Search
Close this search box.

چرا پرینترم پرینت نمیگیره؟

فهرست مطالب

زمانی که قصد خرید پرینتر را دارید، کیفیت چاپ و عدم بروز مشکلات پرینت گرفتن در طول زمان، دو فاکتور مهمی هستند که باید حتما در نظر داشته باشید. البته با این وجود، این احتمال وجود دارد که پس از مدتی با اختلال در پرینت گرفتن دستگاه مواجه شده و این سوال را داشته باشید که چرا پرینترم پرینت نمیگیره؟ در این حالت، موارد مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها، ممکن است باعث مشکل در پرینت گرفتن پرینتر شوند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مشکلاتی بیندازیم که هر یک از آن‌ها، به شکلی در پرینت گرفتن، اخلال ایجاد می‌کنند. با ما همراه باشید.

مشکل پرینت نگرفتن پرینتر

در پاسخ به این پرسش که چرا پرینترم پرینت نمی گیرد، لازم است که موارد متفاوتی را بررسی کنید تا ایراد و اشکال دستگاه به لحاظ سخت افزاری یا نرم افزاری مشخص شده و بتوانید با رفع آن، فرایند پرینت گرفتن را دوباره به جریان بیندازید.

گزینه اول: مطمئن شوید که دستگاه پرینتر روشن است

یکی از ساده‌ترین پاسخ‌ها این است که احتمالا شما فراموش کرده‌اید پرینتر را روشن کنید. این اتفاق بارها و بارها رخ داده و بدون آن که دستگاه ایرادی داشته باشد، تنها کافی است که آن را روشن کنید.

گزینه دوم: سالم بودن کابل پرینتر و اتصال آن را بررسی کنید

گاهی اوقات نیز مشکل مربوط به کابل پرینتر شده که ممکن است به کلی معیوب بوده یا اتصال آن، به خوبی برقرار نباشد. از این جهت در گام دوم، وضعیت کابل پرینتر را به لحاظ سلامت و اتصال صحیح، چک کنید. پیشنهاد می‌کنیم که کابل پرینتر را به شکلی منظم در وضعیت مناسبی قرار دهید تا در خلال کارهای روزمره و رفت و آمدها، دچار آسیب یا له شدگی نشود. این به طول عمر کابل و عملکرد صحیح دستگاه کمک زیادی خواهد کرد.

گزینه سوم: مطمئن شوید که کاغذ داخل جاکاغذی پرینتر وجود دارد

بسیاری از مواقع، کاربر فراموش می‌کند که چک کند که آیا کاغذ به تعداد کافی در پرینتر وجود دارد یا نه و منتظر پرینت شدن محتوای خود می‌ماند. از این روی همیشه پیش از پرینت گرفتن یا در زمانی که با مشکل چاپ روبرو می‌شوید، نگاهی به جاکاغذی پرینتر انداخته و از دو مورد مطمئن شوید:

  1. کاغذ به تعداد کافی در محفظه پرینتر قرار دارد.
  2. کاغذها منظم و در محل درست خود، قرار گرفته‌اند. (گاهی اوقات علی رغم این که کاغذ به تعداد کافی داخل محفظه پرینتر قرار دارد، عدم قرارگیری صحیح و منظم آن‌ها، باعث می‌شود که دستگاه قادر به کشیدن کاغذ به داخل نبوده و از این روی فرایند چاپ اتفاق نیفتد.)

نکته: به علاوه برخی مواقع نیز در چاپ نوبت قبلی، یک کاغذ به شکل غیراستاندارد داخل پرینتر کشیده شده و در آن مچاله شده یا به شکلی گیر کرده است. در این صورت با فرمان چاپ بعدی، پرینت اتفاق نیفتاده و حتی ممکن است صدای غیرمنتظره‌ای از پرینتر به گوش برسد. این به دلیل گیر کردن کاغذ در رول پرینتر بوده و دستگاه قادر به کشیدن کاغذ بعدی نیست. در این صورت باید درپوش پرینتر را باز کرده و با احتیاط کاغذ گیر کرده را از آن خارج کنید. مطمئن شوید که تمام تکه‌های کاغذ از پرینتر بیرون آورده شده و آماده داخل کشیدن کاغذ سالم بعدی باشد.

گزینه چهارم: وضعیت سلامت سخت افزاری پرینتر را بررسی کنید

این احتمال نیز وجود دارد که دستگاه پرینتر شما به لحاظ سخت افزاری دچار مشکلاتی باشد. برای بررسی کردن این مورد، باید از بخش منوی پرینتر، به قسمت report وارد شده و در صورتی که خطا یا مشکلی به لحاظ سخت افزاری وجود داشته باشد، از این طریق پیگیری کرده و نسبت به رفع زودهنگام آن، اقدام کنید. کیفیت قطعات و سخت افزار یکی از موارد مهمی است که باید حتما در هنگام خرید پرینتر در نظر داشته باشید تا از مشکلات احتمالی بعدی که ممکن است در گذر زمان ایجاد شود پیشگیری کنید

گزینه پنجم: نصب و آپدیت بودن درایور پرینتر را چک کنید

برخی مواقع نیز به اشتباه درایور پرینتر را از روی سیستم کامپیوتری خود پاک کرده یا این که درایور نیاز به آپدیت داشته و شما این مورد را از قلم انداخته‌اید. در این صورت کافی خواهد بود که درایور را مجدد نصب یا آن را به‌روزرسانی کنید تا مجدد پرینتر بدون نقص، فرایند پرینت گرفتن را به انجام برساند. به طور کلی توصیه می‌شود که هرازگاهی، نسبت به به‌روزرسانی درایور پرینتر اقدام کنید تا اختلالاتی از این دست برای شما به وجود نیاد. به جز آن محل نصب درایور و فایل‌های آن روی سیستم کامپیوتری خود را نیز مشخص کنید تا به اشتباه توسط خود شما یا کاربر دیگر، حذف و پاک نشوند.

گزینه ششم: حافظه پرینتر را پاک کنید

در بعضی مواقع هیچ مشکل جدی وجود ندارد و تنها مشکل هنگ کردن پرینتر به دلیل حافظه مشغول آن است. در این صورت کافی خواهد بود تا حافظه پرینتر خود را پاک کنید تا همه چیز به حالت عادی بازگردد. برای این منظور باید به قسمت کنترل پنل پرینتر رفته و از آنجا، All Documents را پیدا کرده و حافظه را پاکسازی کنید.

گزینه هفتم: شارژ بودن کارتریج را در پرینترهای جوهری بررسی کنید

قطعا پس از مدتی مصرف پرینتر و رسیدن به تعدادی پرینت گرفتن، کارتریج تمام شده یا جوهر آن در پرینترهای جوهری خشک می‌شود. در این صورت باید یا کارتریج را شارژ کرده و در زمان لازم نسبت به تعویض آن با یک کارتریج نو اقدام کنید. البته لازم به ذکر است که این مشکل را در پرینترهای لیزری نداریم.

سخن پایانی

در بالا نگاهی به مواردی انداختیم که در پاسخ به مشکل چاپ نکردن پرینتر، ممکن بود هر یک از آن‌ها به عنوان ایراد مطرح باشند. به این شکل با بررسی تک تک این موارد، مشکل پرینتر خود را متوجه شده و با رفع آن، فرایند پرینت گرفتن بدون ایراد، از سر گرفته خواهد شد. به جز مواردی که در بالا مطرح کردیم؛ شما چه موارد دیگری را به عنوان اشکالات و ایرادات فنی یا نرم افزاری پرینترها می‌شناسید که ممکن است منجر به عدم پرینت گرفتن شوند؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران وب سایت به بحث و اشتراک بگذارید.

این مقاله را دوست داشتید؟

مقالاتی که «نباید» از دست بدهید!

دیدگاه‌ها و پرسش‌و‌پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *