Search
Close this search box.

راهنمای خرید بهترین سرور مجازی؛ نکاتی که قبل از خرید VPS باید بدانید!

فهرست مطالب

سرورهای مجازی یا VPSها (Virtual Private Servers) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها به‌منظور میزبانی وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و خدمات آنلاین به کار می‌روند. انتخاب بهترین سرور مجازی تاثیر بسیاری بر عملکرد و امنیت پلتفرم‌های آنلاین خواهد داشت. سرور مجازی درواقع سرویسی است که از تقسیم یک سرور با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی‌ساز به دست می‌آید. هر سرور مجازی منابع مجزایی دارد و به همین دلیل امنیت و عملکرد آن نسبت به هاست اشتراکی بسیار بیشتر خواهد بود. در این مقاله، به بررسی نکات مهم برای خرید VPS می‌پردازیم تا بهترین vps را برای پلتفرم آنلاین خود تهیه کنید.

منابع سرور؛ اولین مورد برای انتخاب بهترین سرور مجازی

یکی از اولین مواردی که باید برای انتخاب بهترین سرور مجازی در نظر داشته باشید، منابع آن است. منابع مهمی مانند CPU، حافظه RAM، فضای دیسک و پهنای باند باید باتوجه‌به نیازهای پلتفرم آنلاین شما انتخاب شوند. منابع ضعیف باعث کاهش سرعت و عملکرد وبسایت یا هر پلتفرم آنلاین دیگر خواهند شد و منابع اضافی نیز منجر به پرداخت هزینه‌های بیشتر می‌شوند.

یکی از فاکتورهای مهم برای تعیین منابع موردنیاز در خرید سرور مجازی ، ترافیک وب‌سایت است. اگر به‌تازگی وب‌سایت خود راه‌اندازی کرده‌اید و در حال توسعه است، کم‌ترین سطح منابع برای شما کافی خواهد بود. از سوی دیگر، اگر در حال توسعه هستید و روز‌به‌روز ترافیک سایت شما در حال افزایش است، باید برای انتخاب بهترین سرور مجازی با مشاوران شرکت ارائه‌دهنده در مورد منابع مورد‌نیاز مشورت کنید.

موقعیت دیتاسنتر؛ توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران

موقعیت دیتاسنتر یا مرکز داده سرور میزبان نیز تاثیر بسیاری بر عملکرد و سرعت سایت یا اپلیکیشن شما دارد. اگر کاربران پلتفرم شما از مناطق جغرافیایی مختلف دنیا هستند، دیتاسنتر انتخابی باید در نزدیکی همه آن‌ها قرار داشته باشد.

از سوی‌ دیگر، اگر کاربران شما فقط از کشور ایران هستند، بهترین سرور مجازی برای میزبانی سایت شما از دیتاسنترهای ایران خواهد بود. برای مثال، اگر وبسایت فروشگاهی دارید، برای افزایش سرعت لود و امنیت بیشتر بهتر است از سرور مجازی ایران استفاده کنید.

امنیت سرویس هاستینگ؛ مهم‌ترین ویژگی برای خرید بهترین vps

امنیت، یکی از مهم‌ترین مباحثی است که برای خرید بهترین سرور مجازی باید بررسی کنید. امنیت سرورها باید توسط شرکت‌‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ برقرار شود. برای برقراری امنیت راه‌های مختلفی مانند استفاده از فایروال‌ها وجود دارد. همچنین دیتاسنترها موظف‌اند امنیت فیزیکی سرورها را با استفاده از انجام تدابیر امنیتی تضمین کنند.

به‌طورکلی، امنیت سرورهای مجازی در مقایسه با هاست اشتراکی بسیار بالاتر است؛ زیرا کاربرهای یک سرور، منابع مشترکی را استفاده نمی‌کنند. بااین‌حال، اگر پلتفرم‌ آنلاین شما نیاز به امنیت بالایی دارد، خرید سرور اختصاصی را پیشنهاد می‌کنیم. درواقع، سرور اختصاصی به‌طور‌کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و مدیریت و برقراری امنیت آن به‌عهده شما خواهد بود. از آنجایی که کاربر دیگری روی سرور اختصاصی میزبانی نمی‌شود، سرور امنیت بسیار بالایی خواهد داشت.

سیستم‌عامل مورد‌نیاز؛ توجه به زبان برنامه‌نویسی پلتفرم آنلاین خود

سیستم‌عامل‌های متفاوتی مانند Linux (مانند CentOS، Ubuntu) یا Windows Server وجود دارند که توسط شرکت‌های هاستینگ ارائه می‌شوند. انتخاب سیستم‌ عامل بستگی به زبان برنامه‌نویسی پلتفرم آنلاین شما خواهد داشت.

به‌طور مثال، اگر وبسایت وردپرسی دارید، سرور مجازی وردپرس، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود؛ زیرا این سرویس هاستینگ با سیستم عامل لینوکس و تنظیمات دیگر به‌صورت اختصاصی برای میزبانی وردپرس برای بهترین عملکرد کانفیگ شده است.

مدیریت و کنترل سرور؛ برای انجام تنظیمات لازم متناسب با نیاز پلتفرم

امکان مدیریت و کنترل سرور به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات سیستمی را با‌توجه‌به نیازهای وبسایت یا پلتفرم آنلاین خود تغییر دهید. با رشد وب‌سایت و افزایش نیازهای تخصصی، ممکن است نیاز به تغییر تنظیمات سرور داشته باشید. البته پس از دریافت سرور از میزبان باید تنظیمات آن را براساس نیازهای خود تغییر دهید.

ازاین‌رو در راهنمای خرید سرور مجازی لازم است که به اهمیت قابلیت مدیریت و کنترل سرور اشاره کنیم. میزبان‌های مختلف ابزارها و رابط‌های گرافیکی متفاوتی برای مدیریت سرورها ارائه می‌دهند. حتماً از امکانات مدیریتی ارائه‌شده توسط شرکت میزبان، قبل از خرید VPS آگاه شوید.

پشتیبانی فنی؛ از عوامل بسیار مهم هنگام بروز مشکلات فنی

پشتیبانی فنی از عوامل مهم دیگری در انتخاب بهترین vps خواهد بود. پشتیبانی فنی زمانی که سایت شما با مشکل مواجه شود، اهمیت پیدا می‌کند. ممکن است به‌دلیل مشکلات فنی سرور، سایت شما در هر ساعت از شبانه‌روز از دسترس خارج شود.

درصورتی‌که دسترسی به شرکت میزبان نداشته باشید، ممکن است سایت شما تا زمان رفع مشکل از دسترس خارج باشد. با هر دقیقه داون شدن سایت، مخاطبان بسیاری را از دست خواهید داد. ازاین‌رو باید مطمئن شوید که سرویس‌دهنده، پشتیبانی ۲۴/۷ را حتما روی سرویس مورد نظر شما ارائه می‌دهد.

سرور مجازی برتینا؛ تصمیم‌گیری هوشمندانه برای خرید بهترین سرور مجازی

خرید بهترین سرور مجازی نیازمند بررسی دقیق نیازها، منابع، امنیت، مدیریت و پشتیبانی فنی است. با‌توجه‌به این نکات و مشاوره با تیم فنی خود یا متخصصان حوزه، می‌توانید تصمیم بهتری برای نوع میزبانی پلتفرم خود بگیرید. باتوجه‌به نکات گفته شده در راهنمای خرید سرور مجازی، یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ برتینا است.

برتینا بهترین سرویس‌های سرور مجازی را در موقعیت‌های ایران و خارج با آپتایم ۹۹.۹٪ به کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین این شرکت خدمات پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته روی همه سرویس‌های خود دارد. برای مشاهده پلن‌های بهترین vps وارد سایت برتینا (bertina.ir) شوید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *