Search
Close this search box.

بنچ مارک به چه معناست و چرا ضرورت دارد ؟

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم به شرح و توضیح مطالبی پیرامون بنچ مارک در کسب و کارها بپردازیم.بنچ مارک کردن کسب و کار با معیارهای تعریف شده می تواند به ردیابی پیشرفت و رسیدن سریعتر به اهداف در کسب و کارها کمک کند. کسب‌وکارها می‌توانند از معیارسنجی در عملیات خود برای سنجش خود با استانداردهای داخلی یا خارجی استفاده کنند. بنچ مارک را می توان به منظور اندازه گیری پیشرفت داخلی، عملکرد در برابر رقبا و نحوه رتبه بندی فرآیندهای شما در برابر سازمان‌های در سطح جهانی استفاده کرد. بنچ مارک کردن منجر به ایجاد یک طرح و برنامه عملیاتی به منظور دستیابی به اهداف سازمانی است.

در هر صنعتی، استانداردهای خاصی وجود دارد که کارکنان و مصرف کنندگان از هر شرکتی انتظار دارند که آن استانداردها را داشته باشند. چگونه متوجه می‌شوید که کسب و کار شما با این استانداردها مطابقت دارد؟ پاسخ بنچ مارک است. در حالی که هر کسب‌وکاری منحصر به فرد است و هیچ دو شرکتی دقیقاً مسیر یکسانی را برای موفقیت دنبال نمی‌کنند، معیارسنجی نقطه شروع محکمی برای اندازه‌گیری عملیاتتان به شما می‌دهد. با تجزیه و تحلیل رقبای خود و مقایسه فرآیندها و پیشنهادات خود با آن‌ها، بهتر می‌توانید با روندهای صنعت همگام شوید و خواسته های بازار مدرن را برآورده کنید.

شاهین بویداس، بنیانگذار و مدیر عامل ریموت تیم، می‌گوید: «برای رهبران بسیار مهم است که بدانند صنعت چه چیزی ارائه می‌کند، چه چیزی در حال تغییر است و چه سیستم‌ها و فناوری‌های جدیدی را باید برای ماندن در بازی به کار گیرند.» رهبرانی که بدون نظارت بر بنچ مارک‌ها کار می‌کنند، در نهایت عقب می‌مانند. نادیده گرفتن آنچه در محیط کسب‌وکار شما اتفاق می‌افتد، همیشه باید بهایی داشته باشد.

بنچ مارک چیست؟

بنچ مارک در کسب و کار موفق به معنای سنجش کیفیت، عملکرد و رشد شرکت شما با تجزیه و تحلیل فرآیندها و رویه‌های دیگران است. اگر فکر می‌کنید چیزی وجود دارد که می‌تواند در سازمان شما بهبود یابد، می‌توانید ببینید که چگونه کسب‌وکارتان در برابر «استاندارد» ارزیابی می‌شود و مسیری را برای بهبود برنامه‌ریزی کنید، خواه این امر به معنای کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی و بهره‌وری یا افزایش درآمد باشد. هدف نهایی بنچ مارک ، بهبود مستمر است، چیزی که همه کسب و کارها باید به دنبال آن باشند. مقایسه کسب‌وکارتان با دیگران می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌هایی ایجاد کنید که بتوانید آن‌ها را برای پیشرفت در پیش بگیرید.

معیارهای کسب و کار

یک کسب‌وکار می‌تواند از بنچ مارک برای اندازه‌گیری حوزه‌های متعددی از فعالیت‌های خود در برابر استانداردهای داخلی و خارجی استفاده کند. بنچ مارک داخلی به معنای همه چیز در مورد بهبود کسب و کار شما با مقایسه آن با داده های تاریخی است.

چه در حال مقایسه دپارتمان‌های سازمانی یا شعب مختلف باشید یا نه، می‌توانید از معیارهای داخلی برای کشف بهترین و کارآمدترین شیوه‌ها و به اشتراک گذاشتن آن‌ها در سراسر شرکت استفاده کنید. بنچ‌مارک‌های مرتبط با داخل سازمان می تواند به حذف اتلاف وقت و پول در یک کسب و کار کمک کند. نظارت بر بنچ مارک‌های مرتبط با امور داخلی سازمان‌ها یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد تیم‌های انعطاف‌پذیر است. داده‌های شاخص های معیار به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مؤثرترین راه‌ها برای استفاده از استعداد کارکنان، نحوه سازماندهی وظایف را به منظور آسان کردن کار برای کارکنان و مدیریت و اینکه چه بخشی از فرآیندهای سازمانی باید کنار گذاشته شوند را شناسایی کنند.

بنچ مارک‌های رقابتی در دنیای کسب و کار در مورد تعیین اهداف مشخص بر اساس آنچه رقبای شما انجام می‌دهند است. با مطالعه رویه‌ها و استانداردهای کسب‌وکارهای مشابه برای مطابقت یا در حالت ایده‌آل، فراتر از وضعیت موجود صنعت، کسب‌وکار شما می‌تواند مزیت رقابتی کسب کند. معیارهای رقبا می توانند بر همه چیز از حقوق کارمندان، خدمات ارائه شده به مشتریان و حتی روحیه کارکنان تأثیر بگذارند. اگر می خواهید جلوتر از رقبا باشید و مطلوب ترین محیط کاری را برای کارمندان خود ایجاد کنید، درک آنچه رقبای شما انجام می دهند امری ضروری است. کارمندان می‌دانند که اگر فرصتی برای رشد داشته باشند چه از نظر پولی و یا چه از نظر تخصص و مهارت می‌بایست در یک شرکت بمانند و با توجه به شرایط سازمانی می‌دانند که کارفرمای آن‌ها از رقبا عقب می‌ماند یا جلوتر است.

اگر کسی هرگز شکست نخورده باشد نمی تواند واقعاً یک فرد موفق باشد. اگر برای الهام گرفتن از داستان زندگی بزرگترین کارآفرینان جهان به دنبال یک سایت مرجع می‌گردید پیشنهاد ما وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار است. وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کسب‌وکار سال‌ها تجربه خود را در زمینه استارتاپ‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

منبع: Businessuni.net رسانه تخصصی کارآفرینی و استارتاپ  

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

یک پاسخ

  1. بنچ مارک خیلی استراتژی خوبیه ولی متاسفانه خیلی از کمپانی ها بنچ مارک رو با کپی کردن اشتباه میگیرن و عین یک کسب و کار رو کپی برداری میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *