Search
Close this search box.

عنوان: دریافت شماره شبا بانک شهر با شماره کارت

فهرست مطالب

شبا شماره ای است که جهت راحتی و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و فرا تر از بانک های کشور،توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و طبق استاندارد ایزو 13616 تعریف می شود. شبای بانک شهر نیز مانند هر شماره شبا دیگری به این صورت تعریف  شده است. در حال حاضر دریافت شماره شبا بانک شهر با شماره کارت نیز امکان پذیر شده که قصد داریم به این موضوع بیشتر بپردازیم.

راحتی امور بانکی با شبا

شبا شناسه ای است که تمام اطلاعات یک شماره حساب معمولی را در خود قرار داده است.

همه نقل و انتقالات با شماره شبا راحت شده چون که با این شماره شبا، نه به نام بانک نیاز داریم و نه به کد شعبه و نوع حساب و …؛ بلکه فقط با در دست داشتن این شماره می توانید از هر کدام حساب هایتان به هر حساب دیگری به  راحت ترین صورت ممکن هر مبلغی که می خواهید را واریز یا برداشت کنید.

شبا چیست؟

شبا  دارای 24 رقم است و با داشتن شماره حساب و گاهی اوقات از روی کارت بانکی در سایت  بانک های مختلف می توان دریافت کرد.

نمونه یک شماره شبا به صورت زیر است:
IR020120000000101975503009

اجزای شماره شبا:

IR: کد کشور

02: ارقام کنترلی

0120: کد بانک

0: نوع حساب

18 رقم انتهایی: شماره حساب 18 رقمی

شماره شبا برای هر نوع حساب بانکی تعریف شده است و برای دریافت شبا نیاز به داشتن یک نوع حساب خاص نخواهید داشت. از دیگر مزایای داشتن شماره شبا این است که میتوان توسط آن تراکنش های بین المللی و خرید و فروش خارج از کشور را به راحتی انجام داد.

تفاوت شماره شبا با شماره  حساب و شماره کارت

تقریبا بیشترافراد با شماره حساب آشنایی دارند.  شماره شناسایی است برای حساب بانکی در بانک که افراد برای فعالیت هایی چون دریافت پول از دیگران، به آن ها می دهند یا ارسال می کنند و همچنین شماره حساب برای انتقال وجه داخلی افراد بین حساب های یک بانک کاربرد دارد.

هر شماره حساب یک شماره شبای مختص به خود را دارد که برای انتقال وجه بین بانکی قابل استفاده است.

هر حساب بانکی می تواند کارت بانکی نیز داشته باشد تا بتواند برداشت پول از خودپرداز، خرید اینترنتی، خرید با کارت خوان و… را به راحتی انجام دهد.

شماره کارت نیز در سیستم بانکی ایران یک شماره منحصربه فرد می باشد. با دسترسی داشتن به اینترنت بانک یا خودپرداز و باقی راه ها، از کارت می توانیم برای جابجایی مبالغ بین بانک ها استفاده کنیم.
شماره حساب و شبا منقضی نمی شوند و شماره کارت تاریخ انقضا دارد.

امنیت شماره شبا

نکته حائزاهمیت دیگر این است که اگر غلط یا سهوی در ورود شماره شبا پیش بیاید، سامانه های بانکی ازخطای مشتری یا متصدی بانک دراعلام و ورود اطلاعات شبا آگاه می شوند و آن را گزارش می کنند. حال اگر یک کاراکتر یا چند رقم از شماره شبا را مشتری یا متصدی بانک اشتباه وارد کند، سیستم با کنترل محتوای شبا به او اطلاع می دهد اشتباهی رخ  داده است و باید شبای واردشده اصلاح شود.

 ارائه شماره شبا به دیگران هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

هرکس با داشتن شماره حساب شخص می تواند شماره شبای آن را از سایت بانک دریافت کند، پس حتی اگر شخص شماره حساب فرد دیگر را داشته باشد، به راحتی می تواند شبا را دریافت کند.

مزایای دریافت شماره شبا بانک شهر

مزایای دریافت شماره شبا شهر اینه که به هیچ عنوان جایگزین شماره حساب شما نخواهد شد بلکه به عنوان شماره ای که از بالاترین سطح استاندارد برخوردار است در کنار شماره  حساب و شماره کارت بانکی تان قرارمی گیرد؛ به این ترتیب فارغ از نوع هر حسابی می  بایست برای آن، شماره «شبا» متعلق به همان حساب را دریافت کرد.

دریافت شماره شبا بانک شهر با شماره کارت

هر شماره حساب بانکی، امکان تبدیل به یک شماره شناسه شبا را دارد. اما در رابطه با تبدیل شماره کارت به شماره شبا، همه بانک ها این امکان را ارائه نداده اند اما اگر مشتری بانک شهر هستید خیالتان راحت دریافت شماره شبا بانک شهر با شماره کارت امکان پذیره. که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

امکان دریافت شماره شبا بانک شهر با شماره کارت  وجود دارد؟

از آنجایی  که روی اکثر کارت های بانکی فقط شماره کارت، درج شده است و شماره حساب روی کمتر کارتی دیده می شود و دسترسی برای اکثر افراد به شماره حساب هم سخت است، دریافت شماره شبا با شماره کارت رایج تره.

بانک شهر نظیر بسیاری ازبانک ها تونسته برای محاسبه شبا از شماره کارت به طور مستقیم امکانی را فراهم کند. چرا که در گذشته از تبدیل شماره حساب به شبا که مبنای اصلی است پیش می آمد فرد تنها با در دست داشتن کارت خود می توانست از آن به شماره شبا برسد که روندی طولانی تر باید در پیش میگرفت و در برخی موارد افراد دچار سردرگمی می شدند. اما آن طور که به نظر می رسد هم سخت و نشدنی نیست و هم اکنون سایت هایی مثل تهران شارژ برای تبدیل شماره حساب به شماره شبا در دسترس عموم قرار گرفته اند.

دریافت شماره شبا بانک شهر با شماره حساب

با داشتن شماره حساب نیز، دریافت شبا امکانپذیر است ؛ چه در سایت رسمی خود بانک که با ورود در فضای بانکداری الکترونیکی می توانید آن را به راحتی پیدا کنید و چه سایر سامانه های اینترنتی مثل تهران شارژ، رده و کارت اینفو.

شما می توانید از طریق دستگاه های ای.تی.ام یا پیامک نیز شماره شبا دریافت کنید.

جمع بندی

متاسفانه در دنیای امروز پول از خیلی چیزا مهم تر شده است و وضعیت گرانی طوری بیداد می کند که نمی توان سر به هوا نقل  وانتقالی انجام داد و باید حواسمون به پولمون باشه تا ضرر نکنیم. با داشتن شماره شبا خطا و اشتباهی در تراکنش شما رخ نمی دهد و نقل و انتقالات ایمنی انجام می دهید.

همانطور که در بالا گفته شد اگر اشتباهی در وارد کردن شماره شبا پیش بیاید، سامانه های بانکی از اشتباه مشتری یا متصدی بانک در ورود اطلاعات آگاه می شوند و آن را گزارش می دهند.

به این ترتیب درصد خطای مشتری و متصدی بانک در ورود اطلاعات غلط و ارسال وجه به حساب های دیگر تا حد بسیار زیادی کم می شود.

بنابراین اگه تا حالا شماره شبا دریافت نکردید همین حالا می تونید برای دریافت شماره شبا بانک شهر و سایر بانک ها از طریق سامانه تهران شارژ اقدام کنید. 

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *