Search
Close this search box.

وظایف اصلی شرکت خدمات پشتیبانی شبکه

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین خدمات شرکت‌ها مربوط به خدمات پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری است که در صورتی که درست انجام شود، یک نتیجه مطلوب حاصل می‌گردد. در این مقاله به مهم‌ترین وظایف یک شرکت پشتیبانی شبکه اشاره شده است و هر یک از آن‌ها به طور مختصر تفسیر شده‌اند.

شرکت خدمات پشتیبانی شبکه

وظایف شرکت خدمات پشتیبانی شبکه

در ادامه، وظایف شرکت خدمات پشتیبانی شبکه را بررسی خواهیم کرد. 

تمام وقت در دسترس بودن شرکت و کارشناس شبکه

امروزه اکثر کارهای گروهی و شرکتی به کامپیوترها، اینترنت و شبکه وابسته است و بروز مشکل در هر یک از آن‌ها باعث می‌شود روال عادی امور همه اعضای مجموعه بهم بریزد. در نتیجه باید مشکلات شبکه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شوند.

برخی از پشتیبانی شبکه‌ها به دلایلی اعم از حجم کاری بالا، با بی دقتی به امور مشکلات سیستمی و شبکه‌ای رسیدگی می‌کنند، در نتیجه کیفیت سرویس دهی پشتیبانی شبکه این مجموعه‌ها کاهش می‌یابد. در صورتی که شرکت پشتیبانی شبکه شرکت شما در انجام وظایف خود کم کاری می‌کند و سریعاً در دسترس قرار نمی‌گیرد، به فکر تعویض آن باشید.

تکرار نشدن مشکلات رفع شده در شبکه

معمولاً هر کسی هنگام مواجه شدن با مشکلات کامپیوتری و شبکه‌ای، آن را به دست کارشناس پشتیبانی شبکه می‌سپارد. در صورتی که پس از رفع ایرادات کامپیوتری، این مشکل دوباره رخ دهد به این معنی است که این مشکل به درستی رفع نشده است.

ممکن است برخی از مشکلات کامپیوتری و شبکه‌ای پس از رفع، دوباره تکرار شوند که خیلی کم پیش می‌آید دلیل موجهی داشته باشد. اما باید توجه داشت این موضوع بسیار خوشایند نیست و ممکن است علت آن مهارت نداشتن کارشناس پشتیبانی شبکه شما باشد. در این صورت سعی کنید فرد دیگری را جایگزین او کنید تا دیگر مشکلات شبکه‌ای شما تکرار نشود.

وظایف شرکت پشتیبانی شبکه

تعهد شرکت شبکه به خروجی کار

یک شرکت پشتیبانی شبکه موظف است در برابر خدمات پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری که به شما ارائه می‌دهد، متعهد باشد. در این حالت دیگر در برابر کیفیت خدماتی که به شما ارائه می‌دهند و پولی که پرداخت می‌کنید نگرانی وجود ندارد.

تعهد شرکت شبکه به خروجی کار به معنی ترجیح دادن کمیت سرویس دهی به کیفیت سرویس دهی می‌باشد. در نتیجه شما باید در قرارداد پشتیبانی شبکه خواهان یک خروجی درست و خوب باشید نه اینکه پشتیبانی موردی دریافت کنید.

مثلاً اگر شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری مشخص کند که در ماه فقط 20 بار از طریق تلفن و ریموت با شما در ارتباط هستند، اما شما در ماه به بیش از 20 بار تماس و ریموت نیاز پیدا کردید، چه کسی باید پاسخگوی شبکه و سیستم‌های شما باشد. در این حالت شرکت شبکه، نسبت به امور شبکه‌ای شما موظف نیست.

وضعیت پشتیبانی شبکه تقریباً با پشتیبانی اینترنت شباهت دارد، به گونه‌ای که سرویس اینترنت شما ممکن است در یک ماه به درستی کار کند و مشکل سرعت و قطعی نداشته باشد، اما در ماه بعد چند بار به مشکل برخورد بکنید و چندین بار با پشتیبانی تماس بگیرید تا مشکل به طور کامل برطرف شود. روال کار پشتیبانی شبکه نیز به گونه‌ای است که مثلاً ممکن است در یک ماه نیاز به پشتیبانی نداشته باشید، اما در ماه دیگر برای رفع مشکلات زیادی نیاز به حضور پشتیبان داشته باشید.

جلوگیری از مشکلات شبکه

جلوگیری از مشکلات توسط پشتیبانی شبکه

اصلی‌ترین وظیفه پشتیبانی شبکه جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات شبکه‌ای است. برای مثال، وقتی با شرکت پشتیبانی شبکه بابت موضوع اولیه به توافق رسیده‌اید، شرکت پشتیبانی شبکه باید جهت بررسی وضعیت دقیق شبکه شما کارشناسی را بفرستد تا به طور کامل وضعیت شبکه بررسی شود و مشکل شبکه را در طی یک گزارش به کارفرما اعلام کند.

قبل از عقد قرارداد پشتیبانی شبکه و بعد از تأیید کارفرما، باید مشکلات رفع شوند تا شرکت پشتیبانی شبکه بتواند سرویس استاندارد و مناسب پشتیبانی شبکه را برای سرویس و خدمات راه اندازی شده و اصلاح شده ارائه دهد.

اکثر شرکت‌ها به دلیل زمانبر بودن و زحمت زیاد در این بخش، این مرحله را انجام نمی‌دهند و سریعاً بخاطر کسب درآمد کوتاه مدت نسبت به پشتیبانی شبکه‌ای که زیر ساخت آن ایراد دارد، اقدام می‌کنند و با تکرار مشکلات، کارفرما متوجه کیفیت کار پشتیبان می‌شود و پس از گذشت چند ماه پروژه پشتیبانی شبکه را از گروه پشتیبانی می‌گیرند.

عقد قرارداد پشتیبانی شبکه با شرکت آراد آرپانت

یک شرکت پشتیبانی شبکه معتبر و با تجربه موظف است در برابر خدمات پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری که به شما ارائه می‌دهد، قراردادی تنظیم و امضا کند.

در این قرارداد باید به جزئیات مسائل مربوط به سرویس پشتیبانی شبکه اشاره شود. برای مثال می‌توان در این قرارداد حداکثر زمان رسیدگی به مشکلات و تعداد و نوع تجهیزات شبکه‌ای مورد پشتیبانی ذکر شود.

در قرارداد پشتیبانی شبکه باید از کلی نویسی مسائل جلوگیری کرد و یا حداقل مسائل جزئی را در ادامه کلیات ذکر کرد تا از کلیات ارائه شده برداشت‌های مختلفی صورت نگیرد. همچنین اگر کارشناس و شرکت پشتیبانی شبکه قادر به ارائه بخشی از خدمات نیست، باید در قرارداد ذکر شود تا طرفین قرارداد بابت این مسئله دچار مشکل نشوند. شرکت آراد آرپانت به عنوان یک شرکت متعهد، تمام این موارد را در متن قرارداد رعایت می‌نماید.

شرکت پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری

انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری

تمام موارد مذکور در این مقاله به شما کمک می‌کند تا در انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه‌ای عالی، آگاهانه عمل کنید. تمامی وظایف مذکور توسط شرکت آراد آرپانت اجرا می‌شود. شرکت آراد آرپانت یکی از بهترین شرکت‌ها در سطح کشور است. در صورت نیاز با کارشناسان شرکت آراد آرپانت در ارتباط باشید تا از وظایف اصلی آن‌ها آگاه شوید.

سخن پایانی

از مهم‌ترین خدمات شرکت شبکه‌ای می‌توان به خدمات پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری اشاره کرد. وظایف اصلی این شرکت‌ها عبارتند از: همیشه در دسترس بودن، تکرار نشدن نقص شبکه‌ای، تعهد شرکت به خروجی کار، جلوگیری از مشکلات توسط پشتیبانی.

در این مقاله، وظایف اصلی شرکت خدمات پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری، به طور مختصر توضیح داده شد. همانطور که گفته شد نباید از شرکت‌هایی که در سطح کشور معروف هستند، خدمات گرفت زیرا وقت کافی برای ارائه خدمات صرف نمی‌کنند.

با دریافت بهترین خدمات پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری از شرکت آراد آرپانت که سال‌ها در این زمینه تجربه کسب کرده‌اند، دیگر نگران چالش‌های این مسیر نباشید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *