه برنامه‌ نویسی اندروید مهارت کافی را بدست آورند.
  • علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه راه‌اندازی استارتاپ یا ساخت اپلیکیشن موبایل.
  • کسانی که قصد دارند درآمد ارزی بسیار مناسبی داشته باشند.

 در کل یادگیری برنامه‌ نویسی اندروید مناسب برای کسانی است که می‌خواهند با انجام پروژه‌های مختلف درآمدی بالاتر از حقوق کارمندی داشته باشند.

درآمد برنامه‌ نویسی اندروید

 به‌ طور کلی می‌توان گفت برنامه‌ نویسی اندروید یکی از مشاغل بسیار پردرآمد است؛ زیرا امروزه بسیاری از کسب‌وکارها توسط اپلیکیشن‌های مختلف اداره می‌شوند. با توجه به این‌ که سیستم‌عامل اندروید بیشترین کاربر را دارد، بنابراین می‌تواند فروش بالایی برای اپلیکیشن‌ها داشته باشد. به‌ همین خاطر اگر سعی کنید به‌ عنوان یک برنامه‌ نویس اندروید مشغول به کار شوید، حتماً حقوق بسیار بالایی در برابر پروژه‌های مختلف دریافت خواهید کرد.

در کنار انجام پروژه برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن های اندرویدی نیز می توانید با تدریس خصوصی اندروید درآمد عالی داشته باشید.

پیش نیاز برنامه‌ نویسی اندروید

 همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز ذکر شد کسانی که با زبان برنامه‌ نویسی جاوا و مفاهیم شی‌گرایی آشنایی دارند با سرعت بیشتری می‌توانند مهارت لازم برای برنامه‌ نویسی اندروید را کسب کنند. اما افراد مبتدی نیز به‌ راحتی می‌توانند با استفاده از دوره‌های مربوطه به‌ طور کامل برنامه‌ نویسی اندروید را فراگیرند.

مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری برنامه‌ نویسی اندروید

 موارد متعددی در زمان یادگیری برنامه‌ نویسی اندروید نقش دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • اشخاصی که پیش‌زمینه‌ای از برنامه‌ نویسی دارند، قطعاً زودتر می‌توانند برنامه‌ نویسی اندروید را نیز یاد بگیرند.
  • هر چه در روز زمان بیشتری را برای یادگیری برنامه‌ نویسی اندروید وقت بگذارید، سریع‌تر دوره آموزش شما تمام خواهد شد.
  • میزان و سرعت یادگیری شخص نیز در این مورد تأثیر دارد.
  • با توجه به شرایط هر فرد، زمان یادگیری یک ماه تا یکسال متغیر است.

بهترین محیط برنامه نویسی اندروید

 برای برنامه‌ نویسی اندروید بهترین محیط Android Studio است. اندروید استودیو برای توسعه اپلیکیشن‌های اندروید یک ابزار رسمی است. به‌ ترتیب لینوکس، مک و ویندوز بهترین سیستم عامل‌ها برای برنامه‌ نویسی اندروید محسوب می‌شوند.

کاربرد برنامه‌ نویسی اندروید

 همان‌طور که در بخش‌های قبل ذکر شد برنامه‌ نویسی اندروید دارای مزایا و کاربردهای بسیار زیادی است که در این بخش به‌ صورت مجزا برخی از کاربردهای آن را ذکر می‌کنیم:

  • انجام پروژه‌های مختلف
  • ساخت اپلیکیشن
  • ساخت شبکه اجتماعی
  • ارتقاء و توسعه اپلیکیشن‌های گوناگون

آموزش پروژه محور برنامه‌ نویسی اندروید در جاواپرو

 در جاواپرو برنامه‌ نویسی اندروید به‌ صورت کامل و تخصصی در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفته است که می‌توانید آموزش ساخت شبکه اجتماعی با برنامه‌ نویسی اندروید را در ۲۰ قسمت و آموزش ساخت ماشین حساب اندروید را در ۲ قسمت به طور کامل یاد بگیرید. اگر برای یادگیری این آموزش‌ها دقت و زمان کافی صرف شود قطعاً پس‌ از اتمام دوره‌ها یک برنامه‌ نویس حرفه‌ای خواهید بود. همچنین با داشتن تیم برنامه نویسی باتجربه و دارای رزومه قوی آمادگی انجام پروژه اندروید و اجرای اپلیکیشن های اندرویدی سفارشی شما را دارد.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *