Search
Close this search box.

فراگیری صفر تا صد علوم شبکه ‌های کامپیوتری با دوره آموزشی نتورک پلاس

فهرست مطالب

برای یادگیری هر رشته­ای از نتورک پلاس گرفته تا موسیقی و… باید اصول اولیه و مبانی آن را بشناسید و یاد بگیرید. در بخش آموزش همیشه این مسئله مطرح است که اولین قدم، سخت‌ترین قدم است. دلیل آن کاملاً واضح است. در ابتدای مسیر آموزش شما هیچ اطلاعاتی ندارید و نمی­دانید که باید از کجا دست‌به‌کار شده و شروع کنید. همین دلیل خود کافی است تا از یادگیری موضوع مدنظر دلسرد شوید. اما برای یادگیری نتورک پلاس هیچ‌گاه دچار سردرگمی نخواهید شد. توسینسو با ارائه دوره آموزشی نتورک پلاس (+ Network) به صورت کاملا حرفه­ای و تخصصی صفر تا صد این علم را به شما یاد می­دهد.

آموزش شبکه‌های کامپیوتری می­تواند در زندگی شما، آینده شغلی­تان و… نقش بسیار موثری داشته باشد. آن را دست‌کم نگیرید.

درباره نتورک پلاس چه می­دانید؟

نتورک پلاس چیست؟ درباره آن چه اطلاعاتی دارید؟ در پاسخ به این سوالات می­توان گفت: نتورک + در حقیقت مبانی شبکه کامپیوتر است. مهم است بدانید که این یک موضوع عمومی بوده و وابسته به هیچ شرکت یا حوزه­ای نمی­باشد. بگذارید با یک مثال به شما توضیح دهیم. زمانی که شما دوره­های آموزش مایکروسافت را تهیه کنید متوجه خواهید شد که تمامی آموزش­ها برای محصولات مایکروسافت است. این آزمودن را برای دوره­های سیسکو هم می‌توانید انجام دهید. اما درباره نتورک قضیه کاملا فرق می­کند. چراکه عمومی بوده و در تمامی جهان یکسان است. همین امر هم سبب شده تا به یک موضوع مهم تبدیل شود که در دنیای امروز بسیار کارآمد است. شما با شرکت در دوره آموزش نتورک پلاس مدرکی را دریافت خواهید کرد که در زمان استخدام بسیار برایتان مفید است.

چرا باید قبل از مایکروسافت و سیسکو نتورک پلاس را آموزش ببینید؟

دانشجویان فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه، اطلاعات تئوری در ارتباط با شبکه دارند که این امر به خاطر آموزشی است که بدون استفاده از هرگونه تجهیزات دیگری پشت سر گذاشته­اند. واضح است که نمی­توانند بلافاصله وارد بازار کار شوند. فرقی نمی­کند اگر دانشجو این رشته هم نباشید در هر صورت جهت ورود به بازار کار داشتن مهارت، تجربه و اطلاعات کافی سه شرط مهم خواهد بود. به همین خاطر آموزش شبکه و نتورک پلاس برایتان ضروری می­باشد.

از طرفی اگر پیش از آموزش Network+ به سراغ مایکروسافت، سیسکو یا سایر موضوعات بروید، ممکن است یادگیری و درک مطالب برایتان سخت باشد. این در حالی است که بعد از پشت سر گذاشتن دوره آموزشی نتورک پلاس (+ Network) می­توانید به راحتی آب خوردن مطالب این موضوعات را هم تحلیل و تفسیر کرده و در ذهن خود ماندگار کنید.

دوره آموزش Network+شامل چه سرفصل‌هایی است؟

این یک دوره طلایی است که توسط اساتید مجرب و باسابقه در حوزه آموزش فناوری اطلاعات ارائه می­شود. یک دوره جامع و کامل که صفر تا صد نتورک پلاس را در اختیار شما قرار می­دهد. به‌جرئت می­توان گفت دوره آموزشی نتورک پلاس (+ Network) توسینسو کامل‌ترین دوره­ای است که می­توانید در آن ثبت نام کنید. شما با هر میزان اطلاعات و تجربه­ای که در این زمینه داشته باشید می­توانید سیر تا پیاز این موضوع را یاد بگیرید و به یک فرد حرفه­ای تبدیل شوید. از مهم‌ترین سرفصل­های این دوره به چند بخش تقسیم می­شود که در ادامه به مهم­ترین آن­ها اشاره خواهیم کرد.

  1-  آشنایی با مفاهیم اصلی و پایه

در این بخش، شما با مقدمات دوره ازجمله تعریف نتورک، معرفی قطعات کامپیوتر، نکات مهم اسمبل، انتخاب لپ­تاپ، مشخصات اصلی و… آشنا می­شوید. تمامی این آموزش‌ها به صورت ساده و روان خواهد بود و شما با هر روحیه­ و هر میزان دانشی می­توانید آن را درک کنید.

2- شناخت مفاهیم اصلی شبکه

آموزش شبکه‌های کامپیوتری را هم می­توان زیرمجموعه‌ای از نتورک پلاس دانست. در این سرفصل از دوره شما با اصطلاحات و عبارت­های رایج در شبکه آشنا خواهید شد. انواع شبکه از نظر گستره تحت پوشش و از نظر مدیریت منابع را خواهید شناخت و… . در این سرفصل با FAULT TOLERANCE و همچنین SINGLE POINT OF FAILURE هم آشنا خواهید شد.

3- آموزش Linux

قرار نیست همیشه با ویندوز کار کنید. ممکن است با توجه به نوع سیستمی که با آن فعالیت دارید، با لینوکس مواجه شوید. شما باید این سیستم را هم بشناسید و بتوانید دانسته­های خود در حوزه شبکه به کار ببرید. به همین خاطر  آموزش لینوکس هم در این سرفصل برای شما برگزار خواهد شد. البته این در حد آشنایی و شناخت خواهد بود. اگر می­خواهید سه صورت جداگانه همه‌چیز در رابطه با لینوکس را بدانید می­توانید در دوره آموزش لینوکس شرکت ثبت نام کنید.

4- آشنایی با انواع شبکه و توپولوژی­های آن­ها

از دیگر سرفصل­های دوره نتورک پلاس، شناخت انواع شبکه است که شامل بررسی توپولوژی شبکه­های گوناگون، شناخت اجزا آن­ها، آشنایی با انواع شبکه­های کامپیوتری ورک گروپ و دامین و… می­شود و اطلاعات بسیار کاربردی و مفیدی را در اختیار شما قرار می­دهد.

5- بررسی انواع کابل­های شبکه و شیوه کار هر یک از آن­ها

وجود کابل­های متنوع در شبکه جز پایه­های اصلی آن است. تعداد آن­ها تا حدی می­توان گفت زیاد بوده و روزبه‌روز با پیشرفت تکنولوژی بیشتر هم می­شود. شما باید تمامی آن­ها را بشناسید و کاربرد هرکدام را هم بدانید تا در زمان مناسب از کابل مناسب استفاده کنید. دوره شبکه تمامی کابل­هایی که در حوزه دیجیتال و فناوری به آن نیاز خواهید داشت به شما آموزش می­دهد.

6- کابل کشی

تنها شناخت کابل­ها کافی نخواهد بود. شما باید کابل کشی را هم بلد باشید. لازمه این عمل طراحی کابل کشی است. سپس باید نمودار فیزیکی و منطقی آن آماده شود که در نهایت با سیاست­های شبکه منجر به راه‌اندازی یک شبکه خواهد بود. علاوه بر آن در این سرفصل از دوره آموزشی نتورک پلاس (+ Network) شما باید ابزار و وسایل مورد نیاز جهت کابل کشی، تجهیزات پسیو، نصب آن­ها و… هم آشنا خواهید شد.

7- شبکه­های بی­سیم

بررسی کردن انواع رمزنگاری­ها در شبکه­های وایرلس، شیوه­های تست برای نفوذ به این شبکه‌ها، آشنایی با انواع شبکه­های بی‌سیم و… هم در این سرفصل در اختیار شما قرار داده می­شود تا هر آن چیزی که نیاز است را بدانید.

8- سایر سرفصل­های دوره

همان‌طور که گفتیم، این دوره کامل و جامع است که شما را از شرکت در دیگر دوره­ها بی­نیاز می­کند. از دیگر سرفصل­های آن می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناخت IP و کارایی آن
  • معرفی شیوه­های دسترسی و مسیریابی
  • شناخت مفاهیم­ اصلی و مهم در سیستم ویندوز
  • شناخت انواع نرم‌افزارهای مخرب
  • نحوه کانفیگ مودم­های مختلف
  • و…

اهمیت مدرک نتورک پلاس در چیست؟

آموزش نتورک پلاس اصول ابتدایی و پایه شبکه را به شما یاد می­دهد. شرکت در آن و دریافت مدرک معتبر به دانسته­های شما در حوزه IT و کامپیوتر اعتبار والایی می­بخشد. در نتیجه موجب می­شود شایستگی بالایی برای به دست آوردن جایگاه بهتر در شغلتان داشته باشید. به افزایش حقوق شما هم کمک بسیار زیادی خواهد کرد. مدرک نتورک پلاس نشان‌دهنده اطلاعات و توانایی­های شما خواهد بود.

ناگفته نماند که جزو 15 مدرک پردرآمد در سال 2019 هم شناخته شده و به همین خاطر افراد زیادی در تلاش برای یادگیری آن هستند و اگر همین امروز آموزش آن را شروع کنید می­توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

مزیت­های شرکت در دوره آموزشی نتورک پلاس

این یک دوره اصلی است که البته در عین مهم بودن بسیار ساده و آسان است. اگر در دوره­ های آموزشی شبکه‌های کامپیوتری شرکت کرده باشید احتمالا می­دانید که همه آن­ها طبق نتورک پلاس پیش می­رود و شما هم برای موفقیت در آن­ها باید در این دوره شرکت کنید. در پایان دوره یک مدرک معتبر هم به شما اعطا ‌می‌شود که به کمک آن می­توانید ارتقا شغلی داشته باشید. در بسیاری از مصاحبه­های استخدامی و… در شرکت‌های بزرگ جهانی وجود این مدرک یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می­شود. لازم به ذکر است که این یک مدرک جهانی است و اعتبار آن علاوه بر ایران در سراسر جهان به کارتان خواهد آمد.

مدت زمان آموزش نتورک پلاس چقدر است؟

نمی­توان زمان دقیق را مشخص کرد که شما پس از گذشت آن می­توانید یک خبره شبکه و نتورک باشید. همه‌چیز به شخص شما برمی­گردد. هرچه قدر دقت و تمرکز بیشتری در کلاس داشته باشید و تمرین و تکرار کنید، واضح است که زودتر بر مطالب دوره مسلط خواهید شد. اما می­توان گفت دوره­های آموز نتورک پلاس ما در مدت زمان یک‌ماهه برنامه‌ریزی‌شده است. یک ماه تمرین و تلاش کنید و یک عمر نتیجه آن را ببینید.

آیا بعد از اتمام دوره می­توان وارد بازار کار شد؟

سوالی که احتمالا ذهن شما را هم به خود مشغول کرده است. بگذارید آب پاکی را روی دستتان بریزیم، شرکت در این دوره و دریافت مدرک آن می­تواند با افزایش مهارت و دانش شما موجب ترفیع و کسب جایگاه شغلی بالاتر شود اما به این معنی نیست که شما بدون داشتن دیگر مهارت­ها بتوانید تنها با این مدرک شغل پیدا کنید. شما بعد از پایان این دوره تسلط کافی بر روی:

  • نصب کردن و راه‌اندازی تکنولوژی شبکه
  • اصول ساختاری LAN
  • عیب‌یابی و رفع عیب و نقص­های شبکه
  • آشنایی با تجهیزات ارتباطی شبکه و اصول انتقال داده

خواهید داشت. در نتیجه می­توانید به عنوان تکنسین شبکه­های کامپیوتری در بازار کار امروز، فعالیت کنید. اما اگر به دنبال جایگاه والاتری هستید باید در دوره­های دیگر هم شرکت کنید و مدرک آن­ها را داشته باشید.

بعد از اتمام نتورک پلاس، چه دوره­ای را شروع کنیم؟

طبق گفته­های قبل، بهتر است به سراغ دو گزینه مایکروسافت یا سیسکو بروید. اما سوالی مهمی که مطرح می­شود این است که کدام‌یک از این دوره­ها برای شما مناسب خواهد بود؟ پاسخ به این سال کاملا سلیقه­ای است. شما بعد از نتورک پلاس می­توانید تشخیص دهید که علاقه شما در کدام زمینه بیشتر است. حال می­توانید به آسانی از میان آن انتخاب کنید.

فراموش نکنید که هر دو این دوره­ها یکسان هستند و از نظر جایگاه برتری نسبت به یکدیگر ندارند. هرکدام در حوزه فعالیت خود لازم و مفید هستند. انتخاب آن بستگی به نظر شما خواهد داشت. در این مسیر می­توانید با کارشناسان ما در توسینسو ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان آن­ها بهره­مند شوید. به این منظور می­توانید با شماره تماس­های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 هزینه دوره آموزشی نتورک پلاس (+ Network) چقدر است؟

این یک دوره جامع و کاربردی است. ارزش آن بسیار بیشتر از چیزی است که بتوان بر آن قیمت گذاشت. اما ما در توسینسو به منظور رفاه بیشتر شما و پرداخت زکات علم که در یاددادن آن به دیگران است، با قیمت بسیار مناسبی در اختیار شما قرار داده­ایم تا بتوانید از آن بهره­مند شوید. بدون محدودیت سنی، جنسیتی و… می­توانید در این دوره شرکت کنید و به آموخته­های خود اضافه کنید. دوره­های آموزشی توسینسو به دو صورت آنلاین و آفلاین برگزار می­شود. بسته به شرایط مکانی و زمانی که دارید می­توانید در هر یک از این دوره­ها شرکت کنید.

دوره آنلاین را انتخاب کنیم یا آفلاین؟

انتخاب از میان دوره­ها کاملا بستگی به شخص شما خواهد داشت. ممکن است فرد شاغل باشید و به منظور دریافت ارتقا شغلی و افزایش مهارت به دنبال یادگیری این دوره باشید که شرکت در کلاس­های آنلاین برایتان بهتر خواهد بود. اگر دانشجو هستید و با چالش فاصله و مسیر و… مواجه نیستید می­توانید به صورت حضوری در کلاس­ها شرکت کنید. نگران نباشید کلیه مطالبی که در کلاس­های حضوری بیان می­شود در دوره­های آنلاین هم وجود داشته و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

کلام آخر

یادگیری در دنیای تکنولوژی بسیار نامحدود است. پیشرفت هرروزه آن هم سبب می­شود که افراد فعال در این زمینه دائما در حال آپدیت اطلاعات و داده­های خود باشند. اما همه این­ها نیازمند آشنایی با اصول و مبانی اصلی کامپیوتر و شبکه است. به همین خاطر توصیه می­کنیم در هر یک از بخش­های کامپیوتری که فعال هستید اطلاعات خود را در زمینه نتورک + بروز و تکمیل کنید. بهترین راه برای آن شرکت در دوره آموزشی نتورک پلاس (+ Network) توسینسو است که با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار می­گیرد. قبل از آنکه ظرفیت کلاس­ها پر شود جهت ثبت نام اقدام کنید تا این فرصت استثنایی را از دست ندهید و یک پله به موفقیت نزدیک شوید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *