Search
Close this search box.

روش های مختلف کسب درآمد از گوگل ادز

فهرست مطالب

روش های تبلیغاتی مختلفی جهت برند سازی و افزایش فروش در بین کسب و کارهای مختلف وجود دارد. از تبلیغات آفلاین و بیلبوردی تا تبلیغات آنلاین همانند تبلیغات اینستاگرام و یا تبلیغات گوگل ادز. برخی از روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات بنری با هدف برند سازی و آگاهی مخاطبان از برند شما انجام می شود و برخی دیگر نیز می توانند به صورت مستقیم بر افزایش فروش شما تاثیر بگذارند. در نهایت هدف اصلی تمام روش های تبلیغاتی افزایش درآمد و سود دهی می باشد.

تبلیغات در گوگل

یکی از هوشمندانه ترین پلتفرم های تبلیغاتی حال حاضر که می تواند به شکل های مختلفی باعث توسعه کسب و کار شما شود، پلتفرم تبلیغاتی شرکت گوگل است که با نام گوگل ادز شناخته می شود، بیشتر افراد تصور می کنند که تبلیغات گوگل ادز فقط در قالب تبلیغات سرچ ادز قابل اجرا می باشد. با اینکه پرکاربردترین نوع تبلیغات در این بستر، همان تبلیغات سرچ است اما در گوگل ادز امکان تبلیغات به شکل های دیگری هم وجود دارد. اینجاست که اهمیت استفاده از تبلیغات گوگل بیش از پیش مطرح می شود. انواع تبلیغات در گوگل ادز را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

تبلیغات سرچ ادز

پرکاربرد ترین، محبوب ترین و یکی از هوشمندانه ترین روش های تبلیغاتی حال حاضر تبلیغات سرچ گوگل ادز است. این تبلیغات همانطور که از نامش پیداست با نمایش سایت شما به هنگام سرچ کاربر می تواند کاربران بیشمار گوگل را به مشتریان محصولات و خدمات شما تبدیل کند. تبلیغات سرچ گوگل ادز هم در برند سازی شما تاثیر گذار است و هم می تواند برای شما افزایش فروش را به دنبال داشته باشد.

در این نوع تبلیغات وب سایت شما درست در لحظه نیاز کاربر و زمانی که کاربر محصولات و خدمات شما را در گوگل جستجو کرده است به کاربر نمایش داده می شود. نمایش سایت شما در زمانی که کاربر دقیقا به دنبال شماست می تواند به راحتی برای شما افزایش فروش را به دنبال داشته باشد.

از طرفی اگر از این تبلیغات به صورت متداوم استفاده کنید و سایت شما در روزها و ساعت های مختلف به کاربران فعال در گوگل نمایش داده شود، این موضوع می تواند در برندینگ و مطرح شدن بیشتر برند شما هم نقش پررنگی را ایفا کند.

علاوه بر این، تبلیغات سرچ گوگل ادز مزایای زیاد دیگری هم دارد که توانسته است این نوع تبلیغات را تا به این اندازه در بین کسب و کارهای ایرانی محبوب کند. از جمله سایر مزایای تبلیغات سرچ گوگل ادز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان نمایش با تعداد نامحدودی از کلمات و عبارات
  • امکان تعیین و کنترل بودجه تبلیغات توسط خود شما
  • امکان فعال سازی و همچنین غیرفعال کردن تبلیغات در زمان دلخواه
  • امکان محدود سازی نمایش تبلیغات در لوکیشن های مورد نظر
  • و …

هزینه تبلیغات سرچ گوگل به ازای ورود کاربران به سایت شما محاسبه می شود. در واقع به ازای هر کلیک کاربر و وارد شدن کاربر به سایت شما، مبلغی از شارژ اکانت شما کسر می شود. در این شرایط تا زمانی که اکانت تبلیغاتی شما شارژ داشته باشد امکان نمایش تبلیغات شما وجود دارد و در صورتیکه کلیکی بر روی تبلیغات شما انجام نشود هزینه ای از شما کسر نخواهد شد.

تبلیغات بنری گوگل

نوع دیگری از کمپین های گوگل ادز، کمپین های بنری یا Display هستند. در این روش، بنر طراحی شده در خصوص کسب و کار شما در میلیون ها سایت و اپلیکیشن های طرف قرارداد با گوگل نمایش داده می شود. این تبلیغات همانند سایر تبلیغات های بنری می تواند در برندینگ شما تاثیر بسزایی داشته باشد. هزینه این نوع تبلیغات به ازای هر هزار بار نمایش بنر شما محاسبه می شود و از این جهت این نوع تبلیغات یکی از مقرون به صرفه ترین کمپین های گوگل ادز محسوب می شود.

تبلیغات گوگل

تبلیغات یوتیوب

یکی از بهترین و هوشمندانه روش های تبلیغاتی حال حاضر تبلیغات در یوتیوب است. روز به روز به تعداد استفاده کنندگان از برنامه یوتیوب اضافه می شود. این اپلیکیشن در ایران هم در چند سال اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته و همه روزه کاربران زیادی از آن بازدید می کنند. اگر شما هم در یوتیوب به تماشای یک ویدئو اقدام کرده باشید احتمالا تبلیغات کوتاه و چند ثانیه ای را در ابتدا و انتهای ویدئو های مختلف دیده اید. این تبلیغات در واقع همان تبلیغات یوتیوب گوگل ادز است.

تبلیغات چنل شما در یوتوب اگر به اندازه کافی جذاب باشد می تواند کاربران را مجاب کند که از چنل و ویدئوهای تبلیغاتی شما بازدید کنند. بازدید کاربران از چنل شما علاوه بر افزایش تعداد بازدید های ویدئو های شما باعث آشنایی بیشتر کاربران با خدمات شما می شود. این موضوع هم می تواند افزایش فروش را برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد و هم می تواند باعث آشنایی تعداد افراد بیشتری با بیزینس شما شود.

تبلیغات یوتیوب هم همانند تبلیغات بنری گوگل ادز یک روش تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود. در این تبلیغات هم هزینه به ازای بازدید کاربران از ویدئوی تبلیغاتی شما کسر می شود.

تبلیغات نصب اپلیکیشن

افزایش تعداد نصب های یک اپلیکیشن همواره یکی از دغدغه های افرادیست که برای کسب و کار خود صاحب یک اپلیکیشن هستند. به کمک این روش تبلیغاتی که در بستر گوگل ادز قابل اجرا می باشد شما می توانید تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید. هزینه تبلیغات نصب اپلیکیشن به ازای هر نصب محاسبه می شود. این تبلیغات می تواند به راحتی و با نمایش اپلیکیشن شما در اپلیکیشن های دیگر و همچنین در گوگل پلی و اپ استور، سبب افزایش نصب اپلیکیشن شما شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به صورت خلاصه مروری داشته باشیم بر مهم ترین انواع کمپین های تبلیغاتی که در گوگل ادز قابل اجراست. شما می توانید بسته به نوع بیزینس، مخاطبان، هزینه و اهداف تجاری که دارید از این کمپیین های تبلیغاتی در راستای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.

برچسب ها : تبلیغات نصب اپلیکیشن,افزایش نصب اپلیکیشن,تبلیغات در یوتیوب,تبلیغات ویدیویی,تبلیغات سرچ گوگل ادز,تبلیغات در گوگل,تبلیغات گوگل

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *