Search
Close this search box.

معرفی ویژگی های ویندوز 10 که نمی‌دانستید

فهرست مطالب
ویندوز 10

ویندوز 10 در سال 2015 در اختیار کاربران قرار گرفت. مایکروسافت سعی کرد که با معرفی سیستم عامل جدید خود، ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران قرار دهد که در ویندوز 8 به عنوان آخرین نسخه ویندوز تا آن زمان نداشت. اما این سؤال وجود دارد که چه قابلیت‌هایی در ویندوز 10 متمایز کننده هستند. در این مطلب به معرفی ویژگی های ویندوز 10 می‌پردازیم. مواردی که شاید شما هم از تازگی آنها در ویندوز 10 بی اطلاع بودید.

معرفی کوتاه ویندوز 10

پس از نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز شاهد روی کار آمدن ویندوزی با ویژگی‌های جدید در سال 2015 بودیم که به ویندوز 10 معروف بود. بر خلاف سایر ویندوزهایی که نام بردیم، ویندوز 10 روی تبلت هم قابل نصب بود. این اولین ویژگی منحصر به فردی بود که توجه کاربران زیادی را جلب کرد.

جذابیت‌های ویندوز 10 باعث گرایش کاربران به ارتقای سیستم عامل کامپیوتر و یا لپ تاپ آنها شد. این در حالی است که کاربران همواره برای ارتقای ویندوز خود باید هزینه معادل قیمت ویندوز 10 اورجینال را بپردازند تا بتوانند از سیستم عامل جدیدی بهره مند شوند.

ویژگی های ویندوز اورجینال

ویژگی‌های ویندوز اورجینال

هنگامی که ویندوز 10 اورجینال را انتخاب می‌کنید، از تمام قابلیت‌های آن بهره مند خواهید شد. آپدیت‌های مختلف ویندوز 10 در اختیار شما قرار می‌گیرند.

در ضمن اگر مشکلی داشته باشید، مایکروسافت از شما در رفع آن پشتیبانی خواهد کرد. این در حالی است که می‌توانید در بستری امن، برنامه‌های مورد نظر را به هر تعداد که تصمیم بگیرید، دانلود کنید. امنیت حاکم در سیستم به شما اجازه می‌دهد که از قابلیت‌های مختلف ویندوز 10 به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

بهره‌مندی از آپدیت‌های جدید ویندوز

با خرید ویندوز اورجینال به عنوان کاربر مایکروسافت شناخته می‌شوید و آپدیت‌های آن به طور مداوم در اختیار شما قرار می‌گیرند. در نتیجه از تمامی ویژگی‌های ویندوز 10 با اطمینان بهره مند خواهید شد.

برخورداری از پشتیبانی مایکروسافت

شما به عنوان کاربر مایکروسافت، اگر با سؤال یا مشکلی در استفاده از ویژگی‌های ویندوز 10 مواجه شوید، می‌توانید از پشتیبانی آنلاین و تمام وقت مایکروسافت استفاده کنید. به این ترتیب، ایرادات را رفع کرده و به بهترین شکل از ویندوز اورجینال خود استفاده خواهید کرد.

امن و سالم بودن ویندوز اورجینال

بر خلاف ویندوز کرک شده که ممکن است خود دارای بدافزارهای متنوعی باشد و به سیستم آسیب بزند، ویندوز 10 اورجینال به شما اجازه می‌دهد که سیستم و اطلاعات ذخیره شده روی آن، بستری ایمن داشته باشند. کاربران هم بدون دغدغه از آسیب‌های بدافزارها از آنها استفاده خواهند کرد.

دانلود برنامه‌های متنوع

اگر ویندوز اورجینال داشته باشید، به فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) دسترسی دارید. به همین دلیل دانلود برنامه‌ها از بستری امن انجام می‌شود. در حالی که خیالتان راحت است که برنامه‌ها فاقد بدافزارها، باج افزارها یا هر عامل مخرب و جاسوسی هستند.

معرفی ویژگی های ویندوز 10

ویندوز 10 امکاناتی را در اختیار کاربران قرار داده است که می‌توان آنها را تفاوت‌های مهم این نسخه از محصول مایکروسافت با نسخه‌های قبلی دانست. برای مثال اخبار درباره اتفاقات جدید و علاقه‌مندی‌های کاربران در قسمت استارت آپ تعبیه شده است. سایر ویژگی‌ها نیز در ادامه معرفی خواهند شد. در معرفی ویژگی های ویندوز 10 به مواردی برخورد می‌کنیم که شاید گروهی از کاربران از وجود آنها بی خبر باشند. برای مثال:

  • تغییرات سازنده ای در بخش‌های مدیریتی ویندوز 10 شکل گرفته اند.
  • پشتیبانی از استاندارد (WPA3 H2E) در ویندوز 10 باعث افزایش امنیت اینترنت وای فای شده است.
  • پردازنده گرافیکی ویندوز 10 از (Windows Subsystem) پشتیبانی می‌کند که اجرای (EFLOW) و (Azure IoT Edge) را در لینکوس امکان پذیر می‌کند. این نکته به پیشبرد برنامه‌های محاسباتی در بسترهای کاری و یادگیری ماشینی (ML) کمک خواهد کرد.
ویژگی های جدید ویندوز 10

 تغییر رنگ مورد علاقه برای ویندوز

شما با دنبال کردن مسیر (Start > Settings > Personalization > Colors) می‌توانید رنگ مورد علاقه را برای ویندوز انتخاب کنید. حتی انتخاب گزینه (Dark mode) برای تمام اپلیکیشن‌ها و یا استارت آپ‌ها امکان پذیر است. در همان صفحه امکان انتخاب گزینه (Dark) یا (light) برای شما وجود دارد.

مشاهده صفحات در (Website Tabs)

علاوه بر اینکه مرورگر (Edge) جایگزین اینترنت اکسپلورر شد، ویژگی مهمی در آن به کار رفته است. در حقیقت وقتی در یک وبسایت پر استفاده حضور داشته باشید و تعداد زیادی صفحه باز باشند، می‌توانید آن سایت را به نوار وظیفه (Taskbar) پین کنید. سپس، فقط موس را روی پین نگه دارید تا پیش نمایشی را از تمام صفحات باز ببینید. مسیر آن (Settings and more > More tools > Pin to taskbar) است.

تسهیل یافتن نشانه گر موس در متن

رنگی شدن نشانه گر موس (Cursor) به ردیابی آسان آن در متن کمک بسیاری کرده است. مسیر (Start  > Settings > Ease of Access > Text cursor) به شما کمک می‌کند که نشانه گر موس را رنگی کرده و به سهولت بیابید.

تنظیمات ریمایندر (Reminder)

اگر بخواهید یک آلارم برای جلسات خود در ماه‌های مختلف سال تنظیم کنید، ویندوز 10 با تقویم (Calendar) که در اختیار شما قرار می‌دهد، این کار را تسهیل می‌کند. کافی است که روز و ساعت را انتخاب کرده و (Add an event or reminder) را انتخاب کنید تا جزئیات جلسه را بنویسید.

تنظیم نوتیفیکیشن‌ها

شما می‌توانید در نوار وظیفه (Taskbar) نحوه نمایش اعلان‌های مختلف را برای خود تعیین کنید. باید در قسمت نوار وظیفه (Notifications > Manage notifications) را دنبال کنید تا کار تنظیمات انجام شود.

اضافه شدن ایموجی به صفحه کلید

یک ویژگی جدید دیگر که در ویندوز 10 مشاهده می‌کنیم، ایموجی است که در صفحه کلید برای کاربران مهیا شده است.

تغییر نشانه گر موس

شما می‌توانید با دنبال کردن مسیر (Start > Settings > Ease of Access > Mouse pointer) نشانه گر موس (Mouse pointer) خود را در سیستم تغییر دهید.

استفاده از امکانات مایکروسافت در اندروید

افرادی که گوشی یا تبلت مبتنی بر اندروید دارند، می‌توانند آفیس، کورتانا و امکانات دیگری را که مایکروسافت ارائه کرده است، روی دستگاه اندرویدی خود استفاده کنند.

بزرگ کردن اندازه نمایشگر

در معرفی ویژگی های ویندوز 10 به ویژگی دیگری می‌رسیم که مربوط به بخش نمایش (Display) است. کافی است مسیر (Start > Settings > Ease of Access > Display) را برویم. اکنون یک طیف در اختیار شما قرار دارد که با حرکت اهرم آن به سمت راست یا حرف (A) بزرگ، نمایشگر بزرگ می‌شود. برعکس آن هم برای کوچک کردن ابعاد اجزای نمایشگر کاربرد دارد.

گزینه (Snip & Sketch)

شما با نگه داشتن دکمه (F11) می‌توانید این ویژگی را در ظاهر یک کادر قابل تنظیم استفاده کنید. البته چهار گزینه مختلف برای برش کوچک یا کامل از صفحه نمایش در اختیار شما قرار می‌گیرند که به صورت مربع، مستطیل یا شکل مورد نظر شما هستند.

امکانات دیگری در ویندوز 10 وجود دارند که برای اولین بار در سیستم عامل ویندوز ارائه شده اند. این ویژگی‌ها شامل دستیار صوتی کورتانا (Cortana)، مرورگر اج (Edge)، منوی استارت به شکل جدید، مرکز عملیات (Action Center) و حالت نمایش تبلت (Tablet Mode) هستند.

خرید ویندوز 10 اورجینال

معرفی ویژگی های ویندوز 10 که شاید بعضی از آنها برای شما جدید باشند، توجه بسیاری از کاربران ویندوز را به خود جلب کرد. بر خلاف روشی که کاربران می‌توانند با کمک آن، ویندوز خود را از 10 به 11 ارتقا دهند، تبدیل ویندوز 8 به ویندوز 10 راهی جز خرید نسخه اورجینال ندارد.

در این میان آنچه اهمیت دارد، تهیه ویندوز 10 اورجینال از فروشگاه اینترنتی معتبر و قابل اطمینان است. در این زمینه به شما فروشگاه اینترنتی بنیان سافت را معرفی می‌کنیم که با استفاده از خدمات آن و خرید ویندوز 10 اورجینال می‌توانید ارتقای سیستم عامل لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود را با اطمینان خاطر انجام دهید.

کلام آخر

  • ویندوز 10 ویژگی‌های جدیدی دارد که باعث متمایز کردن این نسخه ویندوز از نسخه‌های قبلی شده اند.
  • دستیار صوتی کورتانا (Cortana)، مرورگر اج (Edge)، منوی استارت به شکل جدید، مرکز عملیات (Action Center)، حالت نمایش تبلت (Tablet Mode) چند نمونه از مهم ترین ویژگی‌های ویندوز 10 هستند.
  • تغییر نشانه گر موس، تغییر رنگ ویندوز، افزودن ایموجی به متن، جا به جایی میان صفحات باز روی ویندوز، سهولت یافتن نشانه گر موس در متن و تغییر اندازه اجزای صفحه نمایش از جمله ویژگی‌های کاربرد دیگری هستند که در معرفی ویژگی های ویندوز 10 به آنها اشاره کردیم.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *