Search
Close this search box.

دریافت اقامت دبی مخصوص برنامه نویسان ایرانی در 2024

فهرست مطالب

دریافت اقامت دبی مخصوص برنامه نویسان چه شرایطی دارد؟ آمارها نشان می‌دهد که تقریباً نیم میلیون نفر از ایرانیان در امارات زندگی می‌کنند و تعداد زیادی از متخصصان IT موفق به دریافت  اقامت امارات  شده‌اند.

در دنیای امروز که همه چیز به صورت دیجیتالی کار می‌کند، نیاز به متخصصین در زمینه مدیریت و دسته‌بندی این اطلاعات بیش از پیش احساس می‌شود. در کنار تخصص‌های مورد نیاز در دبی، مهندسی IT از محبوب‌ترین تخصص‌هایی است که در رشته‌های مختلف در دبی مورد نیاز است.

مهم نیست تا چه اندازه و در کدام زبان برنامه‌نویسی تخصص دارید؛ با زندگی در دبی می‌توانید به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود برسید. اگر در زمینه برنامه‌نویسی تخصص دارید و یا در این رشته تحصیل کرده‌اید، می‌توانید با دانش، تخصص و تجربه خود به دبی مهاجرت کرده و زندگی جدیدی را در این شهر آغاز کنید.

فرقی نمی‌کند که در شهرهای دیگر امارات کار می‌کنید یا می‌خواهید از ایران به امارات مهاجرت کنید. در هر دو صورت، اگر هدف از پیش تعیین شده‌ای داشته باشید، می‌توانید با زندگی و کار در دبی به هدف خود برسید.

در کنار پیشرفت دبی، ارتباط نزدیک شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات دیجیتالی در این شهر با سایر ارائه‌دهندگان این خدمات در سراسر جهان، یک فرصت عالی محسوب می‌شود. این فرصت به شما کمک می‌کند تا تخصص خود را در سطح جهانی به نمایش بگذارید و تجربیات بهتر و مفیدتری را کسب کنید.

دریافت اقامت دبی مخصوص برنامه نویسان ایرانی در 2024

مهندسی فناوری اطلاعات شامل پایه بسیار وسیعی از علوم و فنون است و هر یک از آن‌ها در زمینه خاصی استفاده می‌شوند. فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی فناوری اطلاعات می‌توانند به عنوان مشاور فناوری اطلاعات، توسعه‌دهنده بازی‌های رایانه‌ای، تحلیلگر سیستم، توسعه دهنده وب، مدیر تولید، مهندس نرم‌افزار، مشاور امنیت سایبری، برنامه‌نویس، امنیت شبکه و غیره فعالیت کنند.

هر چه تخصص شما در این زمینه‌ها بیشتر باشد، حقوق بیشتری دریافت خواهید کرد و راحت‌تر می توانید کار پیدا کنید. از این رو برای اخذ اقامت دبی مخصوص برنامه نویسان باید تخصص کافی را داشته باشید یا به عنوان کارآموز در شرکت‌های مختلف شروع به کار کنید.

اگر تصمیم خود را به عنوان مهندس IT برای زندگی و کار در دبی گرفته‌اید، باید در مورد مراحل رسیدن به اهداف خود بیشتر بدانید. پس اجازه دهید تا روند اخذ اقامت کشور امارات متحده عربی را برای مهندسان IT بررسی کنیم.

در اولین قدم برای شروع زندگی خود در دبی، باید پیشنهاد شغلی مورد نظرتان را پیدا کنید. بدون پیشنهاد کاری نمی‌توانید از کشور دیگری به امارات مهاجرت کنید؛ بنابراین در گام اول باید شغل مورد نظر خود را بیابید و مطمئن شوید که این پیشنهاد شغلی همان چیزی است که شما انتظار دارید.

پس از یافتن پیشنهاد شغلی باید با کارفرمای خود صحبت کنید. شما باید تمام مدارک مربوط به تخصص، تجربه و به طور کلی رزومه کاری خود را به کارفرما ارائه دهید تا بتوانید او را متقاعد کنید که تخصص کافی را برای این کار دارید.

کارفرما موظف است هزینه‌های ویزا و اقامت شما در دبی را بپردازد. علاوه بر این، تمامی مدارکی که برای دریافت مجوز کار و ویزا در امارات نیاز دارید، باید به طور کامل توسط کارفرمای شما به ادارات مربوطه ارائه شوند. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را بکنید تا کارفرما شما را استخدام کند.

دریافت اقامت امارات با موسسه مهاجرتی افدل

اگر مقیم امارات هستید، می‌توانید پس از توافق با کارفرما به دبی مهاجرت کرده و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید؛ اما اگر قصد دارید از کشور دیگری به دبی بروید، باید مراحل بیشتری را طی کنید. مراحلی که از این به بعد ذکر خواهیم کرد برای افرادی است که می‌خواهند از ایران به دبی مهاجرت کنند.

پس از اینکه با کارفرمای خود به توافق رسیدید، برای درخواست ویزای کار باید مجوز کار دریافت کنید. این مجوز به شما اجازه می‌دهد که تا به امارات متحده عربی سفر کرده و مراحل درخواست ویزای کاری خود را به صورت حضوری طی کنید.

در مرحله بعد، قرارداد شما با کارفرما در دبی ثبت می‌شود. سپس ویزای شما صادر می‌شود و 2 ماه فرصت دارید تا به امارات بروید و ویزای کار رسمی بگیرید. توجه داشته باشید که در این دو ماه کارفرمای شما باید آزمایشات پزشکی و کارهای مربوط به شناسه امارات و ویزای اقامت را انجام دهد.

پس از دریافت ویزای موقت خود به عنوان مهندس IT، باید برای کارت شناسایی اقدام کنید. شما باید شخصاً نسبت به دریافت کارت شناسایی اماراتی خود اقدام کنید. حضور شما در این مرحله از اخذ اقامت دبی مخصوص برنامه نویسان بسیار مهم است؛ زیرا برای دریافت شناسنامه به اثر انگشت و اطلاعات کامل هویتی شما نیاز است.

در مرحله آخر با صدور مجوز کار موقت و همچنین شناسنامه اماراتی می‌توانید به عنوان برنامه‌نویس و مهندس IT در شرکت مورد نظر خود فعالیت کنید. ویزای کار امارات حدود 1 تا 3 سال اعتبار دارد و در صورت نیاز می‌توانید این ویزا را تمدید کنید.

اکنون می‌خواهیم به طور کامل به شما بگوییم که با چه مدارکی می‌توانید به راحتی به امارات بروید و به عنوان برنامه‌نویس در دبی مشغول به کار شوید. در مرحله اول برای کار در دبی به مجوز کار نیاز دارید. برای گرفتن مجوز کار باید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و با کارفرما موافقت کنید.

علاوه بر مجوز کار به مدارک دیگری مانند پاسپورت معتبر، آخرین مدرک دانشگاهی، رزومه و قرارداد کاری نیاز دارید. برای اطلاع از جدیدترین شرایط و مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت امارات باید با وکلای مهاجرتی باتجربه مشورت کنید؛ زیرا ارائه دقیق مدارک لازم بسیار مهم است.

اخذ اقامت امارات مخصوص ایرانی ها

اگر سؤالات بیشتری برای مهاجرت به دبی در سر دارید و می‌خواهید با اطلاعات کافی اقدام کنید، دریافت مشاوره اولین قدمی است که باید برای رسیدن به اهداف خود بردارید. پس گولِ تبلیغات کذب را نخورید و یک مؤسسه مهاجرتی معتبر برای مشورت در این مورد پیدا کنید.

افدل گروپ یکی از این مؤسسه‌های مهاجرتی معتبر است که با چندین پرونده مهاجرتی موفق در کارنامه خود، بهترین مشاور برای شما خواهد بود؛ بنابراین با خیالی راحت می‌توانید مراحل مشاوره تخصصی، آماده‌سازی مدارک، ارسال درخواست و مراحل بعدی را تا دریافت اقامت خود به این مجموعه بسپارید.

اگر می‌خواهید یک کارآفرین باشید و کسب‌وکار خود را در دبی راه‌اندازی کنید، ثبت شرکت بهترین و راحت‌ترین روش برای شما است. پس با کارشناسان افدل تماس بگیرید و از شرایط ثبت شرکت خود در دبی مطلع شوید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *