Search
Close this search box.

راهنمای کامل برای خرید هدفون

فهرست مطالب

امروزه سیل عظیمی از جوانان و نوجوانان به دنبال خرید هدفون و هندزفری‌هایی هستند که از کیفیت خوبی برخوردار باشد و بتوانند مدت زیادی از آن استفاده کنند. اگرچه هندزفری‌های ارزان‌قیمت هنوز هم در بازار وجود دارند و طرف‌داران مخصوص به خودشان را دارند؛ اما دیگر وقت آن رسیده تا با تکنولوژی همراه شویم و متناسب با نیاز‌های خودمان از میان انواع مختلف هدفون نظیر ایرپاد، هندزفری بیسیم و هدفون on ear گزینه مناسب را انتخاب کنیم.

الیته نکات زیادی در مورد خرید هدفون و هندزفری وجود دارد که دانستن آن به انتخاب یک گزینه مناسب توسط شما کمک شایانی می‌کند. پس با ما همراه باشید.

خرید هدفون

معرفی انواع هدفون و هندزفری

کاملا واضح است که سلیقه افراد مختلف در انتخاب هدفون و هندزفری یکسان نیست. به‌عنوان‌مثال بعضی افراد دوست دارند هدفون آنها ظریف و درون گوش قرار بگیرید؛ اما در نقطه مقابل بعضی از جوانان دوست دارند از هدفون‌های بزرگ و بیس دار استفاده کنند. انواع هدفون و هندزفری موجود در بازار شامل موارد زیر است:

هندزفری های داخل گوش (In-ear headphones)

یکی از بهترین لوازم برای گوش‌دادن به موسیقی از دیدگاه بسیاری از مردم هندزفری‌ها هستند. علت‌های مختلفی برای انتخاب و خرید هنسفری وجود دارد؛ اما سازگاری با انواع مختلف تلفن همراه یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت هندزفری‌های in ear است. هندزفری‌های in ear داخل مجرای گوش قرار می‌گیرند؛ بنابراین فاصله آنها تا پرده‌ گوش بسیار کم است. این مدل هندزفری‌ها تا حد زیادی از ورود نویز و صدا‌های محیط جلوگیری می‌کنند و آهنگ‌ها را با صدای باکیفیتی پخش می‌کنند. جالب است بدانید شرکت‌های سازنده in ear این محصولات را با ایربادهایی با سایز‌های مختلف تولید می‌کنند؛ بنابراین در زمان خرید این نوع هندزفری باید به سایز ایرباد توجه کنید. اگر سایز ایرباد مناسب گوش شما نباشد از داخل گوش شما می‌افتد و همچنین نمی‌تواند از ورود صداهای محیط جلوگیری کند.

مزایا

  • قابلیت حمل آسان
  • عایق‌بندی صدا
  • مناسب برای آهنگ گوش‌دادن در زمان ورزش‌کردن

هدفون‌های اطراف گوش (Over-ear headphones)

هدفون‌های اطراف گوش از لحاظ اندازه‌ای بزرگ‌ترین نوع هدفون هستند؛ زیرا به طور کامل گوش شما را در بر می‌گیرند. اندازه بزرگ این نوع هدفون سبب شده تا هدفون‌های Over ear از نظر حذف صدای محیط و نویز از سایر مدل‌های هدفون پیشی بگیرند. علاوه بر این شرکت‌های سازنده این دسته از هدفون از درایورهای بزرگ و قدرتمندی برای تولید آن استفاده کردند؛ بنابراین سطح صدا در هدفون‌های Over ear بالا است و بیس صدا عمیق‌تر است.

هدفون‌های Over ear در دو مدل پشت‌بسته (Closed back) و پشت‌باز (Open back) تولید می‌شوند. اگر شما نمی‌خواهید به‌هیچ‌عنوان صداهای اضافه بیرون را بشنوید مدل Closed back بهترین گزینه برای شما است؛ اما اگر می‌خواهید متوجه صداها و صحبت‌کردن اطرافیانتان شوید باید مدل Open back را خریداری کنید.

مزایا

  • بلندگوهای بزرگ و کیفیت عالی صدا
  • حفظ فاصله هدفون تا پرده گوش
  • باطری‌های حجیم و با ظرفیت بالا
  • سهولت در استفاده

هدفون ‌های روی گوش (on-ear headphones)

هدفون‌های on ear صدا را مستقیم به کانال گوش می‌فرستند و سبک‌تر از هدفون‌های over ear هستند؛ اما صداهای بیرون را به‌خوبی هدفون‌های over ear ایزوله نمی‌کنند و در برخی موارد صدای پخش شده در هدفون به بیرون نیز درز می‌کند.

هدفون‌های on ear آسیب کمتری به گوش وارد می‌کنند و حرارت کمتری داخل گوش ایجاد می‌کنند؛ اما به‌خاطر نوع طراحی که دارند در زمان استفاده طولانی‌مدت، باعث اذیت‌شدن لاله گوش می‌شوند. خوب است بدانید برخی از مدل‌های هدفون on ear قابلیت تاشو دارند.

مزایا

  • کیفیت صدا بهتر
  • باتری‌های بزرگ و حجیم
  • عدم آسیب به شنوایی
  • قابلیت حمل و نگهداری خوب

هندزفری کاملا بیسیم (True Wireless Headphones)

هندزفری‌های بیسیم یا ایرپادها یکی از پرطرفدارترین نوع هندزفری در سال‌های اخیر هستند که بدون هیچ‌گونه سیمی به بازار عرضه شده‌اند. البته حذف جک هدفون در برند‌های معروف موبایل نیز در افزایش این محبوبیت بی‌تأثیر نیست. ایرپاد‌ها به‌وسیله بلوتوث به تلفن همراه متصل می‌شوند و صدای بسیار خوبی دارند.

این مدل از هندزفری‌ها با یک کیس حمل ارائه می‌شوند که به‌عنوان شارژر آنها نیز عمل می‌کند. لازم به ذکر است که هندزفری‌های بیسیم دارای باتری داخلی هستند و طول عمر شارژ آنها اغلب کوتاه است. اگر به ایرپادها علاقه‌مند هستید باید بدانید که قیمت آنها نسبت به سایر مدل‌های هندزفری گران‌تر است.

مزایا

  • حذف سیم در این مدل از هندزفری
  • کیفیت بالای صدا
  • قابلیت حمل بسیار آسان
هنسفری

در زمان خرید هندزفری و هدفون به این نکات توجه کنید.

بعد از پرداختن به انواع هدفون و هندزفری حالا نوبت به آن می‌رسد که نکات لازم در زمان خرید هدفون را برای شما بیان کنیم تا با دید بازتری خرید خود را انجام دهید:

  • یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید هدفون توجه به کیفیت صدای آن است. شما باید پیش از خرید صدای هدفون را امتحان کنید و در مورد موارد فنی نظیر امپدانس و پاسخ فرکانسی که روی صدا تاثیر می‌گذارند از فروشنده سوال کنید.
  • پیش از خرید هدفون و هندزفری مشخص کنید برای چه کاری به آن نیاز دارید. به‌این‌ترتیب می‌توانید یک هدفون، متناسب با نیاز‌های خودتان خریداری کنید.
  • همان‌طور که گفتیم هدفون‌ها و هندزفری‌ها به دو دسته با سیم و بدون سیم تقسیم می‌شوند؛ بنابراین پیش از خرید مشخص کنید که به کدام یک از آنها نیاز دارید.
  • اگرچه هندزفری‌های بیسیم بسیار زیبا و شکیل هستند؛ اما طول عمر باتری آنها کوتاه است. پس اگر قصد خرید این نوع هندزفری را دارید نیاز‌های خودتان را در نظر بگیرید. البته کیس شارژر ایرپادها قابلیت شارژکردن آنها را دارد.

سخن آخر

برخی از افراد برای انجام بازی‌های کامپیوتری اقدام به خرید هدفون می‌کنند و برخی دیگر برای گوش‌دادن به آهنگ به هدفون نیاز دارند. علاوه بر این دسته‌ای دیگر از افراد برای انجام کارهای اداری و بیزینس به هدفون نیاز دارند.

در همین راستا کمپانی‌های بزرگ دنیا برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی اقدام به تولید هدفون‌ها و هندزفری‌هایی کردند که علاوه بر کیفیت بسیار مناسب، نیاز‌های کاربران مختلف را تامین کنند؛ بنابراین امروزه شما می‌توانید با هر نیاز و خواسته‌ای هدفون مناسب خود را خریداری کنید.

البته در زمان خرید هدفون حتما به مشخصات فنی آن نظیر امپدانس، سطح فشار صدا، بازه فرکانس پاسخ‌دهی، حذف نویز، بیس و عایق‌بندی صدا دقت کنید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *