Search
Close this search box.

مقایسه گوشی سامسونگA14 با گوشی A24

فهرست مطالب

دو گوشی هوشمند ارزان‌قیمت گلکسی A14 و گلکسی A24 سامسونگ جزو گزینه‌هایی خوش ساخت با طراحی جذاب هستند. در حال حاضر برای خرید نسخه 128 گیگابایتی آنها به ترتیب باید مبلغی در حدود 5 و 7 میلیون تومان را بپردازید. بسیاری از کاربرانی که با بودجه کمتر از 8 میلیون تومان قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارند بین این دو گزینه دچار تردید می‌شوند.

به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم Galaxy A14 و Galaxy A24 را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینید آیا این 2 میلیون تومان اختلاف قیمت ارزشش را دارد یا خیر.

طراحی

از نظر طراحی دو گوشی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و در واقع در طراحی آنها از زبان طراحی گلکسی اس 23 الهام گرفته شده است. از نظر ابعادی، گوشی A24 سامسونگ به طور کلی جمع و جورتر و خوش دست‌تر به حساب می‌آید. ضخامت این گوشی 8.3 میلی‌متر و عرض آن 77.6 میلی‌متر است در حالی که در گلکسی A14 این اندازه‌ها به ترتیب برابر است با 9.1 و 78 میلی‌متر.

پنل پشتی و فریم در هر دو گوشی سامسونگ از پلاستیک ساخته شده است و از شیشه گوریلا گلس در پنل پشتی خبری نیست. در نهایت سامسونگ Galaxy A24 با وزن 195 گرمی در مقابل 201 گرم در گلکسی A14، کمی سبک‌تر محسوب می‌شود که البته در استفاده واقعی احتمالا متوجه آن نخواهید شد.

نمایشگر

اگر قصد خرید گوشی A24 را دارید خوب است بدانید که سامسونگ در این گوشی از یک نمایشگر 6.5 اینچی با پنل سوپر امولد استفاده کرده است. این نمایشگر از نرخ نوسازی 90 هرتزی و حداکثر روشنایی 1000 نیت پشتیبانی می‌کند. حاشیه اطراف نمایشگر مانند اکثر گزینه‌های مقرون به صرفه دیگر در قسمت پایینی ضخیم است و در قسمت بالایی نیز یک ناچ قطره‌ای بخشی از نمایشگر را اشغال کرده است.

در گلکسی A14، سامسونگ از یک نمایشگر بزرگ‌تر 6.6 اینچی استفاده کرده اما پنل آن PLS LCD است که در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. این نمایشگر از نرخ نوسازی 90 هرتزی و وضوح 1080 در 2408 پیکسل پشتیبانی می‌کند که از این نظر تقریبا کمی بهتر از گلکسی A24 (1080 در 2304 پیکسل) است.

سخت‌افزار

خرید گوشی A14 سامسونگ برای کاربرانی که قصد اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی را دارند گزینه مناسبی نیست. این گوشی به یک چیپست 12 نانومتری Helio G80 مجهز است که یک پردازنده هشت هسته‌ای و تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2 را در دسترس قرار می‌دهد. همچنین نسخه 128 گیگابایتی این گوشی در دو گزینه با رم 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده است.

اما گلکسی ای 24 یک چیپست قوی‌تر Helio G99 را شاهد هستیم که پردازنده هشت هسته‌ای با هسته‌های کارآمدتر و تراشه گرافیکی Mali-G57 MC2 را ارائه می‌دهد. این چیپست برای اجرای بازی بهتر است و می‌تواند اکثر بازی‌ها را با تنظیمات متوسط با نرخ فریم مناسب اجرا کند. سامسونگ Galaxy A24 دارای یک نسخه 8/128 گیگابایتی نیز هست که در صورت نیاز می‌توانید با کمی هزینه بیشتر آن را تهیه کنید.

دوربین

اگر برای خرید گوشی سامسونگ بین این دو گزینه دچار تردید هستید، باید بگوییم از نظر دوربین هر دو گزینه کاملا معمولی هستند اما در کل Galaxy A24 کمی بهتر است. این گوشی از یک سیستم دوربین سه‌تایی شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز واید، قابلیت PDAF و لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه‌ای و در نهایت دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گلکسی ای 24 قابلیت فیلم‌برداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه را در دسترس قرار می‌دهد. برای علاقه‌مندان به سلفی نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی با لنز واید در نظر گرفته شده است که امکان فیلم‌برداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

در نقطه مقابل، گلکسی ای 14 از یک سیستم دوربین مشابه اما کمی متفاوت بهره می‌برد. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در این گوشی فاقد قابلیت لرزشگیر اپتیکال است اما در سایر بخش‌ها ویژگی‌های مشابهی را ارائه می‌دهد. دوربین اولترا واید و ماکرو در گلکسی ای 14 نیز از مشخصات مشابهی برخوردارند. درست مانند Galaxy A24، در این گوشی نیز امکان فیلم‌برداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه وجود دارد.

در بخش جلویی یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی درون ناچ قطره‌ای نمایشگر قرار گرفته است که از لنز واید بهره می‌برد. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

باتری

سامسونگ گلکسی A14 به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز است و به لطف پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی، امکان شارژ کامل باتری در یک ساعت وجود دارد. شارژدهی باتری در این گوشی بسیار خوب است و با استفاده معمولا می‌توان به راحتی تا دو روز از گوشی استفاده کرد.

سامسونگ در گلکسی A24 نیز از یک باتری با ظرفیت مشابه استفاده کرده است. تفاوت بین دو گوشی، قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی در A24 است که امکان شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کند. باتری گلکسی ای 24 با یک بار شارژ کامل و استفاده معمول می‌تواند تا 2 روز شارژدهی داشته باشد. البته در هر دو گوشی اگر بازی کنید یا نمایشگر به طور پیوسته روشن باشد احتمالا پس از 6-7 ساعت به شارژ مجدد باتری نیاز خواهید داشت.

جمع‌بندی

در بازار گوشی‌های مقرون به صرفه یا میان‌رده‌های ارزان قیمت معمولا اگر امکانات بیشتر و طراحی متفاوتی می‌خواهید باید به سراغ شیائومی یا هواوی بروید. با این حال، گوشی‌های برند سامسونگ به دلیل خوش ساخت بودن، خرابی کمتر و رابط کاربری تر و تمیزتر هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند.

در بازه قیمت زیر 8 میلیون تومان، دو گوشی سامسونگ Galaxy A14 و Galaxy A24 به عنوان دو گزینه قابل قبول و خوش ساخت به بازار عرضه شده‌اند. این دو گوشی می‌توانند نیازهای اکثر کاربرانی که در این بازه قصد خرید دارند را برآورده کنند. اگر اهل اجرای بازی‌های سنگین نباشید و روتین استفاده شما ترکیبی از شبکه اجتماعی و وب‌گردی و کمی بازی‌های تفننی باشد، هر دو گوشی به خوبی قادرند تا رضایت شما را جلب کنند.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *